۱۰ سال بعد هم، تولید خودروهای بنزینی بیشتر از مدل‌های برقی است

 

۱۰ سال بعد هم، تولید خودروهای بنزینی بیشتر از مدل‌های برقی است

 
با وجود افزایش استفاده از خودروی برقی در بسیاری از کشورها، هنوز هم پیش‌بینی می‌شود که غالب خودروهای تولیدی در آینده، از سوخت بنزین استفاده کنند. 
 
 
درحالی‌که برخی از دولت‌ها از اهداف خود برای دور شدن از خودروهای با مصرف‌ سوخت فسیلی طی سال‌های آینده سخن می‌گویند، فقدان انگیزه از سوی ایالات متحده می‌تواند به این معنی باشد که خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی بنزینی همچنان با تعداد بیشتر نسبت به مدل‌های الکتریکی عرضه شوند.
 
طبق گزارش LMC اتوموتیو، تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۹ درصد از خودروهای جدید آمریکا بنزینی باشند. در سمت دیگر ماجرا، نروژ، فرانسه و بریتانیا و همچنین شهرهای بزرگ مانند آتن، مادرید و مکزیکوسیتی همگی برنامه‌های خود را برای ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۵۰ آغاز کرده‌اند.
 
 
۹۵ درصد از خودروهای سواری و کامیون‌های تجاری سبک فروخته شده در سال گذشته از سوخت‌های فسیلی بهره می‌بردند؛ اما LMC اتوموتیو پیش‌بینی می‌کند که این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۹۲ درصد کاهش یابد. تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از خودروهای جدید هنوز هم با سوخت‌های فسیلی کار خواهند کرد. بیشتر خودروهایی که با انرژی پاک و جایگزین کار می‌کنند، در چین قرار دارند؛ چرا که مشوق‌های زیادی برای استفاده از خودروهای الکتریکی در این کشور وجود دارد. تخمین زده می‌شود که تنها ۴۸ درصد از خودروهای جدیدی که تا سال ۲۰۳۰ در این کشور به فروش می‌رسند، مجهز به پیشرانه احتراق داخلی باشند. 
 
 
تاکنون کالیفرنیا تنها ایالتی از آمریکا به شمار می‌رود که ممنوعیت مشابهی را برای خرید خودروی بنزینی اعمال کرده است؛ اما این حرکت احتمالاً با واکنش شدید قانون‌گذاران و دادگاه‌های فدرال روبه‌رو خواهد شد. علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای با منبع انرژی جایگزین و سوخت‌های پاک چندان پررونق نیست، زیرا قیمت سوخت در ایالات متحده هنوز هم خیلی بالا نیست. وجود انتخاب‌های بیشتر در بازار خودرو، باعث افزایش علاقه به خرید خودروهای الکتریکی خواهد شد؛ اما واضح است که این امر در صورتی محقق می‌شود که دولت‌ها اقدامات قاطعی برای سرعت بخشیدن به ترویج استفاده از خودروی الکتریکی انجام دهد. 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای بنزینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : زنگ بزنید قشنگ توضیح بدین صداتون ضبط میشه
فاکتور 207 اتو اسفند : تکمیل وجه30 دی فاکتور شد تحویل 29 اسفند
احمد رضا : رنگ‌ها رو دیر میدن کاش تبدیل میزدید
207 : سلام دوستان .من نمیدونم چرا آخه تبدیل نمیزنن هم قیمتش تو بازار بالاتره هم خیلی ابشنش بیشتره حداقل 5تا ابشن بیشتر داره هم خیلی شیکتره .بنظر من تبدیل نزدن بزرگترین اشتباهه
محمدرضا : نوبت تحویل خرداد کیه فاکتورمیشن؟؟سورن موتورجدید
پارس 4722 : سلام به دلم افتاده تا فردا عصر پیامک ها میاد
پارس بهار : دوستان الویت بهار را ایرانخودرو میگه اول تیره اگه فراخوان بشن اونم تبدیل به سورن میاد چون 5هزار نفر دیگه الویت زمستان مونده پارس هم زیاد ندارنداگه برسه به الویت زمستان برسه پژو پارس بهار وتابستان طرح تبدیل میاد چقدر انتظار بکشیم بعد هم باید ماشینی جایگزین برداریم
احمد : سلام تا 8بود
رضا : دادش تبدیل به سورن میاد
سارا رحیمی : چند روز بعد از پلاک شدن ماشین میاد نمایندگی؟ تحویل حضوری چجوریه دردسر نداره؟ ممنون میشم جواب بدید🙏