بی ام و 525i چه سالی بخریم

 

بی ام و 525i چه سالی بخریم

 

رپورتاژ - بی ام و 525i یکی از خودروهایی است که روند تولید آن خیلی طول نکشید و با وجود عرضه آن در سال ۲۰۰۳، تولید خودرو در سال ۲۰۱۰ متوقف شد. این خودرو که در سری ۵ گروه بی ام و قرار می‌گیرد، محبوبیت نسبتاً بالایی دارد. وضعیت بازار و همچنین مشاهده آگهی‌های سایت دیوار نشان می‌دهد که دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ در خرید و فروش بی ام و 525i سهم بیشتری دارند. البته در همه مدل‌ها مشخصات فنی موتور یکسان است، اما در بخش امکانات خودرو تغییراتی به وجود آمده است.

 بنابراین با بررسی قیمت بی ام و 525i برای دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ به بررسی آنها خواهیم پرداخت تا ببینیم که عکسالعمل بازار نسبت به آنها به چه صورت است.

بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵

قبل از هر چیز به سراغ قیمت بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ می‌رویم که چند نمونه متفاوت از آنها در بازار وجود دارد. به طور میانگین قیمت این خودروها در حال حاضر در حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که ممکن است تغییرات جزئی داشته باشد. پرداخت کردن ۲۰۰ میلیون برای یک خودرو مربوط به سال 2005 کمی گران به نظر می‌رسد، اما مشخصات فنی خودرو و مشخصات ظاهری آن نشان دهنده کیفیت ساخت خودرو هستند.

بی ام و 525i چه سالی بخریم

پیشرانه استفاده شده در این خودرو ۳ لیتر حجم دارد و از شش سیلندر و ۲۴ سوپاپ بهره می‌برد. این پیشرانه قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر در ۲۴۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت گزارش شده برای خودرو  ۲۴۲ کیلومتر در ساعت است و شتاب آن هم 7.9 ثانیه گزارش شده است. این یعنی این آمار می‌تواند تأثیر مهمی بر خرید و فروش بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ داشته باشد. البته نباید از مصرف سوخت نسبتاً بالا و در حد 9.4 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو چشم‌پوشی کنید. گیربکس خودرو هم از نوع ۶ دنده اتوماتیک اتوماتیک است.

امکانات جانبی بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ هم جالب هستند. به عنوان مثال در این خودرو برای راننده و سرنشین جلو ایربگ تعبیه شده است و ترمزهای جلو و عقب خودرو از نوع دیسکی خنک شونده و ضد قفل هستند. امکان تنظیم دستی صندلی برای سرنشینان وجود دارد و در صندلی از سیستم تنظیم برقی و تنظیم گودی کمر هم استفاده شده است. به کاربردن امکاناتی مانند سنسور باران، سنسور پارک و کروز کنترل به بالا رفتن کیفیت رانندگی کمک می‌کند.

بی ام و 525i مدل 2008

مدل دیگری از بی ام و 525i که ارزش خرید بالایی دارد و توصیه می‌کنیم که حتماً در بین گزینه‌های خرید شما باشد، مدل ۲۰۰۸ این خودرو است. هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ مشخصات فنی تغییر چندانی در این مدل دیده نمی‌شود و تا حدود زیادی همان خودروی سال ۲۰۰۵ است. البته قرار دادن این گزینه برای خرید بی ام و 525i دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها قیمت مناسب آن نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار است. در حال حاضر قیمت این خودرو در حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

 اگر بخواهیم به برتری‌های مدل ۲۰۰۸ نسبت به ۲۰۰۵ اشاره کنیم، کیفیت ساخت بهتر برای بخش داخلی و همچنین به کار بردن متریال های با کیفیت برای ساخت آن موارد قابل توجهی هستند. در ضمن نباید فراموش کنیم که فاصله ۳ سال کارکرد برای خودرو قابل توجیه است.

بی ام و 525i چه سالی بخریم
 
اما سوالی که در ذهن شما احتمال شکل می‌گیرد این است که چرا خرید و فروش بی ام و 525i مدل‌های بالاتر نیاورده‌ایم. در وهله اول مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ از این خودرو در بازار ایران بسیار زیاد هستند و این شانس شما را برای فروختن مدل‌های کارکرده یا پیدا کردن خودروهای با کیفیت افزایش می‌دهد. در ضمن رفتن به سراغ مدل‌های بالاتر، یعنی شما باید قیمت‌های بالاتری بپردازید، در حالی که تغییر چندانی در ویژگی‌های فنی یا بدنی خودرو دیده نمی‌شود.

به‌عنوان جمع‌بندی این مطلب، خرید بی ام و 525i مدل ۲۰۰۸ به دلیل کارکرد کمتر گزینه مناسبی است، اما بخاطر داشته باشید که حدفاصل تولید این خودروها چندان زیاد نبوده که در چند نسل متفاوت وارد بازار شود. این یعنی بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ تغییر محسوسی در این خودرو دیده نمی‌شود و تقریباً همان مشخصات قبل را دارد. پس اگر یک گزینه باکیفیت مربوط به سال ۲۰۰۵ رو دیدید، به عنوان یک گزینه مناسب بر روی آن حساب کنید.

 

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : خیلی ممنون بزرگوار 🙏🙏 ماشین خیلی خوبی هست بهتر از اون چیزی که فکرش و میکردم ایشالله روزی همه بشه چون اتنظار کشیدن خیلی سخته
کابوس شب برای کرمان موتور : شرکت کردیم
mhd S3 : منم نه آبان ثبت نام کردم وضعیتم مثل شماست فروش s3 کرمان موتور زیاده فقط می خوان بازار رو متشنج کنن تا بتونن تایید افزایش قیمت از دولت بگیرن ما این وسط قربانی مدیریت لجن کرمان موتور شدیم
کابوس شب برای کرمان موتور : https://www.karzar.net/114251 به دوستان لینک بدید کمتر از 30 ثانیه وقت میگیره خدارو شکر از دیروز تا امروز صبح دم نمایندگی ایرانمال 6 مشتری رو از کشیدن چک و ثبت نام جدید پشیمون کردم آقای کرمان موتور تازه اولشه بچرش تا بچرخیم
گلمحمد : مبارکت باشه خیرشو ببینی
S5🤔🤔🤔 : ای بشر دروغ داره میگه الان زنگ زدم کرمان موتور اینور سال هیچکس شاسی نخورده خیالتون راحت خالی بندیه😉
من : ساینا که بهتر بود.....😐 همینکه برات ساینا اومد تونستی اطلس بزنی یعنی ساینا بهتره...حالا اگه برات اطلس میومد عمرا نمیتونستی ساینا بزنی....ساینا بهترین ماشین سایپاست....تازه۶۰تومنم به سودت بود..بهرحال مبارکت باشه
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : امروز رفتم نمایندگی دیدم دو تا خانواده خیلی خندان دارن کارت می کشن وچک مینوسند و یکی دیگه هم داشته در مورد ماشین های کرمان موتور از مسئول فروش تحقیق میکرد گفتم خجالت نمیکشید ماشین مهر ماه رو تحویل ندادین ثبت نام جدید میکنید داد و بیداد کردم از خرید منصرفشون کردم گفتم از این بد همینه هر وقت بیکار شدم میام دم نمایندگی به مردم میگم شما چه بیشرفایی هستین دوستان شما هم برید انقدر بیرگ نباشد
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : مبارکه. امروز فاکتور شدید یا دیروز؟
J7 صادرات : سلام امروز ماشین ما فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه سوز : کجایی آقا پرهام ؟پس شما که گفتی شنبه یا یکشنبه دعوتنامه اسفند میاد؟ از منبعتون تاریخ دقیق نپرسیدید ؟ میدونی چند نفر منتظرن .
ساینا تک فروش فوری : سلام دوستان فورش فوری پذیرش 27 دی تبدیل ب 85 گانه 26 بهمن الآنم فاکتور شدم
207تکمیل 17 دی تبدیل21 : دوستان 17 دی کسی هست فاکتور نشده باشه مثه من.؟؟
... : احساس میکنم یه عده از اعضای شرکت اینجا امید واهی میدن که مارو آروم کنن!قرار داد 90 روز کاری (که البته موقع ثبت نام خانم های محترم نمایندگی میفرمودند که زیر 45 روز همیشه تحویل شده ،بعد از خرید هیچ مسئولیتی بر عهده نگرفتن)هم تموم شده مدتش ما چک زمانتمونو یک روز میتونیم دیرتر پاس کنیم؟؟؟؟چرا شرکت اجازه داره خلاف وعدش عمل کنه و بندازه گردن جریمه؟؟
باقر بیقر : سلام .من باقر هستم و باقر اومدم وسط. منم x22pro نوشتم و ندادند .یک هفته دیگه تحویل سیستمی هست .واقعا دیگه قری تو کمرم نمونده که بیام وسط .الآنم با باقر جون می‌خوام بریم موتور بخریم و وسط اتوبان تک چرخ بزنیم
اصغر : سلام من شانزدهم فاکتور شدم بیستم پلاک و آماده برای حمل اما هنوز تو صدور سند میچرخه
پارس ای ال ایکس : سلام نه پیامک نمیاد باید تو میز خدمت برید همه مراحلی که داره انجام میشه مشخص میشه
پرهام اصلی : تو این وسط نصف آذر ماهیها شانس آوردن که بعداز 17اسفند فاکتور شدند اضافه مالیات ندادن ماشین1403مدل خورد و ارزانتر از همه ماشینشون رو گرفتن در حالی که باهم ثبت نام کردیم نوش خونشون دعوتنامه ها آماده انشاالله چهارشنبه ارسال میشه آماده باشین
علی آریزو 6پرو : علی آریزو 6پرو 0 آقای الوند پس تکلیف من چیه که کاربر بانک صادرات اشتباهی واسه من وام رو ریخته بحساب مدیران خودرو و کارمزد از حساب من کم شد در صورتی که هنوز ماشین من شاسی نخورده و فاکتور هم نشده و تا الان هم 2تا قسط پرداخت کردم قراردادم 26 دی هست تایید لیزینگ 24 بهمن و واریز وام 24 اسفند ولی تا الان شاسی نخورده و 2تا قسط هم پرداخت کردم با شرکت تماس گرفتم گفتن که اشتباه کاربر بانک بوده که قبل شاسی و صدور فاکتور وام رو به حساب مدیران خودرو ریختن الان نمیدونم چیکار کنم اگه میتونید لطفا راهنماییم کنید.
حسین : این که کارزار کرمان موتوره