دو مقایسه جنجالی در سایت دیوار؛ 508 و 206 سدان

 

دو مقایسه جنجالی در سایت دیوار؛ 508 و 206 سدان

 

رپورتاژ - سابقه حضور پژو در ایران بازمی‌گردد به دهه شصت، دهه‌ای که 405 لاکچری‌ترین خودرو به حساب می‌آمد و البته در گوشه کنار هم 504 و 505 می‌دیدیم. حالا از پژو در خیابان‌ها و جاده‌ها آنقدر دیده می‌شود که کمتر کسی به برند آن توجه می‌کند؛ مثلا به 405 دیگر نمی‌گویند پژو 405، یا به 206 دیگر نمی‌گویند پژو 206. کمپانی فرانسوی پژو اما به این حواشی کاری ندارد و به هدف خود ادامه می‌دهد: گسترش خط تولید و صادرات در ایران. پژو 508 یکی از آن خودروهایی است که بعد از برجام به ایران آمد و خیلی‌ها آن را با 206 صندوقدار مقایسه می‌کنند، آن هم مدل v8. اگرچه در قیمت تفاوت زیادی دارند! در این مطلب برآنیم خرید پژو 206 v8 sd صفر را در مقابل پژو 508 سبک سنگین کنیم و ببینیم چه کسانی باید سراغ کدام یک از این خودروها بروند.

 

پژو 508 اولین هدیه برجام به شرکت پژو بود؛ فرانسوی‌ها خیلی زود دست به کار شدند و یکی دیگر از محصولات خود را به ایران وارد کردند. بنا بود این خودرو جایگزین 405 شود که هنوز خبری از این موضوع نیست. البته 508 هم فرزند جدید پژو محسوب می‌شود، متولد سال 2015 است و با این وجود خیلی سریع بازار خرید و فروشش رونق گرفت. برای مثال اگر نگاهی به سایت دیوار بیاندازید، می‌بینید که معامله پژو 508 در این سایت رونق زیادی دارد. موتور این خودرو از نوع 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم آن 1598 سی سی است. 206 وی 8 نیز تقریبا مشخصاتی یکسان دارد، با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 1587 سی سی. وزن 508 اما بیشتر از 206 سدان است و این موضوع روی شتاب 508 تاثیر می‌گذارد. همه این‌ها به کنار، با خرید پژو 206 v8 sd صفر می‌توانید علاوه بر بودجه ابتدایی، در هزینه نگهداری هم صرفه‌جویی کنید. از یک سو قطعات این خودرو به مراتب بیشتر از 508 است از سوی دیگر مصرف سوخت کمتری نسبت به 508 دارد. از نظر تجهیزات نیز پژو 206 وی 8 تفاوت چندانی با این خودرو ندارد! حافظه و ماساژور صندلی، گرمکن صندلی‌های جلو و سیستم هشدار در نقاط کور از آپشن‌هایی است که 508 دارد اما 206 ندارد. در مقابل وی 8 به چراغ مه‌شکن جلو و عقب و سیستم ضد سرقت مجهز است.

 

حالا می‌رسیم به عجیب‌ترین بخش ماجرا؛ مقایسه قیمت دو خودرو. یکی از بهترین مراجع قیمت‌گذاری و خرید و فروش در حال حاضر سایت دیوار است. در این سایت 508 صفر و کارکرده در آگهی‌های زیادی دیده می‌شود. به عنوان مثال پژو 508 سفید رنگ صفر کیلومتر در دیوار به قیمت 400 میلیون تومان در یک آگهی به فروش می‌رسد، در حالی که در آگهی دیگری همین مدل خودرو 394 میلیون تومان آگهی شده است.

خرید پژو 206 v8 sd صفر اما فعلا در قیمتی حدود 72 میلیون تومان مانده است. برای مثال در سایت دیوار در یک آگهی این خودرو 73 میلیون تومان و در آگهی دیگری 71 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. البته مدل‌های در حد نو با کارکرد بسیار کم هم موجود است که اگر شانس بیاورید می‌توانید با قیمتی بسیار کمتر، یکی از آن‌ها را صاحب شوید.

 

منبع: ویرلن

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , 206 سدان , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام برای من هم پایین صفحه نوشته هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده
محسن : ممنونم چشم آقا وحید
امینی : سلام داداش منم شرایط شما رو دارم برای من هم دعوتنامه نیومده هر وقت اومد به هم خبر بدیم
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 دستی : تکمیل وجه 21 فاکتور شد پس 18 دی چی شد جا انداختن؟؟ چرا تونوبت انجام نمیدن،ما 18 دی چرا فاکتور نمیشیم؟؟
تبدیل رانا به تی یو 3 تحویل بهمن : تا 11 دی
حسین : 😃 😃 😃 دمت گرم ، ، ، ، می خوامت . .
گل گاوزبون : بدبخت شدیم خاک عالم بر سرمون شد. حالا حالا حالا ها باید منتظر بمونیم . اسفند ی ها خیلی خوش شانس باشیم تیر فاکتور میشیم. یعنی چهار ماه تاخیر
صادق 207 اسفند : تکمیل وجه 18 دی فاکتور شدند؟؟؟ کسانی ک تبدیل ب سقف شیشه ای زدن و تحویل اسفند هستند لایک کنند
علیرضا x55 : خدا لعنتش کنه مدیران خودرو
مهدیه : سلام دی ماهی ها اعلام کنن ببینیم تا چندم فاکتور شدین
مادر : عزیزان حتما فردا تجمع کنین هر موقع تو گروه مردم میخاستن تجمع کنن یک مشت دلال که خدا هدایتشون بکنه منصرف میکردن عزیزان ( یک بار برای همیشه) به خدا من اصفهان زندگی میکنم اگه تهران بودم صدرصدتو تجمع شرکت میکردم چی دیدی شاید فرجی شد
پراید وانت اسفند : سلام پذیرش 11677141 فاکتور شدم
شایان بهاری : 11677051 فاکتور گردید .