بهترین دیسک ترمز موجود در بازار

 

 

 

رپورتاژ بهترین دیسک ترمز موجود در بازار

دیسک ترمز یکی از مهمترین قطعات خودرو است که به آن روتور نیز می گویند. دیسک و لنت ترمز دو قطعه ای هستند که قابلیت ترمزگیری را به خودرو ما می دهند. نیروی ترمز ابتدا از پدال ترمز به بوستر ترمز منتقل، و سپس توسط لوله های روغن از بوستر به پیستون ترمز و در نهایت لنت و دیسک ترمز منتقل می شود. دیسک ترمز خودرو در ابتدا فقط به صورت یک دیسک ساده بودند. سپس با پیشرفت تکنولوژی های تولید و روش های ساخت ، دیسک ترمزهای سوراخدار، شیاردار و سوراخدار و شیاردار هم به بازار عرضه شدند. همچنین دیسک ترمزهای دو لایه خنک شونده که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی داریم تا بهترین دیسک ترمز را برای ماشین شما معرفی کنیم.

دیسک ترمز چیست؟؟

بهترین دیسک ترمز

ترمز های کاسه ای شامل دو لنت کفشکی و یک کاسه چرخ می شود که هنگام ترمزگیری این کفشک ها به دیواره کاسه چرخ سابیده شده و سرعت چرخ در حال چرخش را کاهش می دهد. ترمز های کاسه ای نسل قبلی ترمزها بودند که در بهترین حالت هم استهلاک بالا، گیرایی پایین تر ، خنک شوندگی ضعیف تر و نقص در ترمزگیری بیشتری داشتند.

بعد از این نوع ترمز، ترمزهای دیسکی در خودروها به کار گرفته شدند که ترمزگیری قوی تر ، استهلاک کمتر سیستم ترمز و سرویس راحت تر و خنک شوندگی بیتشری را ارائه می دهند. همچنین امکان قفل شدن ترمز به صورت ناخواسته در آن ها کمتر است.

کارخانه های مختلفی دیسک ترمز تولید و در بازار عرضه می‌کنند. از انواع ساده ، خنک شونده ، ضد زنگ داکرومات، سوراخدار و شیاردار از برند های خارجی و ایرانی در بازار ما موجود است.

دیسک ترمز ساده

دیسک ترمزهای ساده به عنوان دیسک ترمز یدکی و فابریکی استفاده می شود. از این رو فروش و تولید این نوع دیسک در بازار بیشتر است. برند های مختلفی مثل کاردینال، لاهیجان، آرمینه صنعت (ASMCO)، ایساکو، تکستار و جنیون پارت شرکت هایی مثل نیسان، هیوندای، مرسدس بنز، بی ام و، تویوتا و کیا در بازار موجود است. به طور کلی بهترین دیسک ترمز، دیسک ترمز ساده نیست.

دیسک ترمز بهینه شده و تقویتی سوراخدار شیاردار خنک شونده

این نوع دیسک ترمز اولین بار در خودروهای اسپورت خودروسازی های بزرگ جهان استفاده شد. هدف از تولید این نوع دیسک ترمز، رفع نقص و بهینه سازی دیسک ترمزهای ساده است. دیسک ترمز سوراخدار شیاردار بهینه شده قدرت ترمزگیری خودرو را افزایش داده، باعث خنک شوندگی بسیار بیشتر می شود. همچنین از مزیت های این نوع دیسک می توان به وزن کمتر، جلوگیری از شیشه شدن سطح لنت در ترمزگیری های شدید و عدم سوت کشیدن ترمز به دلیل خارج شدن راحت تر گرده ها از سطح دیسک و لنت اشاره کرد. البته تمام این موارد در صورتی اتفاق می افتد که بتوانید دیسک ترمز اسپورت با کیفیتی را انتخاب و خریداری کنید. نمونه های بی کیفیت نه تنها کاربردی نیستند بلکه می توانند خطرات زیادی داشته باشند و صدمه های جبران ناپذیری به خودرو شما بزند.

دیسک ترمز کربن سرامیک

دیسک ترمزهای کربن سرامیک برای اولین بار در خودروهای سوپر اسپورت مورد استفاده قرار گرفتند. این نوع دیسک ترمز بسیار گران قیمت بوده و همچنان نیز فقط در ساخت خودروهای سوپر اسپورت به کار می روند. خودروهایی نظیر نسخه های قوی پورشه، مرسدس بنز، بی ام و، بوگاتی، فراری، پاگانی و... نیز از این این مدل دیسک استفاده می‌کنند.

این نوع دیسک ترمز دوام کمی داشته و استعلاک بالایی نیز دارد اما نکته خوب آن، گیرایی بسیار بالا و تحمل حرارت بسیار زیاد است. یکی از بهترین دیسک ترمز های موجود در بازار، دیسک ترمز های جنس کربن سرامیک است.

مزایا و معایب دیسک ترمز سوراخدار شیاردار

خرید دیسک ترمز

دیسک ترمز با آلیاژ ترکیبی فولادی – چدنی محصولی است که امروزه برای تمامی خودروها بهترین نوع دیسک ترمز است. زیرا این نوع دیسک ترمز ویژگی های عالی مثل قدرت کافی ، تحمل دمای کافی ، استهلاک مناسب خنک شوندگی عالی، اصطکاک عالی، وزن مناسب و قیمت مناسب دارند. برای همین دیسک ترمز سوراخدار و شیاردار را، دیسک ترمز تقویتی بهینه شده نیز نامگذای می کنیم.

نحوه عملکرد دیسک ترمز سوراخدار و شیاردار

اول از همه لازم است تا در مورد نحوه ساخت این دیسک ترمز برایتان بگویم . دیسک ترمز به صورت ریخته گری در قالب های شنی تولید شده و سپس در دستگاه تراش سی ان سی قرار می گیرد تا سطح آن پرداخت شده و تا رسیدن به شکل مناسب با ابعاد دقیق مراحل تراش آن کامل شود.

پس از مرحله تراش ، مرحله سوراخکاری باز هم به وسیله دستگاه سی ان سی و مته های مخصوص شروع می شود. در ابتدا سوراخ مرکز دیسک سپس سوراخ های پیچ چرخ و در آخر سوراخ ها و شیارهای روی سطح دیسک ایجاد می شوند. بعد از این مرحله وقت پرداخت سوراخ ها برای جلوگیری از ایجاد ترک در دیواره دیسک ترمز است که بعد از این مرحله دیسک ترمزهای معمولی به مرحله تست می روند و دیسک ترمزهای داکرومات به مرحله آبکاری و سنگ مغناطیسی می روند و بعد از آن به مرحله تست راهی می شوند.

تست دیسک ترمز ها به این صورت است که آن را روی توپی چرخ گذاشته و با ساعت اندیکاتور میزان لنگ دیسک ترمز و پایه نصب آن را مورد بررسی قرار می دهند. دیسک ترمز هایی که موفق از این مرحله عبور کندد به مرحله بسته بندی و بارگیری می روند و دیسک ترمزهایی که اختلاف چرخش آن ها بیشتر از 5 میکرون باشد به مرحله اصلاح می روند تا به مقادیر درست برسند.

از این رو دیسک ترمزی که راهی بازار می شود می تواند بدون ایجاد هیچ مشکلی زیر خودرو به خوبی ایفای نقش کند.

نحوه عملکرد سوراخ ها به این صورت است که در ابتدا زبری سطح دیسک را بیشتر کرده و باعث ترمزگیری بهتر می شود و به دلیل فشار وارده از سمت لنت باعث شیشه نشدن سطح لنت و خروج راحت گرده های لنت از سطح دیسک ترمز می شود.

یکی دیگر از نقش های سوراخهای موجود بر روی دیسک در مواقع بارانی است. دلیل کاهش عملکرد ترمز گیری هنگام باران، خیس شدن سطح دیسک است. ولی زمانی که دیسک ترمز سوراخدار استفاده کنید هر چی آب روی دیسک قرار بگیرد از همان سوراخ ها و شیار ها خارج می‌شود. ماشین شما در این حالت هیچ آسیبی نمی‌بیند و عملکرد ترمز گیری که در هوای معمولی دارد در زمان بارش هم دارد.

به صورت کلی می‌توان گفت یک دیسک ترمز سوراخدار شیاردار باکیفیت می‌تواند برای ماشین بهتر از یک دیسک ترمز ساده باکیفیت باشد.

برند های بهترین دیسک ترمز

دیسک ترمز

در این بخش به بررسی برند های برتر دیسک ترمز در بازار می پردازیم . برندهایی که بیشترین رضایت مشتریان را داشته و کمترین آمار مرجوعی را نیز نصیب خود کرده اند. اما ما قصد داریم برندهایی که واقعا با کیفیت بالا در سطح جهان و ایران فعالیت می کنند را نام برده و به شما معرفی کنیم.

لنت و دیسک ترمز EBC انگلیس

EBC یکی از برترین تولید کنندگان لنت و دیسک ترمز و قطعات وابسته به ترمز در جهان است که جزو 5 برند تولید کننده برتر لوازم ترمز در جهان محسوب می شود. این تولید کننده قدر بهترین لنت ترمز و دیسک ترمزهای با کیفیت جهان را برای خودروهای مختلف حتی برخی خودروهای قدیمی تولید کرده و به فروش می رساند. این محصولات در ایران هم یافت شده و برای تقویت ترمز خودروهای مختلف از آن استفاده می شود . مزیت این برند تنوع بسیار بالای محصولات برای مصارف و استفاده های مختلف است و همچنین کیفیت بسیار بالا و عملکرد عالی آن نیز زبانزد همه فروشندگان بوده و هست. قیمت دیسک ترمز های انگلیسی شاید بیشتر از رقبا باشد ولی از لحاظ عمری که دارد در بلند مدت به صرفه است.

دیسک ترمز کاردینال (CARDINAL)

کاردینال یکی از قدیمی ترین و در عین حال به روز ترین تولید کنندگان دیسک ترمز در ایران است. می توان گفت این شرکت تولید کننده رتبه اول تولید و فروش دیسک ترمزهای با کیفیت بهینه شده و تقویتی سوراخدار و شیاردار برای انواع خودروها است. از مزیت های دیسک ترمزهای سوراخدار برند کاردینال می توان به دوام بالا، خنک شوندگی زیاد، سبد محصولات کامل و مطابق با تمام خودروهای موجود در بازار ایران، ضمانت معتبر و تست های داخل کارخانه ای اشاره کرد.

این دیسک ترمز بالاترین رضایت را بین تمامی دیسک ترمزهای ساخت ایران داشته و یک یاز معدود دیسک ترمزهایی است که از کارخانه با ضمانت به فروش می رسد.همچنین این کمپانی پیوسته در مسیر پیشرفت موفق عمل کرده و پیوسته روش های تولید، سوراخکاری و آلیاژ دیسک ترمز ها را به بهترین حد خودش رسانده.البته به شرطی که بتوانید این دیسک ترمز را به صورت اصلی و از فروشگاه معتبر خریداری کنید.

دیسک ترمز آرمینه صنعت (ASMCO)

برند آرمینه صنعت یکی از برترین تولید کنندگان دیسک ترمز خودروهای موجود در بازار ایران به ویژه خودروهای چینی و اروپایی است که به عنوان قطعه یدکی با کیفیت در بازار زیر تمام خودروهای حتی وارداتی به کار می رود. این شرکت سبد بسیار محدودی از دیسک ترمزهای سوراخدار شیاردار را نیز به بازار ارائه می دهد که برای طرفداران این برند مایه دلگرمی است. این دیسک ها دوام بسیار بالایی دارند اما به دلیل تعدا سوراخ های پایین خنک شوندگی کمتری نسبت به سایر دیسک ها دارند. همچنین به دلیل حساسیت بالای تولید کننده روی کیفیت این دیسک ها، از آلیاژ مقاوم و ظاهر زیبایی برخوردارند.

نتیجه

قیمت دیسک ترمز

خرید دیسک ترمز یکی از کارهای سخت است که باید اطلاعات زیاد آن را انجام دهیم. دیسک ترمز قطعه بسیار حساس و مهمی است که کارکرد صحیح آن بسیار ضروری بوده و در صورت بروز ایراد ممکن ازت تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. از این رو حتما توصیه های این مقاله را جدی گرفته و به برای خودرو خود از دیسک ترمزهای برتر بازار استفاده کنید تا بتوانید طعم واقعی داشتن یک ترمز قوی و مطمئن را بچشید و پیوسته ترددی آسوده داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم بهترین دیسک ترمز بازار را به شما معرفی کنیم.

 

برچسب : خودرو , رپورتاژ , دیسک ترمز , خرید دیسک ترمز , قیمت دیسک ترمز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پذیرش ۱۹ دی شاهین اتومات : منم پذیرش 19 دی ماه هستم ولی هنوز فاکتور نشدم تکمیل وجه رو روی ۱۸ دی ماه انجام دادم ولی پذیرش رو ۱۹ دیماه زدند هنوز فاکتور نشدیم منتظریم
H : نه ربطی نداره . من دوماهه تکمیل وجه شدم و تخصیص داده شده ، منتظر فاکتور بشه ، همینو زده . برای همه همینه
شاهین اتو : بله فروش فوق العاده بودم
رها : ظاهرا خیلیا این مشکل رو دارن..چون در سایت دیگه ای دیدم که عده ای اعتراض کرده بودن به این موضوع با پشتیبانی سایپا تماس بگیرین بنظرم 096550
j7 سفید : سلام خدمت دوستان من امروز صبح تحویل گرفتم ثبت نام دومرحله ایی شهریور تکمیل وجه دی ماه تحویل سیستمی بهمن ماه اصفهان دیروز رسیده امروز تحویل گرفتیم توی پارکینگ تحویل حدود ۱۲ تا۱۳ تاj7 مشکی دیگه هم بود
آراد : موعد تحویل زمستان بودین؟
اس۵ : لعنت بر ذات خرابتون موعد چکشون هست الکی همه شاسی شدن.ما که ندیدیم.ولی خر جد و آبادتونه
حسام : دوستان زنگ زدم سایپا بابت این پیام هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده پرسیدم گفتن هیچی نیست و کد ملی رو گرفت گفت منتظر پیام تکمیل وجه باشین به نظرات منفی اهمیت ندین انشالله ب زودی برا همه پیام تکمیل وجه میاد اونایی ک عدم تخصیص خوردن و پلاک فعال داشتن دارن میسوزن ک اسمشون در نیومده گوش ندین اصلا
زهره : من همین اول کار بگم که خودم اطلس دارم و نزدیک به دوماهه که باهاش رانندگی میکنم ( اولین ماشینم کوییک بوده ) به شخصه ۲۰۷ رو بیشتر دوستدارم با ۲۰۷ رفیقم که مدل ۱۴۰۰ بود رانندگی کردم اطلس خیلی سواری نرم تری در اختیارتون میذاره ولی ۲۰۷ فرمون نرم تر داشبورد قشنگتر البته نظر شخصی خودمه ظاهر قشنگتر ولی خب اطلس از کوییک هم نرم تر و بهتره و قطعاتشم مثل کوییکه و کم خرجه نسبت به ۲۰۷ قطعات ارزونتری داره ، نسبت به قیمت کارخانه که خریدم واقعا راضیم سانروف داره آپشناش خوبه و و چیزی که من خیلی باهاش حال میکنم سانروف جمع جورشه که توی ۴۰۰ میلیون هیچ ماشین داخلی سانروف نداره، فقط تنها چیزی که خیلی ناراحتم کرد این بود که دکمه های روی فرمونش چراغ نداشت ولی ۲۰۷ داشت، امیدوارم همه بتونن ثبتنام کنن و لذت ببرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند : هنوز فعاله
زهرا : چرا پیام نمیاد
207 پانوراما : سلام تکمیل وجه 17 ام امروز تغیر رنگ برام فعال شده مشکی کردم یه ساعت بعد فاکتور شدم
رسول ازبجنورد : سلام به همه شماعزیزان خرید 33اتومات تاریخ 2دی خریدنقدی بودم که همه وقت میگفتن تاریخ سیستمی برات1403,2,19است که ازاین تاریخ سیستمی هم گذشت ولی بازم خبری نیست مدل 1402نزدیک به 4ماه است بیمه هم شده اگه کسی خبرداره توراخدااعلام کنه گرفتارشدم ممنونم ازشماعزیزان♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏
X22 : من با حساب صحبت‌های اون روز آقای الوندکه گفتن از تاریخ تحویل تون نقدیا 20 روز برگردن عقب ماشینشونو تحویل میگیرن باید فردا تحویل میگرفتم که زهی خیال باطل.... 😡😡😡
مجید تیگو 7 : سلام جناب الوند وقت بخیر برا چی مدیران خودرو این کیت ها را برداشته دلیلش چی هست ؟ برا افزایش قیمت محصولاتش این کار را کرده ؟ یا مشکلی دیگه هست تو شرکتشون؟ آخه اینجوری که خریداران صداشون درمیاد این چه وضعش هست
پارس زمستان : سلام بنظرتون 4707 تمدید میشه یا نه
کشاورز : با سلام بنده چند روز پیش زنگ زدم سایپا برای فاکتور شدن بهمن ماهی ها جواب داد تا آخر هفته بهمن ماهی ها شروع به فاکتور میشن و دعوتنامه اسفند ماهی ها هم میاد منم اومدم اینجا اعلام کردم ولی آخر هفته شد نه دعوتنامه اسفند اومد و نه بهمنی ها فاکتور شدن بخدا همه حواله دارا اعصاب ندارن چه بهمنی چه اسفندی والا مسخره بازی در نیارید رو اعصاب بقیه هم را نرید با یه شرکت بدرد نخوری روبرو هستیم فقط تا میتونید زنگ بزنید بازرسی شکایت تعدادمون زیاد نیست که بخوایم بریم اعتراض حضوری ولی با تلفن میتونیم اعتراض کنیم خداوکیلی جان عزیزانت ن مسخره بازی در نیارید ما همه چشم انتظار هستیم به کوچکترین پیام چه واقعی و چه شایعه ما الکی دلخوش میشیم به قرآن پیام سرکاری نزارید دوست پسرم گفته و.... نکنید به واله آه و ناله حواله داران ساینا دوگانه بهمن و اسفند دنبال خودتون نندازید به خدا من وقتی یکی میاد می‌نویسه که ماشین تحویل گرفتم و آخرین پیامم هست خیلی خوشحال میشم و دعا میکنم خیرشون ببینه انسان باشیم
X33 : با سلام ضمن تشکر از راهنمایی ها و پیگیری های شما ولی حرف غیر منطقی شرکت میزنه اگر ماشینی پلاک شده و مدارکش صادر شده یعنی تکمیل هست و نیاز به قطعه ای ندارد
207دستی سقف فلز : کسی خبر داره اصلا سقف فلز تولید میشه؟