مزدا ۳ جدید و قدیمی چقدر ارزش خرید دارد؟

 

مزدا ۳ جدید و قدیمی چقدر ارزش خرید دارد؟

 

رپورتاژ - مردم دنیا ژاپنی‌ها را به خاطر مهندسی دقیق در ساخت انواع وسایل و ماشین‌آلات تحسین می‌کنند. ژاپنی‌ها در صنعت خودروسازی موفقیت‌های چشمگیری داشتند و در رده‌ی خودروسازان قوی و بزرگ دنیا قرار دارند. یکی از شرکت‌های خودروسازی ژاپنی مزدا است. در حال حاضر مزدا میان خودرسازان بزرگ جهان در رده‌ی پانزدهم ایستاده است. جالب است بدانید نام این شرکت ژاپنی از نام اهورامزدا برگرفته شده است.  مزدا حدود ۴ دهه است که در ایران حضور گسترده دارد. برای اولین بار در دهه‌ی ۳۰ میلادی مزدا یک وانت سه چرخ به ایران آورد. برای مدتی وانت‌های مزدا در ایران محبوب بودند؛ کمی بعد هم مدل مزدا ۳ حسابی سرو صدا به پا کرد. در این مطلب به بررسی این خودرو می‌پردازیم تا ببینیم خرید مزدا ۳ می‌تواند در بازار فعلی انتخاب درستی باشد یا خیر؟

بررسی مدل مزدا ۳ قدیمی و جدید

مزدا ۳ یک سدان اسپورت و متوسط خانوادگی است؛ البته اگر خانواده‌ی شما شامل ۴ فرد با سایز متوسط باشد. مزدا ۳ را نمی‌توان با کلاس‌های دیگر مقایسه کرد، اما این خودرو در کلاس خودش خودروی محبوبی است. موتور قدرتمند، شتاب بالا، ظاهر اسپورت دوست داشتنی، ‌مصرف سوخت ۷.۵ لیتری برای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵ ستاره‌ی ایمنی از یورو-انکپ، هزینه‌ی نگهداری پایین به دلیلی استهلاک کم، کابین ساده و در عین حال شیک از ویژگی‌هایی هستند که هر خریداری را برای خرید مزدا متقاعد می‌کنند. قدرت،‌ کیفیت و اطمینان سه خصیصه‌ی اصلی این خودرو هستند. حتی اگر به خرید مزدا کارکرده فکر می‌کنید باز هم خیال شما از نظر کیفیت راحت است، البته اگر به خوبی بررسی کنید. مزدا ۳ در قیاس با خودروهای رقیب هم قیمت از کشور کره و چین یک سر و گردن بالاتر است. مزدا۳ جدید روی پلتفورم مزدا ۳ سوار است و از نظر بسیاری از منتقدان آپشن خاصی در مقایسه با مزدا ۳ قدیمی ندارد و قیمت آن بی دلیل بالا است. فنربندی مزدا۳ خشک است و این خود یک ضعف برای خودرویی اسپورت به حساب ‌می‌آید. در مجموع مزدا با وجود اینکه از یک مهندسی قدیمی بهره می‌برد، اما اصالت در طراحی و ساخت باعث می‌شود همچنان در رده‌ی خودروهای محبوب ایران باقی بماند.

بررسی قیمت معامله مزدا ۳

قیمت خرید مزدا صفر تیپ۴ در بازار فعلی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان است. این حداکثر قیمت این خودرو است. اگر بخواهید یک مزدا ۳ کارکرده بخرید می‌توانید بین آگهی‌های سایت دیوار مدل مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید. برای اینکه درک بهتری از قیمت‌ها داشته باشید باید بدانید گشت و گذار در آگهی‌ها و بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که حداقل قیمت برای خرید مزدا ۳ کارکرده ۱۰۰ میلیون تومان است. یک مزدا ۳ سفید رنگ مدل سال ۸۶ با ۱۴۰ هزار کیلومتر کارکرد که یک تصادف جزیی داشته است حدود ۱۰۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. مدل‌های مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۵ نیز به شرط سالم بودن حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. به عنوان یک توصیه در خرید عجله نکنید و تنها به این دلیل که مزدا۳ کارکرده مورد اطمینان است هر مزدایی را نخرید. بسیاری از خریداران از این طریق فریب خورده‌اند و متحمل هزینه‌های زیادی شده‌اند. قبل از خرید با کارشناس خوردوی مورد اطمینانی که درباره‌ی این خودرو تخصص دارد مشورت کنید. شانس با شما یار خواهد بود اگر بتوانید یک مزدای دست دوم ولی سالم پیدا کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا ۳






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

عمر مزداهای قدیمی بسر اومده... ماشین تا ابد که کار نمیکنه.. اونم با این قطعات گرون ... باید در مملکت رو باز کنن ماشین خارجی بیاد و وضع مردم رو هم درست کنن... شدن یه جزیره مثل کرخ شمالی خودشونو محدود کردن... هر روز هم از دنیا دورتر... دلار هفا هزار تومن و بیشتر یعنی هزار برابر کوچک شدن قدرت ایران.... دلار هفت تومن کجا و... کار و دستمزد هم که بماند... ماشین ده سال کار کرده رو با چه قیمتهایی دارن میفروشن!!!
19:49  1397/07/19
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چان چان گان گان : رئیس جمهور با هیئت همراه در ورزقان گم شدن و شرایط ارسال پیامک برای ما سخت تر میشه.
حاج شاهین اتومات : سلام.برای من هم هنوز فاکتور نشده.تحویل فوری 90 روزه. پرداخت 20 دی ماه پذیرش 21 دی ماه
چانگان : دوستان الان نزدیک ۵۰روز ارسال به خودروساز خورده وسایپا میگه بخاطر پلاک فعال تعلق نمگیره پلاکمم بالای۵سال بود پرایدمو که فروختم الان نظرتون راجبه این خودروهای برقی که در بانک تجارت ۱۰۰میلیون پول بلوکه میکنند چی لطفا راهنمایم کنید ممنون
م : امیر آقا شما چه تاریخی پول اولیه همون ۱۴۰۰واریز کردین و کی پیامک ۸۵ملیون براتون اومد
علیرضا : سلام من وی ۴هشت فروردین هستم گفتن توی تیرماه فاکتورمیشی
سعید تیزرو : منم 24 دی هستم 16 فروردین ماوالتفاوت و طرح عادی
S3 سفید ۱ آبان : ثبت نام ۱ آبان و باید ۱۸ بهمن تحویل میشد. الان پر رو ها بجای تحویل ماشین برداشتن پیامک دلجویی فرستادن خریدار محترم خودروی اس 3 بدینوسیله بابت تأخیر پیش آمده در تحویل خودرو، از شما پوزش می طلبیم و از صمیم قلب، دلجویی از شما مشتری عزیز را وظیفه خود می دانیم. لازم به ذکر است فرآیند تخصیص و تحویل محصول انتخابی شما طی 15 روز آینده، اجرایی خواهد گردید. شما می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت کرمان موتور https://kermanmotor.com و یا برقراری ارتباط با مرکز تماس این شرکت به شماره 02142724 ، پیشرفت فرآیند تحویل خودروی خود را پیگیری نمایید. با احترام شرکت کرمان موتور
محمدحسن : واریز ۱۹ دی پذیرش ۲۰ دی سخا ۲۷ دی مابه‌التفاوت ۱۸ فروردین هنوز فاکتور نشدم
T8 و T9 : برا ما چراغ بیمه روشن شد و رفت تو مرحله پلاک ،ولی هیچ شماره شاسی در قسمت پایین کادر و پیامکی دال بر شاسی برای ما نیومده
شاهین : فاکتور شدی یا نشدی منم واریزی ۲۲ پذیرش ۲۳ مابه التفاوت ۱۶ سخا ۲۷
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : سلام کسی 207 تحویل 31 تیر داره که باید فردا355واریز کنه قبلا هم 150واریز شد
دی مبعث : دعوتنامه ب چ دردتون میخوره ؟ من دی هستم 26 فروردین تکمیل وجه کردم هنوز ب دستم نرسیده .23 اردیبهشت پلاک شد هنوز خبری از تحویل نیست .امروز 30 اردیبهشت.باید خیلی صبر داشته باشید.
جواد : سلام من نمایندگی دهلران زدم پذیرش 19 اسفند هنوز فاکتور نشدم
رضا : ماهی 3ونیم به ما تعلق میگیره
دسامبر : 26 واریز کردم هنوز پلاک نشدم بعضیا 27 واریزیشونه تحویل هم گرفتن چه مدلی کار میکنن اینا
207 : پارکینگ های جاده مخصوص پر از خودرو هست اونوقت این از خدا بی خبرها قطره چکانی میدن بیرون
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : برا منم ب روز شده
207 : پارکینگ های جاده مخصوص پر ماشینه ولی این نامزدهای روزگار قطره چکانی میدن بیرون خدا لعنتشون کنه
احسان : چرا تبدیل نمیزنی ما 4روزه ماشینو تحویل گرفتیم یکی از بهترین کارایی که کردیم تبدیل زدیم خیلی بهتراز سقف فلز هست خیلی شیکتره واپشناش بالاتره .کروز کنترل داره رینگ الومینیوم هست سقفم که عالی هست روشنایی عالی به داخل میده.فرمون هم که برقی هست
سلام : الیکس پارس 524 میلیون سورن با15 میلیون تخفیف 445 میلیون سورن بردار ماشین خوبی پول بیشتر نداری