تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

می خواهید بدانید رانندگی با رنج رور جدید چه حسی دارد. لندرور 2013 اولین شاسی بلندی است که از بدنه ای آلومینیومی و یک تکه ساخته شده است. حسی که به شما خواهد داد قطعاً سبک وزنی است؛ چراکه به گفته شرکت سازنده 320 کیلوگرم از وزن لندرور کم شده است. اما آیا ما هم این تفاوت وزن را احساس خواهیم کرد؟ بدون شک بله. ممکن است دست خودروسازان به خاطر نظرات مختلف مردم و قوانین سختگیرانه دولت ها برای ساخت خودروهای کم مصرف با تولید کم ترین آلاینده کمی بسته باشد اما تمامی این سخت گیری ها باعث شده که ماشین های با کیفت و بهتری سوار شویم. تلاشی این چنین برای ساخت خودرویی سبک تر در دوره ای که دائماً وزن شاسی بلندها و پیچیدگی ساختشان بیش تر و بیش تر می شود، نقطه عطفی به شمار می رود.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

اگرچه در حال حاضر شرکت هندی تاتا موتور (Tata Motors) مالکیت لندرور را دارد و بسیاری از اجزای سازنده آن عوض شده است اما لندرور 2013 هنوز یک "رنج رور" باقی مانده، با همان ظرافت، دقت، طراحی، و مهندسی ساختی که پیوسته از سال 1970 تا به امروز دنبال شده است. لندرور به خوبی بعد از گذشت 10 سال از معرفی توانسته قوانین و کلیشه های ساخت خودروهای شاسی بلند را به مبارزه دعوت کند و در سال 2012 افزایش فروش 21 درصدی را تجربه کند. لندرور 2013 قصد به هم ریختن این قوانین را نداشت و ندارد. چراکه بر خلاف رژیمی که گرفته هنوز هم یک شاسی بلند لوکس پر از امکانات رفاهی است.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

هر آن چه که از یک شاسی بلند می خواهید در مدل جدید لندرور وجود دارد، لندروری که لباس آلومینیومی، کاملاً بر تنش نشسته و زیبایی خاصی به آن داده است. طراحی جدید از غرور رنج رور کاسته و آن را آرام تر از مدل قبلی نشان می دهد. این مدل آیرودینامیک ترین مدل رنج رور است که تا به حال ساخته شده. طراحی داخلی پیشرفت کرده و مواد به کار رفته و ساخت قطعات داخلی چنان خوب است که طراحی مدل قبلی را قدیمی جلوه می دهد. آلومینیوم به کار رفته در طرح فرمان لندرور چنان شیک است که به زیبایی فرمان بنتلی است. رنج رور جدید، فستیوالی از تکنولوژی است. تعداد دکمه های کنترلی در این طراحی جدید به نصف رسیده و صفحه نمایش لمسی، رابط کاربری ساده تری برای کنترل سیستم های پیچیده تر خودرو ارائه می کند. صندلی های جلویی کمی صاف هستند و دنده های فرمانی هشت سرعته، کمی شل به نظر می رسند.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

زمانی که استارت رنج رور سوپرشارژ را می زنید، برای به حرکت در آوردن رنج رور 510 اسب بخاری با موتور V8 و 5 لیتری سوپرشارژ، تنها باید یک کار انجام دهید، پایتان را تا آخر روی پدال گاز فشار دهید تا عکس العمل شاسی بلند جدیدتان را ببینید. با وزنی معادل 2300 کیلوگرم هنوز هم خودرویی سبک محسوب نمی شود، اما عکس العمل بسیار سریع و تقریباً خشن خودرو شگفت انگیز است. رنج رور سرش را بالا می آورد و مثل یک جت حرکت می کند و چنان به زمین می چسبد مثل این که سوار یک کوپه اسپرت شده اید. لندرور 2013 در 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد که به نسبت مدل قبلی لندرور یک ثانیه زودتر به این سرعت می رسد. مدل 2013 مصرف سوخت کم تری به میزان 9 درصد دارد.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

وقتی که چند باری با شتاب لندرور وقت گذرانی کردید، به یکباره متوجه مزیت های این بدنه سبک و یکپارچه آلومینیومی می شوید. مزیت هایی مثل فرمان پذیری سریع و سیستم تعلیقی با عملکرد بسیار خوب که به خوبی در یک زمان، هم در کنار هم و هم به صورت مجزا کار می کنند. البته هنوز زمانی که به یکباره تغییر مسیر می دهید، به نظر می رسد که خودرو تمایل به بلند شدن دارد؛ باید اشاره کرد که کمک فنر ها و ستون ضد واژگونی برای کم کردن این حالت بهترین عملکرد را دارند اما از طرفی اگر قرار باشد این حالت کاملاً از بین برود باید از قابلیت مانور ماشین در پیچ ها صرف نظر کرد.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

بدنه لندرور چنان سفت و سخت ساخته شده که به شاسی اجازه عملکرد بهتری می دهد و شاسی ضربه های وارده در مسیر های ناهموار را بهتر جذب می کند. با این اوصاف، دیگر خبری از سر و صدای شاسی و بدنه نخواهد بود. عملکرد خارج از جاده لندرور 2013 پیشرفت کرده و بهتر شده و عمق توانایی عملکرد آن در آب نیز بیش تر شده و به 20 سانتی متر رسیده است. فاصله کف شاسی با زمین هم بیش تر شده که به حرکت بهتر در مسیرهای ناهموار کمک می کند. عملکرد این مدل در مسیرهای ناهموار به قدری پیشرفت کرده که تصورش را هم نمی کنید.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

شاید شما به شاسی بلندهای لوکس اعتقادی نداشته باشید و ممکن است ساخت این مدل ها را پوچ و بی معنا فرض کنید، اما باید مهندسی شاهکار این مدل را تصدیق کنید که به آن، قدرت چنین عملکردی بخشیده است. برای نمایش و عملکرد فوق العاده این رنج رور جدید باید لقب "بهترین" را برای این کلاس خودرو به آن داد. واقعاً تا این اندازه عالی است و همه ما را به این فکر می اندازد تا بلکه ما هم به فکر دنبال کردن یک رژیم غذایی باشیم!

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013


منابع

caranddriver

برچسب : لندروور , رنج , رور , شاسی , بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

19 نظر

مهدي78
0

خيلي ماشين خوبيه امكاناتش خيلي زياده
13:05  1393/02/18
پاسخ دادن
علیرضا
1

اینجا اگه بهمون رنجروور ندادن ولی عوضش کلی کرامته انسانی بهمون دادن نمیدونیم با همین پراید به کرامت میرسیم
15:06  1393/01/31
پاسخ دادن
faramarz
0

Is there in iran
20:59  1392/12/22
پاسخ دادن
مجیدجعفری
2

سلطانه رنجروور!؟
21:44  1392/12/08
پاسخ دادن
سجاد
0

پس بگو چرا فرهاد مجیدی این ماشینو خریده ، به خاطر امکانات و توانایی هایی فوق الاده ای که این ماشین داره ، خوش به حالش
17:22  1392/12/08
پاسخ دادن
محمد
1

به نظر من mercedes benz ml 63بهتر است
10:55  1392/12/06
پاسخ دادن
اراد
2

ایول عاشقتم
19:52  1392/10/12
پاسخ دادن
مهران
2

مجذوب کننده و خواستنی
11:36  1392/07/05
پاسخ دادن
یاسین کشکولی
4

منم عاشق هرچی ماشین که کارخانه لندرور میزنه هستم
11:16  1392/03/14
پاسخ دادن
مهدی
3

عاشق این ماشینم....
01:20  1392/02/06
پاسخ دادن
pooya
4

دبی هم می اید حتما می خرم
12:39  1392/01/12
پاسخ دادن
اکبری
5

خسته نباشی عالیبود
10:07  1391/11/16
پاسخ دادن
سحر
7

خوب من دلم خواست الان چی کار کنم ؟
21:56  1391/11/15
پاسخ دادن
مجید
2

سلام برو بخر
08:23  1392/05/27

فاطمه
7

ممنون، شگفت انگیزه قیمت این مدل چقدره در بازار؟
16:02  1391/11/13
پاسخ دادن
هادی
20

اما آیا ما هم این تفاوت وزن را احساس خواهیم کرد؟ بدون شک خیر. چون که ما نه مدل قدیمی رو سوار شدیم و نه مدل جدیدش ولی انصافاً طراحیش خیلی زیباست مخصوصاً که طراحی داخلیش آدم رو متحیر میکنه و البته که کیفیت ساخت قطعاتش بالاست
23:27  1391/11/12
پاسخ دادن
آنیتا
26

خسته نباشید، مقاله بسیار روان و قابل فهم و در عین حال زیبایی بود. موفق باشید
20:28  1391/11/12
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
1

ای خدای مردم انگلیس یه سری به ما هم بزن اگه وقت کردی.........
10:48  1392/12/07

حسام
0

منم با شما دوست عزیز موافقم
14:39  1392/12/07

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهمنی : این چه گرفتاری هست پیش فروش سایپا کرد ۱۱۴ ...از ما گرفت تحویل بهمن ماهی هستیم خبری نیست .یعنی این مملکت فقط با وعده میچرخه.نه عمل . نابود کرد ما را . پول نقد داشتم اون موقع بازار آزاد دویست تونن هم نبود
میلاد : سلام رفقا برا پارس ۲۰۰ تومن افزایش قیمت دادن یعنی برا تارا دستی هم قراره این قدر افزایش بدن اگر باشه که توان خرید ما صفره پیش فروش تحویل شهریور هستم ۲۹۱ تومن واریزی اول دادم
کیان : یه پیام اومده برا مبلغ واریزی سایپا برم بانک صادرات احتمالا برا سری اول هس ک اطلس به قیمت ۴۰۶ بود بقیشو پس میدن برا تحویل حضوری هم ۹۶۸ تومن دادن
مهران. ایکس ۵ : واقعا این چه مسخره بازی هست که ماشینای پلاک شده رو بارگیری نمیکنن بفرستن ! دیدن قیمتا بالا رفته دلشون نیست ماشین مردمو بدن ! امور مشتریانم زنگ میزنیم پر رو شدن ! میگن خودمون زنگ میزنبم شما چرا زنگ میزنی! خجالتم نمیکشن .
Ef8 : سورن دو گانه تحویل دی فعلا بلاتکلیف پیام تبدیل میاد....
محمد : سلام مبارک دوستانی که خودروی خودشون رو تحویل گرفتن. ثبت نام s3 8/8 از روز 1/25 مدارک توسط راهور بارکد خورده و ارسال انجام شده اما هنوز توی پست گیره به عبارتی بد قولی کرمان موتور از یک طرف و کم کاری توسط راهور و اداره پست از طرف دیگه کلا همه چیمون جوره در ضمن 1/19پلاک شده
ایمان (شاهین اتومات) : لعنت به سایپا امروزهم فاکتور نکردن پرسیدم مثل اینکه کمبود قطعات دارن خدا بهمون رحم کنه موندیم بلاتکلیف بازم هفته بعد وهفته های بعدی
S3سفید : سلام دوستان واریزوجه۷/۸/۴۰۲ تاریخ قرارداد۱۱/۸/۴۰۲ شاسی۲۸/۱۲/۴۰۲ بیمه۲۰/۱/۴۰۳ پلاک۲۶/۱/۴۰۳ تاریخ ارسال مدارک درسایت۲۶/۱/۴۰۳ ولی ازتحویل هنوزخبری نیست. لطفادوستان اعلام وضعیت کنید.ببینیم چندچندیم
مهدی : باز شما ها خوبه تقریبا مشخصه،واسه من اسفند زده ارسال به خودرساز ولی وقتی به سایپا زنگ زدم میگن هیچ اطلاعاتی از شما نیست ،به سامانه زنگ بزنید حدود یه ساعت وچهل دقیقه معطل بودم که نوبت به من رسید واسه سامانه یکپارچه ،اونا تو سیستم نگاه کردن گفتن آقا ما فرستادیم مشکل از سایپا که از تو وب سرویس برنداشته ،باز زنگ به سایپا میگن نخیر ما چیزی نمی‌بینیم ،یعنی موندم چیکار کنم
t8 مشکی : سلام خدمت همگی دوستانی که t8 ثبت نام و یا تحویل گرفتن اطلاع دارن که به چه صورتی هست تحویل ها تاخیر دارند یا سر موعد مقرر تحویل میشه ماشین ها.چون اکثر پیام های عدم تحویلی که دوستان میزارن مربوط به سایر ماشین های شرکته
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضام : سلام ردیف قراردادتکمیل وجه 10 دی کی میباشد
دنا پلاس ساده بهار1403 : بروز شدن مهم نیست آلان یکماهه من دارم بروز میشم ولی فاکتور نمیشم
رانا بهمن : زنگ بزن به 02182272727 بهشون بگو برام ثبت شکایت بزن
اتومات : تاریخ تکمیل وجه ؟ممنون
پژوپارس ها : با 162 صداو سیما تماس گرفته شده روز شنبه گزارش تهیه کنند لطفا همه باهم باشیم روز شنبه صدامون به گوششون برسونیم لطفا بیایید در مقابل ظلمی که به همه پروپارس ها شده سکوت جایز نیست
هاجر : به نظرتون برامون پیام میاداخه فک کنم برای همه امده برای ما نیومد
پارس : ملاک قیمت کارخونس نه قیمت بازار شما بودین که با اخبار دروغ قیمت بازار رو آشفته کردین شما اگه میتونین قیمت بازار بفروشیم بسم الله چرا پس مردم رو توی صف خودرو نگه داشتین یارو میگه پارس بوده پانصد الان شده هفتصد بعد میاد میگه شما همه دلال هستین شماها اگه عرضه داری قیمت بازارو کنترل کن دوباره دوماه دیگه میان میگن ما تو ضرریم
دنا آ پشنال : دیروز تاریخ صدور فاکتور به روز شد ولی هنوز هیچ خبری از فاکتور نیست 29آذر تکمیل وجه کردم موعد تحویل 29اسفند
همت : فقط تنها حرفی که می تونم بگم بی عدالتی داره بی داد می کنه
محمد : برای من 6فروردین کارت ماشین اومد .28فروزدین هم سند با پست اومد. از ماشین هم خبری نیست