باتری ماشین بعد از چند روز می‌خوابد؟

 

باتری ماشین بعد از چند روز می‌خوابد؟

 

احتمالا تاکنون دیده یا شنیده‌اید که بعد از مدتی عدم استفاده از خودرو و روشن نکردن آن، باتری ماشین از کار می‌افتد و به اصطلاح می‌خوابد. در این حالت یا باید خودرو را باتری به باتری کرد یا این‌که لازم است به کلی باتری جدیدی جایگزین شود. اما پرسش این است که باتری ماشین بعد از چند روز می‌خوابد؟ با دانستن پاسخ این پرسش، بهتر می‌توانید از کار افتادن باتری خودرو خود را پیش‌بینی و از آن پیش‌گیری کنید. اگر شما نیز مایل هستید که در این باره اطلاعاتی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

از کار افتادن باتری خودرو به دلیل عدم کارکرد

تعداد روزهایی که طول می‌کشد تا باتری خودرو به دلیل عدم کارکرد ماشین برای مدتی طولانی از کار بیفتد، به عوامل مختلفی از جمله وضعیت باتری، سن آن و شرایط محیطی بستگی دارد. به‌طور کلی اگر خودرو بدون استفاده رها شود و باتری آن به هر ترتیبی در این مدت شارژ نشود، ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد تا عملکرد باتری آن کاملا از بین برود.

در نظر داشته باشید که اکثر خودروها دارای سیستم‌های الکتریکی مختلف هستند که حتی وقتی که خودرو در حال استفاده نیست، مقدار کمی انرژی مصرف می‌کنند. این تخلیه مداوم نیرو، همراه با تخلیه طبیعی باتری، می‌تواند درنهایت منجر به از کار افتادن کامل باتری خودرو شود.

با این حال توجه داشته باشید که هیچ زمان قطعی و مشخصی برای خالی شدن باتری وجود ندارد و این امر از خودرویی به خودرو دیگر، از نوع باتری به نوع دیگر و حتی با توجه به برند باتری، برای مثال انواع باتری سپاهان، متفاوت خواهد بود. تفاوت در زمان دوام آوردن باتری تا از کار افتادن کامل است.

 

باتری ماشین بعد از چند روز می‌خوابد؟

عواملی مانند دمای بسیار سرد یا بسیار گرم، می‌توانند فرایند تخلیه باتری را تسریع کنند و باعث از کار افتادن زودتر آن شوند. علاوه بر این ممکن است باتری‌های قدیمی یا ضعیف، طول عمر کمتری داشته باشند و بر اثر عدم کارکرد خودرو، سریع‌تر از باتری‌های جدید خراب شوند. از این رو اگر قصد خرید باتری جدید، به‌طور مثال خرید انواع صبا باتری را دارید، حتما دقت کنید که تاریخ تولید باتری، به‌روز باشد.

چطور از تخلیه باتری در زمان عدم کارکرد خودرو جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خراب شدن باتری، به‌خصوص اگر قصد دارید خودرو خود را برای مدتی طولانی در حالت بیکار رها کنید، بهتر است برای سالم نگه داشتن باتری، اقداماتی احتیاطی مانند جدا کردن باتری و استفاده از نگهدارنده باتری یا شارژر قطره‌ای برای شارژ در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید عملکرد باتری خودرو خود را حفظ کنید و زمانی که قصد استفاده دوباره از ماشین را دارید، باتری آن را متصل کنید.

این روش جدا کردن سرباتری‌ها کمک می‌کند تا مانعی در عدم استفاده طولانی‌مدت از خودرو نداشته باشید؛ البته تا جایی که تاریخ مصرف باتری به شما اجازه دهد. البته توصیه می‌کنیم که موقع خرید باتری برای خودرو خود، به تاریخ تولید آن توجه کنید.

باتری ماشین بعد از چند روز می‌خوابد؟
 
 

سخن پایانی

با توجه به آنچه که در مورد از کار افتادن باتری ماشین بعد از چند روز عدم کارکرد دیدیم، نمی‌توان نظر قطعی داد که باتری‌های مختلف در صورت روشن نشدن چند روزه یا طولانی مدت خودرو، چقدر دوام می‌آورند. بهترین راه‌حل این است که در صورت پیش‌بینی عدم استفاده از خودرو خود برای چند روز متوالی، حتما سرباتری‌ها را جدا کنید تا بعد از مراجعه مجدد برای استفاده از خودرو، مشکلی در خصوص باتری نداشته باشید. شما چه تجربه‌ای در این باره دارید و برای پیشگیری از معیوب شدن باتری ماشین در چنین شرایطی، چه راهکاری توصیه می‌کنید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

برچسب : خودرو , باتری ماشین , باتری سپاهان , صبا باتری , خرید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمود : سلام .همون آدرس که دادی یه کدپستی از یکی خونه ها آشنا فامیل یاهرکسی بگیر ثبتش کن .من همین کارو کردم چون جابجا شدم .انجامش دادم مامور پست اومد کدپستی رو دید مطعلق به همون مکانه تاییدش کرد رفتم پست پرینتش گرفتم.برا سند موتور سیکلت بود انجام دادم چو اعتبار یکساله دارن نگهش داشتم براماشین .
فروش فوری 90 روزه : سلام فروش فوری 90 روزه دی ماه تا چه تاریخی فاکتور شده ؟
. : فقط با حساب ب اسم خود شخص
محمد : و اینکه چه مدارکی میخواد سامانه سخا
محمد : سلام. خواهشا کسایی که اطلاع دارن راهنماییم کنن. سامانه سخا که باید انجام بدیم حتما باید به اسم صاحب ماشین باشه وآیا میشه آدرس رو که تو ثبت نام دادیم رو عوض کنیم باتشکر
اسفندی : درود به شرفت آقا پرهام 🌹🌹
میتی : آقا با یک کارت دیگ که به اسم خودت نباشه میشه تکمیل وجه کرد؟؟!!آیا؟؟
محمد : سلام تورو خدا راست میگی پس من که راههم دوره چی میشه کاش زودتر پیام میذاشتی
علی دنا اتو اسفند : مبارکه شما تکمیل وجه کی بودید؟فاکتور شدید؟
علی مشهد‌ : بعد از فاکتور چقد‌ زمان میبره پلاک‌ بشه من تکمیل وجه سوم بودم پلاک نشده