چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

 

چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

 
مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است.
 
در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.
 
این در حالی است که براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.
 
طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.
 
در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.
 
هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.
 
 
 

منبع

افتصادنیوز

 

برچسب : خودرو , چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

11 نظر

کاربر: SAJAD
0

خیلی جالبه صفحه اول سایت سایپا//یه پیامک هست مال بازرسی//بهش شکایت نوشتم دیشب//امروز صبح بم از تهرون زنگ زدن//میگه ماشین شما چند روزه تولید نشده//قطعه ندارن//بهش میگم دعوتنامه هنوز نیومده تحویل تیر میگه نمیدونم//جالبه//بش گفتم شمام مثل داش بزرگتر ما//ولی شما هم که مثل من هیچی نمیدونی//الان برای چی زنگ زدی واقعا!!!!!!!!!!!!!!!! فک کنم برا همدردی زنگ زده بود خخخخخخخخخخخخخخ
10:45  1395/04/17
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
1

همانگونه؟!
در کشور عزیزمان مثال زیره به کرمان بردن یعنی مسخره کردن و تیکه انداختن به طرف مقابل میباشد، ولی آما منظور دلسوزان چیه؟ چی چیه، فقط اونا میدونن!
01:52  1395/04/09
گزارش
پاسخ دادن
ناشناس
6

این قضیه شکایت به جوک بیشتر شبیه هستش.
کمپانی های خودروسازی ایران همه آقایون و حضرات درش شریک هستند و مایه تیله حسابی ازش می برند. حالا شما می خواهی پیش کی از کی شکایت کنی؟
آخر کدوم عاقلی می آید نان خودش را آجر کنه؟
17:11  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

چیزی به نام شکایت از خودروسازان وجود ندارد... اوایل سال 94 یه خودرو از ایرانخودرو تحویل گرفتیم تو جاده ترمزش نگرفت و تصادف خیلی بدی کردیم قشنگ نیمی از ماشین رفت... به هرجا که بگید شکایت کردیم از ایرانخودرو وزارت صنعت شورای رقابت دفتر ریاست جمهوری شرکت استاندارد و... و درخواست تعویض خودرو دادیم ولی جواب شون این بود: حادثه مربوط به شرکت ایرانخودرو نبود اخیرا برای بار آخر به وزیر صنعت از طریق سامانه وزارت صنعت ( مقام عالی وزارت ) درخواست خود را مطرح کردیم که اگر این دفعه ماشین را تعویض نکردند شکایت را به خدا میبریم... مردم نخرید ماشیناشون ایراد داره ما نزدیک بود کشته شویم کسی پاسخگو نیست... 1car به کسی توهین نکردم خواهشا تایید کن
20:12  1395/04/08

گزارش
امیر(سابق)
7

این که زمان کمپین داد و بیداد بود ماشینهای بی کیفیت ایرانی نخرید و در عرض یک هفته 130هزار ثبت نام شد الان باید ظلمها را هم تحمل کرد. اگر ما هم مثل مردم اروپا برای خودمون ارزش قائل بشیم و 6 ما ماشین نخریم همه چیز درست میشه
20:21  1395/04/08

گزارش
کاربر: m&z
8

خیلی جالبه، همه میدونن که سران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت خودشون بزرگترین سهامداران خودروسازها هستند. حالا شکایت خودشون رو پیش خودشون کنیم و یک کد رهگیری فرمالیته هم بگیریم!!!
15:58  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
نوید
4

وقتی در قراردادشون قید می کنند به هیچ وجه امکان لغو قرار داد وجود ندارد . قانونی وجود ندارد .
دیر تحویل میدن .
زنگ میزنن ماشینی که شما سفارش دادی نیست فلان ماشین را باید انتخاب کنید .
زنگ میزن میگن مدل انتخابی شما نیست باید مدل را عوض کنید
زنگ میزنن میگن رنگ انتخابی شما نیست . رنگ فلان را باید انتخاب کنید .
وقتی میاد ماشین . آپشن هاش اونایی نیست که تو سایت و موقع تحویل داخل کاتالوگ اعلام کردند .
و ...

ولی هیچ کدام از این ها دلیلی برای لغو قرار داد از طرف مشتری نمیشه .
اگر خودرو سفارش دادی بهت فرقون تحویل دادن هم حق نداری چیزی بگی . چون قرار داد قابل لغو نیست .
14:17  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
11

یاد یه ضرب المثل افتادم که میگه. شکایت دزد را پیش دزد بردن. آخه چه مقامی تو ایران هست که واقعا مشکل مردم براش مهم باشه. از نماینده مردم که تو مجلس هست و فقط زمان انتخابات میاد چندتا شعار میده بگیر تا برو بالاتر. من از زمان کمپین دیگه ماشین نخریدم قبل از اون هم هیچ وقت ماشینمو نمایندگی نبردم چون بیرون از نمایندگی هم کارم بهتر راه می افتاد و هم به من بی احترامی نمیشد
13:39  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
علي
4

پيش شاه دزد بردن
15:10  1395/04/08

گزارش
مهرداد
10

تاریخ هاشون که دروغه و به این زودیا شکایت رو پیگیری نمیکنن ، در کل 1 سال دوندگی با 2 میلیون تومن پول برای هزینه های خورده ریز و پرونده سازی و ... لازم هست و بعد اینو یادمون نره که از کی شکایت کردیم (خودرو ساز) که زورش به همه میچربه و یه عده زیادی دارن ازش نون میخورن نکته بعدی این که اگر مسئولین بخوان این مشکلات رو خودشون حل میکنن ، میتونن راحت ناظر بزارن که پیشگیری کنن نه درمان کلا این جا قانون زیاد کاربردی نیست و فقط چندتا نوشتست که کسی رعایتش نمیکنه !
10:21  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
حميد
4

چشم
10:01  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات cvt : ممنون از آقا مجتبی عزیز تکمیل وجه 13 و 14 اسفند اگه فاکتور شدن اطلاع رسانی کنن.
شاهینgl : سلام‌زنگ‌زدم‌کارشناس‌گفتم ۲۷‌تکمیل‌وجه‌کردم‌ گفت‌ جز‌ ۲۸‌ حساب‌میشید‌
جی ال : سلام سخا چه تاریخی ثبت کردید؟
شاهینcvt_mojtaba : 13 اسفند هنوز فاکتور نشدن.
محمد : من زنگ زدم 096550 گفتن تا 17 اردیبهشت GL فاکتور شده. گفت بعد از 30 روز کاری سود تاخیر تعلق میگیره. گفتم پس فعلا ماشین خدنت خودتون بمونه🤐🤐🤐🤐
رضا بهمن ماهی : سلام دی ماهی ها همه فاکتور شدن یا ن ؟
مشتری : اگر خط تولید خوابیده چه لزومی داره این همه ثبت نام جدید و سرکارگذاشتن و خون به جگر کردن مردم
شاهین جی تحویل اسفند۴۰۳ : سخا وپذیرش ۱۷ آذر
سبحان : حرف مفت نزن بابا من تکمیل یکم اردیبهشتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : فولادی انگار نمیخان تحویل بدن کاش طرح تبدیل بیاد حداقل
بهمن اطلس : نوبت بهمن کی میرسه
ثبت نام فوق العاده یازده بهمن1403 : سلام نحوه شکایت چه جوریه
سجاد : خانم حیدری از کدوم نمایندگی
... : امروز فاکتور شدم ، 207 سقف فلز سفید فروش فوری ،تحویل 6 تیر
Asal : دوستان سخا در سطح تایید راهور قابل قبوله واسه سایپا؟! کلا چه مدارکی رو باید برد؟ حضوریه؟ و اینکه نمایندگیش واسه تحویل جنت اباده؟ اگه لطف کنین راهنمایی کنید ممنون میشم
Gxlr : بیشترین تاخیر برای gxlr هست من پیش فروش مرداد پارسال و 9اسفند تکمیل وجه کردم و الان دیگه از 5ماه هم تاخیر بیشتر شد و هر چی هم زنگ می زنم میگن کمبود قطعه دارند ،جالبه دوباره سه شنبه همین هفته دوباره gxlr پیش فروش داره
علی جووون : 7تیر فاکتور شدم امروز تبدیلی207
کوییک s تحویل تیر : سلام وقت بخیر قسمت وضعیت خودروی مشتری زده شماره درخواست پرداخت این چیه ؟
خطاب به فاطمه : شما تازه 19تیر تکمیل وجه کردی و هنوز یک ماه هم نشده و ماشینت هم کویک s هست که تو پارکینگ هاشون داره خاک می خوره و به زودی تحویل می گیری . اینجا همه اعتراض ها به کویک gx و gxr هست که فاکتور نمیشه و میگن کمبود قطعه دارند و تاخیرش چهار پنج ماه شده. من 10اسفند تکمیل وجه کردم و هنوز فاکتور نشدم gxlr