هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

 

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

 

رپورتاژ - یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید یک خودرو پس از قیمت آن باید در نظر داشت هزینه نگهداری آن است. تا قبل از افزایش ناگهانی قیمت ارز در بازار ایران هزینه نگهداری هر برندی با قیمت آن تقریبا در تعادل قرار داشت. اما پس از افزایش بیسابقه قیمت دلار حتی برای خودروهای داخلی این هزینهها چند برابر شد و از حالت اعتدال خود فاصله زیادی گرفت. حال اگر بخواهیم به بررسی میزان هزینه نگهداری از خودروهای وارداتی مخصوصا برای برند های آلمانی و کره ای بپردازیم قطعا با قیمتهای بسیار بالا و نجومی ‌سر و کار خواهیم داشت.

برند بی ام و به خودی خود یکی از پر هزینه ترین برند های جهان است و تا چند سال گذشته نیز در سراسر دنیا این برند در لیست هزینههای نگهداری مقام اول را به خود اختصاص داده بود. حال با توجه به افزایش قیمت ارز در بازار ایران در سال 97 و قیمتهای خارج شده از کنترل برای تعمیر این خودروها باید گفت تعیین یک قیمت مرجع برای این موضوع تقریبا غیر ممکن شده است.

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

سرویسهای دوره ای بی ام و در ایران

خودروهای لوکس آلمانی موجود در ایران به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی، کیفیت پایین بنزینهای مورداستفاده و نیز شرایط بد جاده‌ها و خیابان‌ها نسبت به استانداردهای اروپا دچار استهلاک بیشتری می‌شوند. خودروهای بی ام و نیز از این قاعده مستثنا نیستند و باید حتماً سرویس‌های دوره‌ای را به‌موقع انجام دهند. در غیر این صورت صاحبان این خودروها خسارت بسیار زیادی را متحمل خواهند شد. سرویس‌های دوره‌ای خودروهای بی ام و طبق گفته نمایندگی مجاز واردکننده یعنی پرشیا خودرو هر پس از هر 5000 کیلومتر و یا پس از هر یک سال کارکرد خودرو باید انجام شود.

 این سرویس‌های دوره‌ای شامل کنترل و معاینه همه اجزاء خودرو می‌شود و اگر نیاز به تعویض قطعه‌ای باشد در این سرویس‌ها انجام می‌شود. در میان هزینه‌های سرویس دوره‌ای بی ام و بیشترین هزینه را تعویض روغن این خودروها به صاحبان خود متحمل می‌کنند. در بازار فعلی قطعات و متعلقات خودروهای وارداتی هیچ عدد  مشخصی برای قیمت قطعات بی ام و و یا روغن این خودروها وجود ندارد. از طرفی نیز به دلیل حجم بالای ورود روغن‌های تقلبی به بازار مالکان خودروهای بی ام و با ریسک بالایی برای تعویض روغن مواجه هستند. به همین دلیل نیز با تأسف فراوان باید گفت آمار فروش بی ام و توسط مالکان آن‌ها بسیار بیشتر از آمار خرید بی ام و در کشور شده است

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

تعویض قطعات یدکی بی ام و در بازار ایران

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های مالکان خودروهای لوکس ازجمله بی ام و تقلبی بودن قطعات این خودروهاست. در حال حاضر بیش از نیمی از قطعات وارداتی به داخل کشور تقلبی هستند. این قطعات طوری مشابه نسخه اصل آن‌ها ساخته‌شده‌اند که حتی حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران بی ام و نیز به‌سختی آن‌ها را تشخیص می‌دهند.  علاوه بر این موضوع، بحث قیمت نیز دردسر دیگری است که از سال 97 مانند آواری بر سر صاحبان این خودروها ریخته شد. اگر صاحب یک بی ام و باشید و با مشکل تعویض قطعه همراه باشید بی‌شک مورد سوءاستفاده تعمیرکاران و قطعه فروشان قرار خواهید گرفت. زیرا بسیاری از سودجویان از عدم کنترل قیمت قطعات بی ام و بیشترین بهره را می‌برند و با تعیین قیمت‌های نجومی برای قطعاتی مانند چراغ، لاستیک، سپر و آینه‌ها که احتمال خراب شدن آن‌ها با توجه به شرایط بد جاده‌ها و تصادفات شهری بسیار بالاست، از آب گل‌آلود بازار خودرو ایران برای خود ماهی می‌گیرند

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

تعمیر ارورهای کامپیوتری و الکتریکی بی ام و

تعمیر ارورهای کامپیوتری و الکتریکی خودروهای لوکسی مانند بی ام و به تخصص بسیار بالایی نیاز دارد. زیرا بسیاری این خودروها به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز هستند و کسی از عهده تعمیر این ارورها برمی‌آید که بر این تکنولوژی‌ها تسلط کافی داشته باشد. خوشبختانه تعمیرگاه‌های تخصصی زیادی در پایتخت و شهرهای بزرگ ایران برای برطرف کردن این‌گونه مشکلات به وجود آمده است. اما بازهم بسیاری از افراد سودجو زیادی وجود دارند که برای خود دکان بازکرده‌اند و از این عرصه نیز درآمدهای هنگفت به‌دست می‌آورند. گاهی اوقات برای تعمیر این ارورها که شاید با یک هزینه بسیارکم برطرف شود این افراد مبالغ بسیار بالایی را از صاحب خودرو طلب می‌کنند و درحالی‌که حتی قادر به برطرف کردن این ایرادها نیستند

سخن پایانی

هرچند هزینه نگهداری از بی ام و در سراسر جهان خرج زیادی را روی دست صاحبان خود می‌گذارد. اما در عوض کیفیت رانندگی و امکانات بسیاری را در اختیار آنان قرار می‌دهد. به همین دلیل خریدوفروش بی ام و در بازار اروپا و آمریکا باوجوداین هزینه بالا آمار بسیار خوبی دارد. اما در ایران با توجه به آنچه گفته شد این هزینه‌ها بیش از 200 برابر در ایران بیشتر می‌شود. به همین دلیل نیز در سال 97 میزان خریدوفروش بی ام و و به‌طورکلی خودروهای باکیفیت آلمانی به میزان چشمگیری افت داشت، زیرا بسیاری از افراد دیگر توانایی نگهداری از این خودروها را ندارند

 

 

منبع :‌ویرلن

 

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سعید
0

سلام آقای مصطفی ۶۳۰دارم بیرنگ خدایی قطعاتش از بابت قیمت خیلی بالاست یکم عقلانانه فکر کن متوجه میشی
22:34  1400/05/19
پاسخ دادن
مصطفی
4

سلام من یه ۳۲۰ سال ۲۰۰۹ دارم هزینه اش ام اصلاً زیاد نیست قبلاً سراتو سایپا داشتم و این ماشینم از هر نظر که بگی قابل مقایسه با قبلی نیست
هزینه سراتو هم کم نبود ولی این کجا و اون کجا
ضمناً وقتی ماشینت بشه یه میلیارد هزینه هم بالا میره حالا هر ماشینی میخواد باشه
06:29  1399/08/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
S5 : ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ شاسی شده هنوز ماشین تحویل نگرفتم اشتباه کردم شکایت نکردم فردا میرم برای شکایت الکی منتظر نمونین اینا خودرو بده نیستن نمایندگی میگه همین که هست خیلی پرو شدن
امید s5 : خداوکیلی هرکی شاسی شده از اس ۵ بیاد درست بگه چه تاریخی ثبتنام کرده چه تاریخی شاسی شده من ۷/۲۵ ثبت ۴۰۲ ثبتنامم بوده هنوز شاسی نخورده جون عزیزتون اول راست بگین بعد دقیق ممنونم❤️
امید s5 : خداوکیلی هرکی شاسی شده از اس ۵ بیاد درست بگه چه تاریخی ثبتنام کرده چه تاریخی شاسی شده من ۷/۲۵ ثبت ۴۰۲ ثبتنامم بوده هنوز شاسی نخورده جون عزیزتون اول راست بگین بعد دقیق ممنونم❤️
علی : تی 8کسی نیست تحویل گرفته باشه والا ما هنوز تو تکمیل وجه موندیم خشک شدیم چکار کنیم
دوم خرداد ماه : دوستان سوگند به خدا همین امروز شرکت سایپا تماس گرفتم گفتن دوم خردا ماه پیامک هاي اسفند ماهی ها میفرستیم صدرصد.
حسین تارا : V4سفید واریزی۹:۲۱خبری نیس
۱۴ماه بدبختی : سلام از سورن دوگانه برای بهاروتابستان خبری نیست تولید نمیشه یا xu7یا ۲۰۷
S 5 : دوستان برای من هنوز‌شاسی نشده ۲۲ مهر ثبت نام کردم شاسی میشه چند روز بعد تحویل میدن؟
هادی : عزیز اینجا عدم تخصیصیا نیست؛ صفحه چانگان cs55 ه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سبحان : بقران جدی میگم واریز 30 بهمن بودم پذیرشم یک خرداد ساعت 8 شب فاکتور شدم برادر ساینا تک 85 گانه
تحویل 10فروردین : سلام من تحویل 10فروردین بودم هفته پیش خودرو تحویل گرفتم،چطور هنوز 11فروردبن فاکتور نشده؟
مهدی : آقا یه نفر تو این سایت تبلیغ داشت فکر کنم اسمش امینی بود، کسی شمارش رو داره؟
مهدی : آقا یه نفر تو این سایت تبلیغ داشت فکر کنم اسمش امینی بود، کسی شمارش رو داره؟
مهدی : آقا یه نفر تو این سایت تبلیغ داشت فکر کنم اسمش امینی بود، کسی شمارش رو داره؟
مهدی : آقا یه نفر تو این سایت تبلیغ داشت فکر کنم اسمش امینی بود، کسی شمارش رو داره؟
مهدی : آقا یه نفر تو این سایت تبلیغ داشت فکر کنم اسمش امینی بود، کسی شمارش رو داره؟
مهدی : آقا یه نفر تو این سایت تبلیغ داشت فکر کنم اسمش امینی بود، کسی شمارش رو داره؟
مهدی : آقا یه نفر تو این سایت تبلیغ داشت فکر کنم اسمش امینی بود، کسی شمارش رو داره؟
رانا : غلط کردن اینا خیلی راحت میگن ماهم خیلی راحت قبول میکنیم ، به ماهم گفتن سر صدا کردم میگن احتمال زودتر فاکتور شدن هم هست ، هیچ ماهی رو مثل ما انقدر دیر فاکتور نکردن الانم میگن تیر