ت

 

امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار

 
نماینده قانونی ۱۴ خانواده کنگویی آسیب‌دیده از کار اجباری کودکان در شکایتی، پنج شرکت بزرگ فناوری جهان شامل آلفابت، اپل، دل، مایکروسافت و تسلا را به شراکت در مرگ کودکان متهم کردند.
 
 
پنج شرکت بزرگ فناوری جهان در پرونده‌ای قضایی بااتهام مرگ کودکان در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) روبه‌رو شده‌اند. گفته می‌شود که این کودکان به کار در معادن کبالت مجبور شده‌اند؛ کبالت فلزی است که برای ساخت باتری خودروی الکتریکی و تلفن هوشمند و رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. روز یکشنبه این شکایت حقوقی به نمایندگی از ۱۴ خانواده از کنگو توسط مؤسسه طرفداران حقوق بین‌الملل (مؤسسه‌ای غیر انتفاعی فعال در زمینه‌ی حقوق بشر مستقر در ایالات متحده)، علیه تسلا، اپل، آلفابت، مایکروسافت و دل مطرح شد.
 
در شکایت آمده است این شرکت‌ها بخشی از سیستم کار اجباری بودند که خانواده‌ها ادعا می‌کنند منجر به فوت و آسیب جدی فرزندانشان شد. تصاویر موجود در اسناد دادگاه كه در واشنگتن ارائه شده است، كودكانی را نشان می‌دهد كه دارای اندام آسیب‌دیده یا قطع‌شده هستند.
 
 
طبق متن شکایت، ۶ نفر از ۱۴ کودک این پرونده در اثر فروپاشی تونل کشته شدند و بقیه دچار جراحات وارده به‌صورت مادام‌العمر از جمله فلج شدند. ترنس کالینگزورث، وكیل نماینده خانواده‌ها به بنیاد تامسون رویترز گفت:
 
شركت‌هایی مانند اپل و گوگل و سایرین که ثروتمندترین شركت‌های جهان محسوب می‌شوند، اجازه داده‌اند تا کودکان صدمه ببینند و کشته شوند، درحالی‌که آن‌ها کبالت ارزان‌قیمت خود را به دست بیاورند. 
 
 
کبالت در ساخت باتری‌های لیتیوم یون مورد استفاده در میلیون‌ها محصول صنعت فناوری ضروری است. بیش از نیمی از کبالت جهان در کنگو تولید می‌شود. براساس بررسی سال ۲۰۱۸ کمیسیون اروپا، تقاضای جهانی برای این فلز سالانه ۷ تا ۱۳ درصد افزایش می‌یابد. 
 
در این دادخواست گفته شد که کودکان حتی در سن ۶ سالگی، به دلیل فقر شدید خانواده‌هایشان مجبور به ترک مدرسه و کار در معادن کبالت متعلق به شرکت بریتانیایی گلنکور (Glencore) شدند. گلنكور قبلا به سوء استفاده از كودكان متهم شده است. طبق این دادخواست، برخی از کودکان با حقوق ۱/۵۰ دلار در روز و ۶ روز در هفته کار می‌کردند.
 
 
در پاسخ به درخواست اظهارنظر، یکی از مسئولان دل طی ایمیل اعلام کرد که شرکت دل هرگز به‌صورت آگاهانه از وقوع کار اجباری کودکان این کار را انجام نداده و تحقیقات درباره‌ی صحت ادعاها را آغاز کرده است.
 
سخنگوی گلنكور نیز گفت:
 
گلنكور ادعاهای موجود در دادخواست ایالات متحده را كه ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۹ ارائه شده است، بررسی می‌كند. گلنكور هیچ نوعی از کار كودكان شامل كار اجباری یا اختیاری را تحمل نمی‌کند.
 
شرکت‌های تسلا، اپل، گوگل و مایکروسافت هنوز اظهارنظری نکرده‌اند. 
 
سیدهارت کارا، پژوهشگر حوزه برده‌داری مدرن که شاهد خبره دراین‌ پرونده است، گفت:
 
من هیچ وقت تا این حد عدم تقارن بسیار زیاد در تخصیص درآمد بین بالا و پایین زنجیره‌ی تأمین مشاهده و ثبت نکرده‌ام. همین شکاف طبقاتی است که شاید بدترین بی‌عدالتی را در برده‌داری و استثمار کودکان ایجاد می‌کند و چیزی است که من در تحقیقات دو دهه‌ای خود دیده‌ام.
 
طبق گفته‌های والک فری (Walk Free) و سازمان بین‌المللی کار (ILO)، بیش از ۴۰ میلیون نفر در بردگی مدرن هستند که شامل کار اجباری و ازدواج اجباری می‌شود.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا , خودروی الکتریکی , خودران , ایلان ماسک , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
حسین : این موارد رو اضافه کنن قیمت حدود ۱۴۸۵ میشه ولی سایپا داره همه تلاشش رو میکنه بیشتر از اینها گرون کنه نیسان سانی مدل ۲۰۲۳ با ۲۰۲۴ رو متفاوت اعلام کردن اینها گفتن قبمت قطعی در مبادی ورودی، پس حق ندارن نامتعارف گرون کنن حرفم اینه قانونی زیاد کنن مشکلی نیست ولی برای افزایش غیر قانونی باید همه باهم از حقمون دفاع کنیم
افشین جی ۷ : ثبت نام شهریور دومرحله ای دی تکمیل وجه فردا تحویل خودرو
سایه : از آشنایان خبر پیدا کردم دیگه ظرفیت شاهین اتومات و اطلس تا آخر سال پر شده. دیگه فقط باید منتظر شاهین دنده ای بود با قیمت بالای ۵۰۰ میلیون
پریسا : کسی می دونه تهویل بهمن ماه زمانش کیه ؟؟
شاهین اتومات 24دی : مبارکت باشه
مرادبیک : به کورش بزرگ قسم اگه سایپا بخاد برا اسفند قیمت جدید بزن مدیر عاملشو به هفت روش سامورایی۰۰۰۰۰۰۰۰۰ لردگانیا اعلام حضور کنن لعنت بر عواملش
علیرضا : سلام من تاراوی ۴تاریخ تحویل هشتم ۸فروردین هستم یه بارزنگ زدم گفتن توخردادفاکتورمیشی لينک ثبت‌ کن دوروزه دیگه تماس بگیردوروزبعدتماس گرفتم گفتن توتیرفاکتورمیشی ساعتی يه دروغي میگن
مجتبی S3 : سلام کسی بامن تماس نگرفت ولی به نمایندگی زنگ زدم و اعلام کردن ماشین رسیده و فردا بیا تحویل بگیر S3سفید.نیشابور ثیت نام ۶آبان ۲۱اسفند فاکتور ۲۲اسفند بیمه ۲۱ فروردین پلاک ۲۵ فروردین تحویل مدارک فردا ۳۰ اردیبهشت تحویل
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا فرشید داداش مبارکتون باشه آن شاللله با دل خوش و تنی سالم سوارشین کیفش و ببرین
سورن 29 اسفند : یک بهمن تکمیل وجح
ال ایکس : پلاک بشه نهایتش 10روز فاکتور شدی
امیدسورن دوگانه تبذیل 207 : سلام24 تبدیل زدم دیروز تحول گرفتم
پارس 4714 : سلام عزیزان چند روز بعد فاکتور تحویل میدن ماشین رو؟؟
رسول ازبجنورد : قبول نکن کاش یکی پیدامی شدحرف دل مشتری رامی دیدفقط وعده علکی چقددروغ اخه انقدگرفتاری داریم که این دیگه چی بود مدل 402که صندپلاک دستت باشه بیمه نزیک به 4ماه صادرشده باشه ولی ماشین تهویل نداده باشن به خداکه هرجاحرف میزنی به ادم می خندن باباچی داری میگه مگه میشه مدارک که نشان میدی دیگه فقط حرف شان این است که خدابهت صبربده نمی دونم چی جواب به این ادم هابدم خدایا این چه مملکتی است که کسی رانداشته باشیم که حق باماست
نگار : نتیجه گیری دادن تعزیرات چی شد
207 : سلام دوستان .تحویلی 13 مرداد مشخص نیست چه موقع دعوتنامه صادر میشه ؟
تحویل 29 اسفند : خدا میدونه کی نوبت ما اسفندماه بشه هنوز بهمن تموم نشده خدا لعنت کنه اینارو با ماشین تحویل دادنشون
207 جانبازان : لطفا کسایی که طرح جانبازان هستن یه توجه کنن به موعد تحویل بقیه هم‌، الان دوست عزیز از ایلام همونجوری ک شما گیر هستین ، ماهم تکیمل وجه آذر هستیم با 92 93 روز تاخیر شما باید صبور باشین هر زمانی که ما فاکتور شدیم شما هم بعد 15 20 روز بعد از ما فاکتور میشین ، ایرانخودرو نیست ، ویران خودروه ، شک نکنین با یه کیفیت افتضاح روبه رو میشیم و کاملا دپرس میشیم