بررسی نیسان 370Z مدل 2014

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

خودروی اسپرت دو سرنشینه نیسان 370Z، که به طرز باور نکردنی توانا، فوق العاده فرمان پذیر و سریع است، همچنان به ارائه عملکرد تحسین برانگیز خود با قیمتی اقتصادی ادامه می‌دهد. با در نظر گرفتن استیل طراحی منحصر به فرد، کیفیت بالای کابین و مجموعه‌ای از تجهیزات و ویژگی های جذاب، می‌توان گفت، صرف نظر از یک موتور عالی و بی نقص، شما تمام عناصر یک ماشین اسپرت تمام عیار را در اختیار دارید. اگرچه موتور 6 سیلندر خورجینی 3.7 لیتری آن به طور شاخصی سریع و انعطاف پذیر است، اما در دورهای بالا خشن می‌شود و مانند یک همراه ایده‌آل در رانندگی های سریع و پر انرژی رفتار نمی‌کند. هرچه بیشتر گاز بدهید،، موتور 6 سیلندر بزرگ آن خشک تر رفتار می‌کند و این امر برای خودرویی که برای سریع رفتن ساخته شده است، یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌‌شود؛ تا حدی که باعث رویگردانی برخی خریداران می‌شود. با اینکه یافتن یک رقیب اصلی برای 370Z تقریبا سخت است، اما سایون FR-S و سوبارو BRZ که از نظر فنی دو قلو محسوب می‌شوند، در حال کم کردن فاصله خود هستند. با اینکه موتورهای 4 سیلندر آنها بسیار کوچک تر از موتور 6 سیلندر خورجینی تنومند نیسان هستند، اما هندلینگ لذت بخش یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب را با چند هزار دلار کمتر در اختیار شما می‌گذارند. همچنین می‌توان شورولت کامارو SS و فورد موستانگ GT را پیشنهاد کرد؛ اما هیچ یک از این دو خودرو، با وجود موتورهای 8 سیلندر خورجینیشان که بسیار قوی تر از موتور نیسان هستند، هندلینگ تیز و چابک 370Z را ندارند؛ با این وجود، رقبای این کوپه ژاپنی، از نظر فضای داخل کابین، صندوق بار، و راحتی بیشتر در سواری های شهری و بزرگراه ها نسبت به آن برتری دارند؛ اما اگر به دنبال یک خودرو اسپرت تمام عیار با عملکرد بالا هستید، هنوز خودرویی مانند نیسان 370Z مدل 2014 ساخته نشده است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

نیسان 370Z در دو مدل کوپه هاچ بک و رودستر، و در سه تیپ پایه، Touring، و Nismo (فقط به صورت کوپه) عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد این ژاپنی زیبا شامل رینگ های 18 اینچی، تایرهای تابستانی، چراغ های جلو اتوماتیک زنون دو گانه، چراغ های حرکت در روز LED، آینه های مجهز به گرمکن، دسترسی و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، فرمان با روکش چرمی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD به همراه ورودی اضافی صوتی می‌شود.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014 بررسی نیسان 370Z مدل 2014

در تیپ Touring علاوه بر امکانات فوق شما تجهیزاتی از قبیل صندلی های برقی مجهز به گرم کن، تودوزی چرم مصنوعی، روکش برای قسمت بار (فقط در مدل کوپه)، آینه الکتروکرومیک، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی Bose با 8 بلندگو با تعویض کننده CD شش تایی و رادیو ماهواره ای را نیز، مشاهده خواهید کرد. مدل رودستر این خودرو نیز، از صندلی های مجهز به گرمکن و تهویه بهره می‌برد. هر دو تیپ پایه و Touring می‌توانند به پکیج Sport مجهز شوند، که یک دیفرانسیل ضد لغزش، رینگ های 19 اینچی آلومینیومی، سیستم ترمز و تعلیق ارتقا یافته، گیربکس دستی SynchroRev Match، بادشکن عقب و زیر سپر جلو از تجهیزات آن هستند.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014 بررسی نیسان 370Z مدل 2014

با استفاده از پکیج Navigation در تیپ Touring می‌توانید از امکاناتی چون سیستم مسیریاب ماهواره‌ای با نمایشگر لمسی 7 اینچی، بلوتوث برای سیستم صوتی، دوربین دید عقب و رابط  iPod/USB استفاده کنید. تیپ Nismo از نسخه قوی تر موتور 6 سیلندر خورجینی به همراه تجهیزات پکیج ارتقا یافته Sport استفاده می‌کند؛ تغییراتی که در جهت زیبا سازی تیپ Nismo انجام شده اند عبارتند از: زیر سپری های جلو و عقب که 15 سانتی متر به طول خودرو افزوده‌اند، باله عقب بزرگ و تودوزی و تزیینات منحصر به فرد Nismo؛ گفتنی است، در صورت عدم سفارش پکیج Sport، تیپ Nismo نیز از تجهیزات تیپ پایه استفاده خواهد کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

به جز تیپ Nismo، تمامی مدل ها و تیپ های نیسان 370Z از یک موتور 6 سیلندر 3.7 لیتری با قدرت 332 اسب بخار و گشتاوری در حدود 366 نیوتن متر بهره می‌برند. گیربکس 6 سرعته به صورت استاندارد برای این خودرو عرضه می‌شود و اگر تیپ Touring را انتخاب کنید، گیربکس SynchroRevMatch  در اختیارتان قرار می‌گیرد، که به صورت خودکار در هنگام معکوس کردن دنده، برای تعویض نرمتر دنده اقدام به قطع لحظه‌ای جریان سوخت می‎‌کند. شایان ذکر است، یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک مجهز به پدل شیفتر نیز، به صورت سفارشی عرضه می‌شود. در آزمون شتاب انجام شده، نیسان 370Z کوپه مجهز به پکیج Sport و گیربکس دستی، در مدت 5.1 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یافت؛ لازم به ذکر است، شتاب 0 تا 100 مدل رودستر حدود 5.5 ثانیه ثبت شده است. مصرف سوخت مدل کوپه مجهز به گیربکس دستی در سیکل ترکیبی حدود 13 لیتر در 100 کیلومتر (15 لیتر برای شهر و 10.5 لیتر برای بزرگراه) ثبت شده است؛ این مقدار در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک، به 12.5 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی می‌رسد (14.5 لیتر برای شهر و 10.5 لیتر برای بزرگراه). مصرف سوخت مدل رودستر بیشتر است، به نحوی که با گیربکس دستی در سیکل ترکیبی به ازای 100 کیلومتر مسافت طی شده این مقدار به حدود 14 لیتر می‌رسد (16 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه). نیسان 370Z Nismo مجهز به موتور تقویت شده 6 سیلندر خورجینی است که قدرتی برابر 350 اسب بخار و گشتاوری در حدود 375 نیوتن متر تولید می‌کند؛ تنها گیربکس قابل سفارش برای این مدل، گیربکس 6 سرعته دستی مجهز به سیستم SynchroRev Match می‌باشد. شایان ذکر است، در آزمون شتاب انجام شده، تیپ Nismo عملکرد برتری نسبت به دیگر مدل های استاندارد 370Z از خود نشان نداد.

 

ایمنی

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

تجهیزات ایمنی نیسان 370Z به صورت استاندارد شامل ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، و کیسه های هوای جانبی می‌باشند. مدل کوپه به کیسه های هوای پرده ای مجهز است، در حالیکه در مدل رودستر کیسه های جانبی برای حفاظت از سر به سمت بالا باز می‌شوند. در تیپ Touring با سفارش پکیج Navigation می‌توانید از دوربین دید عقب نیز، بهره‌مند شوید. در آزمون ترمز، مدل کوپه مجهز به پکیج Sport، ترمزهای تقویت شده و تایرهای 19 اینچی تابستانی، برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به مسافتی معادل 30 متر نیاز دارد که در این کلاس بسیار عالی است؛ این در حالی است، که مدل رودستر با همین تجهیزات فقط به 1.5 متر مسافت بیشتر برای توقف نیاز دارد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

شاخص ترین ویژگی طراحی داخلی جذاب نیسان 370Z، مجموعه نشانگرهای سه تایی مدور آن است که در بالای داشبورد قرار گرفته است. مواد به کار رفته در کابین به طرز تحسین برانگیزی از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ تزیینات فلزی به کار رفته در داشبورد نیز، زیبایی آن را چند برابر کرده است. صندلی های این خودرو، بدون در نظر گرفتن تنظیمات دستی یا برقی، راحت بوده و سرنشینان را به خوبی در بر می‌گیرند.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

علی رغم اینکه فرمان قابلیت تنظیم شدن به صورت تلسکوپی را ندارد، اما موقعیت راننده نزدیک به ایده‌آل است؛ جالب است بدانید که هنگام حرکت ستون فرمان به سمت بالا یا پایین، صفحه کیلومترشمار نیز به صورت هماهنگ با آن حرکت می‌کند. یکی از نقاط ضعف طراحی نیسان 370Z، ستون های ضخیم عقب و شیشه های کوچک آن هستند که هم میدان دید را محدود کرده اند و هم سرنشینان در داخل کابین احساس تنگی و محدود شدن می‌کنند.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014 بررسی نیسان 370Z مدل 2014
بررسی نیسان 370Z مدل 2014 بررسی نیسان 370Z مدل 2014

سقف جمع شو برقی مدل رودستر در مقایسه با استانداردهای امروزی کمی کند است و تقریبا به 20 ثانیه زمان برای جمع شدن نیاز دارد. همانند اکثر خودروهای اسپرت، فضای بار کم و ناکافی است؛ حجم صندوق بار برای مدل کوپه فقط 200 لیتر و برای مدل رودستر حدود 120 لیتر می‌باشد.

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

نیسان 370Z مدل 2014 طوری حرکت می‌کند که گویی برای رسیدن به پیست مسابقه نهایت عجله را دارد. فرمان با اینکه کمی سنگین احساس می‌شود، اما دقیق است و تقریبا بدون تاخیر واکنش نشان می‌دهد. سیستم تعلیق اسپرت استاندارد هندلینگ عالی را به نمایش می‌گذارد؛ در صورت استفاده از سیستم تعلیق محکمتر و چرخ های بزرگتر  پکیج  Sport،  هندلینگ تند و تیزتری در اختیار شما قرار می‌گیرد، البته به قیمت از دست دادن مقدار زیادی از راحتی خودرو. سواری تیپ Nismo حتی بسیار سفت تر و محکم تر از تیپ Sport، و کیفیت کلی سواری آن بسیار پایین است که در برابر عملکردش شاید خیلی ارزش نداشته باشد.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

بدون توجه به اینکه نیسان 370Z با کدام تیپ تجهیز شده باشد، صدای ورودی به داخل اتاق بیش از حد انتظار است که همین امر، به مقدار زیادی از جذابیت آن به عنوان یک خودروی جاده ای می‌کاهد. اگرچه کارکرد خشن موتور شش سیلندر خورجینی آزار دهنده است، اما شتابگیری سریع آن که تقریبا در هر دنده‌ای ادامه دارد، این احساس را به شما منتقل می‌کند که با یک موتور 8 سیلندر خورجینی رانندگی می‌کنید. هر دو نوع گیربکس کاملا مورد پسند هستند، اما اگر انتخاب شما نوع دستی آن است، توصیه می‌شود که از سیستم SynchroRev Match استفاده کنید، چون احساس یک راننده مسابقه ای را به خوبی به شما منتقل می‌کند مخصوصا در هنگام معکوس کردن دنده ها.


منبع

Edmunds

برچسب : 370Z , موستانگ GT , سایون FR S , سوبارو BRZ , کامارو SS , نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

بهنام
7

عالیه این ماشین حرف نداره خودرو های ژاپنی قابلیت های بالا رو با هزنه کم در اختیار راننده میزارن همینشونه که باعث پیشرفتشون شده جدا از پشت کارشون. دمشون گرم. خودرو سازانه ما هنوز دارن فرمول می نویسن چطور می تونن یه خودرو رو با قیمت دوبل و سوبل بدن به خلق الله
10:20  1393/03/22
پاسخ دادن
a-x1
3

i love nissan z series
01:12  1393/03/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد s3 : سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
همایون : بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
کیان : سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
چان چان گان گان : یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..‌۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مهدوی : سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
بهنام : دوستان  عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
جی ۴ سفید : خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
جابر : سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
محمدرضا : لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی‌ : 27تکمیل‌وجه‌شده هنوز‌فاکتور‌نشده دی‌ماهی‌‌دوگانه‌هستم
لیلا : نه بابا توروخدا راست میگی ؟؟؟؟
اسفند ماه : چرا علکی میگی تازه چک کردم
بهمن : یه تریلی تکمیل شد خدارو شکر نگران نباشید ماتهرانیم زود خودرو به دستمون میرسه
ایمان : اسفندها عزیز لایک کنن
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا الوند ممنون از کامنت دلگرم کننده ی شما🌺🌺🌺
بخشنامه 4723 : برا منم نیومده 4723 هستم
محمدی رانا : 21دی فرصت تکمیل وجه بهمن ماهیا بود
رانا : دیگه نظری ندارم خدای
رانا : تا 21 دی ماه