راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

امیر
0

آره ما هم باور کردیم که برای ما ارزش قایل هستید . با ورود ماشینهای اروپا و گارانتی واقعی(اگه شما بذارید) به فکر افتادید که چکار کنیم تا خودروساز ضایع نشه این نقشه رو پیاده کردید . بجای اینکه مردم چند روز از کار و زندگی بیفتن تا شاید یکی به حرفش گوش کنه (رسیدگی نه فقط گوش کنه) نظارت کنید ماشین درست تولید بشه و اینهمه آدم جهت رسیدگی به مثلا شکایت اسیر نشوند
15:00  1394/05/06
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : سلام کسی بامن تماس نگرفت ولی به نمایندگی زنگ زدم و اعلام کردن ماشین رسیده و فردا بیا تحویل بگیر S3سفید.نیشابور ثیت نام ۶آبان ۲۱اسفند فاکتور ۲۲اسفند بیمه ۲۱ فروردین پلاک ۲۵ فروردین تحویل مدارک فردا ۳۰ اردیبهشت تحویل
S3 ابان : سلام. بی زحمت تاریخ تکمبل وجه و شهر و رنگ رو میگید
ه : من صبح پرسیدم گفتن نه . البته کارشناس گفت هیچ دستور و بخشنامه ای نیومده .
رضا s5 نقدی : کسی از خرید نقدی ها شاسی شده؟
S5مهر تهران : نه واقعا خیلیا رو دارن شاسی میکنن از اول هفته ی قبل. از بس رفتیم شاکی شدیم و...
S5مهر تهران : فکر کنم همین روزا برای شما شاسی بشه . برا منم تازه شد ۲۴مهری ام . و گفتن کل مهر ماهی هارو شاسی میکنن جکs5
S5مهر تهران : من ۲۴مهرم چهارشنبه هفته پیش بالاخره شاسی شد بعد از کلی دعوا و شکایت و... امروز پیام بیمه شدنش اومد و تو سایت دیدم فاکتور شد تکمیل وجه سبز شد و فاکتور.
S3سفید : سلام دوستان بلاخره امروزتماس گرفتن گفتن دوشنبه ساعت ده ونیم صبح بریم برای تحویل گرفتن ماشین
T8 و T9 : دوستان چطوری هاست ، تو قسمت وضعیت مشتری ، چراغ فاکتور شد و چراغ بیمه سبز شده و در مرحله پلاک است ولی هیچ پیامکی برای شماره شاسی و بيمه نیومده و در قسمت شماره شاسی چیزی درج نشده است فقط زده نوع خودرو T8 ۲۰۰۰ همین
S3 سفید : سلام ثبت نام 1402/08/09نود روز کاری 12/26شاسی شد صدور بیمه 01/15 کارت وسند 01/25 دیروز تماس گرفتن 02/30 برم تحویل بگیرم. به امید خدا پیام تحویل برای شما هم بیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
چراااااااا : چرا دلت میخواد مردم هر چی از دهنشون بیرون میاد بهت بگن؟؟؟؟
مش غلوم حسین : دوستان اطلاع دارین که پرهام پسر خودمه؟
صادق : داداش کدم شهری؟؟؟ کسی میدونه تحویل حضوری هست یا ن؟
207پانا کد 023 : رانا پلاس تبدیلی به 207 پانا کسی هست؟؟؟؟
بیگانه اسفند : سلام کجای کشور درمورد افزایش قیمت صحبتشده ک شما الکی جو میدین
فروش فوری اسفند : اسفندی های فروش فوری دیگه نوبت ماست،فاکتور شدین اعلام کنین بدونیم
ال ایکس : سلام دوستان از بخشنامه 4707کسی فاکتور شده
محمد ذاکر : سلام چقدرسودتاخیرتعلق گرفته
الب ارسلان : تحویل 31 فروردینم هنو فاکتور نشدم
60019تحویل 29اسفند به 21 : فعلا تبدیلی های ماشین های دیگه به 207رو میدن ما رو هم فاکتور نمیکنن.چ برسه سقف فلز هم باشی