تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران

 

تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران

معاون وزیر صنعت در حالی به چینی‌ها اخطار داده که اگر قطعات خود را داخلی‌سازی نکنند از بازار خودرو ایران حذف می شوند که برخی کارشناسان معتقدند حذف چینی‌ها از بازار خودرو ایران به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، محسن صالحی‌نیا روز گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه  صنعت خودرو هشدار داد که با توجه به تعرفه‌های تعیین شده، چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی محصولات‌شان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.
 
صالحی‌نیا با اشاره به مذاکره خودروسازان ایرانی با شرکای اروپایی گفته است که فولکس‌واگن آلمان، رنو، هیوندایی و کیاموتورز در حال مذاکره با خودروسازان هستند و به نظر می رسد آنها بتوانند جایگزین مناسبی برای چینی‌ها باشند.
 
در همین زمینه، امیرحسن کاکائی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت به اقتصاد نیوز می‌گوید:  در حال حاضر دوباره رابطه ایران با بزرگان صنعت خودرو دنیا برقرار شده و بستر توسعه صنعت خودرو به سبک و سیاق خودروسازان اروپایی و ژاپنی فراهم شده است.
 
او می‌گوید: با برقرار شدن روایط ایران با خارجی‌ها ما آماده یک جهش هستیم که این جهش خود را در کیفیت، قیمت و سطح تکنولوژی نشان خواهد داد و صنعت خودرو ما را به سمتی می‌برد که بتوانیم به همکاری خود با برندهای معتبر روی آوریم که در چنین شرایطی طبیعی است از خودروسازان چینی فاصله بگیریم.
 
این کارشناس صنعت خودرو می افزاید: چینی‌ها در دوره تحریم‌ها برای خود جایگاهی در صنعت خودرو ایران به دست آوردند به طوری که صاحب سهم در بازار ایران شدند و بعید است به راحتی از این بازار خارج شوند چرا که ورود خودروسازان جدید و عرضه محصولات آنها زمانبر بوده و دستکم دو سال زمان می‌برد.
 
کاکایی در خصوص اظهارات معاون وزیر صنعت تصریح می کند: به نظر می‌رسد در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که باید به سمت داخلی‌سازی قطعات برخی خودروها برویم از این رو هشدار  معاون وزیر صنعت هوشمندانه بوده و به نظر می‌رسد که اگر چینی‌ها قصد ماندن در بازار ایران را دارند بهتر است به تولید برخی قطعات در داخل ایران روی آورند.
 
در همین زمینه فربد زاوه به اقتصانیوز می‌گوید: حضور خودروسازان چینی در صنعت خودرو ایران رو به افزایش است و جای خالی یک اظهار نظر مناسب و قوی در خصوص ادامه فعالیت چینی‌ها حس می‌شد بنابراین اظهارات معاون وزیر صنعت در این خصوص به موقع بود.
 
این کارشناس بازار خودرو می‌افزاید: وقتی خودروسازان ما در مذاکره با بزرگان صنعت خودرو از آنها می‌خواهند 30 درصد صادرات محصولات تولیدی و 40 درصد ساخت داخل را بر عهده گیرند، پس بهتر است که از چینی‌ها هم بخواهیم که چنین راهی را برگزینند و فقط به فکر تولید برای بازار ایران نباشند بلکه از ظرفیت‌های کشورمان برای تولید محصول و صادرات آن به بازارهای منطقه استفاده کنند.
 
 
 
 
 
تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , حذف خودروسازان چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

خخخخ . بشین که چین بره و اروپاییا و ژاپنیا و کره ای ها هم بیان.
زهی خیال باطل
20:46  1394/12/11
پاسخ دادن
سهند 1
4

همین چین اگه باهاش قرارداد ببندن و راه رو براش باز کنن ماشینهای کوچک با کیفیت و قیمت مناسب تولید می کنه .....
19:02  1394/12/11
پاسخ دادن
سهند 1
3

شما فکر می کنین ماشین چینی نیاد ، ماشین اروپایی و امریکایی و ژاپنی سوار می شین ؟ نه بابا ، اون کسی که پول داره همین الان هم حداقل ماشین کره ای یا فرانسوی می تونه سوار بشه ولی........
18:58  1394/12/11
پاسخ دادن
سهند 1
2

خودرو سازای ما که یه مدل ماشین رو بگیرن تا 30 سال ولکنش نیستند تازه بعدش هم از پلاتفرم و موتورش استفاده می کنن برای تولیدات نسل بعد البته ایرانیزه شدش...... حداقل چینیها یه تنوعی و نو اوری در مدلهاشون میدن . با این اوضاع قیمت دلار وضعیت اقتصادی باز خوبه چینیها میان و گرنه دیدین تا یه تقی به توقی خورد پژو و رنو و مزدا و....... همه کشیدن کنار......
18:51  1394/12/11
پاسخ دادن
سهند 1
3

یه طوری میگین خوردرو چینی ،که انگار ما همش داریم سوار ماشینای المانی ، ژاپنی ، امریکایی و.... می شیم ، حداقل این چینیها یه تنوعی تو بازار ما دادن .....
18:45  1394/12/11
پاسخ دادن
امیر(سابق)
9

تبعات خروج چین یعنی ورشگستگی صنعت به معنای واقعی.. فکر کنید.. تمام پیچ و مهرهای صنعت از چین توسط دلالان محترم دولتی وارد میشه . طوری تو ایران ریشه دوانده که ایران شده یکی از ایالتهای چین . پول نفت به ما نمیده میگه جنس میدم پول گاز نمیده میگه جنس میدم . ای بابا این که از ایران بره را از سرتون بیرون کنید کجای دنیا میتونه مثل ایران پیدا کنه که زباله های تولیدی خودشو بریزه توش و ازش تشکر هم بشه
18:43  1394/12/11
پاسخ دادن
حسین
2

چین داره کمپانیهای اروپایی هم در اختیار میگیره. کجا بره.
15:30  1394/12/11
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
5

بله بازار اروپا رو داره در اختیار می گیره ولی نه با لیفان و جک و ام وی ام !
18:02  1394/12/11

بهنام
2

چین خودروهایی که به اروپا میده خیلی فرق داره تا این خودروهایی که در ایران
18:18  1394/12/11

بهنام
8

عمرا چین بزنن کنار.
چین پرروتر از این حرف هاست.
13:35  1394/12/11
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
4

تو همین یه ماه لیفان و هاوال دو مدل جدید رو برای فروش گذاشتند،قبلش هم مدیران خودرو مدل تیگو بیرون داده بود. پس اینها برنامه دراز مدت برای ماندن در کشور دارند. کالاهای چینی در همه بازارهای دنیا هستند که نشانگر بازاریابی عالی و رقابتی بودن این چشم بادومی ها است.
15:32  1394/12/11

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : خیر اینجور نیست. برای افرادی که رد شدن دقیقا علت رد شدن را ذکر میکنند. همان سطر اول جای مخصوص دارد
حسین : کسی از دوستان خبر داره. تایید آدرس توی سایت سخا برای ارائه به نمایندگی حتما باید تایید پست باشه یا تائید راهور باشه هم قبول میکنن؟
محمدرضا : سلام از دوستانی که ثبت نام ۴۰۲ بودن کسی هست که چانگان تحویل گرفته باشه ؟
خخت : عزیزجان اطلاعات اشتباه نده وقتی نمیدونی پیش فروش یک درصدماهیانه فروش فوری 3 درصدماهیانه
خخت : شما الان چجوری کارشناسی کردی کردی که قیمتش بالاس 400 دادی الان باچهارصدپرایدم نمیدن اتفاقا شاسی سایپا بعد ازپراید که تیبا شده محکم ترین شاسی داخلی رو داره الان ایرانخودرو ماشین پارسش بدون هیچ اپشنی با بدنه کاغذی 445 میلیونه امکانات اطلس فوله نکنه توقع داری با 400 تومن برات سیستم هوشمند خودکار راننده هوش مصنوعی بزارن بهترین و فول ترین ماشین داخلی چه ایرانخودرو چه سایپا الان اطلس هست یادم رفت بگم ازکمبود امکانات میگم برات گرمکن صندلی و وآپشنهای سانتافه روبراتون بزارن و یک تخفیف صدتومنی هم بهت بدن عزیزجان الان موتور125 هندا صدتومنه بعد فول ترین ماشین سایپا قیمتش بالاس و امکاناتش کم خوبه حالاخودت اپشن هاش رو شمردی البته نصفش نمیدونی ازاینکه بساط خنده دوستان روفراهم کردی تشکرکمی لبخندکافی بود
مهندس : بی خیال عزیز اول اینکه سانروف سفارشی نیست وهمه اطلس ها مجهزبه سانروف هستن سنسورباران ندارد اطلاعاتت کامل نی پس بی خیال
تیتانیوم ۲ بهمن : دوستان امیدوارم شما هم به زودی فاکتور بشید بالاخره من فاکتور شدم
اسفند : مرادبیک دروغ گو وقتی نمیدونی چرا اطلاعات غلط میدی
ابوطالب : دوستان گرامی قرارداد فروش کرمان موتور چند روز پس از تکمیل وجه اولیه و تحویل چکها و مدارک به نمایندگی تایید و ارسال میشه ؟؟ ایا غیر از رسید تحویل چکها و رسید تحویل مدارک قرارداد صادر میشه و نمایندگی بهمون تحویل میدهد ؟؟؟ ممنون
S3 ابان : ماهم ۸/۱۰هستیم چرا تماس نمیگرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شبگرد تنها : سلام دوستان پیام حمل ب نمایندگی برام اومده ،کی میرسه نمایندگی؟تکمیل وجه 26
محمد : دوست عزیز پیگیر جریمه تاخیر تحویل باشید ما هم مثل شما هستیم من زنگ زدم گفت حالا حالا مجوز خروج صادر نمیشه
رانا خراسان رضوی : 18 دی ماه تکمیل وجه و امروز صبح فاکتور شدم.
مجید : سلام واریز وجه شما کی بود و اینکه تحویل نود روزه بود؟
تبدیل به 207 : ایا تبدیل می زنید حواستون هست که ایا تاخیر دوماه باید جدا بدهند که تقریباا 15 ملیون هست گول نخورید مراقب باشید ازتون دزدی نشه
تبدیل به 20 : پس تاخیر دوماهش که 15 ملیون میشه چی؟؟؟؟؟
دنا : سلام منم با حسین آقا موافقم تارا بازار بهتری داره. ولی خودم ظاهر دنا پلاس رو خیلی دوست دارم.
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : اگه امروز کسی فاکتور شده اعلام کنه
گمنام : آره به شرطی که جریمه هارو بدن.ولی خب فک نکنم حساب کنن
دی : 10 روز از فاکتور شدن گذشت پلاک نشدیم