آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

در دسامبر سال 2008 کمپانی هوندا اعلام کرد از مسابقات فرمول 1 کناره‌گیری خواهد کرد، علت آن هم چیزی نبود جز مشکلات مالی که در نتیجه بحران مالی جهانی به آن شرکت تحمیل شده بود. کمپانی Honda Motor Company Ltd که به اختصار Honda نامیده می‌شود هم به تولید موتورهای مختلف می‌پردازد و هم انواع مختلفی از وسایل نقلیه تولید می‌کند. در حالی که این کمپانی به خاطر تولید موتورسیکلت و خودروهای فرمول 1 شهرت دارد، به تولید و توسعه تجهیزات مربوط به هوانوردی، دریانوردی و حتی رباتیک و تجهیزات باغی و کشاورزی نیز می‌پردازد. این کمپانی با 14 میلیون تولید درسال، از نظر تیراژ تولید نیز در جزو بزرگ‌ترین تولید کنندگان به شمار می‌رود. ‌با این که مقر این کمپانی در شهر توکیو قرار دارد ولی دفاتر مرکزی آن در شهر براکلی انگلستان واقع شده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

کمپانی هوندا در تولید خودروهای فرمول 1 نیز از سابقه‌ای طولانی برخوردار است. این کمپانی نخستین بار در سال 1964 وارد مسابقات اتومبیل‌رانی شد و رانندگی این تیم را نیز رونی باکنام (Ronnie Bucknum) بر عهده داشت. در سال 1965 تیم اتومبیل‌رانی هوندا در مسابقات گرندپری مکزیک اولین پیروزی‌اش را با رانندگی ریچی جینتر (Richie Ginther) به دست آورد. سال بعد از آن این تیم در مسابقات گرند پری ایتالیا پیروزی به دست آورد ولی مسابقات فرمول 2 فرانسه در سال 1968 را از دست داد. حادثه مرگ یکی از اعضای تیم و کاهش فروش محصولات هوندا در ایالات متحده باعث شد کمپانی هوندا برای مدتی از مسابقات اتومبیل‌رانی کناره‌گیری کند و اوایل دهه 80 میلادی دوباره به مسابقات فرمول 2 بازگشت و بار دیگر موفقیت‌هایی به دست آورد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

در سال 1983 کمپانی هوندا تصمیم گرفت به مسابقات فرمول 1 برگردد و در سال 1984 با تیم Williams به مشارکت پرداخت. این مشارکت بسیار پربار بود و خودروهای تیم Williams که موتورهای هوندا نیروی پیشران آن‌ها را تأمین می‌کردند توانستند در جام قهرمانی خودروسازان فرمول 1 شش پیروزی پی در پی به دست بیاورند. تیم Williams در سال‌های 1986 و 1987 نیز موفقیت‌هایی به دست آورد ولی پس از آن و در سال 1988، کمپانی هوندا تصمیم گرفت با تیم مکلارن همکاری کند.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

کمپانی هوندا موفق شد در کنار شریک جدیدش یعنی تیم مکلارن در سال‌های 1988، 1989، 1990 و 1991 پیروزی‌هایی به دست بیاورد. در این زمان بود که کمپانی تصمیم گرفت به همراه کمپانی زیر مجموعه‌اش یعنی کمپانی Mugen-Honda از ورزش اتومبیل‌رانی بیرون برود ولی نام هوندا تا پایان سال 1999 همچنان افتخار آفرین بود. پس از ورود به قرن جدید، کمپانی هوندا دوباره تصمیم گرفت به مسابقات فرمول 1 برگردد و در نهایت به عنوان تأمین کننده رسمی موتور برای خودروهای تیم British American به مسابقات اتومبیل‌رانی بازگشت. در سال 2005 کمپانی هوندا تیم British American را خریداری کرد و مالک آن شد و در سال 2006 توانست با رانندگی جیسون باتن (Jenson Button) در مسابقات گرند پری مجارستان پیروز بشود.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)


منبع

AutoRacing

برچسب : هوندا , فرمول 1 , مکلارن , گرند پری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : تبدیل اختیاری هست من دارم منتظر شاهین میمونم من ساینا دوگانه هم داشتم که ۶ بار تبدیل به ساینا معمولی برام اومد قبول نکردم تا اینکه فروردین دوگانه تحویل گرفتم
آوین : شما از کجا مطمئنی داداش که با قطعیت صحبت میکنی؟
J4 : اینی ک میگی ۴۰۲ سال ساخت ماشینه
J4 : چطور j4 میدن گمرک مشکل نداره ولی ماشینای دیگه ب گمرک ربط داره؟؟؟
S5 تهران : خدا خیرت بده شما که رفیق رییس جمهوری یک زبان خیر بزار که اس ۵ ها رو هم تحویل بدن چون فقط ایشون به این راحتی میتونه وارد کارخانه ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربعی بشه و دپوی خودروها رو ببینه و مدیران کرمان خودرو بهش جواب بدن که تا کی تحویل میشه و بحث تحویل خودروها و مشکل از گمرکه یادمه دفعه قبل وزیر صنعت و معدن هم نتونست از کارخانه بازدید کنه چون مجوز نگرفته بود. بهرحال خدا خیرت بده صبح شاد شدیم.
s3 اراک : داداش خبر خوشی آوردی فقط ۸۰۰۰ تا ماشین یعنی امروز ۱۹ اردیبهشت هست و دو هفته ایام عید بوده کاری به تعطیلات بینشم نداشته باشیم فرض کنیم اسفند هم تعدادی ۱۴۰۳ تولید شده از هر مدل اینا خودشون میگن ماکسیمم تولید هر سالن روزانه ۲۰ تا ۴۰ عدد هست با توجه به محصولاتش باید ماهی ۴۰۰۰ تا تولید کنه ها !!! در ضمن ۸۰۰۰ تا ماشین زیر سایه بان حساب میکنم هر ماشین سدان تقریبا ۷ متر مربع و هر ماشین شاسی حدود ۸ متر مریع یعنی باید تقریبا ۶ هکتار فضای سقف شده داشته باشه البته اگر منظور این سایه بان های توی عکس کرمان بود که اول باران و باد حتی آفتاب هم کج بزنه کامل روشه تصویر های هوایی کارخانه هم چک کردم تصاویر بروز نبود و مربوط به بهمن بود و مشخص بود تعدادی خودرو توی فضای باز هست. امیدوارم قسمت تا دو هفته دیگه تحویل شروع بشه حداقل از حرفها درست باشه
تهران s3 : سلام یکی از دوستان از طریق یک آشنایی در خود کارخانه کرمان موتور سرنوشت خودروها را جویا شدن. اولا این دوست من به خود کارخانه مراجعه کرده و شهادت میده تمام خودروها زیر سایبون هست و از بارندگی و آفتاب و گردو خاک در امان هست . دوما در حدود ۸۰۰۰ خودرو تولید شده و آماده تحویل هست اما به جهت تغییر رئیس گمرک و مشکلاتی که گمرک ایجاد کرده مجوز خروج و بارگیری وجود نداره شخص مسئول و مدیر در کرمان موتور اظهار امیدواری کرده که تا یکی دو هفته دیگه مشکل برطرف میشه و خودرو ها تحویل میشه .
حمایت میکنیم از کارزار : رفتم مطالعه کردم اگه 5 هزار امضا بشه رسانه ها مثل 20:30 خبر رسانی و به کارخونه و دفتر کرمان موتور می‌ره حالا مخبر های کرمان موتور هم اینجا جمعشون جوره سریع به مدیرا خبر میدن مثل روزی که قرار بود دم شرکت جمع بشیم مامورها قبل ما اونجا مستقر بودن و پیامک تهدید آمیز دادن از حق خودمون نمی‌گذاریم و باید شفاف سازی بشه دلیل این تعویق ها لطفا برای دوستان خود خارج از این سایت لینک رو بفرستید
ابوالفضل دوگانه اسفند : خدایا بدادمان برس خسته شدیم ماشین ماروبدید
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : چیزی که من حس می کنم اینه که شرکت میخواد افزایش قیمت بده شاهین رو. برای همین حتی حاضر شده که جریمه تاخیر بده ولی سود بلندمدتش رو در نظر بگیره. خیلی منطقی به نظر نمیاد ولی اینکه میگفتن گیربکس ندارن و اینا حرف چرتیه چون که کوییک اتوماتیک رو دوباره بردن توی خط تولید. پس گیربکس دارن. ولی همون کوییک رو دارن 575 میلیون تومن میدن. خب قطعا دیگه شاهین اتوماتیک رو با 650 میلیون نمیدن دست مشتری. حالا ببینید که اینا چه سودی توی این افزایش قیمت دارن که حاضرن ماهی 19 میلیون جریمه تاخیر بدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اتومات تحویل دی : 22 آذر تکمیل وجه فاکتور نشدم.
پیش فروش مهر تحویل فرودین : الان زنگ زدم گفتن ماشین فیزیکی پلاک نصب شده در حال حمل به نمایندگی
دی دوگانه : سلام می خواستم بدونم هنوزم تحویل حضوری بری خرید بیمه بدنه تخفیف میده سایپا با نه؟
پارس زمستان 4723 : لطفاً پاسخ دهید خیلیا این سؤال و دارن
رضا‌دوگانه‌اسفند : چراحرف‌تودهن‌سایپا‌میندازی‌قیمت‌به‌قیمت‌اسفند‌تعزیراتم‌گفته‌هیچ‌افزایش‌قیمتی‌ندارن‌اسفندیها‌خودمون‌اگه‌حرف‌تو‌دهن‌سایپا‌نندازیم
دوگانه اسفند به پرهام : پرهام عزیز ممنون از اخبارت . کاش میتونستی یه تاریخ دقیقی از زمان ارسال دعوتنامه اسفند بگی از استرس دربیایم و پولمون آماده کنیم انشاله سریع تکمیل وجه کنیم
صادق : بچها امروز فاکتور نداشتیم؟ اونایی ک فاکتور شدند اعلام کنند
دی401 : منم 27 تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : همتان تاریخ وج بنویسید
من : من 27تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیستش .