تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

 

تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

 
تویوتا قصد دارد با همکاری شارپ، آزمایش مدل پریوس پرایم مجهز به پنل‌های باتری خورشیدی را در ژاپن آغاز کند.
 
 
خودروسازان به‌دنبال به حداکثر رساندن شعاع حرکتی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید خود هستند و هم‌اکنون پنل‌های خورشیدی به‌معنای واقعی کلمه بهترین راه‌حل برای چنین هدفی به شمار می‌روند. تویوتا اعلام کرده است که از اواخر ژوئیه ۲۰۱۹ قصد دارد آزمایش پریوس PHV (که در ایالات متحده با نام تویوتا پریوس پرایم شناخته می‌شود) را در جاده‌های عمومی ژاپن آغاز کند. تویوتا پریوس در این طرح با باتری‌های خورشیدی باکیفیت تجهیز خواهد شد.
 
 
آزمایش این خودروی خورشیدی در ژاپن برگزار می‌شود و از حمایت شرکت شارپ و سازمان توسعه فناوری‌های صنعتی و انرژی‌های نو (NEDO) ژاپن بهره می‌برد.
 
به گفته خودروساز ژاپنی، هدف طرح این است که برای ارزیابی اثربخشی پیشرفت در زمینه شعاع حرکتی و بهره‌وری سوخت خودروهای هیبریدی-برقی استفاده شود. تویوتا پنل خورشیدی شارپ را روی سقف، کاپوت، در صندوق عقب و سایر نقاط پریوس نصب می‌کند تا خودروی نمایشی برای آزمایش در جاده‌های عمومی ژاپن آماده شود.
 
در مقایسه با تویوتا پریوس که هم‌اکنون با سیستم شارژر خورشیدی سقفی در دسترس است، خودروی نمایشی از هر نظر وضعیت بهتری دارد. در ۸۶۰ وات، خروجی برقی تولیدی ۴/۸ برابر بزرگ‌تر است و بازده تبدیل باتری خورشیدی به بیش از ۳۴ درصد (در مقایسه با ۲۲/۵ درصد) می‌رسد. مهم‌تر از همه اینکه نسخه‌ی نمایشی این خودرو از سیستمی بهره می‌برد که هم در حالت پارک و هم در هنگام حرکت، باتری را شارژ می‌کند.
 
 
انتظار می‌رود این پیشرفت به بهبود درخورتوجه شعاع حرکتی در حالت تمام الکتریکی و میزان بهره‌وری سوخت خودروی هیبریدی کمک کند. تویوتا ادعا می‌کند که بیشینه شارژ روزانه خودروی آزمایشی در هنگام پارک، برابر با شعاع حرکتی حدود ۴۴/۵ کیلومتر است؛ در حالی که شعاع حرکتی مدل استاندارد در این حالت به ۶/۱ کیلومتر محدود می‌شود.
 
هنگامی که خودرو در حال حرکت باشد، شرایط بهتر نیز می‌شود زیرا بیشینه شارژ روزانه با شعاع حرکتی حدود ۵۶/۳ کیلومتر برابر است. سیستم شارژ خورشیدی تویوتا پریوس استاندارد در حال حرکت تنها برق مورد نیاز برای باتری کمکی را فراهم می‌کند که برای ناوبری و سایر سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
تویوتا این آزمایش‌ها را تحت شرایط مختلف رانندگی در شهر توکیو و سایر مناطق ژاپن انجام خواهد داد. هدف این است که از داده‌های حاصل برای توسعه سیستم شارژ خورشیدی خودرو استفاده شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : سلام تحویل کی هستی شما
گلچین : با سلام خدمت دوستان .دوباره امروزم تاریخ اماده برای صدور فاکتور بروز شده.تو یه هفته این سومین باره.فقط میخوام ببینم دلیلش چیه.اگه کسی میدونه لطفا جواب بده.
جک اس ۵ تاریخ ۲۴ مهر : جک اس ۵ ، ۲۴ مهر تاریخ قراردادمه هنوز نه شماره شاسی شده نه هیچی کسی تو این تاریخ تحویل گرفته؟
j7 بانک صادرات : مرحله بیمه سبز شده از چه سایتی استعلام میشه گرفت؟شماره شاسی رو تو سایت بیمه مرکزی میزنم پیدا نمیکنه
فارس نیوز : سلام دوستان با پیگیری های زیاد شاهین اتومات فرایند فاکتور کردن آغاز کرده و به زودی تمام ماشین های فروش فوق العاده دیماه ۴۰۲ طبق ثبت اطلاعات سخا فاکتور میشن .
شاهین جی : کسی برایش دعوت نامه glاومده چقدر گفتند بریزید بحساب
شاهین جی : سلام چقدر گفتند بریزید بحساب چند روز وقت دارد
پذیرش ۱۹ دی شاهین اتومات : منم پذیرش 19 دی ماه هستم ولی هنوز فاکتور نشدم تکمیل وجه رو روی ۱۸ دی ماه انجام دادم ولی پذیرش رو ۱۹ دیماه زدند هنوز فاکتور نشدیم منتظریم
H : نه ربطی نداره . من دوماهه تکمیل وجه شدم و تخصیص داده شده ، منتظر فاکتور بشه ، همینو زده . برای همه همینه
شاهین اتو : بله فروش فوق العاده بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 تحویل مرداد : سلام دوستان .پیامک تکمیل وجه تحویل مرداد کی میاد ؟اگر اطلاعی دارید ممنون میشم جواب بدید .
مشکی : لطفاً مشکی هایی که فاکتور شدن با تاریخ تکمیل وجه اعلام کنن
حمید : خیلی خیلی مبارکت باشه 😂
efpجگر سوز منتظر : من واریز 5 اسفند تحویل 4 خرداد دنا پلاس efp ولی خبری از فاکتور نیست متاسفانه
پارس یاسورن : سلام دوستان وقت بخیرمن هنوزانتخابم نکردم به نظرتون پارس سفارشی بزنم یاسورن،خواهشا راهنمایی درست کنید؟؟؟خودمم زیادتحقیق کردم ولی هنوزدودلم
ساینا تک : بهمنی های فروش فوری بگن لطفا تا چه شماره پذیرشی فاکتور شدن
سپید x55 : مجوز ماشین ما هم صادر شد.
Tigo 8 pro max ie : دوستان پایین تر آموزش پیام به شرکت اصلی چری در چین دادم ویویوش هم لینکش دادم همه پیام بدید شاید خدا خواست یه اتفاق مثبتی افتاد
محسن : سلام من یکی از دوستان و یکی دیگه از همکارانم اسفند ماه دنا پلاس شش سرعته efvp تکمیل وجه کردن فروردین ماه خودرو شونو اومد تحویل گرفتن
6دنده : سلام آقای جعفرپور چه رنگ زدی که هنوز فاکتور نشدی