تولید یک خودروی برقی با نصف قیمت تسلا مدل 3؛ هدف بزرگ استارتاپ آلمانی e.Go Mobile

 

تولید یک خودروی برقی با نصف قیمت تسلا مدل 3؛ هدف بزرگ استارتاپ آلمانی e.Go Mobile

 
همه می دانیم که تکنولوژی های مربوط به خودروهای برقی می توانند آینده صنعت حمل و نقل را تغییر دهند؛ عدم تولید گازهای آلاینده در حین حرکت اصلی ترین مزیت این دسته از خودروهاست، امری که به پاشنه آشیل مدل های بنزینی و دیزلی تبدیل شده و دیر یا زود بالاخره باعث کنار رفتن آنها خواهد شد.
 
اما با وجود برتری، چند مشکل بزرگ پیش روی فراگیر شدن خودروهای برقی وجود دارد. قیمت بالا یکی از این موارد است که سبب شده طیف گسترده ای از مشتریان بازار خودرو امکان انتخاب یک مدل الکتریکی را نداشته باشند.
 
درست است که تاکنون چند شرکت چینی موفق به ساخت خودروهای برقی ارزان قیمت شده اند، اما هیچ یک از این مدل ها به خارج از چین صادر نشده و مشخص نیست که کیفیت آنها دقیقا در چه سطحی قرار دارد.
 
خبر خوش اینکه یک استارتاپ آلمانی به نام e.Go Mobile در نظر دارد با ارایه یک مدل ارزان و استاندارد، مشکل قیمت بالای خودروهای برقی را برطرف کند. این استارتاپ توسط پرفسور Günther Schuh پایه گذاری شده، همان شخصی که پیشتر شرکت سازنده پرفروش ترین ون الکتریکی اروپا یعنی StreetScooter را نیز تاسیس کرده بود.
 
در سال 2014 آقای Schuh با فروش کمپانی StreetScooter به پست آلمان، سرمایه زیادی را کسب کرد. وی در اقدامی هوشمندانه، این سرمایه را برای راه اندازی استارتاپ e.Go Mobile صرف کرد، بعدها شرکت معروف ZF نیز با سرمایه گذاری 135 میلیون یورویی، در زمینه توسعه مینی بوس های خودران، با این استارتاپ وارد همکاری شد.
 
اولین خودروی ساخت e.Go Mobile لایف (Life) نامگذاری شده، این خودرو در دسته مدل های کوچک شهری جای گرفته و می تواند چهار نفر را حمل کند. به لحاظ ابعاد لایف کمی کوچک تر از فیات 500 بوده و با سه ظرفیت باتری متفاوت عرضه خواهد شد.
 
لایف 20 که مدل پایه محسوب می شود، از باتری 14.9 کیلووات ساعتی بهره می برد. این باتری موتور 20 کیلوواتی (معادل 27 اسب بخار) را تغذیه نموده و تا 121 کیلومتر مسافت به شارژ مجدد نیازی ندارد. قیمت لایف 20 در آلمان از 15,900 یورو آغاز می شود.
 
لایف 40 دیگر نسخه از خودروی برقی ژرمن ها است که به موتور 40 کیلوواتی (معادل 54 اسب بخار) مجهز شده و با تکیه بر باتری 17.9 کیلووات ساعتی می تواند تا 142 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این نسخه قیمتی برابر با 17,400 یورو دارد.
 
قوی ترین نسخه از لایف حامل پسوند 60 در نام خود است. این نسخه نیروی خود را از موتور 60 کیلوواتی (معادل 80 اسب بخار) دریافت می کند، وظیفه تامین انرژی آن را نیز پک باتری 23.9 کیلووات ساعتی بر عهده دارد؛ دامنه حرکتی لایف 60 برابر با 184 کیلومتر و قیمت آن 19,900 یورو تعیین شده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروی برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمود : به نظرم واقعاً عالیه ، کمی شبیه به معماری اسلامیه
S3 : ،s3محترم از کرمان, کی ثبت نام کردید کدام نمایندگی؟
خریدار j7 : سلام من میخوام j۷ خرید کنم توی این طرح جدید ، برام مهم نیست ماشین کی برسه چون قصد فروشش رو دارم ، فقط جریمه تاخیر رو میخوام چطوور میتونه نده؟؟ ایرانخودرو دوماه بعد تحویل حواله جریمه تاخیرو میده
لیلا : بزرگ ترین اشتباه زندگیم ،خرید از شرکت کرمان موتوره.خدا لعنتشون کنه مهرماه S5خرید نقدی کردم و هنوز خبری نیست.
J7 : فقط میشه گفت دزد دزد دزد پولو میخوره یه آبم روش
S5 مهر تهران : بهمن ماه باید تحویل میدادن 4ماهه از موعد تحویلش گذشته هنوز تکمیل وجه زرده . هیچ خبری هم نیست از تحویل .خدا لعنتشون کنه. ماهم برگه شکایت پر کردیم .
خروپف : این هفته تارا v1p کسانیکه از ۱۵ اسفند واریز داشتند فاکتور میشن قول میدم
رضا : سلام دوستان وقت بخیر من ef7 بنزینی ثبت نام‌کردم تابستان ۴۳ هستم دوبار پیامک تبدیل برام اومد ..قبول نکردم... ۱- آیا اولیت انتخابی خودم به قوت خودش باقی میمونه ؟ ۲- اصلاً سورن بنزینی ef7 تولید میکنن؟یا تبدیل اجباریه...
تارا v4lx : سلام دوستان تارا v4lx تکمیل وجه ۱۹ آذر و موعد تحویل ۱۹ اسفند رنگ نقره ای تیتانیوم دیروز فاکتور شد. ۴۲ میلیون هم پول تاخیر نوشتن
تارااتومات : داداش مبارکت باشه بسلامتی استفاده کنی ایشالله تا ده روز دیگه تحویلش میگیری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
1 : فک میکنم تا 27 فاکتور شدن الانم گیر کرده معلوم نیست چرا
اف ایکس نقدی : مبارکتون باشه عزیزم، بخوشی استفاده کنین، ببینیم ما کی میتونیم این خبر خوشو به دوستان بدیم
امیر دوگانه اسفند : دیروز تو اتوبان یه کامیون با 8 سورن با پلاک ایران 13 حمل میکرد از 8 تا 6 تا سفید دو تا رنگی و فقط یک دستگاه دوگانه الباقی تک بود.
ساینا دوگانه بهمن ماه : تا چه تاریخی دوستان فاکتور شده ممنون میشم خبر بدید باتشکر
محمد30بهمن : سلام چرا بهمن ماه رو فاکتور نمیکنن گیرکرده بخدا خسته شدیم
ابراهیم : سلام اقا من سورن تک بنزینی تحویل 30 بهمن هستم الان زنگ زدم ایران خودرو میگه به دلیل نبود قطعه شاید تیر ماه تازه فاکتور بشود شاید هم مرداد یعنی مثلا 6ماه تاخیر
تیبا2زیبای ایرانی : سودرا گرفتیم خداروشکر ماشین خوب وبابرکتی است قدراین خوشگل را بدونید
حسین : موعود تحویلت کی چه ماهی
سایپا : بعد از تحویل به باربری چقدر زمان میبره برسه نمایندگی ؟؟؟؟؟
بهار آریزو 5 : درود سپاس از اطلاعات مفید جناب آقای الوند، آریزو 5 ثبت نام نقدی 17 بهمن تهران، فاکتور 30 بهمن ، بیمه و پلاک 12 اسفند، امروز با نمایندگی تماس گرفتم گفتن خدارو شکر مجوز خروج خورده و تحویل پیمانکار شده ، امیدوارم زودتر حمل و تحویل بشه