رایزنی‌های بی‌نتیجه برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده/احتمال تعدیل نیروی مجدد در شرکت های وارد کننده خودرو

 

رایزنی‌های بی‌نتیجه برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده/احتمال تعدیل نیروی مجدد در شرکت های وارد کننده خودرو

 
بعد از پایان یافتن مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک با وجود رایزنی‌ها و ارائه پیشنهادات در رابطه با ایجاد راهکاری برای ترخیص خودروهای باقی مانده، هنوز هیات دولت تصمیمی در این باره نگرفته است.
بعد از پایان مهلت ترخیص خودروهای در گمرک مانده با وجود رایزنی‌ها و ارائه پیشنهادات در رابطه با ایجاد راهکاری برای خودروهای باقی مانده از سوی انجمن واردکنندگان خودرو  هنوز هیات دولت تصمیمی در این باره نگرفته و صاحبان این خودروها بلاتکلیف مانده‌اند.
 
در همین رابطه دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به خبرنگار می گوید: هنوز شش هزار خودرو در گمرکات معطل هستند و برنامه‌ای هم برای تخصیص آنها در نظر گرفته نشده است. متوسط قیمت هر یک از این خودروها حدود 30 هزار دلار است. چندی پیش برای ترخیص خودروها هشت راهکار ارائه دادیم اما هنوز این مطالبات از سوی دولت جدی گرفته نشده است.
 
مهدی دادفر به آخرین آمار تعدیل نیروهای‌های انسانی در شرکت‌های وارد کننده خودرو اشاره کرد و می افزاید: براساس آخرین گزارش‌ها، سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ پرسنل در شرکت‌های وارد کننده خودرو مشغول کار بودند این در حالی است که حالا فقط سه هزار و ۵۰۰ نفر مشغول کار هستند. چنانچه این رویه ادامه یابد تا پایان امسال نیز دو هزار نیروی انسانی دیگر از شرکت‌ها تعدیل خواهند شد.
 
او درباره مکاتبات واردکنندگان خودرو مبنی بر ترخیص خودروهای مردم عنوان می کند: ما به صورت رسمی مکاتبه و درخواست تمدید ترخیص را کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ جوابی به ما داده نشده است. یک تصمیم اشتباه باعث شده خودروها دو سال و نیم در گمرک معطل بمانند. استهلاک این خودروها پس از گذشت دو سال باعث به وجود آمدن ضرر بسیاری برای مالکان آن شده است.
 
دادفر در پاسخ به این پرسش که قیمت خودروها طی سه هفته گذشته چقدر ارزان شده است عنوان کرد:« آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک باعث شد که قیمت خودرو در بازار بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان شود. چنانچه همین رویه فعلی ادامه‌دار باشد و قیمت دلار تغییر نکند قیمت فعلی خودروها در بازار تثبیت خواهد شد.»
 
اما در حالی که هنوز فکری به حال خودروهای در گمرک مانده نشده  رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجدد به آزادسازی واردات خوردو اشاره و با بیان اینکه 90 درصد خودروهایی مانند کامیون، کامیونت، مینی بوس، اتوبوس، لودر و بلدوزر یا وادراتی است یا به صورت CKD وارد کشور می‌شود، می گوید: باید واردات خودرو بدون انتقال ارز آزاد شود چراکه در حال حاضر تولید خودروهای سنگین در کشور به مشکل تبدیل شده و این مشکل در آینده بحران خواهد شد.
 
اگرچه موضوعی که عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به آن اشاره می کند موضوع کم اهمیتی نیست اما به نظر می رسد اگر مسوولان در پی حل مشکلات ترخیص خودروهای واردشده به کشور باشند و بعد برای حل مشکل آزاد شدن واردات چاره اندیشی کنند بهتر باشد. به هرحال خودروهای در گمرک مانده سرمایه های مردم و تعهدات شرکت ها به مشتریان است که مدتی زیادی ست که زیر آفتاب در حال خاک خوردن هستند.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ترخیص خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهاد : بنظرم به جایی رسیدیم که داریم خودمون رو گول می زنیم این هفته اون هفته ... این ماه اون ماه ... این فصل اون فصل ... خدا آخر و عاقبت مون رو بخیر کنه یه کم بیخیال بشیم تا وقتی که پیامک بیاد یعنی منتظر پیامک نشینیم و حرص نخوریم و هر روز سامانه رو چک نکنیم
اسفند : سلام کد پذیرش من رفتم نمایندگی گرفتم باید بری نمایندگی
بیگ : سلام داداش درسته قرار آریسان۲ تبدیل بجاش سورن پلاس موتور جدید بدن؟
ابوالفضل زینعلی : نه ۵شنبه فاکتور شد دهم خرداد
X5 سفید : دوستان مدارکی که با پست ارسال میشه چیا هست؟ من هنوز ماشینو تحویل نکرفتم ولی کارت ماشین برام اومده. برگ سبز و کارت سوخت کی میاد؟
منتظر پیامک چانگان : اینجا هرکسی برداشت های شخصیش میزاره لطفا از گذاشتن خبرهای منتشره از سایت های غیر معتبر و از راننده خط واحد و راننده تاکسی های محلتون بپرهیزید
S3 : لامصبا s3 ها رو شاشی کنید
J4 مشکی : کاشکی واسه من جریمه میومد
محمد خ : چیزی که من دقیق پرسیدم همیناست،دیگه خلاف و ایناشو من نمیدونم،اون کسی که امار گرفتم یکی از همین مدیران سایپاست،اگر فرد مطمنی سراغ دارید بپرسید.
S3 تهران : ثبت نام ۱۴ آبان تحویل طبق قرارداد ۳ اسفند چند روز پیش تماس گرفتم کرمان موتور گفتن بارگیری نشده هنو امروز تماس گرفتم گفتن در حال بارگیری تا چند روز دیگه تماس میگیرن برلی تحویل. راست و دروغ دیگه نمیدونم والابا این همه تاخیر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابوذر : نوبت خودشون باشه پول تمام کمال و سر وقت میگیرن ولی برا تحویل هر موقعه عشقشون کشید تحویل میدن
دوگانه100لیتری : دوستان بعد اینکه پلاک شد ماشین چند روز طول میکشه تحویل بدن؟
زهرااسفند : خودشرکت داره میگه واسه کسایی که قرارداددارن افزایش قیمت نداره بازصحبت افزایش قیمت میکنیددردخودمون کمه شماهم هی نمک بپاشین
ماهان خ : سلام تاریخ ثبت نام وتکمیل وجه شما چه تاریخی بوده
هاکان : دوستان که انصراف میدن به ضررشون هست ماه آینده قیمت 360 میلیون هم رد خواهد کرد
تبدیل 507تیوتری : با سلام منم تکمیل وجه 2بهمن تحویل 29اسفند بودم تبدیل به 207تیوتری گفتن اگه تبدیل بزنید زودتر از رانا پلاس تحویل میگیرید کسایی که مثل بنده گول ایرانخودرو رو خوردن و فاکتور نشدن اعلام حضور کنند چند نفریم خدا لعنتشون کنه
رضا : سلام احمد آقا شما مال کدام شهر هستین ایران خودرو شهرتون گفت همچین کاری انجام بدین
علی : قیمت روز دعوت نامه آقا ایمان 283 میلیون اسفند بوده بزار هر چقدر میخواد گران بشه به ما ربطی نداره
پارس تحویل تابستان1403 : دوستان تابستان و بهار اگه ایران خودرو و سازمان استاندارد نخوان که پارس را که دوساله منتظرشیم تحویل بدن بریم جلو سازمان استاندارد و ایران خودرو تجمع و اعتراض اخه اگه ماشین دیگه ای می‌خواستیم همون اول ثبت‌ نام میکردیم چ بسا زودتر هم تحویل میگرفتیم
X33 : من تکمیل وجه نقدی 2دی وتحویل سیستمی 19 اردیبهشت بودم ولی هنوز مجوز نخورده