تولید خودرو در سایپا 26 درصد کاهش یافت

تولید خودرو در سایپا 26 درصد کاهش یافت

 

گروه خودروسازی سایپا در فروردین ماه امسال 10.873 دستگاه از خانواده X200 (تیبا، کوییک، ساینا) تولید کرده و در مقابل 9.507 دستگاه فروخته است. فروردین پارسال ۱۶ هزار و ۱۲۰ دستگاه از این گروه تولید شده و ۸ هزار و ۹۱۷ دستگاه فروخته شده بود. بنابراین بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه کمتر تولید شده است.

در ماه نخست امسال ۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه شاهین تولید شده و یک هزار و ۹۵۴ دستگاه به فروش رفته است. در فروردین پارسال ۲ هزار و ۹۰۱ دستگاه شاهین تولید و ۲ هزار و ۲۱ دستگاه فروخته شده بود.

فروردین ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۴ دستگاه وانت ۱۵۱ تولید و ۳ هزار و ۶۳ دستگاه فروخته شده است. فروردین ماه پارسال از این خودرو ۳ هزار و ۹ دستگاه تولید و ۲ هزار و ۲۸۱ دستگاه فروخته شده بود.

در بخش سایر محصولات هم تولید صفر اما ۵۹ دستگاه به فروش رفته است.

در مجموع سایپا در فروردین ماه امسال (بدون در نظر گرفتن تولید وانت ۱۵۱) ۱۴ هزار و ۲۶۳ دستگاه انواع خودرو تولید و در مقابل (بدون در نظر گرفتن فروش وانت ۱۵۱)‌ ۱۱ هزار و ۵۲۰ دستگاه فروخته شده است. سایپا در فروردین ماه پارسال ۱۹ هزار و ۲۱ دستگاه تولید و ۱۰ هزار و ۹۳۸ دستگاه خودرو فروخته بود. بنابراین در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه پارسال ۴ هزار و ۷۵۸ دستگاه کمتر تولید شده که عمدتاً مربوط به خانواده X۲۰۰ می‌شود.

بر این اساس تولید خودرو در سایپا ۲۶ درصد با کاهش مواجه شده است.

توقف تولید کوییک معمولی در پارس خودرو

گروه خودروسازی پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) در فروردین ماه امسال ۴ هزار و ۸۷۱ دستگاه از گروه Q۲۰۰ تولید کرده و در مقابل ۲ هزار و ۹۴۳ دستگاه فروخته است. فروردین پارسال ۴ هزار و ۴۲۴ دستگاه از این گروه تولید و ۲ هزار و ۱۰۴ دستگاه به فروش رفته بود.

از خودروی جدید سهند نیز تنها ۲ دستگاه در فروردین ماه امسال تولید شده است.

تولید کوییک معمولی دنده‌ای هم در فروردین امسال در پارس خودرو صفر بوده در حالی که فروردین پارسال از این خودرو ۳ هزار و ۲۳۹ دستگاه تولید و فروخته شده بود.

در مجموع در ماه نخست امسال پارس خودرو ۴ هزار و ۸۷۳ دستگاه خودرو تولید و در مقابل ۲ هزار و ۹۴۳ دستگاه فروخته است. پارس خودرو در فروردین پارسال ۷ هزار و ۶۶۳ دستگاه خودرو تولید و ۵ هزار و ۳۴۳ دستگاه فروخته بود. بنابراین در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه پارسال ۲ هزار و ۷۹۰ دستگاه کمتر تولید شده است که عمدتاً مربوط به توقف تولید کوییک معمولی دنده‌ای می‌شود. بر این اساس تولید خودرو در پارس خودرو با ۳۷ درصد کاهش مواجه شده است

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , گروه , خودروسازی , سایپا , کاهش , تولید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 بهمن : منم ۱۷ بهمن نقدی.چند بار تماس گرفتم،گفتن ۱۳ خرداد.ولی هنوز فاکتور نشده،طبق گفته خودشون یکماه بعد از صدور فاکتور تحویل میدن.با این اوصاف شابد تا آخر تیر هم ندن.
تارا دستی زمستان : در جواب تارا خواهشا دقیق بخونید بنده خدا نوشته که پیش فروش باز سوال فرمودید
J4 : کارت سبزتون کی رسید؟؟ امروز ک اداره تحویل تعطیله چطور تماس گرفتن؟؟
Jac s3 دادگستری : به من امروز زنگ زدن ۲تا از چک هات مشکل داره برو،ثبت کن که وگرنه پروندت برگشت میخوره..قرارداد من ۲۶ اسفند هست
علی : بهمن فروش فوق‌العاده هنوز خبری نیست ۱۰۰روز کاری هم بیشتر شده اخر سر هم یتومن میدن میگن دیرکرد
Infinity ♾️ : سلام ما هم ثبت نامی ۱۷ بهمن هستیم برای ما هم فقط قرارداد شده قسمت فاکتور همچنان زرده، فکر کنم خیلی تحویلش عقب بیفته درسته؟!
J4 سفید : نه هیچ تغییری نمی کند من از بهمن ثبت نام کردم الان دیگه توی تاخیر هستند ولی هیچ پاسخی نمی دهند فقط صبر یکی نیست بگه ما که از صابریون نیستیم
Jamshid j7 : دوستان من ساکن تهرانم.بعد از سه ماه تاخیر دارم ماشینو تحویل میگیرم.در جواب اون دوست عزیزم که پرسیدن تماس گرفتن یا تو سامانه سبز شده باید بگم تماس گرفتن قربان.صبور باشید چاره ای جز صبر نیست.ما الان ۵ ماهه که ماشین نداشتیم.امیدوارم به زودی با تک تکتون تماس بگیرن
S3 بجنورد 13 آبان : خبری از تحویل نیست.
تارا : تبریک، پیش فروش یا فروش فوری؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تعجب : تو چرا از رو نمیری
دوگانه : سلام من 25 آذر تکمیل وج کردم فاکتور نشده .درحال صدور فاکتور هم 30 به روز شده .25 تکمیل وج کردم ولی تو میز خدمت زده 26
Hamid x55 : پاسخ به قاسم x55من هستم برادر
حمید دوگانه اسفند : ساقیت کی بوده گفتم از موتوری جنس نگیر
داود : شنبه خودمو جلوی شرکت سایپا مرکز امور مشتریان سایپا آتیش میزنم جلوی زنم بچه هام خسته شدم ....طرح جوانی جعمیت اطلس
اسماعیل اسفند شهرکرد : دی ماهی ها تا واریزی چندم فاکتور شدند؟
207دستی سقف فلز : دوستانی که سقف فلز تکمیل وجه دی هستن آیا خبری ازفاکتور دارن چرا فاکتور نمیشیم؟؟؟
حسین : سلام به نظر من تارا بزنین قیمتش تو بازار خوبه هم این که از دنا خیلی بهتره معولمم نیست که پیام واسه دنا بیاد احتمال داره قیمتشو هم ببرن بالا
علی : سلام ربطی نداره من 70روزه از تحویل گذشته چند بار بروز شده
سهیل : برای منم همینه شنبه تحویل میشه ولی مدارک 10 روز بعد نهایتا تحویل نمایندگی می شود