بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

چنانچه مدت زمان کوتاهی را پشت فرمان مدل 2015 میتسوبیشی لنسر Evolution سپری کنید، متوجه خواهید شد که این سدان جمع و جور برای گروه خاصی طراحی شده است: عاشقان رانندگی‌های سریع و خشن! اگرچه عمر این ژاپنی کوچک در سال 2015 به پایان می‌رسد، اما باز هم یکی از مهیج‌ترین سدان‌های بازار به شمار می‌رود. سیستم تمام چرخ محرک پیشرفته Evo، چسبندگی تایرها به سطح جاده را در هر شرایطی تضمین می‌کند و پیشرانه چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، قدرت زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. گیربکسهای مختلفی که برای این خودرو ارائه شده‌اند، عملکرد عالی آن را مورد تایید قرار می‌دهند. اگرچه گیربکس پنج سرعته دستی ارائه شده در تیپ GSR ممکن است کمی با استانداردهای در نظر گرفته شده برای این کلاس فاصله داشته باشد، اما با ارائه عملکردی خوب رضایت رانندگان و خریداران را جلب می‌کند. با این وجود، گیربکس شش سرعته اتوماتیک-دستی عرضه شده در تیپ MR، در نوع خود یکی از بهترین‌هاست که از طریق پدل شیفترهای قرار گرفته روی میله فرمان، تعویض دنده‌های نرم و به موقع را فراهم می‌آورد. گفتنی است، Evo با عرضه تجهیزات فراوان از جمله سیستم صوتی Rockford Fosgate و نمایشگر لمسی برای GPS خریداران را به هیجان می‌آورد.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

بدیهی است، نقطه ضعف‌هایی نیز در این سدان جمع و جور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به رانندگی خشک در خیابان‌های شهری و موقعیت رانندگی نامناسب آن اشاره کرد. با نگاهی به کابین متوجه می‌شوید که طراحی داخلی لنسر قدیمی شده و استفاده بیش از حد از پلاستیک خشک، برای خودرویی با این قیمت چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. حذف صندلی‌های Recaro از قسمت جلو، از دیگر نقطه ضعف‌های مدل 2015 لنسر Evo محسوب می‌شود. صندوق عقب 198 لیتری این سدان جمع و جور، شاید بزرگ‌ترین ایراد این خودرو باشد؛ چراکه کارایی آن را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. اصلی‌ترین رقیب Evo، مدل 2015 سوبارو WRX STI است که مورد طراحی مجدد قرار گرفته و اگرچه از بسیاری جهات بر لنسر برتری دارد، اما نمی‌توانید آن را با گیربکس اتوماتیک-دستی سفارش دهید. مدل 2015 فورد فوکوس ST نیز، خودروی دیگری است که با قیمت کمتر، کارایی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما همانند STI، این آمریکایی کوچک نیز فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شود. اگر به دنبال خودرویی تمام چرخ محرک با طراحی داخلی مدرن و پیشرفته هستید، مدل 2015 فولکس‌واگن گلف R بهترین پیشنهاد برای شما است. با وجود تمام این تفاسیر، مدل 2015 میتسوبیشی لنسر Evolution برای آن دسته از افرادی که خواهان سرعت و هندلینگ عالی هستند، انتخاب بسیار خوبی است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 یک سدان جمع و جور با عملکردی بسیار عالی است که در دو تیپ GSR و MR عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ GSR عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، فرمان با قابلیت بالا و پایین شدن مجهز به روکش چرمی، سیستم Fuse میتسوبیشی با امکان کنترل صوتی و اتصال تلفن‌همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو با قابلیت پخش CD، رادیو HD، ورودی صوتی کمکی، رابط iPod/USB و رادیو ماهواره‌ای.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

در تیپ MR تجهیزاتی چون رینگ‌های آلومینیوم فشرده BBS، روتورهای دو تکه برای ترمزهای جلو، سیستم تعلیق پیشرفته، چراغ‌های جلوی زنون، برف پاک‌کنهای اتوماتیک، تزئینات بدنه متفاوت، دسترسی و استارت بدون کلید، سیستم صوتی Rockford Fosgate با نه بلندگو، آینه الکتروکرومیک و کنسول مرکزی پیشرفته نیز، به صورت استاندارد وجود دارند.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

با سفارش پکیج Sight and Sound برای تیپ GSR می‌توانید از تجهیزاتی چون چراغ‌های جلوی زنون، دسترسی و استارت بدون کلید، و سیستم صوتی Rockford Fosgate بهره‌مند شوید. با سفارش پکیج Premium برای تیپ GSR، امکان استفاده از تجهیزاتی چون سانروف، تودوزی چرم، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و عایق صوتی اضافی در کنار تجهیزات پکیج Sight and Sound package فراهم می‌شود.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

ورودی هوای جانبی، تزئینات اضافی برای قسمت عقب و بادشکن از جمله تجهیزاتی هستند که با سفارش پکیج Exterior بر روی تیپ GSR نصب می‌شوند. پکیج Touring نیز، تجهیزاتی چون سانروف، تودوزی چرم، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و عایق صوتی اضافی را به لنسر MR می‌افزاید. گفتنی است، سیستم GPS به همراه نمایشگر لمسی 7 اینچی و سنسورهای پارک عقب در هر دو تیپ به صورت مجزا عرضه می‌شوند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

هر دو تیپ میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 با یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر و با قدرتی معادل 291 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 407 نیوتن‌متر به پیش می‌روند. شایان ذکر است، تیپ GSR فقط با گیربکس پنج سرعته دستی و تیپ MR با گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک-دستی میتسوبیشی مجهز به پدل شیفتر عرضه می‌شوند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، این سدان جمع و جور با سیستم چهار چرخ محرک در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در ارزیابی‌های صورت گرفته، تیپ GSR موفق شد طی 4.4 ثانیه و تیپ MR طی 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابند که بسیار قابل توجه می‌باشد. سازمان EPA مصرف سوخت این خودرو را برای هر دو تیپ GSR و MR حدود 14.41 لیتر در سیکل ترکیبی و 16.10 لیتر در شهر عنوان کرده است؛ گفتنی است، مصرف سوخت تیپ GSR در بزرگراه حدود 11.90 لیتر و تیپ MR حدود 12.44 لیتر تخمین زده شده است. 

 

ایمنی

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

خودروساز ژاپنی با استفاده از ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو و پرده‌ای و زانویی برای راننده، ایمنی مدل 2015 میتسوبیشی لنسر Evolution را فراهم آورده است. سنسورهای پارک عقب نیز، به صورت سفارشی عرضه می‌شوند. در تست ترمز انجام شده، لنسر Evolution موفق شد پس از طی مسافتی در حدود 34 متر متوقف شود که اگرچه عدد قابل توجهی است، اما برای چنین خودرویی چندان رضایت‌بخش نیست. در تست تصادف صورت گرفته، میتسوبیشی لنسر معمولی که Evolution بر پایه آن بنا شده است، موفق به کسب چهار ستاره ایمنی در مجموع، چهار ستاره برای برخورد از جلو و چهار ستاره برای برخورد از بغل شد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، به این سدان ژاپنی از نظر برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف رتبه "خوب" را اعطا کرده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها نیز، از نظر محافظت از گردن در هنگام برخورد از عقب، رتبه "خوب" را از آن خود کرده است. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

طراحی داخلی Evo در مقایسه با طراحی تهاجمی بدنه آن، بی‌روح و کسل کننده است. پدال‌های آلومینیومی، صفحه کیلومتر پر زرق و برق و غربیلک فرمان جدید، تنها تفاوت‌های این مدل با مدل‌های معمولی لنسر می‌باشند. پیش از این صندلی‌های Recaro که راحتی و آسایش بی‌نظیری را برای سرنشینان به ارمغان می‌آوردند نیز، در این فهرست وجود داشتند؛ اما کمپانی سازنده در آخرین سال تولید Evo این صندلی‌ها را از سدان کوچک خود حذف کرده است.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

شاید تنها مزیت این مدل نسبت به مدل‌های قبلی، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده باشد که البته باز هم به دلیل تلسکوپی نبودن فرمان، موقعیت رانندگی مناسبی برای برخی افراد فراهم نمی‌آورد. در خصوص مواد مورد استفاده داخل کابین باید بگوییم که بیشتر آنها همانند مدل‌های معمولی لنسر می‌باشند و کیفیت آنها حتی از حد متوسط خودروهای اقتصادی نیز، پایین‎تر بوده و هرگز برازنده خودرویی در این محدوده قیمتی نیستند. با این وجود، پنل‌های درب‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند و چیدمان خوب دکمه‌ها و ادوات نیز، کار با آنها را آسان و راحت ساخته است؛ کنترل‌های سیستم صوتی Fuse نیز، استفاده از سیستم صوتی و GPS را لذتبخش ساخته‌اند.

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015
بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

برخلاف مدل‌های معمولی، صندلی عقب Evo تا نمی‌شود و محفظه باتری و مخزن مایع شیشه‌شور، به منظور توزیع بهتر وزن، به صندوق عقب منتقل شده‌اند که همین امر، حجم مخزن را به 198 لیتر کاهش می‌دهد که عملا آن را بدون استفاده می‌سازد. در صورت سفارش سیستم صوتی Rockford Fosgate، ساب‌ووفر این سیستم نیز، حجم صندوق را بیش از پیش کاهش می‌دهد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015

میتسوبیشی لنسر Evolution مدل 2015 خودرویی اسپرت در لباس یک سدان جمع و جور است. سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته آن نیز، کشش خوبی در شرایط مختلف به Evo می‌بخشد. عملکرد فرمان بسیار خوب بوده و رضایت رانندگان را جلب می‌کند. توربوشارژر این ژاپنی نیز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به محض فشردن پدال گاز، دور موتور را به حداکثر می‌رساند. به دلیل رانندگی سفت و خشک، استفاده از این خودرو برای کاربردهای روزمره کمی آزاردهنده می‌باشد؛ در تیپ MR و به دلیل وجود سیستم تعلیق اسپرت تر، این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد. با این وجود، گیربکس اتوماتیک-دستی MR استفاده از آن را در مناطق پر ترافیک آسان‌تر می‌سازد. در مجموع می‌توان گفت، بدون توجه به تیپ انتخابی، لنسر Evo خودرویی با عملکرد فوق‌العاده است و در این محدوده قیمتی کمتر خودرویی می‌تواند با آن به رقابت بپردازد. 


منبع

Edmunds

برچسب : Evolution , لنسر , میتسوبیشی , سوبارو WRX STI , فورد فوکوس ST , فولکس‌واگن گلف R






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

دکتر معین
4

ماشین های ژاپنی به خاطر کم استهلاک و کم خرج بودن و دیر به خرج افتادن از بهترین انتخاب ها هستن.


ولی زیبایی ایتالیا و لامبو

امکانات آلمان و مرسیدس



ابهت آمریکا و چورولت
02:08  1394/07/29
پاسخ دادن
دکتر معین
2

در دبی یک دونه صفرش رو دیدم ۱۲۹۰۰۰ درهم.البته نمیدونم gsr بود یا نه ولی اگه gsr اش تو ایران تو رنج ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلیون عرضه بشه فک میکنم بیشترین فروش رو داشته باشه مخصوصا gsr اش کاملا ارزش خریدو با این قیمت در بازار فعلی ایران داره.
02:05  1394/07/29
پاسخ دادن
evolution. 14
3

تو ایران تا چند وقت پیش نبود ولی ب تازگی 3 دستگاه نمره شده ک تو خیابان دیده شده حدود قیمت ک پرسیدم 350 م تموم شده.
17:49  1394/06/01
پاسخ دادن
دانیال
6

قیمت این ماشین در ایران در چه حدود هستش؟ کسی نمیدونه؟
21:46  1394/01/03
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
4

عزیز به نظرتون این بهتره یا سوناتا جدید ؟
19:42  1394/01/04

PRC
4

دوستان توجه داشته باشید که تیپ اوولوشن در ایران وجود نداره و مدل های موجود با موتور 1.6 و 1.8 لیتری عرضه میشن
17:17  1394/01/08

مجید
1

سلام
اگه وارد بشه حدود 250 ملیون
18:31  1394/02/22

حمیدرضا
1

پاسخ به ژاوی هرناندز:برای کسی که پشت لنسر ننشسته باشه,پراید هم خداس!!!اگه سوناتا ماشین بود,جای اوو رو توی ماشین باز های آمریکا میگرفت!
20:39  1395/03/31

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ناشناس : اطلس اتومات سهند اتومات هم به ذوانه بازار میشه
عارف : اینم بعید نیست که اطلس و سهند تا موقع تحویل افزایش قیمت بخورند. قیمت روز حساب میشه دیگه
V4lx : تا ۱۹ اسفند فاکتور شده
جواب برای ساینا زمستان : حتما از سامانه وزارت صمت در خصوص بدعهدی سایپا که بجای تحویل فوری ، طرح پیش فروش پیامک فرستاده است شکایت کن نیاز هم نیست جای خاصی بری در گوشی به راحتی از گوگل سامانه شکایت وزارت صمت را پیدا کن انشاالله نتیجه میده چند نفر شکایت کردن آخرش نتیجه داده (از دوستان اداره صنعت و معدن به من گفتن) فقط کمی باید صبر داشته باشی
آراد : سلام تحویل هفته چهارم اسفندبودیم ۱۱۴تومن پول واریز کردیم بعدگفتن بهار۴۰۳ هنوزم خبری نشده‌ بخدا دیگه ناراحتی اعصاب گرفتیم هیچ مسئولی نیست پاسخ بده لعنت ب خودشون و ماشین هاشون
عارف : نه دلیلی برا حذف کردن وجود داره و نه قانون یا بندی تنظیم کردن برا حذف امتیاز، کسی هم نرفته تو سامانه یکپارچه انصراف بزنه که بخواد حذف بشه. سایپا داره پیشنهاد میده برا انتخاب.
مهدی : هرهرهر چقد شما با مزه ای
شاهین باز : مراقب باشید که با صبر کردن زیاد مثل پژو پارس زد حال نخورید بگن بیا بگیرید البته با قیمت ۶۰۰ تومن.اگه داری صبر کن
عارف : منم مدیر یکی از شرکت های بنز هستم، جو نده لطفا
A5 : سلام دوستان بنطرتون خرید نقدی a5انجام بدم تاخیر در تحویل داره ؟ یا تاخیرها بیشتر برای اقساطی هست.؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسفند : ببخشید من هم متوجه نشدم دعوتنامه اسفند کی میاد
پارس سفارشی تابستان : سلام دوستان من از 140/1/29پارس ثبت نام کردم اسم در اومد تابستان 140/3الان تابستان هم اومد ولی هنوز زده تابستان دلیلش چی خواهش میکنکراهنمای کنید
مجید : ببخشید یعنی خرداد دعوتنامه میاد درست متوجه نشدم خواهش میکنم توضیح بدید
اسفندنیمه اخر : سلام سامانه سخاکجاانجام بندیم؟لطفاراهنمایی دوستان🙏🙏🙏🙏
دی401 : 27 همین الان فاکتور شدم انشلا نصیب همه
Farshid fx : پاسخ به farshid fx ثانی: عزیز جان به غیر از این پیامی که از طرف من زحمتشو کشیدی بقیه پیام ها از طرف خودم بوده. پیام آخر و ( تعطیلی شنبه) رو واسه اینکه جای باقر تو گروه خالی نباشه گذاشتم. این قانون تصویب هم که بشه فرقی به حال ما نداره چون شرکت هایی که پنجشنبه تعطیلشون بوده باید تعطیلشونو جابجا کنن. وگرنه 44 ساعت کار موظف در هفته که پر نمیشه.
پارس : دوستا ن سلام آخر ما نفهمیدیم پارس مدل 402میدن یااینکه که403
مصطفی بوشهر : مرسی حسام بروکونتوبساب عزیزم
یاسین : ایران خودروچیکارمیکنی 207بهار403تکمیل وجه شدپارس الکس 402پیامک واریزنیومده بخدانوبرشه
پارس زمستان : شما دیگه چه خرهایی هستین همش منتظر قیمت قدیم هستین برید کونتونوبسابید .ژنگ بزنید شداشیما.ژنگ بزنید اداره شمت ..