تویوتا کرولا، پرتیراژترین خودروی جهان

 

تویوتا کرولا، پرتیراژترین خودروی جهان

 

رپورتاژ - شرکت خودروسازی چند ملیتی تویوتا را بسیاری از علاقمندان به برندهای جهانی خودرو می شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که با خودروهای این شرکت آشنایی نداشته باشد یا دست کم نامی از تویوتا نشنیده باشد. مدل‌های مختلفی از قبیل تویوتا کرولا مدت‌هاست که در بازار خودروی ایران و جهان حرفی برای گفتن دارند و سال‌هاست در صدر پروفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین های این بازار خودنمایی می‌کنند. درباره این شرکت بیشتر بدانید.   

درباره تویوتا 

کیشیرو تویودا، این شرکت ژاپنی را در سال ۱۹۳۷ میلادی تاسیس کرد، در ابتدا این شرکت در کارخانه نساجی صنایع تویوتا که به پدر کیشیرو تعلق داشت راه اندازی شد و چندی بعد اولین خودروی ساخت این شرکت به نام تویوتا ای ای روانه بازار این کشور شد. شرکت تویوتا بعدها با کسب موفقیت‌های پی در پی توانست تولید موتورسیکلت و خودروهای لوکس و وسایل نقلیه تجاری را در دستور کار خود قرار دهد و مدل‌های معروف و شماره یکی از تویوتا سلیکا گرفته تا تویوتا هایلوکس 2018، کمری هیبرید و تویوتا 2F را در طی این سال‌ها روانه بازار جهانی کرده است. این شرکت موفق شده تا مالک برندهای مطرح دیگری مانند لکسوس، دینا و سایون شود و در بازارهای بورس کشورهایی مانند آمریکا، لندن و توکیو، سهامش معامله شود. 

تویوتا کرولا

یکی از مدل‌های خاطره ساز و موفق این برند ژاپنی، تویوتا کورولاست که همچنان مدل‌های دست دوم و چندم آن در سایت دیوار خرید و فروش می‌شوند. تویوتا کرولا نام مجموعه‌ای از خودروهای کامپکت این شرکت است که سال ۱۹۶۶ میلادی اولین مدل آن تولید شد. تویوتا کورولا پر تیراژترین خودروی تولید در جهان است که ۱۲ نسل آن از اولین سال تولیدش، طراحی و ساخته شده و بیش از ۴۶ میلیون دستگاه از آن تا به حال راهی بازار جهانی شده است. Corolla در لاتین به معنی تاج کوچک است، این نام از سنت شرکت تویوتا و استفاده این شرکت از کلمه تاج به زبان‌های مختلف دنیا بر روی محصولات‌اش می‌آید.

از همان ابتدای تولید این مدل در کارخانه تویوتا، خرید تویوتا کرولا در ایران شروع شد و این مدل جمع و جور که در زمان تولید نسل‌های اولیه آن مثل نسل‌های جدید‌اش حرفی برای گفتن داشت و خودروی مدرن محسوب می‌شد، در خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر در رنگ‌های متعدد مانند نارنجی، سفید، خاکستری و نقره‌ای  و ... دیده شد و همچنان هم گاهی مدل‌های قدیمی آن را در خیابان‌ها می‌بینیم که توجه ماشین بازهای زیادی را به خود جلب می‌کنند. 

یکی از مدل‌های متعلق به نسل اول تویوتا کورولا، کورولای ۲ مدل واگن بود که سال ۱۹۷۰ میلادی تولید شد. این واگن از اواخر دوران نسل نخستین کورولا یعنی E10 می‌آید. این مدل تویوتا خودروی جمع و جور و جاداری است که با دیفرانسیل عقب در فرم‌های کوپه، دو در واگن و سدان ارائه شد.  

این روزها مدل‌های دست چندم تویوتا در سایت‌های مختلف با قیمت‌های بالا به عنوان خودرویی کلاسیک به فروش می‌رسند. بسیاری از کسانیکه خودروهای قدیمی پدران خود را دارند، می‌توانند با اجاره آنها به برگزارکنندگان جشن‌ها و عروسی‌ها منبع درآمد خوبی برای خود دست و پا کنند. پس اگر خودروی قدیمی از برندهایی مانند تویوتا، بیوک، مزدا و یا سایر برندهای مطرح را در پارکینگ خانه خود دارید، اجازه ندهید تا بیش از این فرسوده شود، دستی به سر و روی آن بکشید و از طریق آن درآمد خوبی برای خود کسب کنید.  

 

منبع :  ویرلن

    

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمیدرضا : واسه منم همین متن که هیچ اطلالاتی ارسال نشده نوشته
شاهین اتو : سلام دوستان پذیرش 19 دی همین الان فاکتور شدم
پاسخ به مهندس : جناب آقای مهندس عزیز سلام والا بنده اطلاعاتم را از سایت باما در قسمت مشخصات فنی (اطلس)و (رانا پلاس ارتقایافته) بدست آوردم و اینجا گفتم و اینکه سایپا یا ایرانخودرو میخوان بعدا یه آپشنی را اضافه کنن و یا حذف کنن دیگه بنده خبر ندارم چون در آنجا کار نمی کنم ! در قسمت مشخصات فنی و آپشنها در سایت معتبر باما نوشته اطلس سنسور باران دارد و سانروف و رینگ آلومینیومی به صورت سفارشی هست .همین طور در سایت باما قیمت روز بازار (به جز پنجشنبه ها و جمعه ها و ایام تعطیل ) هم که هر روز حدود ساعت 2 ظهر به بعد آپدیت میشه. در ضمن من دو برادر بزرگتر از خودم دارم یکشون کوییک آر اس تازه گرفته و یکشون رانا پلاس سقف شیشه ایی مدل 1401 صفر گرفته بوده . من پشت دوتا ماشین نشستم ماشینهای بدی نیستن و کار راه اندازن دیگه طبق تجربه خودم میخواستم به آقا یاشار عزیز راهنمایی کرده باشم چون قیمت خودرو ارزان نیست و بنده خدا پول و سرمایشو که با سختی بدست آورده میخواد بده ماشین پس بهتره که درست یکی را راهنمایی کنیم !!!
دروغگوها : خداروشکر همه کارمندای کرمان موتور اومدن کامنت گذاشتن اینجا و شاسی شدن یا تحویل گرفتن
تارا v4 lx : تحویل کی بودید چه ماشینی؟
طاهر : سلام چرا برای سهند از دیروز نمایندگی در شهر تهران ندارد
فرهنگ : برای همه همین را زده حتی برای افرادی که تکمیل وجه کرده اند هم زده هیچ اطلاعاتی از طرف شرکت عرضه کننده صادر نشده است
j7 : سلام داداش منم مثل شما هستم ولی خبری از تحویل نیستش
s3 اصفهان : شانسی هست بعضی وقتا یک هفته بعضی وقتا 10 روز ولی توی گروه مواردی بوده یکماه هم طول کشیده
لطیف : سلام این ماشین واقعا ماشینه نه دنگ فنگ یا هوو ماشین امریکای نسل جدید خیلی راحت واپشنهای خوبی دارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شیما : سلام کسایی که براشون پیامک تکمیل وجه ارتقا اومده تکمیل وجه میکنید یا منتظر پیامک خودتون میمونید؟
فروش فوری 90 روزه : سلام من زنگ زدم میگن تحویل پیکانکار شده . چراغ تحویل هم روشن شده اما ماشین نیومده به نظرتون کجا زنگ بزنم
207 اسفند1402 : پیر میشی تا بیاد، حداقل 10 روز میشه
رانا تحویل بهمن تکمیلی14دی : دوستان سلام دیروز حمل به نمایندگی تیک خورده به نظرتون کی تحویل میدن؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
علی : سلام کسی خبر داره پلاک که میشه چند روز طول می کشه تا تحویل بدن ماشین را ممنون می شم اگر اطلاع رسانی کنید
سهیلا : بیگ لایک
اتومات تیر : سلام ببخشید مگه دعوت نامه تکمیل وجه 31تیر اومده؟مال من اتوماته آبان ماه هم پیش پرداخت داشتم هنوز دعوتنامه تکمیل وجه نیومده برام،ببخشید واسه شما اتوماته؟کی دعوتنامه اومده؟خواهشا جواب بدین🙏🙏
ساحل قشم : پاسخ به آقا حمید از کجا متوجه میشی تحویل پیمانکار شده
207 اتومات تحویل دی : من 22 آذر هنوز فاکتور نشدم.
محمد : شما هم فروش فوری اسفندین؟