نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده

 

نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده

 
آیا دیدن اینکه همه پشت فرمان شاسی بلندهای لوکس سه خودروساز مطرح آلمان یعنی آئودی Q5، ب ام و X3 و مرسدس GLC می‌نشینند شما را اذیت نمی‌کند؟ می‌دانیم در چه فکری هستید…
 
 
شما می‌توانید در بازار خودروهای کارکرده با بهایی نازل صاحب کراس اوورهای شناخته شده و حتی بعضاً لوکس شوید؛ اما اگر به دنبال یک کراس اوور لوکس با قیمت معقول، کارکرد نسبتاً کم و البته سواری بسیار خوب باشید چه؟!
 
اگر شما به دنبال چنین خودرویی باشید ما توصیه می‌کنیم چشم خود روی ب ام و X3 با قیمت زیر 30 هزار دلار در بازار دست‌دوم‌ها بسته و به دیگر اعضای این کلاس یعنی جگوار اف پیس و آلفارومئو استلویو نگاه کنید.
 
 
اول از همه اینکه دو خودروی یاد شده تقریباً سه سال پیش و به‌صورت هم‌زمان وارد بازار خودروی آمریکا شده‌اند و سن نسبتاً پایینی دارند. به این ترتیب شما شاهد سطح مناسبی از تجهیزات رفاهی و ایمنی خواهید بود.
 
شما همچنین می‌توانید این دو شاسی‌بلند را با پیشرانه‌های 4 سیلندر بنزینی مدرن و یا حتی پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار در جگوار انتخاب کنید؛ و بله همه‌ی این ویژگی‌ها در خودروهایی با قیمت زیر 30 هزار دلار دیده می‌شوند.
 
نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده
 
در آغاز باید گفت استایل این خودرو کاملاً متمایز است. برخلاف برخی رقبای آلمانی، استلویو نمی‌خواهد خیلی شما را تحت تأثیر قرار دهد و البته نیازی هم به این کار ندارد.
 
 
این خودرو از همان پلتفرم جیولیا استفاده کرده و اگرچه سواری آن به تیزی سدان چهار درب آلفارومئو نیست اما قطعاً اسپورت تر از رقبای مستقیم خود می‌باشد.
 
برخی کارشناسان تحت تأثیر چابکی و توازن این کراس اوور قرار گرفته‌اند و این در صورتی بوده که استلویو از سیستم تعلیق اسپورت و دامپرهای تطبیقی بی‌بهره بوده است. این خودرو سواری سفتی دارد اما نسبتاً پایدار می‌باشد.
 
 
 
شما می‌توانید این خودرو را با بهای حدود 25 هزار دلار پیدا کنید و برخی نمونه‌ها حتی کارکرد بالایی هم ندارند.
 
استلویو از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF استفاده می‌کند. این پیشرانه که صدای خیلی خوبی هم دارد قدرت 276 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری تولید کرده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت حدود 5.5 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.
 
 
 
بله شما با این مبلغ نازل مالک شاسی‌بلندی جذاب، هیجان‌انگیز اما دو ساله خواهید شد. قیمت این خودرو تقریباً مشابه قیمت نسخه پایه تویوتا راو 4 مدل 2020 می‌باشد.
 
نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده
 
جگوار از زمانی که شروع به استفاده از پلتفرم D7 کرده روی ریل افتاده است. از جمله خودروهایی که این معماری را به کار گرفته‌اند می‌توان به XE، XF و رنجروور ولار اشاره کرد. نسل‌های فعلی سدان های جگوار ثابت کرده‌اند که سواری هیجان‌انگیزی دارند.
 
 
 
تقریباً همان موضوع درباره اف پیس هم صدق می‌کند. این خودرو طراحی بسیاری جذابی داشته و کمی بزرگ‌تر از استلویو می‌باشد. به همین خاطر شاید نتوان آن را کامپکت دانست. اگرچه ابعاد این خودرو بین ب ام و X3 و X5 قرار می‌گیرد اما بیشتر شبیه X3 است تا X5 و بنابراین خیلی بزرگ‌تر از استلویو نیست.
 
اما اف پیس هنوز هم طویل‌تر، پهن‌تر و جادارتر از استلویو بوده و بنابراین می‌تواند راحت‌تر از رقیب ایتالیایی باشد.
 
نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده
 
دیگر دلیل ترجیح این خودرو می‌تواند به ویژگی‌های کابین آن همچون متریال بهتر مربوط باشد. البته اگر شما اولویت اصلی خود را سواری خودرو قرار دهید این استلویو است که با چابکی بیشتر خود خودنمایی خواهد کرد؛ اما در کل اف پیس ابهت بیشتری داشته و در سر پیچ‌ها نیز پایداری بیشتری را نشان می‌دهد.
 
نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده
 
اگرچه برخی مدل‌های اف پیس با پیشرانه 2 لیتری 247 اسبی عرضه می‌شوند اما برخی نسخه‌ها دارای پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری 335 اسبی هستند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر مدل‌های ضعیف‌تر به خوبی استلویو نیست اما مدل قوی‌تر هیجان بیشتری دارد.
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , آلفارومئو , جگوار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : زنگ بزنید قشنگ توضیح بدین صداتون ضبط میشه
فاکتور 207 اتو اسفند : تکمیل وجه30 دی فاکتور شد تحویل 29 اسفند
احمد رضا : رنگ‌ها رو دیر میدن کاش تبدیل میزدید
207 : سلام دوستان .من نمیدونم چرا آخه تبدیل نمیزنن هم قیمتش تو بازار بالاتره هم خیلی ابشنش بیشتره حداقل 5تا ابشن بیشتر داره هم خیلی شیکتره .بنظر من تبدیل نزدن بزرگترین اشتباهه
محمدرضا : نوبت تحویل خرداد کیه فاکتورمیشن؟؟سورن موتورجدید
پارس 4722 : سلام به دلم افتاده تا فردا عصر پیامک ها میاد
پارس بهار : دوستان الویت بهار را ایرانخودرو میگه اول تیره اگه فراخوان بشن اونم تبدیل به سورن میاد چون 5هزار نفر دیگه الویت زمستان مونده پارس هم زیاد ندارنداگه برسه به الویت زمستان برسه پژو پارس بهار وتابستان طرح تبدیل میاد چقدر انتظار بکشیم بعد هم باید ماشینی جایگزین برداریم
احمد : سلام تا 8بود
رضا : دادش تبدیل به سورن میاد
سارا رحیمی : چند روز بعد از پلاک شدن ماشین میاد نمایندگی؟ تحویل حضوری چجوریه دردسر نداره؟ ممنون میشم جواب بدید🙏