نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود

 

نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود

 
توافق نامه همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با هدف موضوع تدوین اطلس فناوری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو و قوای محرکه به امضا رسید.
منوچهر منطقی دبیر این ستاد در آیین امضای این توافق نامه با تاکید بر این که ستاد توسعه فناوری در تلاش برای توسعه پلتفرم حتی به صورت آزمایشگاهی است، گفت: پلتفرم ها برای رسیدن به نتیجه، نیازمند آزمایشگاه های توسعه محصول هستند تا صلاحیت خود را از آزمایشگاه دریافت کنند بنابراین لازم است ازمایشگاه ها از سطوح بالاتری برخوردار شوند.
 
وی با تاکید بر انجام کار شبکه ای با هدف توسعه این اقدامات اظهار کرد: پس از امضای توافق نامه کمیته اجرایی تشکیل شده و فاز نخست شناسایی صفر تا صد  گلوگاه و سرمایه گذاری با هدف ارتقای این بخش ها است.
 
محمدرضا شیخ عطار ، مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش نیز در این مراسم هدف از اجرای این طرح را تشدید هم افزایی در سرمایه گذاری ها اعلام کرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه سخت افزار و نیروی انسانی منابع قوی در اختیار دارد و اقد امات گسترده ای در این زمینه انجام داده و برای اطمینان از حلقه های فرایند و اقتصاد بهینه از منابع محدود، به دنبال اثرگذاری قطعی است.
 
وی افزود: تشدید پروژه ساخت داخل، ارتقای فناوری در صنعت قطعه و اطمینان به مصرف کتتده داخلی برای تولید کالای با کیفیت از جمله اهداف این توافق است که با توجه به مزایای تولیدی که در کشور وجود دارد، ارزآوری بیشتز قابل دسترسی خواهد بود.
 
اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در ادامه این توافق نامه را جلوگیری از موازی کاری در صنعت خودرو دانست و گفت: شرکت بازرسی کیفیت جزو پیشگامان توسعه زیرساخت های صنعت خودرو و قوای محرکه است که با همکاری این شرکت و ایدرو کار را پیش خواهد برد.
 
به گفته وی، هم افزایی سازمان ها هدف جدی این توافق نامه است تا نسبت به تدوین اولویت های صنعت خودرو اقدام شود.
 
گلپایگانی گفت: در حال حاضر  بخش‌هایی از تست‌های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد که البته پوشش دهنده کامل الزامات  استاندارد‌های ۸۵ گانه نیست.
 
بر اساس این توافق نامه قرار است در ابتدا طی مطالعاتی همه امکانات بالقوه و بالفعل مرتبط با مراکز آزمون، ارزیابی و تست کیفیت و ایمنی خودروها شناسایی و بر اساس آن کمبودهای کشور در دو حوزه تست های مرتبط با استانداردهای الزامی ایمنی و کیفیت و زیر ساخت های مورد نیاز جهت انجام آزمون های طراحی و توسعه خودرو استخراج و با این همکاری سه جانبه نسبت به برنامه ریزی جهت رسیدن به حد مطلوب در این بخش اقدام شود.
 
در حال حاضر بخش هایی از تست های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد اما پوشش دهنده کامل الزامات استانداردهای 85 گانه نیست به طور مثال امکانات آزمون های طراحی و توسعه نیز اساسی ترین زیر ساخت مورد نیاز که مراکز آزمون جاده ای خودرو است اما سال ها است که با چالش های مختلف از جمله تامین سرمایه مواجه و متوقف شده است.
 
از جمله محورهای همکاری این توافق نامه همکاری در شناسایی و ایجاد شبکه مراکز آزمون، ارزیابی و تست سطح کیفیت و ایمنی قطعات و خودروها، همکاری در زمینه شناسایی و اولویت بندی نیازهای روز کشور در حوزه آزمون های خودرویی و همکاری در جلب مشارکت شرکت های خودروساز و زنجیره تامین آن ها به منظور توسعه مراکز تست و آزمون خواهد بود.
 
روش اجرا نیز به این شکل خواهد بود که ستاد ایدرو و ISQI پس از امضای تفاهم نامه اقدام به تشکیل کمیته راهبری و کارگروه تخصصی جهت بررسی و تصویب پروژه های پیشنهادی خواهد کرد. این کمیته متشکل از نمایندگان ستاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایدرو و ISQI بوده و دبیری آن نیز بر عهده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد خواهد بود.
 
گفتنی است مدت این تفاهم نامه پس از امضا و تاریخ مبادله سه سال بوده و با موافقت دو طرف قابل تمدید خواهد بود. 
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
x5 مشکی اصفهان : ثبت نام ٣ بهمن امروز شاسی😠
goli : شما که از رانت سازمانتون استفاده کردی حالا صبر کن یزره
S3 سفید ۱ آبان : ثبت نامی یکم آبان هنوز هیچ خبری از تحویل نیست. هر روز زنگ میزنم میگن تا چند روز دیگه تحویل میدیم. حالا کی، خدا داند
مهدی s5 26 مهر : فکر کنم بازم گیر کرد تا 25 خوب پیش رفت
J4 خاکستری : سلام J4 خاکستری ثبت نام کردم تاریخ 29 فروردین پول رو همون لحظه پرداخت کردم چک ها رو تا سه روز بعد ثبت نام ثبت کردم هنوز تو مرحله پراخت هست فقط قسمت قرارداد شده سبز هست گفتن تحویل تا دو ماه طبیعیه؟
محبی : من امروز رفتم جنت آباد شاسی شد
تارا اتومات : تحویل کی هستید ؟
مجید اصفهان : سلام تاخیر نداره
چانگان cs55🤠 : نمیدونم اینو نپرسیدم ،چون خودم هنوز تکمیل وجه نکردم .
شاهین اتومات 24دی : با سلام، امروز فروش فوری دی ماه کسی فاکتور شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شیرین : سلام علی آقا مهلت تکمیل وجه بهمنی ها تا 20م بود که چیجوری میگفت هنوز مونده
207 اسفند : سلام تکمیل وجه 14 دی تبدیل 19 ماشین 10 روزه گرفتم کل اسناد هم اومده فقط برگه سبز مونده نمایندگی میده یا با پست میاد ؟؟؟؟
مسعود دی ماهی : سلام. برا دونستن پلاک شدن یا نشدن. کافیه برنامه پلیس من رو نصب کنی. البته از طریق سایت سایپا هم میتونی‌ کافیه تو گوگل ، وضعیت خودروی مشتری سایپا رو بنویسی و بری داخل سایت. شماره درخواست و پذیرش و کد ملی ک بعش بدی. بهت نشون میده که ماشینت از شش مرحله، چند مرحله رو طی کرده. یا علی
رضا : S5 140روز شد ،بدون ماشین و معلوم نیست تا کی قرار ادامه داشته باشه مملکت بی صاحب حداقل طرح تعویض بزنند کسی پیشنهادی ندارم واسه پیگیری!؟
Alireza sany : تو اگه حرف نزنی سر وقتش میاد
اسد : حتما گرون میشه کافیه هزار تومان دلار بره بالا ..خودرو 30میلیون میکشه بالا
علی : سلام خواهشا هرکی راجب کوییک ار اتوماتیک اخباری داره ماروهم در جریان بزار15بهمن تا الان فاکتور نشدم
207پ : سلام بچها که تحویل فروردین ارتقا یافته هستن برج ده تکمیل وجه کردن اعلام کنن بدونیم چند نفریم لطفا ذکر کنید تاریخ ت وجه ممنونم
Alireza sany : سلام دوستان عزیز.دعوت نامه های اسفند ساینا 2 گانه تا 10 خرداد میاد.خاطرتون جمع 🌹🙏 انشاالله از نگرانی به زودی در میآید...یا حق
207 : دست من