همه چیز در مورد کارت سوخت؛ محدودیت ۲۵۰ لیتری برای کارت‌های سوخت شخصی [به روز رسانی]

 

همه چیز در مورد کارت سوخت؛ محدودیت ۲۵۰ لیتری برای کارت‌های سوخت شخصی [به روز رسانی]

 
پس از ماه ها کشمکش، سرانجام به تاریخ اجباری شدن استفاده از کارت سوخت در خودروها رسیدیم و از ۲۲ مرداد ماه در کلان شهرهای کشور، استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ بنزین ها ضرورت دارد. این رویه در آینده نزدیک در سایر شهرها نیز اجرایی خواهد شد و با صدور تمام کارت سوخت های ثبت نامی، استفاده از کارت سوخت جایگاه ها نیز ممنوع می شود. شماری از دولتمردان و به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید دارند که بازگشت کارت های سوخت صرفا برای کنترل میزان مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت انجام می شود و فعلا برنامه ای برای سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین وجود ندارد.
 
با این حال مسافرکش های شخصی، رانندگان آژانس، رانندگان وانت و شاغلین در سرویس های تاکسی اینترنتی از جمله اقشاری هستند که مستقیما در اثر افزایش شدید قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین آسیب می بینند و تعیین سهمیه ویژه برای این دسته از افراد نیز با حاشیه هایی همراه است که پیش از این به انواع مختلف تجربه شده است.
 
در این راستا به نظر می رسد که فعلا امکان سوخت گیری روزانه 60 لیتر به ازای هر کارت سوخت وجود داشته باشد و ظاهرا اقداماتی نیز برای ارائه سهمیه ویژه سوخت به رانندگان تاکسی های اینترنتی و آژانس ها در دستور کار قرار دارد تا در صورت سهمیه بندی، این قشر دچار مشکل نشوند.
 
نقش اثر گذار و غیرقابل انکار بنزین در زندگی و معیشت مردم سبب شده است تا قیمت و میزان مصرف آن در کشور یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعات اقتصادی خانوارها و دولت ها محسوب شود. افزایش نرخ دلار، تفاوت فاحش نرخ سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و مصرف بنزین از جمله مواردی به شمار می رود که دولت و مجلس را برای سهمیه بندی بنزین ترغیب کرده است.
 
زمان اجباری شدن کارت سوخت اعلام شد
 
شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران به تازگی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در اجرای سیاست های دولت و مجلس شورای اسلامی، عرضه بنزین در جایگاه های سراسر کشور از تاریخ بیست و دوم مرداد ماه سال جاری صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو، امکان پذیر خواهد بود.
 
بر اساس این اطلاعیه، آن دسته از صاحبان خودروها که کارت سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرایند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده اند، نیازی به ثبت نام  کارت سوخت المثنی برای بار دوم نداشته و کارت سوخت آن ها بر اساس ثبت نام انجام شده قبلی، صادر و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آن ها تحویل داده خواهد شد.
 
این هموطنان هزینه صدور کارت سوخت المثنی را برابر تعرفه مصوب (10 هزار تومان)، هنگام دریافت کارت، به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت خواهند کرد.
 
با توجه به اینکه یکی از سوالات رایج بین مالکانی که دارای کارت سوخت هستند، نحوه بازیابی رمز کارت سوخت خودرو خود است، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده است، رمز این کارت‌ها به صورت پیش فرض چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو (فردی که کارت به نامش صادر شده) است. اما اگر نام مالک فعلی خودرو با نام ثبت شده در روی کارت سوخت مغایرت داشته باشد و یا افراد رمز کارت سوخت خود را از حالت پیش فرض تغییر داده باشند، در صورت فراموش کردن رمز کارت هوشمند سوخت، برای بازیابی آن باید به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.
 
جهت انجام فرآیند حذف رمز کارت سوخت همراه داشتن مدارک هویتی مالک و مدارک شناسایی خودرو الزامی است. همچنین حضور مالک وسیله نقلیه جهت حذف رمز کارت ضروری بوده و در صورت درخواست توسط شخص دیگر با ارائه وکالتنامه محضری و یا برگه انحصار وراثت حذف رمز کارت سوخت امکان پذیر است. در دست داشتن اصل کارت هوشمند سوخت دارای فیزیک سالم بدون چسب خوردگی و شکستگی و ... نیز جهت حذف رمز الزامی است.
 
متقاضیان می‌توانند در صورت هر گونه ابهام و پرسش ضروری با شماره تلفن 09627 مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تماس بگیرند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارت سوخت , بنزین , سهمیه‌بندی بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

خوبه معلوم میشه هر نفر چقدر بنزین مصرف میکنه
20:57  1398/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Jac s3 دادگستری : ثبت نام ۲۶ اسفند کسی شاسی نشده؟ الان دارن ثبت نامی های آبان رو تحویل میدن یعنی بعدش آذر و بعد از اون نوبت اسفنده؟
ساینا دوگانه : دوستان بهمن ماهی کسی هنوز فاکتور نشده ۲۵روز هستش واریز کردم دعوت نامه رو پس چرا خبری نیس تازشم زده بود تحویل ۳۰روزع
شیرین : سلام ساناز جان چند جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه کی میگه بهمنی که فاکتور میشن شما میگی آره من هم مثل شمام بهمن کی فاکتور میشیم آخه ما نمیدونیم شما دوگانه ای یا بنزینی پیش فروش هستی یا فروش فوری من نمیدونم با کدوم ساز شما برقصیم
شیرین : سلام پریسا خانم ۲۰ روز بعد ماشینو میدن من نمیدونم دوگانه ای یا بنزینی پیش فروشی یا فروش فوری
فتحی ساینا دوگانه اسفند : سلام بنده هفته آخر اسفند ثبت نام کردم هنوز پیامک دوگانه نیومده چیشد دیگه از چشم انتظاری مردیم.
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام عزیزان من رفتم تو سایت دولت من بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شده بود ولی تو پیگیری نزده
پارسا : سلام مطمئن هستی که تارا پنج دنده 394تومنی براشون پیامک اومده من شنیدم تارا پلاس 580تومنی براشون پیشنهاد اجباری دادند
شاهین دستی : برا منم پیامش اومد
مال باخته : اس ۵ ۲۶ مهر امروز هم گذشت هیچی شماره ۴۲۷۲۴ هم گزاشتن رو اشغهمه شرکت های خودرو سازی جوری برنامه‌ ریزی میکنند که کسی ازشون خرید کرد دوباره بیاد و مشتری با خودش بیاره از کرمان موتور کسی خرید کنه محاله دوباره بیاد و به همه توصیه میکنه خرید نکند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد رضا : خداکنه امروز فاکتور کنن
شیما : سلام اقا رضا داداش فراخوان بعدی مال کدوم بخشنامه هست 4714 هستم پیامک نیامده
پارس سفارشی : سلام آقا رضا بخشنامه 4724پس کی پیامک میاد؟
پارس سفارشی زمستان : دیگه نمی‌دونیم کی راست میگه کی دروغ جالبه همه هم اسم رضا دارند
اسد : پول واریز کنی بعد چند روز پرداخت ثبت میشه من بیست هفتم واریز وجه کردم تشکر
X33 سارینا : به حق این یکسالی که به بهانه سامانه یکپارچه بودن سختی کشیدیم ، پول رو مکامل از ما گرفتند و از خرداد که ماشین زیرپامونو با وعده 45 روز فروختیم و حتی ماشینمونو به اجبار تغییر دادن ، خود مدیران تا اون دربان و تمام دست اندرکاران مدیران و بچه هاشون سرطان بگیرن . هرچی درمیارن خرج دوا و دکترشون کنن و هیچوقت خوب نش. الهی آمین. این آرزوی قلبی منه
عبداله : سود تاخیر تا دو ماه ممکنه طول بکشه که چک آن صادر شود ..
وانت151 دی ماه : لطفا تحویل خرداد ماه و تیرماه که دی ماه پارسال ثبت نام کردند اعلام کنن
دوگانه : یه عده ادم بی سواد فرغون ندیده. به جون هم افتادن و حرف افزایش قیمت میزنن! واقعا هر بلایی سر این مدل ادما بیاد حقشونه... یه بار قراردادی که براش یک سال پیش پول ریختی رو بخون بعد بیا اینجا ناله کن، ر ی د ی ن به اعصاب ملت، ( قیمت خودرو: به قیمت روز موعد تحویل مندرج به قرار داد) یعنی روزی که قانونا باید فرغونو تحویل میداده. هر قیمتی بوده، به همون قیمت فرغونتونو تحویل میده، یعنی اسفند ماه هر قیمت بوده. باید تحویل بگیری، با سود های مشارکت و تاخیر، شاید سود تاخیر و مشارکت رو سایپا زیرش بزنه اما قیمتو نه، اصلا شاید تا دوسال دیگه هم شرکت حال نکرد ماشین تحویل بده و دوسال دیگ قیمت کارخانه مثلا بشه 600 میلیون تومان، یعنی شما بعد 4 سال منتظر بودن باید600 میلیون بابت خودرو ثبت نامیتون پرداخت کنید؟ کمی تفکر و کنید و یکمی سوادتونو ببرید بالا لطفا و هر چرتی رو نیاید ننویسید، به خود نمایندگی این حرفو بزنید میخنده بهتون، بخدا اگ من مسئول سایپا بودم از این مدل ادما بجای 280 600 میلیون میگرفتم تا حالشون جا بیاد، ببا بکشید بیرون دیگ،
تحویل خرداد : اقا کس مونده تحویل خرداد ماه باشه تکمیل وجه نکرده یا دعوتنامه براش نیامده ..؟