بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro به طور خاص برای سایت‌های ساختمانی و حمل زباله‌های شهری طراحی شده است و در دو پیکربندی Cabover و Low entry به بازار عرضه می‌شود. مدل Cabover پر فروش‌ترین کشنده در این کلاس از کشنده‌ها است و بر اساس کامیون‌های ماک سری MR ساخته شده است. کشنده ماک TerraPro به گونه‌ای طراحی شده است که در حالت‌های ایستاده، نشسته، با دست چپ، با دست راست و دو فرمانه بتوان با آن رانندگی کرد. نیروی پیشران این کشنده را موتورهای MP7 و MP8 تأمین می‌کنند که قادرند بین 325 تا 505 اسب‌بخار نیرو تولید کنند.

 

طراحی بدنه

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro از طراحی بدنه‌ای زمخت و کابینی تنومند بهره می‌برد. این کشنده برای این که انطباق‌پذیر و همه کاره باشد، دارای کابینی است که بالای موتور قرار گرفته است و درب‌ها نیز با زاویه بسیار زیادی باز می‌شوند. شیشه جلو بسیار بزرگ است و به دو بخش مجزا تقسیم شده است تا در صورت بروز تصادف و شکستگی؛ بتوان به راحتی آن را عوض کرد. لوگوی براق MACK در وسط جلو پنجره قرار گرفته است، چراغ‌های گرد نیز در دو طرف آن قرار گرفته‌اند که قاب‌هایی از پلاستیک سیاه رنگ دارند. سپر یکپارچه فلزی بسیار قوی است و بیشتر بر شخصیت خشن کامیون تأکید می‌کند. تیپ Low entry این کشنده به سیستم‌های Control Link در داخل کابین و Body Link II در پشت کابین مجهز است که ارتباط سریعی با کنترلگرهای بدنه برقرار می‌کنند. این تیپ از کشنده ماک TerraPro به لطف استفاده از این فناوری‌ها بسیار خوب از عهده بارگیری زباله از طرفین یا از قسمت عقب برمی‌آید.

 

کابین داخلی

بررسی کشنده ماک TerraPro

دسترسی به داخل کابین به ویژه در تیپ Low Entry بسیار آسان و راحت است. طراحی داخلی کابین نسبتاً ساده و ابتدایی است ولی از چیدمان و ارگونومی مناسبی بهره می‌برد. کیفیت ساخت و مواد اولیه نیز از بسیاری از کامیون‌های این کلاس بهتر است. روی داشبورد جوی استیک‌هایی قرار دارند که به منظور دسترسی آسان، نزدیک به راننده تعبیه شده‌اند. دسته‌های کنترل گیربکس نیز جلو دست راننده قرار دارند و دسترسی به آن‌ها آسان است. علاوه بر تجهیزات متعارف، تیپ Low Entry را می‌توان به صورت سفارشی به دو فرمان نیز مجهز کرد. با استفاده از این مورد، راننده می‌تواند کشنده را از دو طرف کابین کنترل و هدایت کند، با این حال، همه دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی اصلی نیز در دسترس او قرار داشته باشند. کشنده ماک TerraPro به یک داشبورد الکترونیکی جدید مجهز شده است که اطلاعات مورد نیاز راننده را از طریق آمپرهای بزرگ و خوانا به نمایش می‌گذارد.

بررسی کشنده ماک TerraPro بررسی کشنده ماک TerraPro

علاوه بر این، پنل ابزار از 30 چراغ شاخص بهره می‌برد، دمای گیربکس نیز از طریق یک آمپر اتوماتیک نمایش داده می‌شود. پنل ابزار نسبتاً مدرن و امروزی به نظر می‌رسد ولی تعاد زیاد چراغ‌های شاخص ممکن است هنگام حرکت در جاده حواس راننده را پرت کند. صندلی‌ها بسیار راحت هستند، صندلی راننده با ارتفاع زیاد در کنار داشبورد کوتاه و شیشه بزرگ قرار می‌گیرد و باعث می‌شود راننده دید بسیار خوبی از جاده داشته باشد. آینه‌های جانبی نیز بسیار بزرگ هستند و همه نقاط کور را پوشش می‌دهند. در مورد محفظه‌های بار داخل کابین نیز هیچ شکایتی نخواهید داشت، چون جا لیوانی‌ها و محفظه‌های زیادی در کابین به چشم می‌خورند، حتی سینی مخصوص صرف نهار نیز فراموش نشده است. یک کنسول نیز در بالای شیشه جلو تعبیه شده است و رادیو ضبط را می‌توان روی آن نصب کرد. این کشنده با وجود ظاهر خشنش، به فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای مانند سیستم کنترل و مدیریت خودرو (Vehicle Management and Control System) یا به اختصار V-MAC IV مجهز است که پیوسته بر عملکرد خودرو نظارت می‌کند، این سیستم دارای بیش از 100 برنامه است. سیستم V-MAC IV به راننده اجازه می‌دهد سرعت خودرو را کنترل و دور موتور را هنگام انجام عملیات بارگیری پایین بیاورد. این سیستم همچنین به راننده اجازه می‌دهد اطلاعاتی در مورد تاریخچه سفرها، عملیات انجام گرفته و برنامه تعمیرات دوره‌ای کامیون به دست بیاورد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کشنده ماک TerraPro

نیرویی که موتورهای MP تولید می‌کنند در دور موتور پایین به دست می‌آید و با ماهیت سخت‌کوش کشنده سنخیت زیادی دارد. این موتورها به فناوری کاهش آلاینده‌ها (SCR) نیز مجهز هستند تا عملکردی بالا و بدون تولید گازهای آلاینده داشته باشند. کشنده ماک TerraPro به گیربکس Maxitorque ES مجهز است. این گیربکس طراحی منحصر به فردی دارد و از سه کانترشفت بهره می‌برد. علاوه بر این گیربکس، کشنده ماک TerraPro می‌تواند به گیربکس‌های اتوماتیک Allison 3000, 3500, 4000 , 4500 نیز مجهز بشود.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کشنده ماک TerraPro

کشنده ماک TerraPro از کفی به روز شده و سبک وزنی برخوردار است که می‌تواند از عهده انجام کارهای زیادی بر بیاید. سیستم تعلیق نیز بسیار نوآورانه است و به لطف پیکربندی خاص کامیون مانورپذیری آن بسیار بالا رفته و ساییدگی تایرها به حداقل رسیده است. در مجموع می‌توان گفت کشنده ماک TerraPro یکی از بهترین کشنده‌هایی است که در حوزه کشنده‌های مناسب برای سایت‌های ساختمانی و عملیات حمل زباله‌های شهری در بازار موجود است. این کشنده بسیار قوی و مستحکم است، کابین داخلی نیز دارای ارگونومی مناسبی است و از محفظه بارهای زیادی بهره می‌برد. درب‌ها با زاویه زیادی باز می‌شوند، تجهیزات بسیار پیشرفته نیز کار راننده را آسان می‌کنند.

بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro

بررسی کشنده ماک TerraPro


منبع

TopSpeed

برچسب : ماک , ماک TerraPro






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
0

ماک یعنی بهترین
20:46  1394/05/11
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : ادم واقعا می مونه چی بگه به اونایی که این تصمیم هارو برا ما میگیرن، هر چی هم نفرین میکنی انگار فایده نداره، می خواستید ماشین بفروشید، تعداد محدود، چرا تمدید میکنید؟!!!! چرا یک ماه قبل از سال جدید اینکارو انجام میدید چرا دقیق اطلاع رسانی نمی کنی شرایط ثبت نامو ؟!!! ، این 500 تومن بلوکه کردن رو از کجاتون در اوردید، با کجاتون فکر میکنید واقعا چرا هیچی درست نیست، سخته توی اطلاعیه بزنی تعداد محدوده و در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت قرعه کشی میشه؟!! چرا طرف باید ثبت نام کنه ارسال به خودرو ساز باشه بعد خودرو ساز بگه اسمت تو لیست یا گلاک فعال داشتی نیست؟! سر صحبت با اونایی که زندگی چند هزار نفر رو بهم ریختن، من که نمی گذرم خدا ازتون نگذره
مجید : لطفاشایعه درست نکنید ازماست که برماست
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفتن اسفند حالا حالا ها باید صبر کنید.
مجید : باسلام سال گذشته ازتاریخ15تیرماه 1402به مدت3روز مهلت اعلام کردن جهت واریزوجه برای شاهین باتحویل زمستان 1402هنوز زوده لطفاخودتون کاری نکنیدکه قیمت نامتعارف براش تعیین کنند
اس ۵ : من اومدم ۱۶ مخصوص گفتن اینجا برای گمرکه برو جنت آباد الان اومدم اینجا
ماه : سلام دوستان برای کسی هست که تارا v4 اتومات اسفند فاکتور شده باشه ؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کارشناس خود سایپا (09660) بهتون گفت که تا آخر خرداد خبری نیست؟
سعید : سلام. من تحویل 24 مهر هستم. هنوز هیچ خبری نیست و فاکتور نشده. آخرین بار گفتن تیر ماه به بعد فاکتور می کنن
سان : تکیمل وجه 25 آذر بوده هنوز خبری نیست این چه بساطیه راه انداختن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سارا محمدی : سلام دوستان اسفند دو گانه من همین الان تماس گرفتم گفتم به زودی میفرستن گفتم تاریخ گفت مشخص نیست اما به زودی میفرستن به نظرم همه گی تماس بگیرین همه ی اسفند ماهی ها شاید روندش سریع تر شد
دی : اقا مال من زده سفید شیری با سفید فرق داره کسی میدونه بگه
اسفند : خدا واستون نسازه نمی‌دونیم کی به کیه
محمد607 اتو : اتوماتیک تبدیلی نداره ثبت نام کد 607 سقف فلز بود و خودشون به خاطر استاندارد 85 گانه با کد 611 سقف فلز تحویل دادن
پرهام : چرا مردم ازاری میکنی .من پیام نزاشتم
مرداد : سلام گالیور
محمد607 اتو : من تکمیل وجه ام 30 آبان بود کد 607 و تحویل 30 آذر بودم و 18 اسفند کد 611 با مدل 403 تحویل دادن
علیخانی کارشناس، : تبدیل نزدی تبدیل بزن
شیرازدی : من هنوز پلاک نشدم
عباس دی 401 : medi Day بله