نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

نگاهی سریع به جدول خودروهای لوکس که در آن فضای پای صندلی های عقب با قیمت کارخانه این محصولات مقایسه شده، حاکی از کمبود خودروهایی جادار با قیمت مناسب است. در راستای برطرف کردن این نقص کمپانی اینفینیتی نسخه جدیدی از Q70 را با فاصله محوری بیشتر و با نام Q70L مدل 2015 روانه بازار کرده است. این خودرو حدود دو سال است که در بازار چین با نام اینفینیتی M به خریداران ارائه می‌شود و عرضه آن در آمریکا با اعمال تغییراتی در بدنه، سیستم انتقال قدرت و شاسی همراه شده است.

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

افزایش حدودا 15 سانتی متری فاصله محوری، علاوه بر افزایش جای پا طول Q70L را به 513 سانتی متر رسانده است. کمپانی حق سفارش دو موتور مختلف را برای خریداران این خودرو قایل شده است: پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.7 لیتری با 330 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 366 نیوتن متر (با قیمت پایه 51,350 دلار) یا موتور هشت سیلندر خورجینی 5.6 لیتری با 420 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 565 نیوتن متر (و قیمت 64,550 دلار). با در نظر گرفتن این قیمت ها می‌توان گفت، اضافه شدن فاصله محوری در این خودرو، موجب افزایش قیمت 1,500 دلاری Q70 شده است؛ گفتنی است، نسخه Q70L این خودروی لوکس با پیشرانه هیبریدی عرضه نمی‌شود.

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

ازجمله تغییرات صورت صورت گرفته در این زیبای ژاپنی می‌توان به وجود چراغ نقشه خوان برای هر سه سرنشین صندلی عقب، خروجی برق 12 ولت، درب های عقب وکیومی و صندلی های مجهز به گرمکن اشاره کرد. برخلاف خودروهای مشابه Q70L و رقبایی همچون هیوندای سنتنیال (اکوس) که با قیمت 61,500 دلار عرضه می‌شود، صندلی های عقب مدل سفارش آمریکای این خودرو قابلیت خم شدن ندارند. نظر شما در مورد این ژاپنی کشیده که فضای پای آن تنها 3 سانتی متر از مرسدس بنز S-Class کمتر است، چیست؟ جالب است بدانید که Q70 از نظر کیفیت رانندگی هرگز قابل مقایسه با مرسدس بنز E-Class و بی ام و سری 5 نیست و فاصله محوری بیشتر، رقابت را برای این سدان ژاپنی سخت تر می‌کند. با این وجود، آنچه Q70L را متمایز می‌کند، استفاده از چرم آنیلین و چوب درخت زبان گنجشک در طراحی داخلی آن است که در کنار تزئینات نقره ای رنگ براق، جلوه ای زیبا و بی‌نظیر به کابین این مدل از اینفینیتی می‌بخشد. تست رانندگی با این خودرو که در نیویورک سیتی و در جاده منتهی به کوه Bear انجام شد، به خوبی تفاوت فراوان این سدان طویل و رقبای اسپرت خود را نشان داد. با این تفاسیر، به نظر شما چه عاملی سبب حضور اینفینیتی Q70L در کلاس سدان های لوکس و میان رقبایی چون آئودی A6، کادیلاک CTS و جگوار XF شده است؟

 

کیفیت رانندگی

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

افزایش طول محوری این خودرو، حدود 45 کیلوگرم به وزن خالص Q70L اضافه کرده است که با نشاندن کودکی در صندلی عقب و خریدن چند چیزبرگر برای او برابری می‌کند. البته این افزایش وزن زیاد چشمگیر نیست، اما به دلیل عدم تغییر ضریب فرمان، بدنه کشیده تر آن در مقایسه با Q70 موجب عدم تیزی و چابکی این خودرو می‌شود. رانندگی با این زیبای ژاپنی در خیابان های نه چندان مناسب نیویورک، پر از تکان و ضربه اما قابل کنترل بود، اما در جاده های خارج از شهر اینفینیتی Q70L عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.  

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015 نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

داخل کابین این خودروی زیبا به لطف وجود تکنولوژی حذف صداهای اضافی و عایق بندی بهتر کاملا ساکت است. البته صدای موتور کاملا قابل توجه است که همین امر، حس رانندگی با یک خودروی اسپرت را در راننده و سرنشینان زنده می‌کند. خودروی مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی مورد ازمایش ما بسیار قدرتمند عمل می‌کرد اما از شتاب بالایی برخوردار نبود. با وجود آنکه کمپانی سازنده، شتاب صفر تا صد این خودرو را منتشر نکرده است، غرش موتور آن از شتاب سریع آن خبر نمی‌دهد. یکی از نکات جالب در مورد این خودرو، تجربه رانندگی با این ژاپنی در پیچ ها است. دو برآمدگی روی کیلومترشمار تعبیه شده که با برجستگی های روی کاپوت همخوانی دارد. استفاده از چوب و چرم در طراحی داخلی و حالت مواج کنسول مرکزی از دیگر خصوصیات این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود. وجود فضای بیشتر در عقب خودرو از ویژگی های بارز اینفینیتی Q70L است که علی رغم وجود تجهیزات و امکانات مناسب، فضای بسیار مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. با وجود فضای پای سخاوتمندانه، عدم وجود پنل کنترل در این خودرو برای صندلی های عقب، برخلاف هیوندای سنتنیال،حس نشستن در یک هواپیمای درجه یک را در سرنشینان ایجاد نمی‌کند. از دیگر نقایص اینفینیتی Q70Lمی‌توان به صندلی های عقب آن اشاره کرد که علی رغم تجهیز آنها به گرمکن، از سردکن بی بهره هستند و قابلیت خم شدن نیز، ندارند. 

نگاه کوتاهی بر اینفینیتی Q70L مدل 2015

شاید این خودروی کشیده پنج سرنشین به عنوان خودرویی لوکس در سطح متوسط، بتواند نظر افرادی را به خود جلب کند که ترجیح می‌دهند یک راننده داشته باشند تا اینکه خودشان پشت فرمان بنشینند. البته این طور به نظر می‌رسد که چنین افرادی بیشتر در شانگهای چین ساکن باشند تا یک ابر شهر در آمریکا؛ اما بپذیرید که رقم فروش Q70L نشان دهنده موفقیت نسبی این خودرو در بازار است.


منبع

AutoBlog

   

برچسب : اینفینیتی Q70L , اینفینیتی , هیوندای سنتنیال , هیوندای اکوس , مرسدس بنز E Class , بی ام و سری 5 , آئودی A6 , جگوار XF , کادیلاک CTS , مرسدس بنز , کادیلاک , آئودی , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

Saeed.F.O.F
2

آزمایش محصولات اینفینیتی ثابت کرده که گرچه یک کمپانی لوکس ساز و
ژاپنی است ، اما نتوانسته نظر مشتریان را در حد لکسوس و تویوتا به خود
جلب سازد. البته یک کمپانی معتبر است. ولی رانندگی با خودروهاش به
هیجان خودروهای درجه یک لکسوس و تویوتا نیست.
البته در شتاب و سرعت یک سر و گردن از تویوتا و لکسوس بالاتر است.
اما همانطور که گفتم لذت یک خودروی لوکس را به راننده القا نمی کند.
11:08  1393/08/14
پاسخ دادن
Ali
3

ظاهرش که خیلی لوکس بنظر میرسه.
15:30  1393/08/14

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : خودروی چانگان cs55 را نپرسیدید، سپاس
حامد : باسلام.من هم مثل شمااسفند۱۴۰۳شاهین هستم.یکباردعوت نامه اوتومات اومدقبول نکردم.حالا هم اطلس وسهند.امروزروزآخربودبازم پیام اومد۲روزتمدیدشد.اگه ظرفیت پرشده بوداین پیام نمیومد.خودمن منتظرمیمونم واسه شاهین دستی.یاحذف میشم.یاتحویل میگیرم.یافروش فوق العاده اطلس دادن اون موقع ثبت نام میکنم.لطفن عجله نکنین دوستان
عارف : ادب هم خوب چیزیه که انسان دارا باشه ازش، این چه ادبیاتی هست، باید تاسف خورد
شاهین : اینا چقدر خوبن، تا دو روز دیگه هم خرید اطلس یا سهند رو تمدید کردن گمونم اینا میخان تا میتونن مشتری های شاهین رو کم کنند
غلامرضا لطفی : سلام.رو ماشین هایمای من صاحب قبلیش هدلایت انداخته بود نورپایینش افتضاح بود .پخش میزد و ضعیف.یه بنده خدایی راهنمایی کرد لامپ فابریک بنداز .واقعا نور پایین بعد لامپ فابریک عالی شد.نور بالا هم هدلابت نگه داشتم خطی میزد و کور می‌کرد برا راننده های بی ملاحظه.
مصطفا : ایا به شما سود دیرکرد هم میدن؟ از چه تاریخی محاسبه میشه؟ روزی چند باید بدهند؟ چقدر طول میکشه تا بدهند؟
مهم : همش سیاه بازی هستش گول نخورید مثلا فروش فوری سری قبل که نتونستیم ثبت نام کنیم تا درگاه پیش میریم از اونجا به بعد گیر میکنه و ظرفیتها تو ۵ دقیقه پر میشه
اس ۵ : سلام چه تاریخی بودین؟
شیدا : سلام ساناز خانم باید بریم خارج
امیرs5 : باسلام سند و مدارک رسیده دستم هنوز ماشین تحویل ندادن ثبت نام مهر ماه بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیرضا جهانگیری : سلام ودرود خدمت همگی. خداکنه درست بشه. خدا خودش درستش میکنه
طاها : دعوت نامه تبدیلی واستون نیومده؟
خشایار : سلام دوستان یکی میتونه راهنمایی کنه ؟ من بخشنامه 4713 هستم ولی پیامک نیامده دلیلی دارد؟
شیما : میگن واسه یه سری ها دعوتنامه اومده
X22 : سلام دوستان عزیزان،دوبار ثبت نام کردم،بار اول دی 401،تحویل اردیبهشت مصیبت کشیدم تا تحویل گرفتم ، بار دوم بهمن ماه 402 کل مدارک آمده خبری از ماشین نیست،خواستم بگم حساب کتاب ندارن و منفعت خودشونه ،کارشون درست نیست،انشا.... زودتر ماشینها بدن،خدابه تک تک عزیران صبر بده ،شب بخیر
مهدی : واقعاً خبری شده کجا گفتن
207 پانو : بله داره استانداره 85 گانه خدایی ایرادیم توش ندیدم
دی ماه : چی میزنی.برو شکایت کن کی جلوتو گرفته بدو
اتومات : تشکر از پاسخگویتون✨
علی جاویدان : سلام دوستان یه سوال من ثبت نام لیزینگ x33 کراس اتوماتم ده روزه تخصیص (شاسی) شده چقدر زمان میبره تا فاکتور بشه (وام واریز بشه)؟