بررسی کامیون ایویکو Cavallino

بررسی کامیون ایویکو Cavallino
کامیون ایویکو Cavallino بیشتر در بازار آمریکای جنوبی به فروش می‌رسد و طوری طراحی شده است که برای حمل بار در مسافت های کوتاه مناسب باشد. این کامیون برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است و علاوه بر موتور قوی، کابین بسیار خوبی هم دارد. ایویکو Cavallino مجهز به موتور 6 سیلندر 8 Cursor است که با گیربکس شانزده سرعته SF Over Drive هماهنگ شده است. موتور این کامیون می‌تواند حداکثر 320  اسب‌بخار نیرو و 1200 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این کامیون برای این که کاربردهای بیشتری داشته باشد دارای جای خواب است و شاسی آن با دو پیکربندی 2×4 و 2×6 به بازار عرضه می‌شود. اگر از بیرون به کامیون ایویکو Cavallino نگاه کنید، در مقایسه با رقبایش، بسیار ساده و از مد افتاده به نظر می‌رسد. یک جلو پنجره ساده دارد که لوگوی کمپانی ایویکو در وسط آن به چشم می‌خورد. لبه های اتاق هم انحنا پیدا کرده‌اند تا ثبات کامیون را در سرعت های بالا افزایش بدهند. سپر هم شکلی ابتدایی دارد و درست زیر جلو پنجره قرار گرفته و دارای طرح هایی به شکل مربع و مستطیل است. چراغ ها هم بسیار ساده هستند و هیچ کمکی به بهبود ظاهر کلی کامیون نمی‌کنند. نکته مثبت این کامیون، این است که پلکان کناری بسیار به جا نصب شده‌ است و راننده می‌تواند خیلی راحت سوار و پیاده بشود. درب ها نیز زیاد باز می‌شوند. درب کاپوت دارای یک سیستم هیدرولیک است و با زاویه 60 درجه باز می‌شود تا دسترسی به موتور و بازرسی های دوره‌ای آسان باشد.
 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایویکو Cavallino
سه پله که بسیار به جا نصب شده‌اند به راننده اجازه می‌دهند به راحتی سوار کامیون بشود، داخل کابین هم با یک سقف بلند و فضای باز روبرو می‌شوید. ترکیب رنگ مشکی و خاکستری در تزیینات داخلی بسیار هوشمندانه صورت گرفته است ولی داشبورد مستطیل شکل کمی از مد افتاده و قدیمی به نظر می‌رسد. برخلاف کامیون های امروزی که دارای داشبوردهایی گرد و منحنی هستند، ایویکو Cavallino طرحی ساده و سنتی دارد. چیدمان و ارگونومی کلی، زیاد درجه یک نیست ولی بیشتر دکمه های کنترلی دم دست هستند. وقتی هم نوبت به محفظه های داخل کابین می‌رسد، می‌بینیم که ایویکو Cavallino محفظه های کمی دارد و فقط چند جا لیوانی و محفظه کوچک به چشم می‌خورند. قطعات پلاستیکی بسیار سخت هستند و درجه سه به نظر می‌رسند. چیدمان قطعات زیاد تعریفی ندارد و راحتی کابین نیز در حد سایر محصولات ساخت کمپانی ایویکو نیست. دکمه ها بزرگ و دم دست هستند و بر خلاف شکاف های بزرگی که بین قطعات مختلف وجود دارد، هیچ صدای جیر جیری به گوش نمی‌رسد. هم صندلی راننده و هم صندلی شاگرد کمی خشک و سفت هستند. پشتی های آن ها هم خوب از کمر پشتیبانی نمی‌کنند. خوشبختانه صندلی راننده برقی است و تنظیمات زیادی دارد (از جمله تنظیم ارتفاع) و به راننده اجازه می‌دهد بهترین وضعیت برای رانندگی را پیدا کند. در مورد فرمان هم هیچ مشکلی وجود ندارد و به رغم ظاهر قدیمی‌اش بسیار حساس و ارتفاعش هم قابل تنظیم است. همانطور که انتظار می‌رود، صندلی های بلند، دید خوبی از جاده در اختیار راننده قرار می‌دهند. شیشه جلو حسابی بزرگ است، آینه های جانبی هم بزرگ هستند و به راننده اجازه می‌دهند تمام وقت از اطراف با خبر باشد. البته این روزها همه آینه های جانبی دارای نقاط کور هستند ولی در مورد ایویکو Cavallino می‌توان آینه ها را طوری تنظیم کرد که نقاط کور را به حداقل برسانند.
 

موتور و عملکرد

بررسی کامیون ایویکو Cavallino

ایویکو Cavallino مجهز به موتور 6 سیلندر خطی 8 Cursor است که حداکثر 320 اسب‌بخار نیرو و 1200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این کامیون مجهز به کروزکنترل است که استفاده از آن بسیار آسان است و وقتی سرعت از 30 کیلومتر بر ساعت بالاتر برود، می‌توان با استفاده از یک اهرم که کنار فرمان قرار دارد آن را فعال کرد. روی جاده اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، سر و صدای کم موتور 6 سیلندر است. موتور بسیار قوی است و عملکرد بالای آن باعث می‌شود، کامیون صرفنظر از مقدار باری که حمل می‌کند، بسیار سرحال و پر نفس باشد. موتور با گیربکس شانزده سرعته SF Over Drive هماهنگ شده است که یکی از بهترین گیربکس هاست. تعویض دنده ها بسیار دقیق است و گیربکس به راحتی با قدرت بالای موتور سازگاری پیدا می‍‌کند. بهتر است در بزرگراه ها یا جاده های دو طرفه، گیربکس را روی حالت اتومات گذاشت تا دور موتور روی 1,100 تا 1,500 تنظیم بشود.
 

سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ایویکو Cavallino

 
شاسی جلو می‌تواند 6,600 کیلوگرم بار را تحمل کند و مجهز به فنرهای شمشی خمیده و بوش هایی لاستیکی است. ضربه‌گیرهای تلسکوپی و میله تثبیت کننده هم روی این شاسی نصب شده‌اند. شاسی عقب مجهز به فنرهای نیمه منحنی، بوش های لاستیکی، ضربه‌گیر تلسکوپی و میله تثبیت کننده است و می‌تواند حداکثر 11,500 کیلوگرم بار را تحمل کند. سیستم تعلیق به سهم خودش بسیار خوب عمل می‌کند و تقریباً در همه حالت ها جوابگوی نیاز راننده است. ایویکو Cavallino حتی در صورتی که مملو از بار باشد نیز هندلینگ بسیارخوبی دارد و اعتماد به نفس زیادی به راننده القا می‌کند. البته برای این نوع کامیون ها طبیعی است که گاهگاهی هندلینگ کمی ضعیف بشود، ولی این مورد ایمنی آن را ابداً پایین نمی‌آورد. با این که دور فرمان به اندازه دور فرمان مدل های جدیدتر ایویکو نیست، هدایت کردن ایویکو Cavallino روی جاده های باریک به لطف فرمان سبک و حساس آن بسیار راحت و آسان است. 
 

نتیجه‌گیری

بررسی کامیون ایویکو Cavallino
اگرچه ایویکو Cavallino به اندازه سایر کامیون های این حوزه تمام و کمال نیست، ولی انصافاً یک اسب کاری قوی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید. هم طراحی بدنه و هم طراحی خارجی هر دو از مد افتاده هستند و میزان رفاه و راحتی کابین داخلی هم چندان تعریفی ندارد. البته موتور بسیار قوی است و با این که به دیگر موتورهای موجود در این حوزه نمی‌رسد، ولی کارش را با اقتدار انجام می‌دهد. سواری و هندلینگ آن هم پایین‌تر از کامیون های جدیدتر ایویکو است، ولی بدون این که هیچ گله و شکایتی از آن داشته باشید، کارش را به درستی انجام می‌دهد.

منبع

TopSpeed

برچسب : Cavallino , اویکو , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

26 نظر

کریمی
0

سلام چیکارکنیم اویکویوروکارگو امپرنکشه؟چه راهی داره انجام بدیم؟
21:54  1403/01/17
پاسخ دادن
کوروش
0

هرکی گفته ایویکو ماشین خوبی نیست صدرصد چیزی از کشنده نمیدونه . کلا ماشینهای ایویکو به قدرت بالا و کم استهلاکی معروفن. موتور و گیربکسشون که ده سال اگه درست کارکنی باز نمیشن . خودم کشنده ۴۴۰ دارم مدل ۸۳ . خدایش همش توی دورم . هم کمرشکن میبندم هم کمپرس . این طفلک نه نگفته تا حالا. خیلی هم بی ازار و کم خرجه. سگ اینها شرف داره به هزارتا اشغال چینی
20:53  1402/12/09
پاسخ دادن
کوروش
0

درسته . خودم هم الان یه ایویکو ۴۴۰ مدل ۸۲ دارم . خدایش خیلی ازش راضیم . هم کمپرس میبندم دمش هم کمرشکن. محشره این ماشین. ۷سال قبل خریدم و موتورشو ۵ ساله تعمیر اساسی کردم . هنوز مثل اسب قوی سرکشه. گیربکس ایویکو هم همون گیربکس معروف ZFهست که مرگ نداره. هرکی گفته ۴۴۰ ماشین خوبی نیست پس حتما باهاش کار نکرده
13:17  1403/01/31

صالحی
0

سلام دوستان میتونید به من کمک کنید من می خواهم ماشین سنگین بگیرم اویکو 330 خوبه یا هوو فراز
09:42  1402/09/17
پاسخ دادن
صالحی
0

سلام دوستان میتونید به من کمک کنید من می خوام ماشین سنگین بگیرم اویکو 330 خوبه یا هوو فراز
09:40  1402/09/17
پاسخ دادن
شریفی
0

باسلام دوستان کسی میتونه بهم بگه اویکو ۳۳۰چه عیبی داره ممنون.از چه قطعه ای میناله
21:11  1401/08/23
پاسخ دادن
480
0

سلام ایویکو ماشین خوبیه ولی نه همه ایویکو ها از نظر من نخرید همسایه ما دوتا داشت دوتاشم تو عالی بدون کار کرد یک ماهه فروختش بدر نمیخوره
09:24  1399/11/30
پاسخ دادن
میلاد
1

ایویکو در کل ماشین خیلی خوبیه حتی کمپرسی اون هم عالیه فقط یه مشکل اساسی تو ایویکوسری یورگا هست اونم مشکل رنگ ریزی هست که بیشتر ایویکو های یورگا رنگ اونها میپره
00:28  1399/11/03
پاسخ دادن
حجت‌سیرجانی
0

اویکو۳۳۰وقتی‌میخوای‌دنده‌بدی‌یا‌کم‌کنی‌دورموتور روی چند باید باشه
11:41  1399/06/26
پاسخ دادن
حجت‌سیرجانی
0

دورموتور۳۳۰روی‌چند بیاد بایددنده داد
11:38  1399/06/26
پاسخ دادن
حامد دماوندی
0

عمو حجت .!!!! ازاون سوالها ی عجیب پرسیدی بخدا . مخم هنگ‌کرده خخخ.. از صدای موتور دیگه باید بفهمی کی باید به ماشین دنده بدی .حتی اگر امپر دور موتور نداشته باشی .
13:24  1403/01/31

حسین
3

سلام.کسی ازین خاور ایویکو ۶تن مدل ۸۱ خبر داره..یکی بهم گفت نخر سرطانه..ولی من طلب از کسی داشتم اینو گرفتم جاش..واقعن کسی خبر نداره..اتفاری داره نه..ضعیف هست تو سینه کش ها..گیربکسش چطوره..؟؟من ۱۲سال اف اچ داشتم..ازین عرابه ها خبر ندارم.
15:08  1399/03/31
پاسخ دادن
قیمت خودرو چنده
0

نماینگی ان کجاست
19:38  1398/10/04
پاسخ دادن
سجاد
0

سوختش چطوری هس
20:33  1397/07/21
پاسخ دادن
سیروس پولادی
9

خدا قسمت کنه منم ايويکو بگيرم انقد تعریف کردین
22:00  1395/01/09
پاسخ دادن
فرزاد
12

آقا ایویکو همه مدلش خوبه به دلیل استهلاک پایین وقدرت زیاد آن وکم بودن لوازم غیر اصلی آن.ایویکو نظیر نداره
15:41  1394/04/12
پاسخ دادن
رامین
14

سلام دوستان خواهشا با توجه دهه ساخت مقایسه کنید اویکو 440 رو با اف توربو، ایویکو720رو با اف اینترکولر،یادیگر کامیون های اون دوره وحال استرالیزhi vayرو با اف اچ یاهر چيزه دیگه مقایسه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید
08:17  1394/01/07
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
6

از توجه شما پرسنل 1car بسیار سپاسگذارم. بنده کاری نکردم، وظیفه خودمو انجام دادم.
16:05  1393/04/16
پاسخ دادن
E رجب
1

اینم شد کامیون اخه؟
همه دارن کامیون میزنن ایوکو هم داره ماشین های بی کیفیت میزنه البته من از ایوکو بیشتر از اینم انتظار ندارم نمیشه که FHوACTROS بزنه همین که اینارو بتونه دیگه
درود بر FHخودم درود درود برVOLVO
ممنون از وان کار
15:14  1393/04/16
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
12

آقای رجب خیلی عذر میخوام، اما همه میدونن که کامیون های ایویکو برای کیفیت بالا و استهلاک پایین مشهورند، شما برید ببینید مثلا ایویکو 330 رو که در ایران خودمون سالهاست داره کار میکنه، کی ازش ناراضی هست؟
در نظر قبلی هم گفتم، نسخه اصلی این ماشین برمیگرده به دهه 90، که نمونش توی ایران خودمون هست، ایویکو 440 ، آیا از این ماشین کسی ناراضی هست؟! همه محصولات ایویکو عالی هستن.
این Cavallino هم مونتاژی مجدد برای استفاده در آمریکای جنوبی هست که در شعبه ایویکو در برزیل مونتاژ شده و برای استفاده در اروپا نیست. شما اگر میخواین مقایسه ای بکنید، مقایسه ای برابر انجام بدید، شما محصولات جدید ایویکو رو بررسی کنید، مثل انواع مدالهای استرالیس، که البته مقاله بررسی جدیدترین محصول ایویکو یعنی استرالیس HI WAY در سایت 1car موجود هست، اگه احتمالا اونو نخوندید، پیشنهاد میکنم یک سر بزنید : 1car.ir/ns-953
15:44  1393/04/16

علی آقا
2

اینکه همون یوروتک مونتاژ زامیاد خودمونه.
21:11  1393/04/22

حامد دماوندی
0

رجب جان . حاظرم باهات کل بندازم . شما ۳۰ تن بار بزن . منم ۳۰ تن . میریم یه جاده باهم . تایم می‌گیریم که اف هاش شما راحت میره یا ایویکوی بنده . مرد حسابی .من خودم هم اف هاش ۴۶۰ و ۴۴۰ کشنده جفت دارم هم ایویکو ۴۴۰ . نمیگم اف هاش عالیه ولی ایویکو هم ازش کم نداره بااینکه قدیمی تره . قدرت ایویکو بنظرم بیشتره و هماهنگی موتور و گیربکسش
13:29  1403/01/31

کاربر: مهدی قلی زاده
2

چرا نظرات بنده تایید نمیشه؟! میشه لطفا حداقل جواب بدید؟!
من احترام زیادی برای شما مدیران و مسئولان 1car قائل هستم چون مطالب بسیار خوبی در زمینه خودرو ارائه میکنید اما در تعجبم چرا نظر بنده تایید نشده!
لطفا جواب بدبد. با تشکر.
14:44  1393/04/16
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
9

با تشکر فراوان از مدیران و کارکنان 1car بابت توجه به خودروهای سنگین.
با اجازتون چند نکته رو متذکر میشم، میدونم که این مقالات ترجمه هست، اما خب فکر میکنم بهتر باشه کمی در ترجمه دقت بیشتری بشه و یک کارشناس نیز قبل از درج مقاله در سایت اون رو بررسی کنه.
در متن گفته شده موتور 8سیلندر CURSOR ! اون موتور 8سیلندر نیست بلکه CURSOR 8 هستش، کلمه CURSOR نام موتور هست و عدد 8 گنجایش موتور رو مشخص میکنه، یعنی 8 لیتری.
ایویکو برای خودروهای سنگین خود دارای 3 موتور هست، شامل:
CURSOR 8 ، CURSOR 10 ، CURSOR 13 که همه اونها 6 سیلندر خطی هستن، که دارای قدرت ها و گشتاورهای مختلفی هستن.
و در معرفی نوع گیربکس این خودرو که فکر میکنم اشتباه تایپی رخ داده، اون گیربکس ZF هست نه SF .
لطفا در صورت امکان تصحیح بفرمایید، با تشکر از زحمات شما.
22:40  1393/04/15
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مرادی
2

با تشکر از شما کاربر گرامی بابت توجه و دقت نسبت به مقالات،
آقای قلی زاده در مورد موتور، همان طور که شما فرمودید موتور شش سیلندر خطی است؛ این مورد اصلاح شد.
اما در مورد گیربکس، اگر به سایت منبع مراجعه کنید متوجه خواهید شد که نوع گیربکس همان SF می‌باشد نه ZF. در پایان باز هم از شما و نظرات سازنده تان تشکر می‌کنیم
15:15  1393/04/16

کاربر: مهدی قلی زاده
4

سلام. بله ایویکو Cavallino محصول شعبه مونتاژ ایویکو در برزیل هست، که طبق گفته 1car برای استفاده در همان آمریکای جنوبی تولید میشود.
در این خودرو از اتاق ایویکو Eurotech استفاده شده و دلیل قدیمی بودن اون همین هست.
اما فکر نمیکنم برای حمل بارهای سنگین باشه! فکر میکنم این خودرو برای استفاده شهری و مسافت های شهری و بارهای معمولی هستش، چون از اتاق سقف کوتاه Eurotech و از ضعیف ترین موتور ایویکو در اون استفاده شده.
در هر صورت این خودرو برای استفاده در اروپا تولید نشده بلکه مدل اصلی این خودرو یعنی Eurotech در دهه 90 در اروپا تولید شده و در سال 1993 نیز کامیون سال اروپا هم شده، و ما در حال حاضر شاهد حضور محصولات جدید ایویکو یعنی انواع مدلهای STRALIS در اروپا هستیم.
20:04  1393/04/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : سلام تارا دستی v1p تیتانیوم برای من موعد تحویل ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ هستش تو سایت ایران خودرو قسمت مربوط به آماده جهت صدور فاکتور تیک خورده اما فاکتور هنوز نشده این پروسه چقدر طول میکشه تا فاکتور شدن؟
محسن : فوری به دستور وزیر صمت تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد. طبق اطلاعات رسیده سالانه یک میلیارد برای واردات خودرو تخصیص دادند ولی طبق آمار گمرگ در سال ۱۴۰۲ تنها شرکت مدیران خودرو یک میلیارد دلار ارز دولتی گرفته کلا هم ۳ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ خودروسازان ارز دولتی گرفتن و این یعنی فعلا دست نگه داشتند برای بررسی رانت احتمالی
محسن : مهم مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، گفت: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت‌نام کردند، منتظر هستند خودروی مورد‌علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند. وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳هزار خودروی دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند ### ####
محمد : شما همونی هستی که میگی هنوز یارانه 45500,تومان میگیرم تا چشمای امثال شما دراد
همایون : تحویل حداکثر تا ۹۰ روز هست. قابل توجهتون هنوز اردیبهشت تموم نشده
. : دوستان کسی ادرس دقیق نمایندگی سایپارو داره حضوری میخوام برم؟
Mohamad : سلام من ۲۶ اسفند تکمیل وجه کردم ولی پیامی مبنی بر اینکه مدل۲۰۲۳ انتخاب کنم تا زودتر تحویل بگیرم نیومد برام. امروز هم پیامک تاییدیه سخا برام اومد احتمالا بزودی فاکتور میشه و در مرحله تخصیص خودرو مونده فعلا
سعید : بله واسه من اومده اطلس نوشتم به جای شاهین
آقای امیدوار : سلام دوستان برای من فقط سهند پیامک اومد و همون روز اول ثبت نام کردم به مبلغ ۲۳۱ تومن ساینا مبلغش چقدر بود؟
ابوالفضل : سلام من هم همینطوره وهیچ کس هم جواب گو نیست تحویل هم ۲۹ اسفند بوده وef7 هم هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : معمولا شش ماه که بگذره ، پلاک قیچی میشه، ولی این روند ثابت نیست، ممکن هست که مونده باشه، سوال دومی هم که کردی، اگه دو تا پلاک داشته باشی، مثلا اگه ماشین کارکرده از دست بخری ، تو تعویض پلاک هر کدوم رو که بخوای بهت می دن، ولی ماشینی که از کارخونه می خری، معلوم نیست، شانسیه
جابر : دوستان همه ی سایت های جنگ که بالا میاره یا هر سایتی سایپا یا هر چیزی دیگه علام کنید از رنجی که ایران خودرو بهمون میده بگید از فراخوان نشدند پارس سفارشی همه سایتها هر کدومتون 5سایت یک پیام بدین همین کارو ک میتونیم و آدرس این سایت رو هم اونجا علام کنید که کل مردم آگاه باشند که ما چی کشیدیم
محمود : سلام .همون آدرس که دادی یه کدپستی از یکی خونه ها آشنا فامیل یاهرکسی بگیر ثبتش کن .من همین کارو کردم چون جابجا شدم .انجامش دادم مامور پست اومد کدپستی رو دید مطعلق به همون مکانه تاییدش کرد رفتم پست پرینتش گرفتم.برا سند موتور سیکلت بود انجام دادم چو اعتبار یکساله دارن نگهش داشتم براماشین .
سحر : ن برای من بهار 1403نبومده؟شما چی برای کیه؟و پیامک اومده با ن؟
رضا 207 اتو اسفند : مخاطب جانبازان داداش نوش جونت جانبازی که ماشین زیر پاش نیست و هر دقه اینجارو چک میکنه که ببینه ماشین رو کی بهش تحویل میدن ینی لنگه ماشینه اگه بچه ها حرفی میزنن منظورش اون جانبازایی هم که با هزار جور رانت ماشین چند ده میلیاردی میارن و پست و مقام دارن و مثل آب خوردن پول بیت مال رو بین خودشون و نزدیکاشون تقسیم میکنن نه شماهایی که ماشین نداری و بزور یه 207 دارن بتون میدن و از شیر مادر براتون حلالتره
ساینااس دوگانه هفته چهارم بهمن : اقامحمدبروکافینت بگوسخاروبرام انجام بده.2دقیقه زمان نمیبره.55هزارهم ه زینه داره.
رضا 207 اتو اسفند : داداش نوش جونت جانبازی که ماشین زیر پاش نیست و هر دقه اینجارو چک میکنه که ببینه ماشین رو کی بهش تحویل میدن ینی لنگه ماشینه اگه بچه ها حرفی میزنن منظورش اون جانبازایی هم که با هزار جور رانت ماشین چند ده میلیاردی میارن و پست و مقام دارن و مثل آب خوردن پول بیت مال رو بین خودشون و نزدیکاشون تقسیم میکنن نه شماهایی که ماشین نداری و بزور یه 207 دارن بتون میدن و از شیر مادر براتون حلالتره
فروش فوری 90 روزه : سلام فروش فوری 90 روزه دی ماه تا چه تاریخی فاکتور شده ؟
دوگانه ef7 مخزن 100تحویل 30 دی : چرا فاکتور نمیشه دوگانه دی؟ تا کی قراره با روان ما بازی کنن؟29 آذر تکمیل وجه کردم و 30 دی تحویل بوده ولی هیییییییچ خبری نیست
رانا تبدیل ب 207 : بعضیاچرا میاین الکی حرف میزنین دروغ میگی که چی بشه اخه.بی وجدان یکی مثل ماپنج ماهه ماشین فروختیم ازبرج ده چشممان به این حرفای شماس من زنک زدم096440گفت تیرماه فاکتور میشین تازه.خدا لعنتشان کنه.نه صاحب داره نه جوابی درسی میدن.هیچ حای دنیا سه سال طول نمیکشه برای تخویل یه خودرو به درد نخور