سیستم Magic Body Control مرسدس بنز

سیستم Magic Body Control مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز با ارائه نخستین سیستم تعلیق مجهز به چشم بر روی مدل جدید S-Class، مفهوم رانندگی در کمال راحتی و آسایش را تغییر داد. خودروساز آلمانی با نصب یک دوربین سه بعدی بر روی شیشه جلو، امکان ارزیابی سطح جاده را برای این خودرو فراهم کرده است. بدین ترتیب، این سیستم با اسکن سطح جاده و تشخیص ناهمواری ها و دست اندازهای موجود، پیش از روبه رو شدن با این موانع سیستم تعلیق را فعال کرده و حس راحتی و آرامش منحصر به فردی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

سیستم Magic Body Control مرسدس بنز

استفان کیترینسکی (Stefan Cytrynski)، مدیر پروژه سیستم کنترل هوشمند بدنه مرسدس بنز، در این خصوص می‌گوید: "با استفاده از این سیستم، گویی سوار بر یک قالیچه پرنده شده‌ و به آرامی بر روی جاده حرکت می‌کنید". شایان ذکر است، از سنسورهای فوق حساس این سیستم می‌توانید به صورت سفارشی بر روی تمام خودروهای مجهز به موتور هشت سیلندر استفاده کنید. کنترل هوشمند بدنه، امکان تنظیم سیستم تعلیق را در دو حالت نرم و اسپرت فراهم می‌کند. در حالت اول، تمامی ناهمواری های سطح جاده خنثی شده و رانندگی نرم و آرامی را تجربه می‌کنید؛ اما در حالت اسپرت، عکس العمل بیشتری از سطح جاده به بدنه منتقل می‌شود و راننده، هیجان بیشتری را تجربه می‌کند. در همین راستا، کیترینسکی اظهار داشت: "ما می‌خواهیم پاسخگوی نیازهای افراد مختلف باشیم و طراحی این سیستم نیز، به همین دلیل صورت گرفته است". 

سیستم Magic Body Control مرسدس بنز

وی در خصوص عملکرد این سیستم چنین می‌گوید: "دوربین سه بعدی قرار گرفته پشت شیشه جلو تا 15 متر جلوتر از خودرو را، با دقت 3 میلیمتر ارزیابی می‌کند و تصویری دقیق از سطح جاده به دست می‌آورد. واحد کنترل با قرار دادن این اطلاعات در کنار حالت رانندگی منتخب راننده، بهترین راهکار جهت برخورد با ناهمواری های جاده را محاسبه می‌کند. سیستم تعلیق با استفاده از این اطلاعات، کمک فنرها را در کسری از ثانیه سخت تر یا نرم تر می‌کند، تنظیمات مجزایی برای هر چرخ ارائه می‌کند، و از طریق سیستم هیدرولیک میزان بار اعمال شده بر روی هر چرخ را افزایش یا کاهش می‌دهد؛ این امر، نقش بسزایی در کاهش تکان بدنه خودرو هنگام حرکت خواهد داشت. شایان ذکر است، از آنجا که اطلاعات مورد نیاز این سیستم با استفاده از یک دوربین جمع‌آوری می‌شود، تنها هنگام روز و در صورت وجود دید مناسب و البته تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت می‌توان از سیستم کنترل هوشمند بدنه استفاده کرد.

 

ترکیب جادویی

سیستم Magic Body Control مرسدس بنز

در سیستم کنترل هوشمند بدنه که بر پایه سیستم تعلیق Active Body Control طراحی شده است، کمپانی مرسدس بنز با قرار دادن هر یک از فنر لول ها در یک سیلندر هیدرولیک، امکان تنظیم فشار وارد بر هر یک از آنها را به صورت مجزا فراهم کرده است. بدین ترتیب، تمامی تکان های حاصل از جاده خنثی شده و با بهبود دینامیک رانندگی، میزان راحتی و آسایش نیز افزایش پیدا می‌کند. واحد کنترل با در نظر گرفتن حالت رانندگی انتخاب شده و ارزیابی اطلاعات به دست آمده از سنسورهای نصب شده در قسمت های مختلف سیستم تعلیق، و کنترل سیگنال های سوپاپ های سروو هیدرولیک قرار گرفته در محورهای جلو و عقب، میزان فشار روغن را تنظیم، و راحتی و آسایش مطلوبی را در حین رانندگی برای سرنشینان فراهم می‌آورد. با تماشای کلیپ ویدئویی زیر (دانلود) می‌توانید با عملکرد این سیستم فوق العاده بیشتر آشنا شوید.

/uploads/0Magic-Body-Control.flv


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : کنترل هوشمند بدنه , Magic Body Control , Active Body Control , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

هادی
6

واقعا فوق العاده است
باز هم مثل همیشه یک طراحی عالی و بی نقص از مرسدس بنز
23:15  1393/05/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : لطفا جواب بدین من 11 ام تکمیل کردم 12 ام فاکتور شد ولی پلاک نشده برا شما چند روز کشید پلاک بشه
سعید : سلام.معمولا یکماه بعد پیام میاد ک بری نمایندگی
فوری : پلاک اس ام اس میاد؟
جلال : سلام ماله من هم این مشکل داشت احتمال زیاد شافت گیربکس کج شده من دوبار دیسک وصفحه عوض کردم چون بد جا میخورد ازاخر فهمیدم از شافت گیربکس کج شده دنده بعد جا میخورد الان درستش کردم عالی شده
6دنده : ملاک فاکتور رنگ تاریخ واریز وجه و تاریخ دریافت پروندس
اسفند6دنده : سلام منم 7اسفند دریافت پرونده8 هیچ خبری نیست رفتیم تا خرداد فکر کنم
امیر : فدات دادش
سورن دوگانه30دی : سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
تیگو 8 : با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره
کارشناس 1403 : دوستان پارس که اصلا گیر الویت تابستان نمیاد خودتون هم بلدید چون تا خرداد تولید میشه فقط گیر الویت زمستان میاد و بخشی از بهار ولی قیمت الویت بهار را نمی دونم چه قیمت بدن