کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

مقررات آلایندگی یورو ۷ قرار است در ژوئیه ۲۰۲۵ به اجرا گذاشته شود. دامنه قوانین جدید فراتر از انتشار آلودگی اگزوز است و شامل خودروهای برقی نیز می‌شود. برای اولین بار در دنیا، خودروها، ون‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها شامل قانون انتشار ذرات معلق ناشی از ترمز و تایرها خواهند شد. برای ترمز، منظور ذرات ریز گرد و غباری است که حین کاهش سرعت تولید می‌شوند و برای تایرها، منظور تولید میکروپلاستیک در حین سایش است. شرکت آلمانی کانتیننتال نیز برای رعایت این قوانین، کالیپر ترمز سبز را معرفی کرده است.

هنوز مشخص نیست که سازندگان تایر چگونه قصد دارند به جز کاهش سرعت سایش که موثر است و مزایای دیگری نیز دارد، تولید میکروپلاستیک‌ها را کاهش دهند. اما در زمینه ترمز، قطعه‌سازان در حال حاضر با برخی فناوری‌های جدید از قوانین یورو ۷ پیشی گرفته‌اند.

یکی از این نمونه‌ها، کالیپر ترمز سبز ساخت کانتیننتال است. این شرکت پس از اعلام طرح‌های جدید خود در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای در اواخر سال ۲۰۲۲، آن را معرفی کرد.

مزایای کالیپر ترمز سبز

کالیپر سبز دو مزیت دارد. یکی اینکه تولید گرد و غبار در نتیجه ترمز گرفتن را کاهش می‌دهد و دیگری اینکه با کاهش مصرف انرژی، محدوده پیمایش را افزایش می‌دهد. این کالیپر در آن واحد دو کار را با استفاده از چیزی به نام گشتاور ترمز باقیمانده کمتر انجام می‌دهد. معمولا در کالیپرهای ترمز هیدرولیکی، لنت‌ها پس از رها شدن ترمز کمی روی دیسک کشیده می‌شوند.

اما در اینجا، گشتاور باقیمانده ترمز بین لنت‌ها و دیسک (پس از اینکه راننده ترمز را رها می‌کند) کمتر از ۰.۲ پوند فوت است که تقریبا صفر محسوب می‌شود. این ترمزها در کنار سیستم ترمز سیمی MK C2 کانتیننتال به کار گرفته می‌شوند. این سیستم فاصله بیشتر مورد نیاز بین لنت‌ها و دیسک برای دستیابی به گشتاور باقیمانده کمتر را در نظر می‌گیرد. بنابراین راننده متوجه هیچگونه سستی در پدال ترمز نمی‌شود.

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

خودروهای برقی از دو نوع ترمز استفاده می‌کنند: ترمز احیاکننده و نوع معمولی که با نام ترمز پایه شناخته می‌شود. این کالیپر ترمز سبز به طور خاص برای در نظر گرفتن این موضوع طراحی شده است که طبق ادعای کانتیننتال، در بیش از ۸۰ درصد مواقع حین کاهش سرعت نیازی به ترمزهای پایه نیست.

آن‌ها هنوز هم قادر به انجام کار خود در زمان توقف اضطراری هستند، اما از آنجا که بار حرارتی ترمزها بسیار کمتر است، به اندازه ترمزهای یک خودروی معمولی کار نمی‌کنند.

لنت کوچک‌تر و سایش کمتر!

در نتیجه، کالیپر ترمز سبز فشرده‌تر و لنت‌ها کوچک‌تر و نازک‌تر هستند، که این امر با کاهش نرخ سایش ممکن می‌شود. قطعه‌ای که در بالای دیسک‌ها قرار می‌گیرد نیز نازک‌تر است. این قطعه به دیسک اجازه می‌دهد قطر بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانند اهرم فشار بیشتری ایجاد کند تا ترمز بتواند کاهش سرعت بیشتری در ازای نیروی یکسان ایجاد کند.

به طور کلی، ترمز در هر پیچ ۵ کیلوگرم سبک‌تر از ترمز معمولی است و این کاهش وزن به افزایش محدوده پیمایش و بهبود هندلینگ کمک می‌کند.

کالیپر سبز در زمان معرفی به مرحله‌ای رسیده بود که می‌توانست ظرف دو تا سه سال در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کالیپر ترمز سبز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
طاهر : سلام دوستان بنده از دیروز تا الان برای انتخاب نمایندگی در شهر تهران دچار مشگل شدم سایر استان ها داره به جز تهران و یک شهر دیگه در نزدیکی تهران انتخاب می‌کنم میگه نمایندگی شهر خود انتخاب کنید فکر کنم اصلا برای استان تهران ماشین برای فروش نذاشته
ما : سهند یه سرو گردن از اطلس بالاتره...با کیفیت ترین ماشین حال حاضر سایپاست با اختلاف
شاهین اتوماتیک 90 روزه : خیلی هم عالی، مبارکه. فروش فوری دی ماه بودین؟
امین : سلام دوستان لطف کنند اگر خبر موثق دارند اینجا اعلام کنند و از ارسال نطرات شخصی و یا حدس و گمان جدا پرهیز کنند. متاسفانه بیشتر اظهارت که رویت می شود شایعه ای است که هیچ پایه و اساسی ندارد و تنها نا امیدی را در اذهان تداعی می کند ۱- قیمت خودرو با توجه به اطلاعیه وزارت صمت برای افرادی که تکمیل وجه نموده اند هیچ افزایشی ندارد و تنها ممکن است مبلغ جزئی جهت شماره گذاری آن هم در صورت افزایش سالانه راهنمایی و رانندگی داشته باشد ۲- افرادی که پیامک جهت تکمیل وجه دریافت نکردند در اولویت واگذاری قرار دارند و امیدواریم هر چه سریعتر از بلاتکلیفی خارج شوند ۲-در خصوص
حسام : چرت نگو برا همه اینو نوشته همه اینجا شدن کارشناس از چیزی سر در نمیاری نظر نده نمیگن لالی شما
ایمان (شاهین اتومات) : سلام خداروشکر. ان شالله همه دوستان به زودی تحویل بگیرن
احسان : آقا امروز واسه من پیامک دعوتنامه اومده من شاهین جی میخاستم زده شاهین جی ال بنظرتون چکار کنیم این مشکل؟! کس دیگه ای هم اینجوریه
پاسخ به خخت : با سلام . 1- عزیزم گفتم قیمت بالای اطلس منظورم قیمت بازار آزاد هستش چون آقا یاشار پرسیده بنظرتون اطلس بگیرم یا نه یعنی ایشون قطعا ثبت نامی نمی خوان خرید کنن و همینطور قیمت رانا پلاس ارتقایافته هم قیمت بازار آزاد گفتم و اینکه قیمت بالا نسبت به کلاس خودرو یعنی همچین قیمتی برای یه خودروی هاچبک شهری بالا هست . 2- اینکه شاسی خانواده X200 از پراید شاسی محکمتری داره شکی نیست و من با مقایسه با شاسی رانا مقایسه کردم که ضعیفتره در ضمن همینطور که گفته بودم یکی از برادرام کوییک آر اس داره وقتی من و خواهرم که چاق هم نیستیم عقب نشستیم تا ماشین برادر جان را افتتاح کنیم و یه دوری بزنیم کفش خیلی اومد پایین ! پس چیزی را دروغ نگفتم حالا شما یا شاید بعضی از دوستان میخوان باور نکنند خود دانید .
حمیدرضا : واسه منم همین متن که هیچ اطلالاتی ارسال نشده نوشته
شاهین اتو : سلام دوستان پذیرش 19 دی همین الان فاکتور شدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس زمستان : سلام بنظرتون 4707 تمدید میشه یا نه
207دستی سقف فلز : کسی خبر داره اصلا سقف فلز تولید میشه؟
207 اسفند : تغییر رنگ به مشکی هنوز بازه کسی مشکی میخاد بزنه من که همون سفید میخام
ابوالفضل : سلام من 10روزه تحویل گرفتم 4713واقعا پارس ای ال ایکس چیز دگه ای هست
باقر : یک خبر خوش صدای مشتری می که تا نزدیک شهریور مجوز صادر می کنیم چقدر راسته نمی دانیم
ابوالفضل : سلام سریع واریز کن به حرف اینجاگوش نکن
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : دوستان نگران دعوتنامه نباشید تا شنبه میاد چون فروش فوری فقط تا 11 بهمن عصر بود بعدش شد پیش فروش یعنی تا شنبه دعوتنامه شماها میاد
207 اتو پانا ارتقا یافته : شما تکمیل وجه چندم هستید
امین : سلام اقاشایان.خردادروکی شروع میکنه به فاکتور؟
207 : کجاست تغییر رنگ من ندیدم