آشنایی با پروژه‌های مشهور نادر فقیه زاده در بی‌ام‌و

 

آشنایی با پروژه‌های مشهور نادر فقیه زاده در بی‌ام‌و

 

نادر فقیه زاده یکی از شناخته‌شده‌ترین طراحان دنیا برای ماست. فقیه زاده اخیراً با طراحی خودروی آواتر ۰۱۱ خبرساز شد، خودرویی چینی که به خاطر طراحی متمایزش شناخته می‌شود. همه می‌دانیم که خودروسازان چینی در سال‌های اخیر برخی محصولات زیبا و جذاب را معرفی کرده‌اند تا به نوعی جبران کپی کاری های فاحش قبلی انجام شده باشد. چینی‌ها پس از تقلا کردن برای یافتن هویت خاص خود ظاهراً راه و چاه طراحی محصولات زیبا و باکیفیت را پیدا کرده‌اند. این همان راهی است که چند دهه پیش خودروسازان کره‌ای پیمودند و حالا شانه به شانه برندهای مطرح جهانی می‌تازند.

carscoops می گوید چینی‌ها تنها مدیران و مهندسان ارشد کمپانی‌های خودرویی غربی را استخدام نمی‌کنند بلکه طراحان این شرکت‌ها را نیز جذب می‌کنند. برخی از این طراحان شاید برای افرادی که در خارج از صنعت خودرو حضور دارند ناشناخته باشند اما همان‌طور که گرگ کیبل خبرنگار خودرویی می‌گوید، همه ما با کارهای این طراحان آشنا هستیم حتی اگر نام یا چهره آن‌ها را نشناسیم.

یکی از این طراحان نادر فقیه زاده است که در سال ۲۰۱۹ به برند الکتریکی آواتر چانگان پیوست و کراس اوور الکتریکی ۰۱۱ محصول ذهن خلاق اوست. آواتر ۰۱۱ از تکنولوژی شارژ ۷۵۰ ولتی، تکنولوژی خودران هواوی با لیدار و… سود می‌برد و می‌تواند در عرض ۳.۹۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. واضح است که استفاده از این رقم و عدم گرد کردن آن به ۴ ثانیه تأکید بخش بازاریابی آواتر بوده است. همچنین با توجه به استانداردهای خوش‌بینانه چینی‌ها، خودروی موردبحث شعاع حرکتی ۶۸۰ کیلومتری خواهد داشت. اما طراحی این کراس اوور به ویژه در بخش عقب نیز به اندازه تکنولوژی‌های آن جالب خواهد بود. نادر فقیه زاده تلاش داشته استایل شاسی‌بلند و سدان را ترکیب نماید و حاصل کار خودرویی شده که از دیگر محصولات حاضر در بازار متمایز است. این وجه تمایز یکی از برگ‌های برنده آواتر خواهد بود چراکه با سیل خودروهای کراس اوور در بازار مواجه هستیم.

فقیه زاده پیش از حضور در چانگان مدت ۱۷ سال در بی‌ام‌و حضور داشت و شاید برای غربی‌ها شناخته شده نباشد اما کاربران ایرانی به خوبی او را می‌شناسند. واقعیت این است که همواره در موفقیت‌های طراحی یک برند نام سر طراح بیش از همه مطرح می‌شود اما همیشه گروه بزرگی از طراحان با استعداد در خلق یک خودرو شرکت دارند و بی‌سروصدا در پس‌زمینه تلاش می‌کنند.

با نگاهی به پروفایل کاری نادر فقیه زاده در فضای مجازی می‌توانیم ببینیم که او در اکثر پروژه‌های مهم بی‌ام‌و حضور داشته است. از i3S، رودستر i8 و iNext کانسپت گرفته تا X3، X4، سری ۶ کوپه، گرن کوپه و کانورتیبل و… همگی جزو کارهای این طراح ایرانی هستند. او همچنین در شکل‌گیری طراحی ظاهری و داخلی چندین نسل بی‌ام‌و سری ۷ نیز دخیل بوده است. البته فقیه زاده تنها طراحی نیست که از خودروسازان غربی به برندهای چینی پیوسته است. شکی وجود ندارد که چینی‌ها در حال پرورش استعدادهای طراحی خود هستند اما استفاده از طراحان مطرح برندهای غربی یکی از راه‌های تسریع پذیرش محصولات چینی در کشورهای غربی است.

 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , نادر فقیه زاده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : دیروز یعنی ۲۹ اردیبهشت کلی ایکس ۵ بار زدن به سمت مقاصدشون.مشاهدات میدانی من بمی.نگران نباشید دارن میفرستنشون.
حسین تارا : واریزی ۹:۲۱هستم سفید هنوز خبری نیس
احمد : تو بیشتر از هرکسی به این نیاز داری که باد به کلت بخوره
اطلس مادران : من زنگ زدم گفتن ۹۰ روز کاری .قبلا هم تیبا گرفته بودم اونم ۹۰ روز کاری بود ۹۷ روزه دادن
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستانی که فاکتور شدند براشون جریمه تاخیر هم لحاظ شده یاخیر یااینکه کجا مشخص میشه مبلغ جریمه
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
S5 مهر : ۲۹ مهر ثبت نام چک ها ۲ آبان تایید شدند . ۱۴۰۳.۰۲.۲۷ پنج شنبه عصر ساعت ۱۵:۳۰ پیامک شاسی اومد.
مهرداد۷۵ : دوستانی که بعد چند ماه تاخیر تحویل گرفتید مبارک باشه فقط ممکنه بگید جریمه تاخیر برای وی فور هر ماه چقدر شد و کی میدن
مجید : الان شاهین دستی تکلیفش چی شده ؟باید جاش اطلس بگیریم حتما؟؟!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شیما : داداش شما نمی دونی که ما که بخشنامه 4714 بودیم وپیامک برامون نیامده علتش چی وکی فراخوان دوباره میدن
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : دوستان امروز 20 دی فاکتور شد تورو خدا خبر بدید.ممنونم
سلام دوگانه بهمن : از شنبه فاکتور شروع میشه
سورن 29اسفند : از خرداد فاکتور اسفند ماه شروع میشه. صبر صبر
سلام : سحر جان سلام دوگانه هستی از شنبه فاکتور شروع میشه
ساینا دوگانه بهمن ماه : 22روز از تکمیل وجه هم گذشت
فروش فوری اسفند : تو تحویل تاخیر کنن سودشو میگریم
ایکس 33 اتومات اسماعیل : منم راهنمایی کنید چرا فاکتور نشده
محسن : سلام رضا شیراز کارگرایران خودرو خوبی داداش گلم میگم خبری ازاولویت بهار وماکه تابستان هستیم نیست؟برا ایلکس اولویت تابستان؟
دنا efp مشکی : من تحویل 5 خردادم اما هنوز فاکتور نشده؟؟؟؟؟؟ احتمالا تا چهارم شده اگه کسی از پنجم فاکتر شده کامنت بزاره