موج انتقاد از افزایش قیمت خودرو

 

موج انتقاد از افزایش قیمت خودرو

 
در واکنش به اقدام شورای رقابت صورت گرفت.
 
اقدام اخیر شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای داخلی موجی از انتقادات کارشناسان را به دنبال داشته است، کارشناسانی که خواستار کاهش قیمت‌ها هستند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش 1.8 درصدی محصولات ایران خودرو و 0.4 درصدی محصولات سایپا خبر داد.
 
اعلام این موضوع موجی از واکنش‌های انتقادی را به دنبال داشت. در این زمینه برخی کارشناسان شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و برخی دیگر نیز خواستار کاهش قیمت خودرو شده‌اند.
 
یک منتقد صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید: متاسفانه شورای رقابت به شورایی برای توجیه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو تبدیل شده است.
 
علی خاکساری ادامه می‌دهد: وزارت صنعت و شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو با هم هماهنگ هستند و این شورا هر آنچه از سوی وزارت صنعت اعلام می‌شود را تصویب می‌کند.
 
وی اظهار می‌کند: درشورای رقابت دور هم می‌نشینند و منافع دو خودروساز بزرگ را تامین می‌کنند. مصوبات شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو از پیش تعیین شده است و شورا تنها جنبه قانونی به آن می‌دهد.
 
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز در این زمینه می‌گوید: قیمت خودروهای داخلی نه افزایش بلکه باید کاهش یابد. مشخص نیست براساس چه مستندات و چه منطقی شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی را افزایش داده است.
 
محمد جعفری خاطرنشان می‌کند: تورم سالانه دلیل منطقی برای افزایش قیمت خودرو نیست. لغو تحریمها باعث کاهش هزینه‌های تولید خودرو در کشور شده است بنابراین حداقل انتظار این بود که اگر قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد، افزایش نیز نیابد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در واکنش به اقدام شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌گوید: ‌عملکرد شورای رقابت مناسب نبوده و نتوانسته به وظیفه ذاتی خود که از بین بردن انحصار از بازار خودرو است عمل کند.
 
امرالله امینی ادامه می‌دهد: چرخه افزایش قیمت خودرو دور باطلی است که به ضرر مصرف‌کنندگان است. ‌قدرت خرید مردم پایین است و نمی‌توانند این محصولات را با این قیمتهای بالا خریداری کنند.
 
وی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه شورای رقابت به ابزاری برای توجیه افزایش قیمت خودرو تبدیل شده است. امیدواریم شورای رقابت در عملکرد خود تجدیدنظر کرده و نسبت به کاهش قیمتها اقدام کند.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , موج , انتقاد , افزایش , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاربر: نوید جهرمی
6

دو حالت داره دیگه: یا برجام اتفاق افتاده و هزینه ی خودروسازا کاهش داشته (فقط بیمه و مالیات و کارگر آن هم ب مقدار کم افزایش ک در مقابل کاهش قیمت مواد اولیه و محصولات پتروشیمی و قطعات نادید میشه گرفت.)
یا برجام ی توهمیه که فک میکنن اتفاق افتاده و در عمل همه چی مثل قبله.
برای من نوعی که فرقی نمیکنه هیچ کدومش.چون این جماعتو میشناسم. اینا دنیا زیر رو رو هم بشه عوض بشو نیستن.
18:07  1395/02/18
پاسخ دادن
امیر(سابق)
12

اینها به انتقادهای مردم که گوش نمیدن. نمونش همین بنزین که بشدت سرطانزا و نامرغوب و گران هست که تمام ارگانهای بهداشتی و محیط زیست اعتراض داشتند و آخرش چی شد. همین پمپ بنزینها که بالای90درصد کم فروشی میکنند. یا ماشینهایی که بشدت بی کیفیت و نمایندگیها جوابگو نیستند. دلیلش هم اینه، اینا خیالشون از طرف مردم راحته که هیچ بخاری ازشون در نمیاد و هر چی بیشتر ظلم کنند بیشتر مورد حمایت مردم هستند
15:40  1395/02/18
پاسخ دادن
ناشناس
0

این قصه پرغصه سر دراز دارد. خودروسازی یا بهتر بگویم فرغون سازی در ایران به یک نمابش مسخره می ماند که هیچ چیزش از قیمت گرفته تا کیفیت قطعات و خدمات پس از فروش و... منطبق بر استانداردهای جهانی نیست.
از طرفی انحصار و عدم رقابت باعث می شود مردم مجبور به خرید گاری های ایران خودور و سایپا شوند. خودروهای وارداتی هم که دولت سر گردنه نشسته و تعرفه های نجومی دریافت می کند.
شما کلاهبرداری وحق خوری آشکارتر از این سراغ دارید؟
14:08  1395/02/18
پاسخ دادن
اکبر
9

قیمت خودرو در ایران یعنی به قیمت سه تا چهار برابر قیمت جهانی بخر اما از یک دهم خدمات بعد از فروش و گارانتی استفاده کن .
10:46  1395/02/18
پاسخ دادن
سامان
10

علت داخلی سازی یک خودرو این است که ارزان تر به دست مصرف کننده برسد .اما در ایران ؛خودرو 7000 دلاری موقع داخل سازی 20 درصد قطعاتش دزدیده میشه (در ال 90 توری زیر برف پاک کن ،نمد درب موتور ،نمد صندوق عقب ،رینگ فولادی زاپاس به جای رینگ آلومینیمی و...) قطعات اصلی با قطعات درجه 3-4 ایرانی و چینی عوض میشه ،مونتاژو ساخت کابین و رنگ آمیزی به بدترین شکل ممکن انجام میشه و...وجالب اینکه به دو برابر قیمت فروخته میشه و در آخر شرکت خودرو ساز هم اعلام میکنه سودی حاصل نمی کنه!!!
10:43  1395/02/18
پاسخ دادن
علی
5

"در این زمینه برخی کارشناسان شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و برخی دیگر نیز خواستار کاهش قیمت خودرو شده‌اند."

شریک دزد بودن تو این مملکت تبدیل شده به یک جوک نه یک درد در غیر اینصورت دولت اینقدر گاری سازی ها رو حمایت نمی کرد دردناک تر از اون اینه که مردم هم ناخواسته حامی این صنعت ظالم هستند!متاسفانه...
10:27  1395/02/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : خیر اینجور نیست. برای افرادی که رد شدن دقیقا علت رد شدن را ذکر میکنند. همان سطر اول جای مخصوص دارد
حسین : کسی از دوستان خبر داره. تایید آدرس توی سایت سخا برای ارائه به نمایندگی حتما باید تایید پست باشه یا تائید راهور باشه هم قبول میکنن؟
محمدرضا : سلام از دوستانی که ثبت نام ۴۰۲ بودن کسی هست که چانگان تحویل گرفته باشه ؟
خخت : عزیزجان اطلاعات اشتباه نده وقتی نمیدونی پیش فروش یک درصدماهیانه فروش فوری 3 درصدماهیانه
خخت : شما الان چجوری کارشناسی کردی کردی که قیمتش بالاس 400 دادی الان باچهارصدپرایدم نمیدن اتفاقا شاسی سایپا بعد ازپراید که تیبا شده محکم ترین شاسی داخلی رو داره الان ایرانخودرو ماشین پارسش بدون هیچ اپشنی با بدنه کاغذی 445 میلیونه امکانات اطلس فوله نکنه توقع داری با 400 تومن برات سیستم هوشمند خودکار راننده هوش مصنوعی بزارن بهترین و فول ترین ماشین داخلی چه ایرانخودرو چه سایپا الان اطلس هست یادم رفت بگم ازکمبود امکانات میگم برات گرمکن صندلی و وآپشنهای سانتافه روبراتون بزارن و یک تخفیف صدتومنی هم بهت بدن عزیزجان الان موتور125 هندا صدتومنه بعد فول ترین ماشین سایپا قیمتش بالاس و امکاناتش کم خوبه حالاخودت اپشن هاش رو شمردی البته نصفش نمیدونی ازاینکه بساط خنده دوستان روفراهم کردی تشکرکمی لبخندکافی بود
مهندس : بی خیال عزیز اول اینکه سانروف سفارشی نیست وهمه اطلس ها مجهزبه سانروف هستن سنسورباران ندارد اطلاعاتت کامل نی پس بی خیال
تیتانیوم ۲ بهمن : دوستان امیدوارم شما هم به زودی فاکتور بشید بالاخره من فاکتور شدم
اسفند : مرادبیک دروغ گو وقتی نمیدونی چرا اطلاعات غلط میدی
ابوطالب : دوستان گرامی قرارداد فروش کرمان موتور چند روز پس از تکمیل وجه اولیه و تحویل چکها و مدارک به نمایندگی تایید و ارسال میشه ؟؟ ایا غیر از رسید تحویل چکها و رسید تحویل مدارک قرارداد صادر میشه و نمایندگی بهمون تحویل میدهد ؟؟؟ ممنون
S3 ابان : ماهم ۸/۱۰هستیم چرا تماس نمیگرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شبگرد تنها : سلام دوستان پیام حمل ب نمایندگی برام اومده ،کی میرسه نمایندگی؟تکمیل وجه 26
محمد : دوست عزیز پیگیر جریمه تاخیر تحویل باشید ما هم مثل شما هستیم من زنگ زدم گفت حالا حالا مجوز خروج صادر نمیشه
رانا خراسان رضوی : 18 دی ماه تکمیل وجه و امروز صبح فاکتور شدم.
مجید : سلام واریز وجه شما کی بود و اینکه تحویل نود روزه بود؟
تبدیل به 207 : ایا تبدیل می زنید حواستون هست که ایا تاخیر دوماه باید جدا بدهند که تقریباا 15 ملیون هست گول نخورید مراقب باشید ازتون دزدی نشه
تبدیل به 20 : پس تاخیر دوماهش که 15 ملیون میشه چی؟؟؟؟؟
دنا : سلام منم با حسین آقا موافقم تارا بازار بهتری داره. ولی خودم ظاهر دنا پلاس رو خیلی دوست دارم.
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : اگه امروز کسی فاکتور شده اعلام کنه
گمنام : آره به شرطی که جریمه هارو بدن.ولی خب فک نکنم حساب کنن
دی : 10 روز از فاکتور شدن گذشت پلاک نشدیم