مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان

 

مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان

اجرای برجام و به‌دنبال آن لغو تحریم‌ها شرایط جدیدی را برای زنجیره خودروسازی کشور فراهم کرده است؛ به‌طوری‌که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قراردادهای جدید با خودروسازان معتبر دنیا که در پی توافق هسته‌ای منعقد شده، چشم‌انداز روشنی را پیش‌روی این صنعت قرار داده است.
 
 
 
در این بین رفت و آمد تولید‌کنندگان خودرو از شرکت‌های مختلف و مطرح جهان، سطح انتظاران مشتریان را تا حد زیادی افزایش داده است؛ به‌طوری‌که در شرایط فعلی بسیاری از مشتریان پساتحریم را مترادف با تغییر و تحولات اساسی در زنجیره خودروسازی کشور می‌خوانند. آنها با توجه به وعده خودروسازان در مورد شرکای آینده صنعت خودرو و همچنین مذاکرات پیش رو با این شرکت‌ها، دست از خرید کشیدند تا بلکه بتوانند در آینده‌ای نزدیک خودرویی با کیفیت و ظاهری متفاوت از تولیدات فعلی خودروسازان خریداری کنند.
 
خواسته مشتریان در هر نقطه‌ای از دنیا تعیین‌کننده کیفیت، کمیت و قیمت خودروهای تولیدی است. در این شرایط، تحریم خرید خودرو از سوی متقاضیان، حاوی پیام مهمی برای تولید‌کنندگان خودرو در کشور بود .این پیام از خواست متفاوت و جدید مشتری ایرانی در شرایط کنونی حکایت داشت. در این زمینه اما شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز با توجه به لغو تحریم‌ها و شرایط پیش‌روی خودروسازان، در نظرسنجی به دیدگاه و انتظارات عموم مشتریان در رابطه با تغییرات صنعت خودرو در شرایط کنونی پرداخته است.
 
این شرکت در هزار پرسشنامه الکترونیکی سوالاتی را برای بازدید‌کنندگان از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که روز گذشته پایان یافت، مطرح و خواسته آنها را از خودروسازان جویا شده است. سوال اولی که از مشتریان پرسیده شده این است که در چه بازه قیمتی تمایل به خرید خودروهای جدید دارید؟ طبق نظرسنجی صورت گرفته بیشتر پاسخ‌دهندگان تمایل به خرید خودرو در محدوده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان دارند این در شرایطی است که خودرو زیر 25 میلیون تومان در گزینه آخر پاسخ‌دهندگان قرار دارد، اما خودروهایی با بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان در گزینه دوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار گفته و خودروهای بین 75 تا 100 میلیون تومان نیز در گزینه سوم.اما سوال دیگری که از شرکت‌کنندگان پرسش شده این است که به‌نظر شما، اصلی‌ترین اولویت پیش‌روی صنعت خودروی کشور چیست؟ همان‌طور که قابل پیش‌بینی است پاسخ‌دهندگان، ارتقای کیفیت محصولات فعلی را از اولویت‌های صنعت خودرو خوانده‌اند حال آنکه تولید خودروهای به روز جهانی با فاصله کمی از گزینه اول مردم قرار دارد.
 
ارتقای شبکه خدمات پس از فروش و همچنین ایجاد تسهیلات در فروش خودرو نیز در اولویت‌های بعدی پاسخ‌دهندگان قرار دارد، اما سوال سوم پرسشنامه شرکت بازرسی کیفیت به این شکل مطرح شده که در دوران پساتحریم، چشم‌انداز صنعت خودرو کشور چگونه خواهد بود؟پاسخ به این سوال از سوی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، جالب توجه است چراکه نشان‌دهنده امید مردم به تغییرات اساسی در زنجیره خودروسازی کشور است. در این سوال 6/ 69 درصد پاسخ‌دهندگان چشم‌انداز صنعت خودروی کشور را همراه با شکوفایی و رشد این صنعت خوانده‌اند حال آنکه 4/ 30 درصد مابقی معتقدند که صنعت خودرو در دوران پساتحریم هیچ تغییری نسبت به گذشته نخواهد کرد. در این زمینه برخی از کارشناسان معتقدند که رکود فعلی و عدم‌تقاضای مناسب در بازار خودرو از همین سطح انتظارات مردم برای رشد و شکوفایی این صنعت در آینده و با همکاری خودروسازان خارجی نشات می‌گیرد، اما سوال آخر به سیاست‌های راهگشا برای صنعت خودرو اشاره دارد. در این سوال چهار گزینه مطرح شده است، تکیه بر طراحی خودروهای داخلی، واردات خودرو، مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی و مونتاژ و دست آخر نیز تمرکز بر ساخت قطعات خودرو.
 
در این سوال 3/ 64 در صد پاسخ‌دهندگان مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی و مونتاژ را به‌عنوان سیاست راهگشای صنعت خودرو خوانده‌اند. سیاستی که وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز در استراتژی توسعه صنعتی تاکید زیادی بر آن دارد. انتخاب دوم پاسخ‌دهندگان به این سوال تمرکز بر ساخت قطعات خودرو عنوان شده است. به این ترتیب 13 درصد نیز به این گزینه رای داده‌اند، اما تکیه بر طراحی خودرو‌های داخلی و همچنین واردات خودرو به ترتیب در انتخاب‌های بعدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار دارد. موضوع جالب توجه در این سوال واکنش مردم به واردات خودرو است؛ چراکه آنها نیز واردات را راهگشای صنعت خودرو نمی‌خوانند هرچند که بر مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی تاکید می‌کنند.در این بین به‌نظر می‌رسد که پاسخ شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به واقع مسیر مشخصی را پیش‌روی تولید‌کنندگان خودرو قرار می‌دهد. اینکه مردم مشارکت با خودروسازان معتبر را در اولویت خود می‌دانند یا اینکه بر ارتقا کیفیت محصولات داخلی در پساتحریم تاکید می‌کنند، خواسته‌ها و تمایلات معقولی است که باید مورد توجه مسوولان وزارت صنعت و خودروسازان قرار گیرد؛ چراکه رکود فعلی بازار خودرو، نتیجه بی‌توجهی به خواسته‌هایی است که در چند سال گذشته کمتر به آن توجه شده است.
 
 
مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان
 
 
 
 
مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , مشارکت با خودروسازان معتبر خارجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

عجب تحقیق آماری قوی و متقنی.
خیلی کیفور شدم و از این کارهای علمی که داره انجام میشه ب خودمون میبالم.
البته گمونم با ذره بین مارو نگا میکنن و گوشمون رو درازتر از حد معمول میبینن.
17:43  1394/12/15
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

برندهایی که قبلا رابطه خوبی با ایران داشتند مثل بنز و ولوو و اسکانیا علیرغم برداشته شدن تحریمها همچنان نگران سرمایه گذاری در ایران هستند و تا زمانی که اطمینان از ادامه روند لغو تحریم ها نداشته باشند به طور جدی وارد بازار ایران نخواهند شد.
کجایید دولتمردانی که با افتخار قطعنامه ها را کاغذ پاره میخواندید؟ آیا وزیران پیشین که تلاش برای اقتصاد مقاومتی و قطع ارتباط با خارج سرلوحشون بود امروز خودشون و خانوادهاشون پراید و سمند سوارند یا نگران تعویض بنزشون با مدل جدیدتر؟
12:20  1394/12/15
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

همشون سر و ته ی کرباسن.
16:43  1394/12/16

سجاد
4

اي بابا ... مردم ...
اين مطلب رو كه خوندم مثل مجنونا اولش لبخندي زدم و بعد به يكه نقطه خيره شدم ...
از ايراني بودم انوهگينم ...
11:25  1394/12/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر
4723 : پیامک برات اومده؟