سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شد: حمله سایبری یا مشکل فنی؟ (به‌روزرسانی)

 

سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شد: حمله سایبری یا مشکل فنی؟ (به‌روزرسانی)

 
سوخت‌گیری با کارت سوخت از صبح امروز ۴آبان جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور دچار مشکل شده است. وزارت نفت می‌گوید امکان سوخت‌گیری با نرخ آزاد وجود دارد.
 
ظاهرا از ساعت ۱۱ صبح امروز (۴ آبان) سامانه هوشمند سوخت هم‌زمان با به‌روزرسانی دچار مشکل شده و امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت وجود ندارد. با اینکه برخی می‌گویند سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت بسیاری قطع شده، سخنگوی وزارت نفت اعلام کرده مردم همچنان می‌توانند بنزین با نرخ آزاد سوخت‌گیری کنند.
 
به گزارش صداوسیما، روابط عمومی وزارت نفت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم ایجاد نخواهد شد و سهمیه آن‌ها پس از رفع مشکل قابل استفاده خواهد بود.
 
وزارت نفت سخن‌هایی مبنی بر کمبود بنزین و افزایش قیمت بنزین را رد کرده است. برخی نیز خبر از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت می‌دهند. بااین‌حال وزارت نفت می‌گوید مشکل فنی درحال بررسی است، هنوز دلیل قطعی این اتفاق مشخص نیست اما به‌محض روشن شدن دلیل آن ازطریق صدا و سیما اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت کشور هم گفت مشکل پیش آمده در جایگاه های سوخت یک مشکل نرم‌افزاری است هیچ مشکلی برای سوختگیری با نرخ آزاد وجود ندارد و مردم از هجوم به جایگاه‌ها خودداری کنند. امین رضانواز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره اختلال در پمپ بنزین های سراسر کشور گفت: «تمامی متخصصان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درحال کار هستند چرا که مشکل به وجود آمده یک مشکل نرم‌افزاری است.»به گفته او هیچ زمانی برای رفع مشکل قابل پیش بینی نیست؛ اما مردم می‌توانند بنزین و گازوئیل را با نرخ آزاد تهیه کنند تا اختلال در سامانه رفع شود. رضانواز از مردم خواست به هیچ وجه در پمپ بنزین ها تجمع نکنند و گفت: «متأسفانه در هشت سال گذشته به لحاظ بی‌توجهی به‌ سامانه هوشمند سوخت، این سامانه دچار استهلاک شده است.»
 
در همین زمینه اخباری هم از حمله سایبری به سیستم سوختگیری کشور مطرح شده که نه تکذیب و نه تأیید شده است. در این زمینه همایون صالحی رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران دلیل این قطعی را حمله سایبری اعلام کرده است. طبق گفته او فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی وجود ندارد. اما مردم می‌توانند همچنان بنزین آزاد بزنند و در سیستم بنزین آزاد مشکلی ایجاد نشده است و فعلا امکان عرضه بنزین سه هزار تومانی وجود دارد.
 
برخی دیگر از خبرهای منتشر شده نیز حکایت از این دارد که برای بررسی این موضوع به صورت فوری جلسه ستاد بحران سوخت تشکیل شده است تا موضوع به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده که هنوز دلیل آن مشخص نیست و به محض مشخص شدن دلیل به صورت رسمی دلایل این قطعی اعلام خواهد شد.
 
به‌روزرسانی:
 
شورای عالی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای حمله سایبری به سیستم سوخت‌رسانی کشور را تأیید کرده است. شورای عالی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای، اعلام کرده که ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه۴ آبان مرکز افتا گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه ها در ارایه خدمات سوخت‌رسانی از مدار خارج شدند.در همین راستا، دستگاه‌های ذیربط در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت‌رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.
 
همچنین در همین زمینه روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در همین باره در توییتی اعلام کرد سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور بدون هیچ‌گونه اختلالی در حال ارائه خدمات هستند. جمال هادیان نوشت: «بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و با تلاش کارشناسان وزارت نفت، اختلال به وجود آمده در سامانه‌های جایگاه‌های سوخت در حال رفع است و در ساعات آینده به‌تدریج به حالت پایدار باز خواهد گشت.»
 
طبق گزارش خبرگزاری ایرنا،جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف کشور به‌مرور درحال بازگشت به مدار توزیع هستند. وزارت نفت برای حل موقت مشکل، سامانه هوشمند سوخت پمپ‌های بنزین را به‌صورت دستی از مدار خارج می‌کنند تا سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها بدون کارت سوخت با نرخ آزاد امکان‌پذیر شود. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تهران هم اعلام کرده هم‌اکنون ۴۳ جایگاه در استان تهران امکان توزیع سوخت را دارند و مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌ها تا ساعات آینده برطرف می‌شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارت هوشمند سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : سلام کسی بامن تماس نگرفت ولی به نمایندگی زنگ زدم و اعلام کردن ماشین رسیده و فردا بیا تحویل بگیر S3سفید.نیشابور ثیت نام ۶آبان ۲۱اسفند فاکتور ۲۲اسفند بیمه ۲۱ فروردین پلاک ۲۵ فروردین تحویل مدارک فردا ۳۰ اردیبهشت تحویل
S3 ابان : سلام. بی زحمت تاریخ تکمبل وجه و شهر و رنگ رو میگید
ه : من صبح پرسیدم گفتن نه . البته کارشناس گفت هیچ دستور و بخشنامه ای نیومده .
رضا s5 نقدی : کسی از خرید نقدی ها شاسی شده؟
S5مهر تهران : نه واقعا خیلیا رو دارن شاسی میکنن از اول هفته ی قبل. از بس رفتیم شاکی شدیم و...
S5مهر تهران : فکر کنم همین روزا برای شما شاسی بشه . برا منم تازه شد ۲۴مهری ام . و گفتن کل مهر ماهی هارو شاسی میکنن جکs5
S5مهر تهران : من ۲۴مهرم چهارشنبه هفته پیش بالاخره شاسی شد بعد از کلی دعوا و شکایت و... امروز پیام بیمه شدنش اومد و تو سایت دیدم فاکتور شد تکمیل وجه سبز شد و فاکتور.
S3سفید : سلام دوستان بلاخره امروزتماس گرفتن گفتن دوشنبه ساعت ده ونیم صبح بریم برای تحویل گرفتن ماشین
T8 و T9 : دوستان چطوری هاست ، تو قسمت وضعیت مشتری ، چراغ فاکتور شد و چراغ بیمه سبز شده و در مرحله پلاک است ولی هیچ پیامکی برای شماره شاسی و بيمه نیومده و در قسمت شماره شاسی چیزی درج نشده است فقط زده نوع خودرو T8 ۲۰۰۰ همین
S3 سفید : سلام ثبت نام 1402/08/09نود روز کاری 12/26شاسی شد صدور بیمه 01/15 کارت وسند 01/25 دیروز تماس گرفتن 02/30 برم تحویل بگیرم. به امید خدا پیام تحویل برای شما هم بیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد ذاکر : سلام چقدرسودتاخیرتعلق گرفته
الب ارسلان : تحویل 31 فروردینم هنو فاکتور نشدم
60019تحویل 29اسفند به 21 : فعلا تبدیلی های ماشین های دیگه به 207رو میدن ما رو هم فاکتور نمیکنن.چ برسه سقف فلز هم باشی
امین : 177تمن جمع کن
اسفند دوگانه : لطفا الکی حرف نکارید افزایش قیمت یعنی چی ؟؟؟؛!! آذر و دی و بهمن افزایش نخوردن خودرو ما چرا افزایش قیمت بخوره؟؟ حرف بیجا نزنید لطفأ
ساینا : میتونی مهرماه بازم به روز سخا رو بگیری تحویل نمایندگی بدی
سجاد : سلام تا یک سال اعتبار داره
رضا : سلام هنوز نوبت تکمیل وجه 18 دی نشده.اگر تبدیل بزنید زود تر بهتون تحویل میدن.
شایان DA : سلام خواهشن کسی ک میدونه جواب بده.. من تحویلی مهرماه هستم.ساینا اس تک... امروز سخا رو کرفتم مهرماه ک تحویل بدم ایرادی نمیگیرن؟؟
😐😐 : والا خوبه من 1 سال و 1 ماه وایسادم دوگانه بودم بدون این که بگن این دعوت نامه تک گفتن پولشو بده دادم شد تک سوز لعنتی بعد 1 سالم گذاشته بعدش فروش فوری بهمن دارن میدن لعنت بهتون