گران‌ترین موتورسیکلت‌های تهران

گران‌ترین موتورسیکلت‌های تهران

عرضه موتورهایی با قیمت‌های صدمیلیونی، به فروشگاه و نمایشگاه درخوری هم نیاز دارد. به همین دلیل نیز مدتی است نمایشگاه‌هایی در خیابان‌های مناطق شمالی شهر تأسیس شده‌اند. موتورهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها منحصربه‌فرد بوده و فقط به مشتریان خاص عرضه می‌شود. به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: هند توانست با خلاقیت در طراحی و کیفیت بهتر گوی سبقت را از چین در بازار موتورسیکلت ایران برباید و امپراتور بازار موتورسیکلت در ایران شود. کمپانی TVS هند که موتورهای آپاچی را تولید می‌کند با عرضه موتوری در طرح ویو با نام ROCKZ به بازار ایران توانسته است عنوان پرفروش‌ترین موتور را از آن خود کند. قیمت این موتورها حدود شش‌میلیون‌ و 200هزارتومان است. موتور Avenjer با حجم موتور 200 سی‌سی از سری تولیدی‌های شرکت باجاج هند هم که شبیه موتورهای هزار دهه‌های پیشین است، توانسته بازار خوبی را کسب کند.

 

موتور وارد نمی‌شود

سری به آمارهای گمرک می‌زنیم. واردات موتورسیکلت ثبت‌شده در این جداول به‌ قدری پایین است که به نظر ورود موتورسیکلت به تعداد انگشتان یک دست را نشان می‌دهد. واردات موتورسیکلت از هند در سال 92، 281 کیلوگرم و در هفت‌ماهه امسال 765 کیلوگرم درج شده است؛ آماری که اصلاً با واقعیت موجود در بازار تطابقی ندارد. با محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت صحبت می‌کنیم و علت را از وی جویا می‌شویم. واقعیت آن است که موتورهای هندی به‌صورت قطعات به کشور وارد شده و در کارخانجات داخلی مونتاژ می‌شوند؛ اتفاقی که برای موتورهای چینی هم می‌افتد. به گفته منصوری، در حال حاضر 40 کارخانه در کشور به مونتاژ قطعات واردشده اشتغال دارند. عمده موتورهای تولیدی هم هوندا 129 و محصولات کمپانی TVS است. وقتی علت پرطرفدار‌ بودن موتورهای هندی را از منصوری می‌پرسم، به کیفیت اشاره می‌کند. به نظر او هند توانسته با طرح‌های جوان‌پسند و کیفیت‌های بهتر نسبت به رقیبش، سهم بیشتری از بازار ایران را در اختیار بگیرد. واردات موتورسیکلت مونتاژشده نیز در سال‌های گذشته بین 500 هزار دلار تا شش میلیون دلار متغیر بوده است. نکته قابل‌توجه دیگر در محصولات وارداتی هم کشورهای مبدا است که از سمت کشورهای اروپایی مانند انگلستان و ایتالیا در سال 84 و 85 به سمت کشورهای تایوان، هنگ‌کنگ، هند و چین تغییر کرده است.

گران‌ترین موتورسیکلت‌های تهران

 

نقد خدمات پس از فروش در ایران

گلایه از قطعات بی‌کیفیت و نداشتن خدمات پس از فروش مناسب نیز از دیگر مباحث مطروحه با رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت است. او می‌گوید: هیچ‌یک از اعضای ما حق ندارند محصولاتشان را بدون خدمات پس از فروش به بازار عرضه کنند. بنابراین در صورت شکایت مشتریان می‌توان پرونده آنها را به تعزیرات ارجاع داده و آنها را جریمه کرد. اما اینکه خدمات پس از فروش چه طیف خدماتی را در بر می‌گیرد موضوعی است که مورد انتقاد منصوری نیز هست. به‌گفته وی فروشندگان غالباً تعویض روغن و آچارکشی را به‌ عنوان خدمات پس از فروش تلقی کرده و سایر خدمات از فهرست آنها حذف می‌شود. از این‌رو نیاز به قوانین محکم و جدیدی داریم تا به مشکلات مشتریانمان از این طریق پایان دهیم.

 

کیفیت فراموش‌شده در بازار ارزان‌ترین‌ها

منصوری در ادامه می‌افزاید: در سال‌های گذشته افزایش سریع نرخ ارز، قیمت‌ها را در این بازار به‌شدت افزایش داد. بنابراین یکی از دلایل قیمت‌های فعلی در بازار نشأت‌ گرفته از رشد قیمت ارز است. تقریباً تمامی موتورسیکلت‌هایی که بتوان در مورد آنها به‌عنوان پرتقاضاترین صحبت کرد، وارداتی هستند. از پالس و آپاچی هندی تا هیوسانگ و دایلیم کره‌ای. اما هنوز هم ارزان‌ترین‌ها بازار خوبی دارند. برای آنها که موتور وسیله کارشان است و در بازار تردد دارند، ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های بازار موتورسیکلت‌های با موتورهای 125 سی‌سی هستند. این موتورهای 125 سی‌سی از قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شوند و معمولاً برخی برندها گران‌تر و تا یک میلیون و 800 هزار تومان و گاه دو‌ میلیون تومان هم محصول خود را می‌فروشند، اما دست‌اندرکاران بازار می‌گویند: متأسفانه با توجه به رونق بازار فروش اینگونه موتورسیکلت‌ها، سازندگان از کیفیت بسیاری از قطعات آن کاسته و حتی درباره تأمین قطعات یدکی نیز هیچ ارتقای کیفیتی نداده‌اند، چون تصور می‌کنند بازارشان همیشه داغ است.

 

دست‌دوم‌های دردسرساز

برخی از موتوردوستان برای داشتن موتوری با قیمت مناسب‌تر به‌سراغ دست‌دوم‌ها می‌روند؛ گرچه این کار کمی اقتصادی‌تر به نظر می‌رسد، اما باید از فوت و فن انتخاب بهترین گزینه نیز سررشته داشته باشید، چون در این بازار اتفاقات و البته مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند باعث دردسرهایی شود. فروشندگان می‌گویند: موتورسیکلت دست‌دوم یا کارکرده سود زیادی دارد. برای فروش موتورسیکلت صفر کیلومتر قیمتی که کارخانه به ما می‌دهد، معلوم است اما موتور دست‌دوم دارای نوسان قیمت است که می‌تواند سود زیادی را نصیب واسطه‌ها کند.

 

غول‌های 120 میلیونی

گران‌ترین موتورسیکلت‌های تهران

جذاب‌ترین بخش از بازار موتورسیکلت به غول‌های گرانقیمت بازمی‌گردد. آنجا که موتورهایی با قیمت‌هایی چندین برابر پژو و ال90، نگاه هر رهگذری در خیابان را به‌سمت خود جلب می‌کند. موتورسیکلت هم مانند خودرو کف و سقف قیمتش، فاصله عجیب و غریبی دارد. قیمت‌ها از یک میلیون تومان آغاز شده و تا 120 میلیون تومان پیش می‌رود. غول‌ها محصول شرکت‌های بزرگ دنیا مانند BMW هستند. این موتورها برای تردد نیاز به داشتن مجوز دارد و هر کسی نمی‌تواند تجربه رانندگی با آن را داشته باشد. گران‌ترین موتورسیکلت مشاهده شده در تهران موتورسیکلتی است که به گفته فروشنده آن، سوزوکی به سفارش کشور آمریکا ساخته است. این موتورسیکلت با حجم موتور 1100 سی‌سی، 125 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. منصوری در این‌باره می‌گوید: موتورهای بالای 250 سی‌سی بدون داشتن مجوزهای خاص آزاد نیست و محصولات عرضه شده به بازار توسط کارخانجات داخلی برای فروش نیز در سطح 250 سی‌سی است، اما موتورسیکلت هوندا ژاپن با حجم موتور هزار سی‌سی مدل 2007 با قیمت 75 میلیون تومان و موتورسیکلت کاوازاکی با حجم موتور 636 سی‌سی، 40 میلیون تومان از دیگر موتورهای گران‌قیمت در بازار است. کاوازاکی 250Z یکی از جدیدترین محصولات این شرکت ژاپنی و میهمان جدید بازار ایران است. حداکثر قدرت این موتورسیکلت به عدد شگفت‌انگیز 31.5 اسب‌بخار می‌رسد تا این موتورسیکلت 168 کیلوگرمی به یکی از پرشتاب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار بدل شود. البته پرداخت مبلغ 55 میلیون تومان برای تجربه این همه قابلیت شگفت‌انگیز فنی نیز چندان کم نیست. موتورسیکلت کاوازاکی KLX با حجم موتور 250 سی‌سی و قیمت 35 ‌میلیون تومان، KTM EXC-F با حجم موتور 250 سی‌سی و قیمت 41.5 ‌میلیون تومان، R1000ApriliaRSV_Mille با قیمت 42 ‌میلیون تومان، 1098Ducati با قیمت 68 میلیون و 500 هزار تومان و همچنین CC4MvAugusta F با قیمت 75 میلیون تومان در رده‌ گران‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند.

 

نمایشگاه‌های تازه‌تأسیس

عرضه موتورهایی با قیمت‌های صدمیلیونی، به فروشگاه و نمایشگاه درخوری هم نیاز دارد. به همین دلیل نیز مدتی است نمایشگاه‌ها در خیابان‌های مناطق شمالی شهر تأسیس شده‌اند. موتورهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها به‌لحاظ قدرت، کیفیت، شتاب و سایر ویژگی‌ها منحصربه‌فرد بوده و فقط به مشتریان خاص عرضه می‌شود.


منبع

ایسنا

برچسب : موتورسیکلت , آپاچی , کمپانی TVS , هوندا 129 , کمپانی باجاج , Avenjer , پالس , هیوسانگ , دایلیم , پژو , ال 90 , BMW , بی ام و , سوزوکی , هوندا , کاوازاکی , Ducati , Aprilia , MV Agusta






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد s3 : سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
همایون : بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
کیان : سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
چان چان گان گان : یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..‌۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مهدوی : سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
بهنام : دوستان  عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
جی ۴ سفید : خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
جابر : سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
محمدرضا : لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی‌ : 27تکمیل‌وجه‌شده هنوز‌فاکتور‌نشده دی‌ماهی‌‌دوگانه‌هستم
لیلا : نه بابا توروخدا راست میگی ؟؟؟؟
اسفند ماه : چرا علکی میگی تازه چک کردم
بهمن : یه تریلی تکمیل شد خدارو شکر نگران نباشید ماتهرانیم زود خودرو به دستمون میرسه
ایمان : اسفندها عزیز لایک کنن
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا الوند ممنون از کامنت دلگرم کننده ی شما🌺🌺🌺
بخشنامه 4723 : برا منم نیومده 4723 هستم
محمدی رانا : 21دی فرصت تکمیل وجه بهمن ماهیا بود
رانا : دیگه نظری ندارم خدای
رانا : تا 21 دی ماه