معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

 

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

 

فورد سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل هفتم موستانگ پرده‌برداری کرد. این خودرو مثل اجداد خود باید بتواند نظر طرفداران را به خود جلب کند زیرا از ظاهری آشنا اما مدرن‌تر، پیشرانه‌های آشنا اما قوی‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر بهره می‌برد. فورد سرمایه‌گذاری روی نسل دیگری از موستانگ در زمانی که بسیاری از رقبا در حال خارج شدن از بازار خودروهای درون‌سوز هستند را جسارت بزرگی می‌داند.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

هرچند نسل جدید موستانگ در ظاهر آشنا به نظر می‌رسد اما به لطف چراغ‌های جلوی جدید فوراً قابل‌تشخیص خواهد بود درحالی‌که گلگیرهای عقب هم بروز شده‌اند تا نمای عضلانی‌تری به خودرو ببخشند. موستانگ همچنان در نسخه‌های کوپهٔ فست‌بک و کانورتیبل تولید می‌شود که نسخهٔ کوپه حالا به‌منظور سهولت در ورود و خروج با کلاه ایمنی، خط سقف کشیده‌تری پیدا کرده است.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

در این نسل همچنین تشخیص نسخه‌های اکوبوست و GT آسان‌تر خواهد بود زیرا نسخهٔ GT با جلوپنجرهٔ سه‌قسمتی، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، دریچهٔ روی کاپوت و اسپلیتر برجسته‌تر، نمای جلویی متفاوتی دارد. بااین‌حال، برای هردو نسخه پکیج پرفورمنس با دیفرانسیل LSD تورسن، ترمزهای برمبوی ۳۹۰ میلی‌متری در جلو و ۳۳۵ میلی‌متری در عقب و رینگ و لاستیک‌های پهن‌تر در عقب قابل سفارش خواهد بود. همراه با این پکیج می‌توان کمک‌فنرهای تطبیقی، صندلی‌های ریکارو و سیستم اگزوز فعال را هم سفارش داد.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

فورد اما در نسخهٔ GT موستانگ ویژگی جالبی بنام Active Pothole Mitigation را ارائه کرده است که در اصل یک ترمز الکترونیکی دریفت است. این سیستم ظاهری مثل یک ترمزدستی مکانیکی سنتی دارد اما به گفتهٔ فورد می‌تواند دریفت کشیدن تازه‌کارها را مثل حرفه‌ای‌ها جلوه دهد. موستانگ اکوبوست روی رینگ‌های ۱۷ اینچی قرار می‌گیرد اما برای GT نمونه‌های ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده که به‌صورت سفارشی امکان ارتقاء آن به ۲۰ اینچی هم وجود خواهد داشت.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

بزرگ‌ترین تغییر نسل جدید موستانگ اما در داخل آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی در کنار نمایشگر ۱۳.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. مطمئناً این طراحی از موستانگ‌های قبلی فاصلهٔ زیادی گرفته است اما کابین ماسل کار فورد را بروز کرده و کیفیت آن‌هم بهتر از قبل به نظر می‌رسد. هرچند در اینجا هنوز هم چند دکمۀ فیزیکی به چشم می‌خورد اما اکثر کنترل‌ها به نمایشگر لمسی منتقل شده‌اند.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی مدرن موستانگ نیز می‌توان به غربیلک فرمان D شکل، پد شارژر بی‌سیم و مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده و دستیار ترمز دنده‌عقب اشاره کرد. صندلی‌های استاندارد خودرو پارچه‌ای هستند اما نسخهٔ GT از تودوزی چرمی بهره می‌برد درحالی‌که در تیپ پریمیوم دوخت برجسته در قسمت‌های مختلفی مثل رو دری‌ها کار می‌شود.

در مورد پیشرانه‌های نسل هفتم موستانگ هم خبر خوب و هم بد وجود دارد. خبر بد اینکه هیچ تغییر بزرگی در این قسمت صورت نگرفته اما خبر خوب این است که همچنان تا چند سال دیگر می‌توان از موستانگ هشت سیلندر تنفس طبیعی لذت برد. البته به گفتهٔ فورد، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو کاملاً جدید است درحالی‌که موتور ۵ لیتری V8 هم حالا به ایرباکس دوتایی و بدنهٔ دریچه گاز دوگانه مجهز شده است. بااین‌حال، سازندهٔ آمریکایی فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً نسخهٔ V8 را قوی‌ترین موستانگ GT تاریخ توصیف کرده است.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

برای انتقال قدرت نیز همچنان گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود با این تفاوت که حالا گیربکس اتوماتیک برای موتور چهار سیلندر و گیربکس دستی برای موتور هشت سیلندر استاندارد خواهد بود. فروش نسل هفتم فورد موستانگ از تابستان سال ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فورد موستانگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند