قدرت خرید خودرو از مردم سلب شده است؛ راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی قابل تصور نیست

 

قدرت خرید خودرو از مردم سلب شده است؛ راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی قابل تصور نیست

 
افزایش قیمت دلار، سبب شده طی هشت ماه اخیر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم 80 درصد کاهش پیدا کند، این در حالی است که سال 96 در حال نزدیک شدن به قدرت خرید سال 90 بودیم اما با این وضعیت اگر هیچ عامل مخرب دیگری بر اقتصاد کشور تاثیر نگذارد شاید 10 سال دیگر قدرت خرید مردم به قدرت خرید سال 90 برسد.
بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو همچنان بازار خودرو را در رکود و گرانی توصیف می کند و دستیابی به یک قیمت منطقی را که هر دو طرف تولید کننده و مصرف کننده راضی باشند یکی از عوامل موثر در برون رفت از این شرایط می داند.
 
 
نعمت الله کاشانی نسب اظهار داشت: بازار خودرو های خارجی تقریبا در رکود مطلق به سر می برد و خرید و فروشی صورت نمی گیرد، البته قیمت ها نیز بالا است.
با توجه به مشکلات خودروسازان برای تامین قطعات بر اثر تحریم ها و کاهش محسوس تولید خودرو در ماه های گذشته، بازنگری قیمت خودروهای داخلی ضروری به نظر می رسید و در این مورد هم به نظر می رسد که مسوولان امر به نتیجه هم رسیده اند، اما اجرای قیمت های جدید خودرو را به زمان دیگری موکول کرده اند.
وی افزود: قیمت خودروهای های داخلی نیز به دلیل تزریق قطره چکانی خودرو از سوی کمپانی ها به بازار، مقداری بالا رفته ولی هیچگونه خرید و فروشی انجام نمی شود.
 
 
وی درخصوص نوسانات قیمتی گفت: پیش از این نیز قیمت ها بالا بود و اخیرا کاهشی نداشته که مجددا افزایش یابد ولی به طور کل قیمت ها بالا است و خرید و فروشی انجام نمی شود، در واقع قدرت خرید از مردم سلب شده است.
بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در خصوص دلیل رکود و گرانی اخیر گفت: خبر قیمت گذاری جدید در این امر بی تاثیر نبوده و در حالی که رکود بر بازار حاکم است قیمت ها مقداری افزایش یافته است.
وی درخصوص راهکار برون رفت از رکود و گرانی فعلی گفت:
 
باید به جایی برسیم که قیمت ها هم برای خریدار و هم برای شرکت های خودروسازی به صرفه باشد. خودروسازان مدتی است اعلام می کنند که قیمت های فعلی برای آنها همراه با ضرر و زیان است، بنابراین قیمت ها باید به حد معقول و درستی رسند که خیال مصرف کننده و تولید کننده راحت باشد.
 
کاشانی نسب افزود: در حال حاضر تقریبا همه چیز بین زمین و هوا قرار دارد. از یک طرف تولید کنندگان اعلام می کنند که این قیمت ها برای آنها توام با زیان است و از طرف دیگر مصرف کننده، شاهد تفاوت قیمت زیاد بین کارخانه و بازار است. بنابراین واضح است که قیمت ها باید به حد معقولی رسد که برای هر دو طرف به صرفه باشد.
وی درخصوص راه حل کاهش تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار گفت: مدتی است خودروسازی ها پیگیر این موضوع هستند که به قیمت های معقولی رسند. باید در بررسی های همه جانبه از طرف وزارت صمت، سازمان حمایت و خودروسازان به یک قیمت منطقی برسیم. در حال حاضر قیمت ها معقول نیست و تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار تا حدی به همین دلیل است.
 
 
وی درخصوص ممنوعیت واردات و تاثیر این امر بر شرایط فعلی گفت: اگر واردات آزاد شود حتما در بهبود شرایط تاثیر گذار است، اما واردات فعلا آزاد نیست و مساله تحریم ها را نیز باید در نظر گرفت. زیرا حتی اگر واردات آزاد شود با وجود تحریم ها کشورهای مبدا –مثل کره یا کشورهای اروپایی- امکان این کار را ندارند.
بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو افزود: تا وضع تحریم ها روشن نشود بعید است واردات امکان پذیر باشد. فعلا اتحادیه اروپا توافق و روشی را برای نحوه تبادل پول و ارز معین و مشخص نکرده است.
از سوی دیگر واکنش بازار به افزایش قیمت خودرو داخلى چه خواهد بود را باید منتظر ماند و دید اما کارشناسان معتقدند اگر عرضه خودرو به طور مناسب صورت نگیرد افزایش قیمت نه تنها مشکل صنعت خودرو را حل نخواهد کرد بلکه آن را با چالش های جدیدی روبرو خواهد ساخت و باز دلالان بازار را به دست گرفته و بر اختلاف قیمت کارخانه و بازار دامن خواهند زد.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خرید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

مسعود
0

امروز مورخه ۱۵ آذرماه ،سلامتی ایران خودرو فروش فوری
پانزده روزه زده با قیمت جدید پارسLx را گذاشته ۸۳۰۰۰/۰۰۰ میلیون و وانت ال نود ۷۷۰۰۰۰۰۰ و دانگ فنگ سدان ۱۴۱۰۰۰۰۰۰ ، تا حالا میگفتن تحریم
هستیم و قطعه نیست و وارد نمیشه ، پس اینا را از کجا آوردین که دارین
می کنین تو پاچه ملت ، آی ملت صبور و نجیب بشتابید برای خرید پارس
۳۰ هزار دلاری ، برای اینکه مسول اتاق بازرگانی ایران و چین گفت که با تورم حال حاضر جهانی دلار باید ۳۰۰۰ تومان باشد نه بیشتر ، حالا برید پول خرید ماشین های روز کره ای و ژاپنی و .... را برای خرید فرغون های ایران خودرو و سایپا بدین ، برای یه بار هم که شده بیاین یه کمپین تحریم خرید خودرو را بندازیم تا هم خوردو ساز های داخلی و هم وارد کننده های چینی و غیره را سر جای خودشون بزاریم تا حساب کار دستشون بیاد و اینقدر ما ملت رو نچاپند ، هر کی مرده بسم الله .
15:06  1397/09/15
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا 120
0

واردات خودرو دست دوم با مالیات بسیار پایین... لطفا اینقدر تکرار کنید تا قدری محقق شود....
04:17  1397/09/12
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس 5 22مهر : چرا بند نیست برو شکایت کن منم شکایت کردم البته هنوز خبری نشده
S3 : ماهم که ارگانی هستیم بعد۶ماه هنوزخبری ازماشین نیست.وآخرخردادچک اولش بایدپاس کنیم
S3 کاشان : سلام ثبت نام 8 ابان تحویل 25 اردیبهشت کاشان
ghaemi : سلام دوستان من پی گیر شدم جهت تحویل تاراv4گفتندبراساس اولویت که قبلاسامانه برای شمامشخص شده مثلااولویت زمستان تحویل خردادماه اگرپول واریزکرده باشی سودپول بهت میدن لذابراساس این میزخدمت مشتری زیادحساب بازنکنید
سید : البته کرمان موتوردنبال شما نمیاد احضاریه ازدادسراتوسط مامورکلانتری دنبال شمامیادمضاف براین چک شمابرگشت میخوره وسابقه حساب جاری شمادرزمره حساب سابقه سوء برگشتی ثبت میشه وتارفع اثرکنی هفت خوان رستم رابایدبگذرانی ؛حال خوددانی عزیز.
mhd S3 : سلام دوستان کسی s3 هفته پیش تحویل گرفته اگر گرفتین تاریخ ثبت نام و قرار داد رو اعلام کنید و شهرتون رو ممنون
S5. ٢٦ مهر ماه : ثبت نام ٢٦ مهر ماه هيچ خبري نيست هنوز شاسي هم نشده ١٧روز ديگه موعد چك دومه ما كه دستمون به جايي نميرسه خدايا خودت حق ما رو از كرمان موتور بگير
ستایش : لطفا قبل از ثبت نام خودرو از فرایند خرید خودرو و پرداخا‌ها آگاهی کامل کسب کنید و اطلاعات ناقصتون رو ببرید بالاتر و انقدر آلودگی محتوایی ایجاد نکنید و وقت بقیه رو نگیرید.
joni جون : دوستان آیا امکان تغیر رنگ خودروراداریم.نظرتانراجب بهترین رنگ این خودروچیست
mhd S3 : فکر کنم تاخیر ندارد یا کمتر تاخیر دارد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی 20 دی فاکتور نشد؟
سعید : کی فروش فوری میزارن ؟
محمد30بهمن : سلام واریزی 19 دی کسی مونده فاکتور نشده باشه؟؟؟
4714 : 20 /2 واریزی هنوز روی پرداخت کل وجه میچرخه
سعید : سلام کی دوباره فروش فوری میزارن ؟؟
سعیده : سلام دوستان کسی میدونه بیمه نامه را باید خودم برم بگیرم یا برام پست میکنند ؟
م : من 4707هستم پیامی نیومده کسی اطلاعی نداره
تکمیل وجه 20 دی رانا پلاس : چرا 5 ماه؟ مگه تحویل 30 بهمن نبود؟
تبدیلی : سلام دوستان ماشین من امروز حمل به نمایندگی تیکش خورده به نظرتون کی دستم میرسه؟
تبدبل به 207 : امروز فاکتور شدین ؟ یا دیروز؟