مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

عرضه نسل جدید مرسدس بنز C-Class هنوز در بازار آمریکای شمالی آغاز نشده ولی فروش آن در اروپا از ماه مارس شروع شده است. معنایش این است با این که آمریکایی ها آن را برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی دیده‌اند، ولی ماجرا از قبل شروع شده بوده است. کارلسون (Carlsson)، تیونر برجسته که با کمپانی های مرسدس بنز و اسمارت (Smart) همکاری می‌کند، هم دوست نداشته از قافله عقب بماند و روایت خودش از مرسدس بنز C-Class را ارائه کرده است. ساخت موتور بسیار مناسب است و به طور قطع جایگاه خودش را به دست خواهد آورد، ولی حالا وقت آن است که درباره بدنه ظاهری، ویژگی های آیرودینامیک، سیستم تعلیق، اگزوز و گزینه های مربوط به فرمان صحبت کنیم.  البته طراحی های داخلی کارلسون زبانزد خاص و عام است و در مورد مرسدس بنز C-Class هم سنگ تمام گذاشته و گزینه های بسیار خاصی ارائه داده است. این کار به مشتریان اجازه می‌دهد تمام جزییات، از چرم مرغوب گرفته تا قطعه هایی از جنس فیبرکربن و چوب، را به انتخاب خودشان خریداری بکنند. 

 

جزییات

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

شعار کارلسون این است : "بهترین ها، شیوه‌ای متفاوت دارند". و به درستی هم که مرسدس بنز C-Class بسیار متفاوت است. این تیونر سراغ قسمت جلو رفته و جلو پنجره فابریک را برداشته و جلو پنجره ساخت خودش را جای آن گذاشته است. این جلو پنجره یک نوار افقی از جنس کروم دارد که لوگوی بزرگ و چشمگیر کارلسون هم وسط آن نصب شده است. در سپر جلو هم تغییراتی صورت گرفته است؛ ورودی های هوا مورد بازنگری قرار گرفته و بزرگتر شده‌اند و رنگ آن ها در تضاد با رنگ سپر است. اگر مشتری ها بخواهند، می‌توانند سپر جلو را به صورت سفارشی با جنس فیبر کربن خریداری کنند. چراغ های برجسته هم قسمت جلو را تکمیل می‌کنند و چهره‌ای تهاجمی‌تر به مرسدس بنز C-Class می‌دهند. روی رکاب های جانبی هم ورودی های هوای تصنعی وجود دارند که کارلسون مدعی است از نظر بصری، هواکش های سپر جلو را به تغییرات صورت گرفته در سپر عقب متصل می‌کنند. در قسمت عقب، یک زیر سپر دو تکه به همراه دیفیوزر به چشم می‌خورد که در صورت سفارش مشتری، کمپانی تیونر می‌تواند آن را در دو رنگ عرضه کند. اگزوزها هم روکشی از جنس استیل دارند تا به آن ها چهره‌ای تهاجمی‌تر بدهد. بالای درب صندوق عقب هم بادشکن نصب شده است.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

کارلسون مدعی است همه اجزاء آیرودینامیک طبق استاندارد کیفیت OEM ساخته شده‌اند و سپر جلو هم درست روی همان نقاط اتصال سپر فابریک نصب می‌شود و هیچ گونه دستکاری نیاز ندارد. سیستم تعلیق تیون شده هم قابل خریداری است. این سیستم تعلیق ارتفاع خودرو را 30 میلی متر کم می‌کند. کمک فنرها قوی‌تر شده‌اند ولی ضربه‌گیرها دست نخورده باقی مانده‌اند تا کیفیت هندلینگ بالا برود. به راننده هایی که می‌خواهند از مرسدس بنز C-Class در جاده استفاده کنند، یک کیت فنرلول (coilover kit) بسیار خاص و انحصاری عرضه می‌شود. برای رینگ ها هم چندین گزینه وجود دارد و در ابعاد 18، 19 و 20 اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

با آن همه پولی که روی قسمت های مختلف این خودرو خرج شده است، شرم آور است که طراحی داخلی دست نخورده باقی بماند و کارلسون با افتخار، دستی هم به سر و گوش آن کشیده است. مشتریان می‌توانند روکش های چرمی را در طرح ها و رنگ های مختلف و تزییناتی از جنس چوب یا فیبر کربن سفارش بدهند. اگر هم از آن دست افرادی هستید که یک لوگوی شخصی یا خانوادگی دارید، می‌توانید آن را روی تزیینات داخلی حک کنید. کارلسون برای این که طراحی داخلی را کامل کند، کفی های نمدی و رکاب هایی با لوگوی خودش و یک دست پدال آلومینیومی به مشتریان عرضه می‌کند. 

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class یک سدان اسپرت است که نخستین بار در سال 1993 به بازار عرضه شد. در حال حاضر، نسل چهارم این سدان با اسم W205 (یا همان C250)  تولید می‌شود و سبک و سیاق آن بسیار تحت تأثیر مرسدس بنز S-Class است. با این که در بعضی موارد شبیه خودروهایی به نظر می‌رسد که ناشیانه سرهم شده‌اند، ولی اجرای آن بسیار خوب صورت گرفته است. این سدان زیباتر و جذاب‌تر از بی ام و سری 3 نیست، ولی واقعاً خودروی بسیار جذابی است. استفاده گسترده از آلومینیوم هم باعث شده است وزن آن چندین کیلوگرم پایین بیاید. کمپانی مرسدس بنز ادعا می‌کند سیستم تعلیق آن از سایر خودروهای این کلاس قرص و محکم‌تر است. تیپ پایه این کلاس، همان مرسدس بنز C300 است که با یک موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، 241 اسب‌بخار نیرو و حدود 368 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز C400 نیز با یک موتور شش سیلندر به فروش می‌رسد که 329 اسب بخار نیرو و حدود 479 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو مدل به سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC مجهز هستند و مدل دیفرانسیل جلو هم به زودی روانه بازار خواهد شد. آخرین مدل هایی که به بازار عرضه خواهند شد نیز مدل های هیبریدی و دیزل هستند.


منبع

TopSpeed

برچسب : مرسدس بنز C , Class , مرسدس ینزS , Class , اسمارت , بی ام و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : شما که دائما میگید لطف کنید منبع این خبر رو بگید! وگرنه خودتونو بیشتر دروغگو میکنید!
سعید8 : سلام دوستانی که بهشون عدم تخصیص خورده، لطفا به سایت کارزار برید و این پویش رو امضا کنید. اگر لینکش تایید نشد، شماره کارزار 107199 هست که باید آخر سایت کارزار این عدد رو اضاف کنید. اینم متنش، دور دوم ثبت‌نام خودروهای وارداتی در بهمن ماه ۱۴۰۲ انجام شد. در این طرح عده‌ی زیادی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کرده بودند که پس از ۱ ماه انتظار مشخص شد به عده‌ای از این افراد هیچ خودرویی تعلق نمی‌گیرد و گزینه‌ی عدم تخصیص در کارتابل این افراد ثبت شد. عده زیادی از این افراد مبلغ ۵۰۰ میلیون بلوکه کرده بودند و عده‌ی زیادی نیز مبلغ کامل خودروی وارداتی را به هر طریق از جمله وام، فروش دارایی و… آماده کرده بودند. لازم به ذکر است چندین دفعه که سامانه خودروهای وارداتی بازشده فقط افرادی که عدم تخصیص در اسفند ۱۴۰۱ بوده‌اند شانس مجدد داشته و هنوز سامانه برای افرادی که عدم تخصیص در بهمن ۱۴۰۲ داشته‌اند، باز نشده است. امضا کنندگان این کارزار از مسئولین مربوطه خواهشمندند، برای افرادی که در سامانه خودروهای وارداتی در بهمن ۱۴۰۲ عدم تخصیص خورده‌اند، امکان مجدد جهت انتخاب خودروهای وارداتی فراهم نمایند
شاهین اتوماتیک : ماشین شاهین اتوماتیک شاهین دنده ای ندارن بدن فقط پول مفت میگیرن ازمون ثروت به جیب میزنن همین
بهمن ماه : ۱۱۴۵۰۰ پارسال دعوتنامه هم ۱۴۱۶۰۰
حامد : سلام این پیامک انتخاب مدل 2023 تحویل زودتر از موعد برای من 20 اسفند ماه اومد که من نپذیرفتم.
زهرا : من ۹ شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده
محمدحسن : طرح فروششون فرق میکنه ، من طرح عادی از محل مازاد دی ماهم ، امروز با دو تا اپراتور تماس گرفتم گفتن که امکان نداره از طرح شما ماشینی بعد از 18 دی فاکتور شده باشه، حالا اگر دوستی هست که غیر این براش اتفاق افتاده لطفا اعلام کنه این نکته رو هم عرض کنم که تاریخ پذیرش 28 دی توی این طرح عادی 90 روزه از محل مازاد نمیتونه بوده باشه فکر میکنم طرح جوانی جمعیت یا مادران بوده
علی : s5 ثبت نام 20مهرماه امروز شاسی شد
ستایش : آخه خاک تو سر نفهمت؛ از پارسال تا حالا ده دفعه فروش اطلس رو گذاشتند چیزی که باعث شده ثبت نام نکنند اینه که یا یه امتیاز دارند یا فقط توانایی پرداخت یه ماشین رو دارند. شاهین مگه دادند که اینقدر خوشحالی
تارادنده : سلام ممنون اگرفاکتورشد خبربدین سپاسگزارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : کوییک 420 نیست و 320 هست چرا حرف چرت میزنی
پژو پارس سفارشی تحویل زمستان : سلام اگر کسی ازدوستان اعتباری پارس واریز کردن لطفا نحوه چک ها درنمایندگی ودفترخانه اسناد را توضیح بدن ممنون
مرتضی : سلام دوستان. چرا همش می گیرد زمستان خودرو دپو کرده اند؟! دپو اشتباهه. احتکار کرده اند همه هم میدانند. اگه مملکت صاحب داشته باشه و تعزیرات باشه باید با ایران خودرو مثل سایر محتکرین برخورد می‌کرد. اجناس احتکار شده را به قیمت منصفانه توزیع می کرد و علاوه بر آن شرکت را جریمه هم می کرد. ولی همشون هم دستند فقط باید زور و فشار بهشون بیاریم تا تعزیرات به خاطر آبرو و حیثیت خودش کاری کنه
Tigo 8 pro max ie (milad) : ان شالله زود بدن ما 3 ماه پیش فاتور و پلاک و همه چی شد هنوز که هنوزه تحویل ندادن 90 روز کاری هم گذشته ولی با حساب تعطیلی پنجشنبه و جمعه باید بجا 90 ما 120 روز صبر کنیم خلاصه مبارک
پارس elx : برای منم از 20تا الان زده در حال انجام
Tigo 8 pro max ie (milad) : دوستان بیشتر افرادی که اینجا خبر خوش میدن احتمالا از طرف خود مدیران هستند یا بیمار هستند من امروز زنگ زدم نمابندگی گفت فقط فونیکس 400 تا ترخیص شده مجوز گرفته و خبر مجوز 8000 تا فیک هست گفت ما فکر میکردیم بعد مجوز fx بقیه روال شه ولی متاسفانه مشکلاتی وجود داره فعلا هیچ خودرو دیگری ترخیص نشده باید صبر کنید برا خرداد ماه به احتمال زیاد باقر با اینکه همیشه حرف چرت میزنه و خودش رو میزنی به احمقی اینبار راست گفته حالا حالا ها خبری از ماشینمون نیست حتی شخصیت هایی که دلخوش کردیم مثل الوند و ایکس و ایگرگ هم احتمالا فیک هستند دو نفر اومدن نظر زیبا دادن دوباره با اکانت فیک اسمشون عوض کردن از خودشون تقدیر کردن خلاصه اینجا همه فیک هستند کسی رو جدی نگیرید
پارس : خواهش ک س نگو ببشواد به دولت رشوه دادن تو اونجا بودی دیدی .همه انشاالله تجمع چهارشنبه جلوی تعزیرات حرف این ادمای ایرانخودرو رو گوش نکنید این رضا باز داییه دلسوز تر از مادر شده برای ما
موسی : ریزش سنگین قیمت محصولات ایران خودرو ،پژو207 اتومات 29میلیون ریزش قیمت
احسان : 02182272727 به این شماره زنگ بزن
زمستان : سلام دوستان مدیر کل تعزیرات خواستار توضیح در مورد افزایش قیمت پژو پارس شده