بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشین های خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیون های توندرا (Tundra Trucks) که در آینده ای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در  ویژگی های یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتی متر بلندتر شده است. هم چنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیش تری را فراهم کرده است. همان طورکه در تصاویر دیده می شود، سقف این کرولا اندکی پایین تر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطف تر و انحنایی بیش تر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیق جلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه به کار بسته است، اما همان طور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش  از حد و کلیشه ای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغ های LED جلو طوری تنظیم شده اند که حجم محفظه چراغ ها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرت ترین آن ها با چرخ های آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به این که کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشن های خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرم کن صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) و Entune Smart Phone  قابل سفارش خواهد بود.

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آن چه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری می تواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرم های تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آن ها می تواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. هم چنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث می شود راننده از بیش ترین کارایی گیربکس CVT و فرمان پذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.

بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپ ها (Valvetrain) می تواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند. 

بررسی تویوتا کرولا 2014

آن چه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگی های اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیش تر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیق تری روی آن انجام دهیم. در خاتمه، اگرچه با توجه به اطلاعات فنی و خصیصه  های منحصر به فرد این کرولا، آینده موفقی در انتظار آن است، اما آیا به نظر شما به محض این که وارد عرصه رقابت شود، می تواند در برابر رقبایی هم چون هوندا Civic، مزدا 3، کیا Rio، هیوندای Elantra  و فورد Focus مقاومت کند؟


منبع

Edmunds

برچسب : تویوتا , کرولا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

امیر
4

واو مدل اروپاییش خیلی خوشگلتر از اینه. این شبیه کارتنای ژاپنی میمونه. خدا کنه مدل اروپاییش بیاد ایران
21:31  1392/06/31
پاسخ دادن
M.J
0

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
این کرولا وارد ایران می شه
یا
این ؟؟؟؟ (http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=347)
باتشکر
14:26  1392/06/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
13

مئ خودم به شدت تعصب دارم روی محصولات تویوتا و به کارایی اونا ایمان دارم، ولی خداییش از نظر طراحی خارجی تویوتا داره سال به سال ضعیفتر میشه به طوری که مثلا به نظر من پرادوهای مدل پایین خیلی قشنگتر از مدل 2013 هستند. ولی درمقابل اگرچه کره ای ها از نظر کیفیت و دوام خیلی با تویوتا فاصله دارن اما از نظر طراحی رشد بسیاری داشته و حتی تویوتا در رقابت با مدل های جدید کیا و هیوندا واقعا کم آورده. مثال بارز این قضیه آریون است که با ظاهر قدیمی کمری اصلا یارای رقابت با کاندنرا و حتی آزرا رو نداره. اینو میتونید از بازار خریدوفروش این محصولات متوجه بشین. امیدوارم تویوتا تجدید نظری در طراحی مدلهای جدیدش بکنه.
15:58  1392/03/26
پاسخ دادن
ياس
1

اره حجم موت ورش پايينه قيمته هم مناسبه فولش ليست هزاردلاره....

13:14  1392/09/11

sina98
7

good
12:50  1392/03/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : امروز منم زنگ والا ما ندیدیم بعد عید کسی شاسی شه شرکت میگه از چهاردهم دارن شاسی میکنن ما ۲۲ آبانیم هنوز هیچی به هیچی یعنی بخدا اسمه کرمان موتور بیاد من فرار میکنم با پول مردم شرکت راه انداختن
چانگان پلاس : باسلام خدمت همه عزیزان لطفا یه گروه تشکلیل بدیم وشنبه همگی بیایدبریم تکلیفموروشن کنیم کلی هزینه وضرردادیم تاالان طلا۲۷۰۰فروختم ملشینموشبه عیدی ارزون فروش کردم واقعا ظلمه بخاطره دروغایه یه مشت بی همه چی الان مااینجوری مابلاتکلیف بمونیم
حمید : #شاهین من کو؟ آقا محمد پیشنهاد خوبی داده ولی تواین صفحه وگروه نفرات کم هستند ولی بازم بد نیست لطفا حمایت کنید کلا زیاد بشیم تا بتونیم روز موعود بریم
مشکی J7 : درجواب j7 دارن دروغ به عرض شما می رسونند من یکماه هر روز بهشون زنگ میزنم هر بار میگویند تو صف بارگیری میگم اگر نمیتونید تحویل دهید خودم باهزینه خودم میام تحویل میگیرم میگن نه نمیشه پس چرا مال مارو نمیدند باید ماشین منو طبق قراردادشون 11/29میدادن الان شده شش ماه اگر راست میگن فردا مال منو بفرستند اینا ماشینها رو باید به نمایندگی ها بفرستند که نمیفرستند میخواهند بازار رو تشنه نگه دارند دارند قطره چکانی توزیع میکنند برادر من
محمد G : ساعت ۱۰صبح که اصلاح میکنم
مسلم : S3 سفید_ تهران قرارداد ۸/۱۵ شاسی و فاکتور ۱۲/۲۷ بیمه ۰۱/۱۹ پلاک ۰۱/۲۵ ارسال مدارک ۰۱/۲۶
محمد : دوست عزیز همه همینن پول باید نقد باشه مال هم که تبدیل به ریال بشه الباقیش با خداست
محمد : ماشین های خوبییه من چند ساله چند مدلشو خریدم از همشون هم با توجه به گارانتی راضی بودم فقط لطفا ماشینهای ثبتنامی رو مخصوصا پرداخت نقدی هارو اگر سر موعد یا زودتر تحویل بدن حله
محمدG : #شاهین من کو؟ چند تا بنر می‌خوایم فرقی ندارد چاپی یا دستی .بر روی کارتن با ماژیک هم بنویسیم کفایت می‌کنه وعده ما ۶اردیبهست ساعت ۱۰صبح حداقل ۲۰۰نفر باید اینجا پیام را تایید کنند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میثم : آغا وقتتون بخیر مال ما تحویل هفته چهارم بهمن ماه بود دعوتنامه گی میاد کسی خبر داره
تجمع؟ : تجمع مصالمت امیز کجا شد و چه ساعتی؟
مجید : دوستان پارس داره برای الویت زمستان تولید میشه الویت بهار و تابستان اگه تولید پارس متوقف نشه با استاندارد 120گانه تولید میشه که امروز شنیدم ایرانخودرو گفته نمیتونه با این استاندارد تولید کنه پارس تولیدش از خرداد متوقف میشه روزی 300 تا پارس داره به روال قبل داره تولید میشه برای الویت زمستان
صادق : سازمان تعزیرات واستانداردووزارت صمت اب پاکی ریخت رو دست ایران خودرو ک پارس های زمستان بدون افزایش قیمت فراخان داده شود مجدد تاکید میکنم فقط پارس زمستان با ساینا دوگانه زمستان
فراخوان پارس : من از اشنامون شنیدم، اونایی که زنگ میزنن به ایران خودرو، کد ملیشون ثبت میشه و اونا اولویت بالاتری برای پارس دارن، نمیدونم راسته یا نه اما خودم زنگ میزنم👍 شما هم نظر بدین
امین fx : ماره که تماس رفتید لطفا کنید تا منم تماس بگیرم بانک کردشکری
محمد : شما که میگفتی تو انبار به اندازه زمستان وتعدادی از بهار دپو کرده دارند الان می گی 85گانه تو آخرین پیامت گفتی تا شنبه دیگه نمیام این سایت
نازیلا : دوستان معذرت میخوام افزایش قیمت در کار نیست
30بهمن : خبر است ایران خودرو 207 فرستاده قزوین فاکتور شه فردا بیا قزوین فاکتور بزن برو
پارس : فقط اون بیشعوری که گفته 160 میلیون گرون میشه خدا لعنتش کنه آخه رو چه حساب کتابی ذهن مردم درگیر میکنی