دفاتر ثبت اسناد رسمی شریک جرم گرانی خودرو در کشور

 

بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 
حجت الاسلام نوروزی، در رادیو گفت و گو عنوان کرد: دفاتر ثبت اسناد رسمی شریک جرم گرانی خودرو در کشور هستند و با افزایش قیمت خودرو هزینه‌هایی دریافتی دفاتر هم افزایش می‌یابد.
 
حجت الاسلام حسن نوروزی، نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد تردید در رسمی بودن برگ سبز خودرو گفت: هیچ کسی حق ندارد شهروندان را مجبور کند که سند خودرو خود را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کند.
 
وی با تاکید بر اینکه ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها اختیاری است افزود: هر مالک خودرو اگر بخواهد موقتا سند بزند همان برگ سبز کافی است واگر فردی بخواهد سند واقعی بزند می‌تواند به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کند.
 
حجت الاسلام نوروزی افزود: دریافت هزینه‌های سنگین ثبت نوعی اخاذی از مردم است و شخصا با دریافت هزینه‌هایی مانند مالیات و ارزش افزوده مخالف هستم و نباید جیب مردم را خالی کنیم که برای ارگان‌های دیگر چون هلال احمر، مالیات، کتابخانه، دولت و... بودجه درست کنیم
وی افزود: وقتی نیروی انتظامی با دریافت 100 هزار تومان مراحل نقل و انتقال و برگ سبز را انجام می‌دهد چه دلیلی دارد مردم را مجبور به پرداخت هزینه‌های میلیونی دردفاتر ثبت اسناد رسمی کنیم.
 
مجلس باید کاهش هزینه‌های ثبت را تصویب کند
در ادامه این برنامه؛ رضا ساکت، کارشناس امور دفاتر اسناد رسمی نیز در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» گفت: دفاتر اسناد رسمی آنچه را که وصول می‌کنند بر اساس قانون است و مجلس باید کاهش هزینه‌های ثبت را تصویب کند.
 
وی ادامه داد: مردم از نمایندگان مجلس توقع دارند در مورد سند خودرو تعیین تکلیف کنند و ابهام بوجود آماده در قانون ماده 29 را رفع کنند.
 
ساکت تصریح کرد: در سال 1310به دلیل اینکه بیشتر اموال ملک بود و تعداد خودروها در کشور بیش از صد مورد هم نبوده است قانون گذار در مورد خودرو تعیین تکلیف نکرده و بر اساس اولین قانون ثبت اسناد ماده 46 و 47 ثبت اسناد املاک الزامی و ما بقی اختیاری است.
 
کارشناس امور دفاتر اسناد رسمی افزود: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش تعداد خودروها در دهه 70 به بعد و به دنبال مطالبه مردم، قانون ماده 29 در سال 89 تصویب و منتهی به تعیین تکلیف در این موضوع و الزام ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی است.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ثبت اسناد رسمی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
mhd S3 : منظور من تا تاریخ 9 آبان بود دوستان تهران و نیشابور اگر اشتباه نکنم گفتن ما تحویل گرفتیم شما که تاریخ ثبت نامت 15 آبان هست
علی : من زور به باسنم نمیاد من حواله خریدم سرموقع تحویلم‌ میدهند بعد اینو گفتم تو که این حرف زدی میگم می‌دونستی چرا الان میگی فلان و فلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام رانا پلاس 29اسفند 402کسی فاکتور شده
محمد ساینا تککک : چجوری میفهمین فاکتور شدین؟
ابراهیم تیگو 8پرو : پاسخ به خبر خوب:مبارکه داداش خبر خوبی بود چرخش برات خوش بچرخه
هایما : سلام دوستان کسی این چند روز فیزیک پلاک و با تحویل نگرفته خودرو
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : بنازم نوبتی باشه نوبت 21دی فردا
تیگو 7 : سلام مبارکه به سلامتی میشه تاریخ قرارداد و فاکتور و مدل و رنگش رو بفرمایید؟ ممنون
بهمن ماه : دوستان به هیچ وجه ساینا دوگانه افزایش قیمت نمیخوره. چندبار زنگ زدم پشتیبانی گفتن که افزایش نداره
S5-Tehran : تماس گرفتم ایرانخودرو، گفتن S5 احتمالا تیرماه فاکتور بشه. موعد تحویل 23 بهمن هستم.
خبر خوب : سلام دوستان عزیز پس از مدتها یک خبر خوب بدم امروز برای من پیامک تخلف رانندگی سرعت غیر مجاز از محور بم ماهان ثبت شده است که معنای آن این است که تیگو7 مجوز خروج گرفته است و در حال عزیمت به تهران می باشد . خدایی کار به کجا رسیده که بابت جریمه شدن خودرو ی که هنوز تحویل نشده خوشحالی می کنم .
منتظر تحویل 😊 : سلام دوستان من امروز فاکتور شدم واریزی6 اردیبهشت تبدیل تک سوز