خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین s5 : من هم دقیقا همین شرایط و شهریور ثبت نام و دی تکمیل وجه ولی هیچ خبری از شاسی هم نیست
محمد G : سلام .این نوع خودرو از کلاس تیبا می‌باشد .بدنه موتور همون تیبا دو هستش .با کمی تغییرات تا قطعات الکترونیکی .وهمچنین سه تا اسب بخار ..ولی از لحاظ تریم داخلی خودرو ومانیتور قابل قبوله .و همچنین قابلیت ویا ابسن سانروف ودکمه های کنترلی روی فرمان که البته کروز نیست وهمون تنظیم آهنگ وبلوتوث وسپر وحراغ های عقب که به روز شده ‌فقط همین
با درود : آقا مصطفی درسته میفرمایید بعد یک ماه تکمیل وجه ولی منظور یک ماه کاری هست .به جز ایام تعطیلات رسمی . ممکن هست یک هفته ایی یا بیشتر تاخیر در تحویل باشه .
زهرا : من هم شرایط شمارو دارم، شهریور ماه ثبت نام کردم، دی ماه تسویه کامل انجام شده ولی هیچ خبری از شاسی نیست
جهان : طی چند روز پیش رو برات شاسی میزنن
یاشار : خدایی اطلس میگن خوبه ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه لطفا اگه کسی بتونه یه راهنمایی کنه ماشینه خوبی هس یا نه من خودم کویک Rداشتیم خیلی عالی بود اگه مثل کویک باشه دیگه خیلی خوبه دوستان ایا اطلس ارزش خرید رو داره یا نه و مشتریش خوب هس یا نه لطفا یه کسی راهنمایی کنه ممنون
مصطفی : سلام دوستان یک ماه دقیق بعد از تکمیل وجه تحویل میدن یک روز هم دیر تر نمیدن انقد نگران نباشید
مهرداد۷۵ : دوستان ظاهرا اونهایی که پیش فروش بودن را نسبت به فروش فوری ها دیرتر فاکتور میکنن بخاطر همین تاریخ تحویل بعضی عقب جلو شده فروش فوریها تا ۲۴ فاکتور شدن
رادمهر : پیش فروش ۱۲ درصد فروش فوری ۱۴ درصد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا : درود مشتریان گرامی امروز دعوتنامه اسفند ابلاغ خواهد گردید جهت تکمیل وجه ازتاخیر به وجود امده پوزش می طلبیم
60019تحویل 29اسفند به 21 : از داخل قسمت میز خدمت مشتری.ردیابی قرارداد .تاریخ زیر درحال فاکتور شدن
دوستان : خواهشا بگین تا چندم پلاک شدین ؟ چند روز بعد فاکتور پلاک می کنن
صادق 207 اسفند : تاریخ بروزرسانی که میشه یعنی امروز دارن اون ماشینو فاکتور میکنند.
رانا پلاس طرح مادران موعد تحویل 30لهمن تکمیل وجه 19دی : طرح مادران خراسان رضوی هیچ خبری نیست و دو روز هست رنگ میزنم نمایندگی .سر و صدا و داد و بیداد .آخرش گفت چه چند روز وقفه داریم و بعد دوباره شروع به فاکتور میکنیم خدا بخیر بگذرونه باز چه خوابی دیدند دو ماه هست رو فاکتور می‌چرخه که اللهی ایران خودرو هم لاش بچرخه ملت رو جون به لب میکنند
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شد اطلاع بدید ممنون
صادق 207 اسفند : ان شاء الله امروز فاکتور داریم. بچهای 18 دی امروز فاکتور میشن.
حسین : عزیزان گرامی ماشین تحویل میگیری تو باک چقدر بنزین باید باشه ؟
احسان : سلام دوست عزیز از کجا متوجه بروز سیستم فاکتور میشی ممنون میشم من هم راهنمایی کنی
موسی : من آبدارچی مدیرعامل ایران خودرو هستم بهش گفتم زودتر ماشیناتون تحویل بده...