پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در 2 ماه پایانی سال/ ضرورت پیش بینی روش های تامین مالی جدید از سوی خودروسازان

 

پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در 2 ماه پایانی سال/ ضرورت پیش بینی روش های تامین مالی جدید از سوی خودروسازان

 
آمارها در حالی از خواب بیش از 150 هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ های خودروسازان حکایت دارد که وزارت صمت و آمار منتشرشده خودروسازان بر روی کدال حاکی از رشد تولید خودرو در نیمه دوم سال است. با این وجود قطعه سازان به عنوان حلقه اصلی زنجیره تولید این روزها با کمبود شدید نقدنیگی مواجه شده و خواستار پیش بینی روش های جدید تامین مالی از سوی خودروسازان هستند.
 
این شرایط در حالیست که زمزمه های احیای برجام و رفع برخی از تحریم ها تا پیش از پایان سال مطرح است که در صورت تحقق می تواند موانع موجود در مسیر واردات قطعات را بردارد که این امر ضرورت افزایش نقدینگی قطعه سازان را بیش از پیش می کند.
 
در حال حاضر که میزان مطالبات قطعه سازان سر به فلک کشیده و خودروساز نیز توان پرداخت این بدهی را ندارد تامین نقدینگی از روش های مختلفی انجام می شود که به گفته قطعه سازان با پرشدن سقف اعتباری فعالان این حوزه این روش ها کارایی گذشته را نداشته و باید به دنبال روش های جدید بود.
 
حال با وجود تحمیل چنین شرایطی به صنعت خودرو این پرسش مطرح می شود که پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در دو ماه باقی مانده از سال در صنعت خودرو چیست و آیا تکمیل خودروهای ناقص در کنار افزایش تیراژ تولید خودرو که در نیمه دوم سال رقم خورده می تواند در کنار احیای برجام در ماه های باقی مانده از سال ، این صنعت را به بهبود شرایط امیدوار کند؟
 
امیرحسین جلالی، نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی استان تهران  با تاکید بر این که بخشی از کمبود قطعات خودروهای ناقص به دلیل خواب این قطعات در گمرک است، می گوید: بخشی از این قطعات به دلیل نبود نقدینگی در گمرکات باقی مانده اند و لازم است در ابتدا نسبت به تسویه مطالبات به بانک ها و خریداران خارجی اقدام و سپس نسبت به ترخیص آن ها اقدام کنیم.
 
وی می افزاید: در حال حاضر خودروسازان بدهی بالایی به قطعه سازان دارند بنابراین توان تامین به موقع قطعات از سوی صنعت قطعه وجود ندارد و طبیعتا امکان تولید به موقع قطعات را ندارند بر این اساس شاهد تولید خودروهای ناقص خواهیم بود.
 
جلالی با اشاره به کمبود تراشه های الکترونیک در دنیا این عوامل را از اصلی ترین دلایل تولید خودروهای ناقص عنوان و تصریح می کند: خارج از این مشکلات قطعه سازان به دلیل مطالبات معوق بالا توان تولید ندارند در حالی که با پرداخت این ارقام توان ترخیص قطعات از گمرک افزایش می یابد که در نهایت به افزایش تیراژ تولید از سوی خودروسازان منجر خواهد شد.
 
نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی استان تهران یادآور می شود: در حال حاضر خودروسازان در پرداخت های خود به قطعه سازان از ابزارهای متفاوتی بانکی نظیر خرید دین، قراردادهای سه جانبه و معرفی به بانک ها بهره می گیرند که بیشتر این روش ها بستگی به سقف اعتباری قطعه سازان دارد این در حالیست که هم اکنون به دلیل نامساعد بودن شرایط مالی، سقف اعتباری قطعه سازان تکمیل شده و طرح های اجرایی گذشته کارایی لازم را ندارد بنابراین خودروسازان باید هرچه سریع تر نسبت به یافتن راهکارهای جدید پرداخت به قطعه سازان اقدام کنند.
 
وی با تاکید بر این که در غیر این صورت شاهد شرایط دشواری در صنعت قطعه خواهیم بود، در خصوص راهکارهای پیشنهادی قطعه سازان اظهار می کند: بهترین شیوه پرداخت، پرداخت مطابق با قراردادهای قطعه سازان است که در قرارداد با خودروسازان قید شده است بنابراین لازم است پرداخت ها بر اساس متن قرارداد  انجام شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تامین مالی خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : سلام کسی بامن تماس نگرفت ولی به نمایندگی زنگ زدم و اعلام کردن ماشین رسیده و فردا بیا تحویل بگیر S3سفید.نیشابور ثیت نام ۶آبان ۲۱اسفند فاکتور ۲۲اسفند بیمه ۲۱ فروردین پلاک ۲۵ فروردین تحویل مدارک فردا ۳۰ اردیبهشت تحویل
S3 ابان : سلام. بی زحمت تاریخ تکمبل وجه و شهر و رنگ رو میگید
ه : من صبح پرسیدم گفتن نه . البته کارشناس گفت هیچ دستور و بخشنامه ای نیومده .
رضا s5 نقدی : کسی از خرید نقدی ها شاسی شده؟
S5مهر تهران : نه واقعا خیلیا رو دارن شاسی میکنن از اول هفته ی قبل. از بس رفتیم شاکی شدیم و...
S5مهر تهران : فکر کنم همین روزا برای شما شاسی بشه . برا منم تازه شد ۲۴مهری ام . و گفتن کل مهر ماهی هارو شاسی میکنن جکs5
S5مهر تهران : من ۲۴مهرم چهارشنبه هفته پیش بالاخره شاسی شد بعد از کلی دعوا و شکایت و... امروز پیام بیمه شدنش اومد و تو سایت دیدم فاکتور شد تکمیل وجه سبز شد و فاکتور.
S3سفید : سلام دوستان بلاخره امروزتماس گرفتن گفتن دوشنبه ساعت ده ونیم صبح بریم برای تحویل گرفتن ماشین
T8 و T9 : دوستان چطوری هاست ، تو قسمت وضعیت مشتری ، چراغ فاکتور شد و چراغ بیمه سبز شده و در مرحله پلاک است ولی هیچ پیامکی برای شماره شاسی و بيمه نیومده و در قسمت شماره شاسی چیزی درج نشده است فقط زده نوع خودرو T8 ۲۰۰۰ همین
S3 سفید : سلام ثبت نام 1402/08/09نود روز کاری 12/26شاسی شد صدور بیمه 01/15 کارت وسند 01/25 دیروز تماس گرفتن 02/30 برم تحویل بگیرم. به امید خدا پیام تحویل برای شما هم بیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد ذاکر : سلام چقدرسودتاخیرتعلق گرفته
الب ارسلان : تحویل 31 فروردینم هنو فاکتور نشدم
60019تحویل 29اسفند به 21 : فعلا تبدیلی های ماشین های دیگه به 207رو میدن ما رو هم فاکتور نمیکنن.چ برسه سقف فلز هم باشی
امین : 177تمن جمع کن
اسفند دوگانه : لطفا الکی حرف نکارید افزایش قیمت یعنی چی ؟؟؟؛!! آذر و دی و بهمن افزایش نخوردن خودرو ما چرا افزایش قیمت بخوره؟؟ حرف بیجا نزنید لطفأ
ساینا : میتونی مهرماه بازم به روز سخا رو بگیری تحویل نمایندگی بدی
سجاد : سلام تا یک سال اعتبار داره
رضا : سلام هنوز نوبت تکمیل وجه 18 دی نشده.اگر تبدیل بزنید زود تر بهتون تحویل میدن.
شایان DA : سلام خواهشن کسی ک میدونه جواب بده.. من تحویلی مهرماه هستم.ساینا اس تک... امروز سخا رو کرفتم مهرماه ک تحویل بدم ایرادی نمیگیرن؟؟
😐😐 : والا خوبه من 1 سال و 1 ماه وایسادم دوگانه بودم بدون این که بگن این دعوت نامه تک گفتن پولشو بده دادم شد تک سوز لعنتی بعد 1 سالم گذاشته بعدش فروش فوری بهمن دارن میدن لعنت بهتون