استراتژی خودروسازان کره‌ای‌ برای برد در رکود اقتصادی

 

استراتژی خودروسازان کره‌ای‌ برای برد در رکود اقتصادی

 
هیوندای موتور و شرکت تابعه اش کیا موتورز از افول صنعت خودروی روسیه برای افزایش سهم بازارشان استفاده کرده و فشار بر خودروساز روسی آوتوواز را مضاعف کردند.
 
به گزارش ایسنا، خودروسازان کره‌ای در طول رکود اقتصادی روسیه سطح تولیدشان را حفظ کرده اند و قیمتها را پایین نگه داشته اند تا زمانی که فروش دوباره رونق گرفت، موقعیت برتری داشته باشند. رکود اقتصادی روسیه باعث شده فروش خودرو در این کشور از سه میلیون دستگاه در سال در فاصله سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ نیمی کاهش پیدا کند.
 
شرایط سخت آوتوواز که زمانی برترین خودروساز روسیه بود، به این استراتژی کمک کرده است. این خودروساز روسی در مقایسه با سایرین ضربه بدتری خورده و موفق نشد وجهه برند لادا را که از نظر بسیاری از مردم روسی کیفیت کمتری نسبت به خودروهای خارجی دارد بهبود دهد.
 
این بدنامی و چالش قوی از سوی هیوندای و کیا، فشار بر رنوی فرانسه که در سال ۲۰۰۸ با پرداخت یک میلیارد دلار ۲۵ درصد سهم در آوتوواز بدست آورد را تشدید کرده است در حالی که این خودروساز فرانسوی امیدوار بود موفقیتی که با داسیا در رومانی بدست آورد را با لادا در اروپا تکرار کند. ارزش سهام رنو در آوتوواز از آن زمان به میزان ۷۰ درصد کاهش یافته است.
 
هیوندای ۳۴ درصد سهم در کیا موتورز دارد که در اوج بحران مالی آسیایی در سال ۱۹۹۸ بدست آورد در حالیکه رنو اکنون بواسطه اتحاد با نیسان، مالکیت عمده آوتوواز را در اختیار دارد.
 
فروش خودرو در روسیه به دلیل بحران اقتصادی ناشی از قیمتهای پایین نفت و تحریمهای غربی که قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش داد، سال گذشته به میزان ۳۶ درصد کاهش یافت.
 
طبق اعلام گروه صنعتی انجمن شرکتهای اروپایی، اما فروش هیوندای و کیا به ترتیب تنها ۱۰ و ۱۶ درصد کاهش یافت و ارزش سهم آنها از سال ۲۰۱۲ دو برابر شده و به حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
 
در مقابل مجموع سهم بازار آوتوواز و رنو-نیسان از سال ۲۰۱۲ حدود ۳۰ درصد مانده است. اُفت فروش آوتوواز که سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشت، رشد رنو-نیسان را خنثی کرده است.
 
سخنگوی هیوندای موتور اعلام کرده این شرکت برای حمایت از منافع و توسعه سهم بازارش، قصد دارد محصولات جدیدی عرضه کرده و تولید محصولاتش در روسیه را افزایش دهد.
 
بر اساس گزارش رویترز، استراتژی خودروسازان کره ای برای استفاده از رکود اقتصادی برای توسعه سهم بازار و بُرد بازار در زمان رونق فروش پیش از این بویژه در آمریکا موثر واقع شده است.
 
هیوندای تنها خودروساز بزرگی بود که فروش در آمریکا را در زمان رکود سال ۲۰۰۹ بازار افزایش داد و زمانی که در سال ۲۰۱۱ فروش بهبود یافت، این خودروساز ۵.۱ درصد سهم از بازار خودروی آمریکا داشت.
 
این خودروسازان کره‌ای با سرمایه‌گذاری در تولید داخلی و اعتباری که برای عرضه خودروهای قیمت مناسب و مطمئن کسب کرده‌اند، اکنون درصددند همین موفقیت را در روسیه تکرار کنند و به کمک کارخانه خودروسازی هیوندای در روسیه که خودروهای پرفروش هیوندای سولاریس و کیا ریو را تولید می‌کند سایر خودروسازان خارجی را کنار زده اند.
 
این کارخانه به خودروسازان کره‌ای کمک کرده برخلاف رقیبانی مانند غول آلمانی فولکس واگن که به قطعات وارداتی گران قیمت متکی هستند خودروهای ارزانتری بفروشند و رقیبانشان را ناچار کنند قیمتها را برای جبران کاهش ارزش روبل افزایش دهند.
 
قیمت کیا ریو که سومین خودروی محبوب روسیه در سال جاری پس از سولاریس و لادا گرانتای آوتوواز است در مقایسه با افزایش ۲۴ درصدی متوسط قیمت خودروهای روسیه از اواخر سال ۲۰۱۴، تنها ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش داشت.
 
هیوندای و کیا ممکن است حتی آماده باشند برای حفظ فروش، حاشیه سودشان را کمتر کنند.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , استراتژی , خودروسازان , کره‌ , رکود , اقتصاد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

مصرف کننده
2

سلام.بابا به خدا سزاوار نیست ماشین هفتاد تومنی رو به ملت بدین صدو چهل پنجاه تومن یا ماشینه پنجاه شصت تومنی رو بدین ملت صد تومن
فرض مثال هیوندایی که همچین ماشینی نیست که اینقدر محصولاتش تو ایران گرونه...
مردمم عادت کردن هر ماشینی گرونه میگن خوبه
23:25  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

هرکسی به اندازه تلاشش بدست میاره و البته وجدانش!!!!
که در محصولات کیا و هیوندای بطور کامل دیده میشود!

امیدوارم که پیشرفتشون مایه درس گرفتن بعضیا بشه همزمان با این دو خودروساز شروع به کار کرده اند...حالا بماند من اینجا نمیگم که خجالت نکشن!!!!
21:15  1395/04/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
8

هیوندا و کیا حقشونه که یکی از بهترین جایگاه ها رو در دنیا کسب کنند چون تمام سودی که به دست می آورند رو با تلاش بیشتر صرف تحقیق و توسعه و عرضه مدل های بهتر و با کیفیت تر میکنند. برعکس خودروسازان ما که تا روزی که مشتری باشه به خودشون زحمت نداده و همون جنس رو تا حد ممکن گرون میکنند! سودش هم به جای تحقیق و توسعه شرکت به جیب افراد خاص میره.
15:40  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
9

من در کامنتهای قبلی عرض کرده بودم که نظام صنعتی ما کمونیستی هست که شاهد از غیب رسید . این هم نمونه کپی برابر اصل صنعت خودروسازی ایران و روسیه که اگه همینطور پیش بره و یه فکری نکنند به سرنوشت آنها که سقوط و انشاال... ورشکستگی خودروسازهای ایرانی هست میرسند
15:08  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: MeHdI j
5

به امید روزی که هیوندای و کیا توی خود ایران کارخونه مادر تاسیس کنن و مردم ما از کفتاروهای گرسنه عربی خرید نکنند
14:20  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : باسلام.چن‌دقیقه پیش ی‌پلاک دیدم رو‌پراید بود 66ق166ایران 66جالب بود
حسن شاهبازی : مبارک باشه انشاالله
حمید دیلمی : آره جان خودشون ، آذر 1403 تکمیل وجه کردیم هنوز خبری نیست
حمید دیلمی : اصلاً ، طرح مادران که هیچ اگه طرح مادربزرگان هم باشه باز همینه ... احتکار ، رانت و خندیدن به ریش مردم ، خدا ازتون نگذره
بهزاد ۲۲ اسفند : سلام و عرض ادب واریزی ۲۲ اسفند فاکتور ۴تیر پلاک ۱۰تیر تحویل ۱۱ مرداد امیدوارم همگی هر چه زودتر تحویل بگیرید
میلا : پاسخ به احمد دقیقا درسته
علی شاهین cvt : سلام دوست عزیز پلاک شدن رو تو سایت میزنه؟
X5 دیماه : سلام. فقط دارن تند تند شاسی میکنن تا جریمه نخوره و کسی انصراف نده. وگرنه تا ۳ماه دیگه خبری از تحویل نیس. اونایی که تاریخ تحویلشون گذشته کمتر از یک ماه شاسی میشه و کارت ماشینم میدن که ما به موقع دادیم. ولی به تاریخ تحویل نگاه نمیکنن. هرکی شاسی نشده میخواد زودتر انصراف بده. نه تحویل میدن نه جریمه دیرکرد
احد ۲۵ اسفند : با حدس و گمان نمیشه. عزیزانی که فاکتور میشن بیان بگن تا ما هم از بلا تکلیفی دربیایم. هم تاریخ واریز و هم سخا رو بگید.
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام آریا بسلامتی مبارک باشه ممنون از اطلاع رسانی شما خیلی لطف داری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام شماره پزیرش بزار
ساینا تبدیل تیرماه : با سلام دوستان واریز مرحله اول 25 آذر 1403 مرحله دوم 2 تیرماه تبدیل دوگانه به تک امروز تحویل گرفتم . ان شاءالله قسمت همه هموطنان عزیز
یکی از مالباختگان : به همین شکل هستش، پیش فروش میزارن پول میگیرن نصفش میدن جا حقوق 30 درصدشم نوش جان میکنن و 20% هم میدن قطعه ساز تا سری دیگه. و این چرخه ادامه دارد نا ابد و یک روز
علی : سلام دوستان من 24 تیر مبلغ 334 میلیون تومان برای ساینا 30 روزه پرداخت کردم در صورت تاخیر ماهی چقدر سود تاخیر میشه؟
محسن یوسفوند : من 10 خرداد واریز کردم فروش فوری 30 روزه 61 روزه فاکتور نشده
207 : سلام مبارک باشه فروش فوق العاده بوده
سامان 207 قالپاق : 207 پانا قالپاق تحویلی 4برج چهار هنوز فاکتور نشدم با سی هفت هشت روزتاخیر
کوییک r تیپ s واریز 19 خرداد : آیکیو جان مثلا خیلی واردی خودم میدونم منظورم اینه که واسه همه بلید مثلا 15 بیاد تا 25 تکمیل وجه این 2 خرداد یا 10 خرداد چیه من منظورم اینه آیکیووووو کوییکی
علی : منم 12 تیر تبدیل زدم فکرکنم به این زودی فاکتوربشیم هنوز تبدیلی 4 تیر فاکتور نشده
6 تیر 207 : سلام تبدیلی به 207 موعد 6 تیر امروز 19:05 دقیقه توی میز خدمت فاکتور شد سفید فوق العاده تهران.