هیوندای النترا ۲۰۲۰ با تغییرات بنیادی ظاهری

 

هیوندای النترا ۲۰۲۰ با تغییرات بنیادی ظاهری

 

رپورتاژ-النترای هیوندای که پیشتر آن در ایران با نام آوانته شناخته‌ایم، ابتدا در بین تولیدات اقتصادی این کمپانی قرار داشت. اما پس از جدا شدن جنسیس از این کمپانی و تولیدش در قالب برندی جدید، سوناتا و النترا جایگاهی متفاوت برای هیوندای پیدا کردند. به این ترتیب که سوناتا در رده محصولات لوکس این کمپانی قرار گرفت و سدان کامپکت النترا به کلاس میان‌رده هیوندای پیوست. به این ترتیب اکنون النترا سدان نیمه لوکس و جذاب هیوندای است که طرفداران خاص خود را دارد. هیوندای همچنین با ایجاد تغییرات بنیادی در طراحی سدان‌های خود، سعی در حفظ بازار سدان‌های شهری خانوادگی‌اش دارد. چرا که این روزها بازار جهانی به سمت کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای کوچک شهری تمایل بیشتری نشان می‌دهند و کمپانی‌هایی مانند هیوندای برای نگه داشتن آمار فروش سدان‌های خود در سطحی قابل قبول برنامه‌های مختلفی در طراحی و ساخت این نوع محصولات‌شان پیاده می‌کنند.

 

تغییرات اساسی در طراحی بدنه

بر اساس همین تغییرات، النترای ۲۰۲۰ که فیس‌لیفتی از نسل ششم این خودرو محسوب می‌شود با چهره‌ای کاملاً متفاوت وارد بازار شده است. به طوری که می‌توان آن را مانند نسل جدید سوناتا، سدانی لوکس در نظر گرفت. هیوندای با افزایش ابعاد النترا آن را از کلاس سدان‌های میان‌سایز دورتر و به سدان‌های فول سایز نزدیک کرده است. افزایش فاصله ۲.۵ سانتی محورهای عقب و جلو به وضوح طول خودرو را افزایش داده است. البته کاهش فاصله چرخ‌های جلو با سپر نیز بر بلندتر دیده شدن آن تأثیر بسزایی دارد. همچنین خودرو از عرض نیز حدود ۲ سانت افزایش داشته است. همین امر کابینی بزرگتر و راحت‌تر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. هیوندای با کوتاه‌تر کردن سقف خودرو، فرم طراحی النترا را به کامپکتی اسپرت شبیه کرده است که عموماً کلاس خودروهای لوکس را شامل می‌شود. طراحی بدنه النترا ۲۰۲۰ نیز از سبک و سیاق جدید طراحی خودروها در جهان پیروی می‌کند و در جای‌جای آن خطوط تند و خشن و زاویه‌دار دیده می‌شود. این سبک طراحی که به خودرو چهره‌ای جسور می‌دهد، در النترا به گونه‌ای پیاده شده است که آن را اسپرت و در عین حال مجلل نشان می‌دهد. این خطوط حجمی در سپرها، چراغ‌ها، مه‌شکن‌ها و حتی گلگیرهای جلو و عقب رد و نشانی از خود به جا گذاشته و در هر جایی که امکانش وجود داشته با ایجاد تقاطع‌های همگون تشکیل فرم‌ها مثلثی شکل داده‌اند. این فرم مثلثی را حتی در نقطه انقطاع خطوط حجمی روی درهای کناری نیز شاهد هستیم.

شاید بتوان گفت اوج تغییرات النترا ۲۰۲۰ در جلوپنجره جدیدش نمایان شده است. این جلوپنجره که در سبک جدید طراحی هیوندای تعریف شده است فرمی مشبک و پنجره‌ای دارد. حالت محدب جلوپنجره النترا، کنتراست جالبی را با خطوط حجمی موجود در سپر و چراغ‌های جلو تشکیل داده است. شیب ملایم کاپوت جلو به سمت جلو پنجره نیز این فرم محدب را تکمیل کرده است. همین کنتراست را در عقب خودرو و با شیب ملایم سقف که به سمت صندوق بار می‌رود و خط شکست میانهٔ صندوق بار شاهد هستیم. نکتهٔ جالب اینکه این کنتراست عجیب و متفاوت در رینگ‌های خودرو نیز اعمال شده است.

 

کابین بزرگتر و مجلل‌تر

هیوندای تغییرات طراحی النترا را به بدنه خودرو محدود نکرده و با ارائه کابینی متفاوت مخاطبان را شگفت‌زده كرده است. به کار بردن نمایشگرهای بزرگ ۱۰.۳ اینچی در میانه جلو داشبورد و پشت فرمان از جمله این تغییرات هستند. لازم به ذکر است این نمایشگرهای لمسی در نسخه پایه ۸.۵ اینچ خواهند بود. تریم چرمی مشکی-طوسی کابین در ترکیب با متریال کرومی به کار رفته در بخش‌هایی از غربیلک فرمان، سردنده، کنسول وسط و روکش درها، فضایی مجلل را برای سرنشینان فراهم کرده است. ابعاد بزرگتر خودرو و فاصله محوری بیشتر آن نیز فضای پای کافی به سرنشینان عقب و جلو هدیه خواهد داد. جالب اینکه شیب سقف و کوتاه شدن ارتفاع آن برخلاف تصور مشکل چندانی برای سرنشینان عقب ایجاد نمی‌کند. این مزیت از برتری‌های هیوندای ۲۰۲۰ نسب به رقبایی همچون مزدا ۳ محسوب می‌شود. برای تماشای تصاویر این محصول جدید و جذاب به divar.ir/s/tehran/car/hyundai/elantra مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای النترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر
4723 : پیامک برات اومده؟