پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

 

ایران خودروپژو پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

 

در جدیدترین مقاله بخش راهنمای خرید پدال می‌خواهیم به بررسی یکی از عجیب‌ترین محصولات اخیر ایران‌خودرو یعنی پژو 207 تیپ ۵ بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

پژو ۲۰۶ یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ این برند فرانسوی به شمار می‌رود و آمار فروش چندین میلیونی آن شاید تا سال‌ها تکرار نشود. فرانسوی‌ها در اواخر تولید ۲۰۶ تصمیم به فیس لیفت سنگین این خودرو و ادامه تولیدش گرفتند. این خودرو که با نام ۲۰۶+ شناخته می‌شد در زمینه طراحی از ۲۰۷ الهام گرفت و نمای جلوی آن از طراحی مشابه این خودرو سود بردند. در پروفایل جانبی و پشت خودرو حداقل تغییرات اعمال شد. در کابین ۲۰۶+ نیز شاهد طراحی کم و بیش مشابه ۲۰۷ اصلی بودیم.

ایران خودروپژو پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

 

تصاویر پژو ۲۰۷ اصلی

ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۹ تصمیم گرفت ۲۰۶+ را با نام ۲۰۷ به مصرف‌کننده داخلی بفروشد. این امر در حالی رخ داد که خودروی موردبحث از نظر قوای محرکه و آپشن ها هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ نداشت. بازار استقبال خوبی از ۲۰۷ ایران‌خودرو (۲۰۶+ واقعی) به عمل آورد اما وضع تحریم‌ها باعث شد تولید خودروی موردبحث متوقف شد؛ اما با رفع تحریم‌ها و داخلی سازی قطعات، تولید ۲۰۷ در سال ۱۳۹۶ مجدداً از سر گرفته شد هرچند این خودرو برخی تغییرات را در ظاهر و کابین تجربه کرد. قبلاً در پدال به بررسی مفصل پژو ۲۰۷ پرداخته‌ایم اما این بار می‌خواهیم به جدیدترین و عجیب‌ترین نسخه این خودرو یعنی پژو ۲۰۷ تیپ ۵ بپردازیم.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵

  • طراحی بدنه و کابین

زمانی که خبر تولید پژو ۲۰۷ تیپ ۵ در رسانه‌ها منتشر شد باور این موضوع که ایران‌خودرو بخواهد خودروی موردبحث را با ظاهر ۲۰۷ و کابین ۲۰۶ تیپ ۵ تولید کند بسیار سخت بود اما در نهایت این خبر به واقعیت تبدیل شد! ایران‌خودرو در اقدامی که یک عقب‌گرد واضح به شمار می‌رود ۲۰۷ تیپ ۵ را بدون کوچک‌ترین تغییرات ظاهری و البته با کابین قدیمی ۲۰۶ تولید کرده است.

ایران خودروپژو پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

ایران خودروپژو پژو ۲۰۷ تیپ ۵؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

در برخورد اول با این خودرو هیچ تغییری در بدنه دیده نمی‌شود و خریداران ۲۰۷ تیپ ۵ می‌توانند از این موضوع خوشحال باشند! اما زمانی که وارد کابین شوید همان طراحی خسته‌کننده و قدیمی ۲۰۶ را خواهید دید که با متریال خشک و بی‌کیفیت ترکیب شده است. همانند ۲۰۶ که همگی با آن آشنا هستیم، فضای عقب تنگ و فضای بار کوچک ۲۴۵ لیتری جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.

موضوع تأسف‌بار دیگر درباره پژو ۲۰۷ تیپ ۵ به حذف برخی امکانات و تجهیزات آن مربوط می‌شود که این کار با هدف ارزان‌سازی خودروی موردبحث صورت گرفته است. در مقایسه با ۲۰۷ تولیدی ایران‌خودرو، مدل تیپ ۵ فاقد تجهیزاتی همچون توزیع نیروی ترمز، ترمز دیسکی عقب، مالتی مدیا، دوربین عقب، کروز کنترل، فرمان برقی و… است. عرضه چنین خودرویی برای شرکتی که سال‌ها سابقه تولید خودرو را دارد قطعاً جای دفاع نخواهد داشت.

  • قوای محرکه

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ از نظر قوای محرکه هیچ‌گونه تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ معمولی ندارد. در جدول زیر می‌توانیم جزئیات مربوط به قوای محرکه این خودرو را مشاهده کنیم.

موتور TU5
حجم موتور (cc) ۱۵۸۷
حداکثر توان موتور (hp) ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۰.۵
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱.۶
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100 km) ۸.۸
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) ۵.۴
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۶.۶
طول خودرو (mm) ۳۸۷۲
عرض خودرو (mm) ۱۶۶۹
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۴۱
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm) ۲۴۴۳
  وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۰۸۷
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit) ۲۴۵
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۵۰

سواری ۲۰۷ تیپ ۵ همانند سایر اعضای خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ خواهد بود و بنابراین شاهد خودرویی با سواری نسبتاً خشک به ویژه در بخش عقب کابین هستیم. از نظر هندلینگ نیز نباید انتظار زیادی از این هاچبک سالخورده داشته باشید چراکه در صورت ورود پرسرعت به پیچ‌های تند امکان انحراف و خروج از مسیر وجود دارد.

  • قیمت

در ادامه قیمت خوردو پژو ۲۰۷ تیپ ۵ به همراه قیمت سایر اعضای این خانواده خدمت شما تقدیم می‌شود.

مدل توضیحات قیمت نمایندگی قیمت بازار
پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU3 ۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰ ۵۲۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ تیپ ۵ دستی ۳۴۸,۸۰۰,۰۰۰ ۵۴۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک ۳۳۴,۶۷۷,۰۰۰ ۵۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی ۳۱۸,۶۰۰,۰۰۰ ۶۰۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی پانوراما ۳۴۳,۷۰۰,۰۰۰ ۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی ۶ سرعته پانوراما ۳۶۶,۱۸۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما TU5P ۴۲۶,۸۵۳,۰۰۰ ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی ۴۲۰,۴۲۴,۰۰۰ ۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف قرمز ۴۱۸,۸۷۰,۰۰۰ ۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
  • آیا پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ارزش خرید دارد؟

تجربه تولید این خودرو ما را به یاد تولید پژو ۴۰۵ GLI می‌اندازد که نسخه‌ای ارزان‌تر از ۴۰۵ GLX اصلی بود هرچند مشتریان از آن خودرو استقبال چندانی به عمل نیاوردند و ایران‌خودرو پس از دو سال مجبور شد تولید GLI را متوقف کند. بررسی وضعیت ۲۰۷ تیپ ۵ در بازار نیز نشان می‌دهد مشتریان روی چندان خوشی به این خودرو نشان نداده‌اند و به نظر می‌رسد این هاچبک نیز سرنوشت مشابهی با ۴۰۵ GLI داشته باشد.

هم‌اکنون اختلاف قیمت حدود ۴۰ میلیون تومانی بین ۲۰۷ تیپ ۵ با ۲۰۷ معمولی وجود دارد و معمولاً مشتریان به دنبال خرید فول ترین نسخه از یک خودرو هستند. از طرف دیگر اضافه پرداخت چندمیلیونی در زمان خرید خودرویی با قیمت فراتر از ۵۵۰ میلیون تومان خیلی مهم نخواهد بود و به همین خاطر اکثر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند نسخه اصلی ۲۰۷ (همان ۲۰۶+ اصلی!) را با قیمتی بالاتر خریداری کنند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ارزش خرید پایین‌تری در مقایسه با نسخه استاندارد این خودرو داشته باشد.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵
نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی بیرونی مشابه با سایر مدل‌ها، قوای محرکه با استهلاک نسبتاً پایین، خدمات پس از فروش و قطعات فراوان، مصرف سوخت مناسب در مقایسه با سایر رقبا کابین قدیمی از مد افتاده ۲۰۶، حذف تجهیزات مهم، فضای محدود کابین به ویژه در بخش عقب، کیفیت پایین متریال کابین

در پایان خواهشمندیم نظرات و یا تجربیات خود درباره این خودرو را با ما و دیگر کاربران پدال به اشتراک بگذارید.

 
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

برچسب : خودرو , 207 , پژو , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : تبدیل اختیاری هست من دارم منتظر شاهین میمونم من ساینا دوگانه هم داشتم که ۶ بار تبدیل به ساینا معمولی برام اومد قبول نکردم تا اینکه فروردین دوگانه تحویل گرفتم
آوین : شما از کجا مطمئنی داداش که با قطعیت صحبت میکنی؟
J4 : اینی ک میگی ۴۰۲ سال ساخت ماشینه
J4 : چطور j4 میدن گمرک مشکل نداره ولی ماشینای دیگه ب گمرک ربط داره؟؟؟
S5 تهران : خدا خیرت بده شما که رفیق رییس جمهوری یک زبان خیر بزار که اس ۵ ها رو هم تحویل بدن چون فقط ایشون به این راحتی میتونه وارد کارخانه ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربعی بشه و دپوی خودروها رو ببینه و مدیران کرمان خودرو بهش جواب بدن که تا کی تحویل میشه و بحث تحویل خودروها و مشکل از گمرکه یادمه دفعه قبل وزیر صنعت و معدن هم نتونست از کارخانه بازدید کنه چون مجوز نگرفته بود. بهرحال خدا خیرت بده صبح شاد شدیم.
s3 اراک : داداش خبر خوشی آوردی فقط ۸۰۰۰ تا ماشین یعنی امروز ۱۹ اردیبهشت هست و دو هفته ایام عید بوده کاری به تعطیلات بینشم نداشته باشیم فرض کنیم اسفند هم تعدادی ۱۴۰۳ تولید شده از هر مدل اینا خودشون میگن ماکسیمم تولید هر سالن روزانه ۲۰ تا ۴۰ عدد هست با توجه به محصولاتش باید ماهی ۴۰۰۰ تا تولید کنه ها !!! در ضمن ۸۰۰۰ تا ماشین زیر سایه بان حساب میکنم هر ماشین سدان تقریبا ۷ متر مربع و هر ماشین شاسی حدود ۸ متر مریع یعنی باید تقریبا ۶ هکتار فضای سقف شده داشته باشه البته اگر منظور این سایه بان های توی عکس کرمان بود که اول باران و باد حتی آفتاب هم کج بزنه کامل روشه تصویر های هوایی کارخانه هم چک کردم تصاویر بروز نبود و مربوط به بهمن بود و مشخص بود تعدادی خودرو توی فضای باز هست. امیدوارم قسمت تا دو هفته دیگه تحویل شروع بشه حداقل از حرفها درست باشه
تهران s3 : سلام یکی از دوستان از طریق یک آشنایی در خود کارخانه کرمان موتور سرنوشت خودروها را جویا شدن. اولا این دوست من به خود کارخانه مراجعه کرده و شهادت میده تمام خودروها زیر سایبون هست و از بارندگی و آفتاب و گردو خاک در امان هست . دوما در حدود ۸۰۰۰ خودرو تولید شده و آماده تحویل هست اما به جهت تغییر رئیس گمرک و مشکلاتی که گمرک ایجاد کرده مجوز خروج و بارگیری وجود نداره شخص مسئول و مدیر در کرمان موتور اظهار امیدواری کرده که تا یکی دو هفته دیگه مشکل برطرف میشه و خودرو ها تحویل میشه .
حمایت میکنیم از کارزار : رفتم مطالعه کردم اگه 5 هزار امضا بشه رسانه ها مثل 20:30 خبر رسانی و به کارخونه و دفتر کرمان موتور می‌ره حالا مخبر های کرمان موتور هم اینجا جمعشون جوره سریع به مدیرا خبر میدن مثل روزی که قرار بود دم شرکت جمع بشیم مامورها قبل ما اونجا مستقر بودن و پیامک تهدید آمیز دادن از حق خودمون نمی‌گذاریم و باید شفاف سازی بشه دلیل این تعویق ها لطفا برای دوستان خود خارج از این سایت لینک رو بفرستید
ابوالفضل دوگانه اسفند : خدایا بدادمان برس خسته شدیم ماشین ماروبدید
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : چیزی که من حس می کنم اینه که شرکت میخواد افزایش قیمت بده شاهین رو. برای همین حتی حاضر شده که جریمه تاخیر بده ولی سود بلندمدتش رو در نظر بگیره. خیلی منطقی به نظر نمیاد ولی اینکه میگفتن گیربکس ندارن و اینا حرف چرتیه چون که کوییک اتوماتیک رو دوباره بردن توی خط تولید. پس گیربکس دارن. ولی همون کوییک رو دارن 575 میلیون تومن میدن. خب قطعا دیگه شاهین اتوماتیک رو با 650 میلیون نمیدن دست مشتری. حالا ببینید که اینا چه سودی توی این افزایش قیمت دارن که حاضرن ماهی 19 میلیون جریمه تاخیر بدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس : کسی هست 4705 براش پیامک نرفته باشه
207 اتومات تحویل دی : 22 آذر تکمیل وجه فاکتور نشدم.
پیش فروش مهر تحویل فرودین : الان زنگ زدم گفتن ماشین فیزیکی پلاک نصب شده در حال حمل به نمایندگی
دی دوگانه : سلام می خواستم بدونم هنوزم تحویل حضوری بری خرید بیمه بدنه تخفیف میده سایپا با نه؟
پارس زمستان 4723 : لطفاً پاسخ دهید خیلیا این سؤال و دارن
رضا‌دوگانه‌اسفند : چراحرف‌تودهن‌سایپا‌میندازی‌قیمت‌به‌قیمت‌اسفند‌تعزیراتم‌گفته‌هیچ‌افزایش‌قیمتی‌ندارن‌اسفندیها‌خودمون‌اگه‌حرف‌تو‌دهن‌سایپا‌نندازیم
دوگانه اسفند به پرهام : پرهام عزیز ممنون از اخبارت . کاش میتونستی یه تاریخ دقیقی از زمان ارسال دعوتنامه اسفند بگی از استرس دربیایم و پولمون آماده کنیم انشاله سریع تکمیل وجه کنیم
صادق : بچها امروز فاکتور نداشتیم؟ اونایی ک فاکتور شدند اعلام کنند
دی401 : منم 27 تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : همتان تاریخ وج بنویسید