نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود

 

نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود

 
توافق نامه همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با هدف موضوع تدوین اطلس فناوری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو و قوای محرکه به امضا رسید.
 
منوچهر منطقی دبیر این ستاد در آیین امضای این توافق نامه با تاکید بر این که ستاد توسعه فناوری در تلاش برای توسعه پلتفرم حتی به صورت آزمایشگاهی است، گفت: پلتفرم ها برای رسیدن به نتیجه، نیازمند آزمایشگاه های توسعه محصول هستند تا صلاحیت خود را از آزمایشگاه دریافت کنند بنابراین لازم است ازمایشگاه ها از سطوح بالاتری برخوردار شوند.
 
وی با تاکید بر انجام کار شبکه ای با هدف توسعه این اقدامات اظهار کرد: پس از امضای توافق نامه کمیته اجرایی تشکیل شده و فاز نخست شناسایی صفر تا صد  گلوگاه و سرمایه گذاری با هدف ارتقای این بخش ها است.
 
محمدرضا شیخ عطار ، مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش نیز در این مراسم هدف از اجرای این طرح را تشدید هم افزایی در سرمایه گذاری ها اعلام کرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه سخت افزار و نیروی انسانی منابع قوی در اختیار دارد و اقد امات گسترده ای در این زمینه انجام داده و برای اطمینان از حلقه های فرایند و اقتصاد بهینه از منابع محدود، به دنبال اثرگذاری قطعی است.
 
وی افزود: تشدید پروژه ساخت داخل، ارتقای فناوری در صنعت قطعه و اطمینان به مصرف کتتده داخلی برای تولید کالای با کیفیت از جمله اهداف این توافق است که با توجه به مزایای تولیدی که در کشور وجود دارد، ارزآوری بیشتز قابل دسترسی خواهد بود.
 
اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در ادامه این توافق نامه را جلوگیری از موازی کاری در صنعت خودرو دانست و گفت: شرکت بازرسی کیفیت جزو پیشگامان توسعه زیرساخت های صنعت خودرو و قوای محرکه است که با همکاری این شرکت و ایدرو کار را پیش خواهد برد.
 
به گفته وی، هم افزایی سازمان ها هدف جدی این توافق نامه است تا نسبت به تدوین اولویت های صنعت خودرو اقدام شود.
 
گلپایگانی گفت: در حال حاضر  بخش‌هایی از تست‌های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد که البته پوشش دهنده کامل الزامات  استاندارد‌های ۸۵ گانه نیست.
 
 
نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود
 
بر اساس این توافق نامه قرار است در ابتدا طی مطالعاتی همه امکانات بالقوه و بالفعل مرتبط با مراکز آزمون، ارزیابی و تست کیفیت و ایمنی خودروها شناسایی و بر اساس آن کمبودهای کشور در دو حوزه تست های مرتبط با استانداردهای الزامی ایمنی و کیفیت و زیر ساخت های مورد نیاز جهت انجام آزمون های طراحی و توسعه خودرو استخراج و با این همکاری سه جانبه نسبت به برنامه ریزی جهت رسیدن به حد مطلوب در این بخش اقدام شود.
 
در حال حاضر بخش هایی از تست های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد اما پوشش دهنده کامل الزامات استانداردهای 85 گانه نیست به طور مثال امکانات آزمون های طراحی و توسعه نیز اساسی ترین زیر ساخت مورد نیاز که مراکز آزمون جاده ای خودرو است اما سال ها است که با چالش های مختلف از جمله تامین سرمایه مواجه و متوقف شده است.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس 5 22مهر : چرا بند نیست برو شکایت کن منم شکایت کردم البته هنوز خبری نشده
S3 : ماهم که ارگانی هستیم بعد۶ماه هنوزخبری ازماشین نیست.وآخرخردادچک اولش بایدپاس کنیم
S3 کاشان : سلام ثبت نام 8 ابان تحویل 25 اردیبهشت کاشان
ghaemi : سلام دوستان من پی گیر شدم جهت تحویل تاراv4گفتندبراساس اولویت که قبلاسامانه برای شمامشخص شده مثلااولویت زمستان تحویل خردادماه اگرپول واریزکرده باشی سودپول بهت میدن لذابراساس این میزخدمت مشتری زیادحساب بازنکنید
سید : البته کرمان موتوردنبال شما نمیاد احضاریه ازدادسراتوسط مامورکلانتری دنبال شمامیادمضاف براین چک شمابرگشت میخوره وسابقه حساب جاری شمادرزمره حساب سابقه سوء برگشتی ثبت میشه وتارفع اثرکنی هفت خوان رستم رابایدبگذرانی ؛حال خوددانی عزیز.
mhd S3 : سلام دوستان کسی s3 هفته پیش تحویل گرفته اگر گرفتین تاریخ ثبت نام و قرار داد رو اعلام کنید و شهرتون رو ممنون
S5. ٢٦ مهر ماه : ثبت نام ٢٦ مهر ماه هيچ خبري نيست هنوز شاسي هم نشده ١٧روز ديگه موعد چك دومه ما كه دستمون به جايي نميرسه خدايا خودت حق ما رو از كرمان موتور بگير
ستایش : لطفا قبل از ثبت نام خودرو از فرایند خرید خودرو و پرداخا‌ها آگاهی کامل کسب کنید و اطلاعات ناقصتون رو ببرید بالاتر و انقدر آلودگی محتوایی ایجاد نکنید و وقت بقیه رو نگیرید.
joni جون : دوستان آیا امکان تغیر رنگ خودروراداریم.نظرتانراجب بهترین رنگ این خودروچیست
mhd S3 : فکر کنم تاخیر ندارد یا کمتر تاخیر دارد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم منتظری : من جزو بخشنامه 4712 هستم اما تا الان هنوز پیامکی نیومده کسی اطلاع داره
ندا رانا تکمیل وجه 17 دی : سلام بالاخره بعد از 5ماه امروز تحویل گرفتم
207 اتوو فلز : خبری نیست از فاکتور؟؟؟
دوگانه 29اسفند : درود داداش منم تکمیل وجه اول دی هستم
تیگو8مکس آی ای اصفهان : 47بار زنگ به صدای مشتری 2/5میلیارد پول5ماه نگهدارند که از بازار بالا میزنه
محمود اسفند402(پیش فروش) : داری اضافه حرف میزنی میشه دیگه نظر ندی فکرکنم مریضی هست حتما خودتو به دکتر نشون بده چونکه از مردم آزاری لذت میبری
علیرضا : سلام دوستان امروز کسی فاکتور نشده؟
محمدی : شماچطوری فاکتورشدی من 6ام‌واریزکردم هنوزفاکتورنشدم
دنا اتومات : سلام دوستان امروز کسی دنا اپشنال تحویل 19 فروردین پلاک شده یا نه ممنونم جواب بدین
رانا تبدیل 207 ..ایوانکی : تکمیل وجه 16دی تبدیل 10اردیبهشت منتظر فاکتور هستم