خرید خودرو سود ده تر از سرمایه گذاری در طلا؛ شرایط بی‌مانند بازار خودرو ایران

 

خرید خودرو سود ده تر از سرمایه گذاری در طلا؛ شرایط بی‌مانند بازار خودرو ایران

 

بررسی روند بازار طلا و سکه در کنار بازار خودرو نشان می‌دهد که در چهار ماه نخست امسال سرمایه‌گذاری در بازار خودرو به عنوان یک کالای بادوام سود بیشتری را از آن سرمایه‌گذاران کرده است. بازار خودرو در چهار ماه نخست امسال رشد قیمتی حدوداً ۹ درصدی را تجربه کرده است در حالی که هر گرم طلا در این مدت ۲.۸ درصد افت قیمت داشته و بهای هر عدد سکه امامی نیز ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

 

به این ترتیب بازار خودرو از جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری برخوردار بوده و نسبت به سایر بازارهای مالی نیز رشد قیمت بیشتری را در مقابل تورم تجربه کرده است.

به نوشته تجارت نیوز٬ به عبارت دیگر اگر شما اوایل فروردین ماه یک دستگاه خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ را خریداری می‌کردید سرمایه شما امروز از ۲۳۵ میلیون تومان به ۲۶۶ میلیون تومان افزایش می‌یافت اما با پرداخت همین ۲۳۵ میلیون تومان در فروردین ماه شما می‌توانستید حدودا ۲۱ عدد سکه طرح جدید خریداری کنید. با توجه به بهای روز سکه طرح جدید در این حالت سرمایه شما در آخرین روز تیرماه به کمتر از ۲۲۳ میلیون تومان می‌رسید.

 
 

چرا بازار خودرو از سایر بازارها رشد قیمت بیشتری را تجربه کرده است؟

به نظر می‌رسد عمده‌ترین دلیلی که سبب شده بازار خودرو از سایر بازارها رشد قیمت بیشتری را تجربه کند افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها باشد. تا اواسط اردیبهشت ماه بازار خودرو نیز همچون سایر بازارها یک روند نزولی را در پیش گرفته و قیمت‌ها به سمت کاهشی شدن پیش می‌رفت.

در واقع در آن زمان بازار به رکود کامل رسیده و خریداران منتظر بودند که با کاهش بیشتر قیمت خودروها به سراغ خرید روند. اما یکباره ضمن افزایش قیمت کارخانه‌ای و همچنین با نا امیدی از نتایج مذاکرات مجدد برجام قیمت‌ها دوباره روند صعودی به خود گرفته و بازار مجددا ملتهب شد.

در حال حاضر نه تنها قیمت خودرو در بازار آزاد افزایش قابل توجه یافته است که رشد بهای کارخانه‌ای آن نیز به عاملی تبدیل شده که روند زیان‌ده بودن تولید خودروها متوقف کند. البته نباید این نکته را نیز نادیده گرفت که خودروسازان استراتژی تولید محصولات خود را تغییر داده و به سمت تولید خودروهایی گران‌تر و با زیان‌ کمتر حرکت کرده‌اند. در حال حاضر شیب مسیر زیان‌دهی خودروسازان کاهش یافته و آن‌ها با افت زیان مواجه‌اند.

در همین راستا خبر می‌رسد که پس از توقف تولید پراید٬ مدل‌های ساده تیبا و پژو ۲۰۶ نیز قرار است از خط تولید خارج شوند تا جا برای تولید خودروهای گران قیمت‌تر و البته سود‌ده تر باز شود.

با این حساب پرواضح است که طی ماه‌های آینده نیز در صورت تغییر نکردن شرایط سیاسی و اقتصادی٬ زمینه رشد قیمت خودروهای اقتصادی در بازار فراهم خواهد بود چرا که خودروسازان عملا ترجیح داده‌اند به جای تولید پرتیراژ خودروهایی با سود کم٬‌ به تولید کم تیراژ‌ محصولاتی با سود بیشتر تغییر رویه دهند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خرید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس 5 22مهر : چرا بند نیست برو شکایت کن منم شکایت کردم البته هنوز خبری نشده
S3 : ماهم که ارگانی هستیم بعد۶ماه هنوزخبری ازماشین نیست.وآخرخردادچک اولش بایدپاس کنیم
S3 کاشان : سلام ثبت نام 8 ابان تحویل 25 اردیبهشت کاشان
ghaemi : سلام دوستان من پی گیر شدم جهت تحویل تاراv4گفتندبراساس اولویت که قبلاسامانه برای شمامشخص شده مثلااولویت زمستان تحویل خردادماه اگرپول واریزکرده باشی سودپول بهت میدن لذابراساس این میزخدمت مشتری زیادحساب بازنکنید
سید : البته کرمان موتوردنبال شما نمیاد احضاریه ازدادسراتوسط مامورکلانتری دنبال شمامیادمضاف براین چک شمابرگشت میخوره وسابقه حساب جاری شمادرزمره حساب سابقه سوء برگشتی ثبت میشه وتارفع اثرکنی هفت خوان رستم رابایدبگذرانی ؛حال خوددانی عزیز.
mhd S3 : سلام دوستان کسی s3 هفته پیش تحویل گرفته اگر گرفتین تاریخ ثبت نام و قرار داد رو اعلام کنید و شهرتون رو ممنون
S5. ٢٦ مهر ماه : ثبت نام ٢٦ مهر ماه هيچ خبري نيست هنوز شاسي هم نشده ١٧روز ديگه موعد چك دومه ما كه دستمون به جايي نميرسه خدايا خودت حق ما رو از كرمان موتور بگير
ستایش : لطفا قبل از ثبت نام خودرو از فرایند خرید خودرو و پرداخا‌ها آگاهی کامل کسب کنید و اطلاعات ناقصتون رو ببرید بالاتر و انقدر آلودگی محتوایی ایجاد نکنید و وقت بقیه رو نگیرید.
joni جون : دوستان آیا امکان تغیر رنگ خودروراداریم.نظرتانراجب بهترین رنگ این خودروچیست
mhd S3 : فکر کنم تاخیر ندارد یا کمتر تاخیر دارد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی قشم : بخشنامه 4723؟ پارس ای ال اکس سفارشی؟ برا من که چیزی نیومده
یوسفی : سلام دوستانی که ماشین تحویل گرفتن سود مشارکت و جریمه تاخیر چقدر تعلق گرفت ؟
مریم منتظری : من جزو بخشنامه 4712 هستم اما تا الان هنوز پیامکی نیومده کسی اطلاع داره
ندا رانا تکمیل وجه 17 دی : سلام بالاخره بعد از 5ماه امروز تحویل گرفتم
207 اتوو فلز : خبری نیست از فاکتور؟؟؟
دوگانه 29اسفند : درود داداش منم تکمیل وجه اول دی هستم
تیگو8مکس آی ای اصفهان : 47بار زنگ به صدای مشتری 2/5میلیارد پول5ماه نگهدارند که از بازار بالا میزنه
محمود اسفند402(پیش فروش) : داری اضافه حرف میزنی میشه دیگه نظر ندی فکرکنم مریضی هست حتما خودتو به دکتر نشون بده چونکه از مردم آزاری لذت میبری
علیرضا : سلام دوستان امروز کسی فاکتور نشده؟
محمدی : شماچطوری فاکتورشدی من 6ام‌واریزکردم هنوزفاکتورنشدم