پیگیری شرکت های بیمه ای برای دریافت مطالبات دوساله از خودروسازان/ صدور بیمه نامه های خودرویی کند شد

 

پیگیری شرکت های بیمه ای برای دریافت مطالبات دوساله از خودروسازان/ صدور بیمه نامه های خودرویی کند شد

 
در حالی خودروسازان معتقدند که شرکت های بیمه ای گروکشی کرده و از صدور بیمه نامه ها ممانعت به عمل می آورند که شرکت های بیمه ای تاکید می کنند که مطالبات آن ها از خودروسازان در برخی موارد حتی یه دو سال رسیده که این روند، شرایط مالی این دسته از شرکت ها را نیز دشوار کرده است.
هرچند شرکت های بیمه ای در سال های اخیر تلاش کرده اند تا حد امکان با مشکلات نقدینگی و مالی شرکت های خودروسازی کنار بیایند اما این روزها با افزایش میزان معوقات خودروسازان، بر توان مالی شرکت های بیمه گر نیز تحت تاثیر قرار گرفته و همین موضوع منجر به تهدید شرکت های بیمه ای مبنی بر قطع صدور بیمه نامه برای محصولات شرکت های خودروسازی شده است.
 
شنیده حاکی از بدهی حدود 700 میلیارد تومانی یکی از شرکت های خودروساز به شرکت های بیمه ای حکایت دارد براین اساس شرکت های بیمه ای تمایلی به صدور بیمه نامه خودرویی ها نیستند تا جایی که زمانبندی مشخصی را برای توقف صدور بیمه نامه های خودروسازان اعلام کردند.
 
نیما لطفی، مدیر یکی از شرکت های بیمه ای خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که سخت گیری شرکت های بیمه در قبال خودروسازان به دلیل حفظ منافع بیمه شدگان است، تاکید می کند که در حال حاضر روند صدور بیمه نامه ها ادامه دارد و هنوز مشکلی در زمینه صدور آن ها ایجاد نشده است.
 
وی با بیان این که هرگونه تاخیر در پرداخت معوقات از سوی خودروسازان بر روی صورت های مالی شرکت های بیمه ای اثرات منفی خواهد داشت، می افزاید: هم اکنون شرکت های بیمه ای از طریق پیگیری مکرر از سندیکای بیمه و بیمه مرکزی انجام می دهند تا هرچه زودتر به حق و حقوق قانونی خود برسند و بدهی ها هرچه سریع تر وصول شود تا بخش عمده ای از افرادی که دچار حادثه شدند و در انتظار خسارت های مالی هستند هرچه سریع تر به حق خود برسند و شرکت های بیمه ای قادر به پرداخت خسارت آن ها باشند.
 
لطفی با تاکید بر این که حادقه تصادف اثرات جبران ناپذیری در زندگی هر فرد خواهد داشت و شرایط ناگواری برای آن ها ایجاد می کند، تصریح می کند: در این شرایط تاخیر در پرداخت میزان خسارت به فرد آسیب دیده اثرات جبران ناپذیری وارد می کند بنابراین این اقدام بیمه ملزم به پرداخت به موقع مطالبات از خودروسازان است.
 
مدیر یکی از شرکت های بیمه ای خودرو ادامه می دهد: وطیفه صنعت بیمه اینست که بتواند در زمان خسارت نسبت به پرداخت مبالغ به موقع اقدام کند که این موضوع با دریافت به موقع حق بیمه ها در ارتباط است.
 
لطفی با بیان این که در ۴ سال اخیر پرداخت حق بیمه نامه های صادر شده از سوی خودروسازان به صورت مرتب انجام نشده است، تصریح می کند: خودروسازان در این مدت به صورت مداوم به شرکت های خودرویی بدهکار بوده و معوقات خود را تسویه نکرده اند بنابراین در این شرایط شرکت های بیمه ای پیگیری حق خود از مراجع ذیصلاح را حق قانونی خود می دانند هرچند که مکاتباتی با خودروسازان مبنی بر تعیین تکلیف این بدهی ها داشته اند.
 
وی می افزاید: شرکت های بیمه ای خودروسازان را اثرات منفی این روند آگاه و اعلام کرده اند که اثر این موضوع به مصرف کنندگان و خریداران خودرو برخواهد گشت.
 
مدیر یکی از شرکت های بیمه ای خودرو با تاکید بر این که در حال حاضر بیمه نامه ها به روال گذشته در حال صدور است، می گوید: با وجود صدور بیمه نامه ها این اقدام با طمانینه بیشتر و با نظارت بیمه مرکزی و باقی دستگاه های مرتبط در حال انجام است.
 
لطفی یادآور می شود: براساس ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث که به تصویب مجلس رسیده، شرکت های خودروساز و همچنین بیمه گذار موظف شدند که از سال ۱۳۹۵ به بعد حق بیمه را ظرف مدت نهایت ۶ ماه پرداخت کرده و تسویه کنند که قبلا این فرایند به درستی انجام می شد اما در ۴ سال اخیر در برخی موارد حتی تا دو سال هم خودروسازان از پرداخت حق بیمه ها امتناع کرده اند به طوری که مطالبه شرکت های بیمه از خودروساز به دو سال رسیده است که این روند شرایط را برای صنعت بیمه دشوار کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مطالبات خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

باشه ولی
0

سلام دعوت نامه سایپا کی می خواد ارسال بشه تاریخش واسه هفته چهارم دی بوده امروزم روز اخرشه هنوز نیومده مارو مسخره کردن اینا
14:08  1399/10/28
پاسخ دادن
احسان
0

قیمت پیش فروش شده یک ساله با انجام قرعه‌کشی که نصف قیمت ماشین رابه روز پرداخت کردن چرا باقیمت روز دوباره تحول بگیرند انصاف کجاست این طرح سه ماه یکبار گرانی حق این پیش خریدارن نیست لطفا پیگیری نماید ما ملت امام حسین هستیم به گفته سردار حاج قاسم
06:59  1399/10/02
پاسخ دادن
محسن
3

علت کارنکردن آمپر گازت خراب شدن سوکت آن رو گیربکسه اون صدا هم مال گیربکسه که بلبرینگش شل شده
15:25  1394/04/22

احسان
0

قیمت پیش فروش شده یک ساله با انجام قرعه‌کشی که نصف قیمت ماشین رابه روز پرداخت کردن چرا باقیمت روز دوباره تحول بگیرند انصاف کجاست این طرح سه ماه یکبار گرانی حق این پیش خریدارن نیست لطفا پیگیری نماید ما ملت امام حسین هستیم به گفته سردار حاج قاسم
06:57  1399/10/02
پاسخ دادن
مونا
2

فقط با استون یا بنزین البته استون بهتره 100 درصدش باشه
17:01  1397/06/30

امیری
1

فقط به ۳۰۰۰۰۱۹همه پیام بفرستند
20:50  1399/09/23
پاسخ دادن
کوییک آبان
1

با وام۵۰ میلیونی که از بانک ملی با سود ۱۸ درصد گرفتم هنوز ۱۵ میلیون کم دارم برای تکمیل وجه کوییک واقعا نمی تونم تکمیل وجه کنم
سایپا امید ما را نا امید کرد به نظر شما چه کار کنم؟ انصراف یا همین طور ولش کنم
00:37  1399/09/17
پاسخ دادن
Yashar
4

قیمت کوییک دنده ای رو چرا یهو 35ملیون گرون کردن الان پول داشته باشی نیازی به این نیست 1سال تو نوبت باشی کلی پولت هم 1سال یابیشتر بخوابه دست سایپا الان این کار سایپا خیلی زشته مامردم ساده رو میگه قرعه کشی میکنیم تا مصرف کننده واقعی خودرو دار بشه اونوخ میاد میگه 94400قیمتشه بعد اینکه پول مارو گرفت میگه 130ملیون قبلش هم تو قرارداد قید میکنن ک موقع تحویل قیمت روز کارخانه خب دلیل نمیشه ک بگن هرچی قیمت روز کارخانه هست همون قیمت باید بگیرن مردمو بدبخت کنن من خودم الان به شخصه دیگه توان مالی ندارم باقی مانده خودرو کوییک رو بریزم تازه اونم اگه همین قیمت بمونه تاموقع تحویل مجبورم انصراف بدم و این همه پولم خوابیده دستشون اونم ضرر من بخدا قسم این کار ظلمه اخه چطور یک خودرو در عرض چند ماه 2برابرقیمت بشه



پس این وزارت صمت کجاست سازمان حمایت از مصرف کننده قوه قضاییه تعزیرات حکومتی اینا کجان کجان که حق مارامطالبه کنن
08:00  1399/09/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : سلام کسی بامن تماس نگرفت ولی به نمایندگی زنگ زدم و اعلام کردن ماشین رسیده و فردا بیا تحویل بگیر S3سفید.نیشابور ثیت نام ۶آبان ۲۱اسفند فاکتور ۲۲اسفند بیمه ۲۱ فروردین پلاک ۲۵ فروردین تحویل مدارک فردا ۳۰ اردیبهشت تحویل
S3 ابان : سلام. بی زحمت تاریخ تکمبل وجه و شهر و رنگ رو میگید
ه : من صبح پرسیدم گفتن نه . البته کارشناس گفت هیچ دستور و بخشنامه ای نیومده .
رضا s5 نقدی : کسی از خرید نقدی ها شاسی شده؟
S5مهر تهران : نه واقعا خیلیا رو دارن شاسی میکنن از اول هفته ی قبل. از بس رفتیم شاکی شدیم و...
S5مهر تهران : فکر کنم همین روزا برای شما شاسی بشه . برا منم تازه شد ۲۴مهری ام . و گفتن کل مهر ماهی هارو شاسی میکنن جکs5
S5مهر تهران : من ۲۴مهرم چهارشنبه هفته پیش بالاخره شاسی شد بعد از کلی دعوا و شکایت و... امروز پیام بیمه شدنش اومد و تو سایت دیدم فاکتور شد تکمیل وجه سبز شد و فاکتور.
S3سفید : سلام دوستان بلاخره امروزتماس گرفتن گفتن دوشنبه ساعت ده ونیم صبح بریم برای تحویل گرفتن ماشین
T8 و T9 : دوستان چطوری هاست ، تو قسمت وضعیت مشتری ، چراغ فاکتور شد و چراغ بیمه سبز شده و در مرحله پلاک است ولی هیچ پیامکی برای شماره شاسی و بيمه نیومده و در قسمت شماره شاسی چیزی درج نشده است فقط زده نوع خودرو T8 ۲۰۰۰ همین
S3 سفید : سلام ثبت نام 1402/08/09نود روز کاری 12/26شاسی شد صدور بیمه 01/15 کارت وسند 01/25 دیروز تماس گرفتن 02/30 برم تحویل بگیرم. به امید خدا پیام تحویل برای شما هم بیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مش غلوم حسین : دوستان اطلاع دارین که پرهام پسر خودمه؟
صادق : داداش کدم شهری؟؟؟ کسی میدونه تحویل حضوری هست یا ن؟
207پانا کد 023 : رانا پلاس تبدیلی به 207 پانا کسی هست؟؟؟؟
بیگانه اسفند : سلام کجای کشور درمورد افزایش قیمت صحبتشده ک شما الکی جو میدین
فروش فوری اسفند : اسفندی های فروش فوری دیگه نوبت ماست،فاکتور شدین اعلام کنین بدونیم
ال ایکس : سلام دوستان از بخشنامه 4707کسی فاکتور شده
محمد ذاکر : سلام چقدرسودتاخیرتعلق گرفته
الب ارسلان : تحویل 31 فروردینم هنو فاکتور نشدم
60019تحویل 29اسفند به 21 : فعلا تبدیلی های ماشین های دیگه به 207رو میدن ما رو هم فاکتور نمیکنن.چ برسه سقف فلز هم باشی
امین : 177تمن جمع کن