خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
مشتریان از کدام شرکت واردکننده و خودروساز رضایت دارند؟
1395/04/30
13:00
مشتریان از کدام شرکت واردکننده و خودروساز رضایت دارند؟
گزارش رضایتمندی مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد که خودروسازان داخلی در مقایسه با وارداتیها جایگاه مناسبی کسب نکردند. هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که سهم بالای داخلیها در بازار خودرو آنها را در ردههای زیرین جدول رضایتمندی مشتریان قرار داده، اما طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند.
در همین حال شکایات مشتریان بیشتر از کیفیت و خدمات پس از فروش بوده حال آنکه خودروسازان داخلی با توجه به افزایش تولید توانستهاند فرآیند فروش را تا حدودی بهبود بخشند. طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که در مورد فرآیند فروش از مشتریان در سال گذشته نظرسنجی کرده آنها انتقادهایی چون عدم تحویل لوازم جانبی خودرو، تاخیر در تحویل، ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل و همچنین تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو را مطرح کردهاند. بر این اساس شرکت بازرسی به بررسی 17 شرکت در فرآیند فروش پرداخته و نظر مشتریان را در مورد سرویسدهی آنها در این زمینه خواستار شده است. طبق جدولی که در مورد رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری استخراج شده، شرکت کرمان موتور توانسته رتبه اول را در این زمینه کسب کند. اما رتبه دوم رضایتمندی مشتریان متعلق به شرکت اسان موتور است؛ بهطوریکه این شرکت واردکننده محصولات هیوندایی توانسته نظر مشتریان را در این زمینه جلب کند، خودروسازی مدیران با تولید خودروهای چری چین در رتبه سوم قرار گرفته است.
این شرکت بیشترین تولید در بخش خصوصی ایران را به خود اختصاص داده است. اما پس از مدیا موتورز، شرکت ایران خودرو رتبه پنجم رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری را کسب کرده است. شرکت ایران خودرو هر چند سال گذشته افت تولید را تجربه کرد، اما با توجه به کمبود تقاضا توانست پاسخگوی مشتریان در این زمینه باشد. سهم ایران خودرو در بازار ایران حدود 46 درصد برآورد شده است. اما اطلس خودرو و ایرتویا به ترتیب در رتبههای بعدی رضایتمندی مشتریان قرار دارند.پس از خودروسازان راین که در سال جاری تولید خود را بهشدت کاهش داده، خودروسازی بهمن موتور که بهتازگی سهام آن فروخته شد قرار دارد، اما دهمین شرکتی که مشتریان نسبت به فرآیند فروش آن اظهار رضایت کردهاند، نگین خودرو واردکننده محصولات رنو است. پس از این شرکت فرانسوی و در رده یازدهم شرکت سایپا بهعنوان دومین شرکت بزرگ خودروساز قرار دارد و پس از آن پارسخودرو از شرکتهای زیرمجموعه سایپا. طبق نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپا و پارسخودرو در فرآیند فروش نسبت به دیگر خودروسازها و واردکنندگان نتوانستند نمره مناسبی کسب کنند. اما دیار خودرو، آلفا موتور، پرشین خودرو، آرین موتور پویا و در نهایت ستاره ایران به ترتیب در انتهای جدول رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش قرار دارند. بهدنبال این گزارش شرکت بازرسی کیفیت جدول رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در زمستان سال گذشته را نیز منتشر کرده است. در این گزارش امتیازدهی براساس رضایتمندی، عملکرد و کارآیی شرکتها در نظر گرفته شده است.
بر این اساس شرکت ایرتویا توانسته رتبه اول رضایتمندی مشتریان را از خدمات پس از فروش کسب کند.در تعیین شاخص رضایتمندی گزینههایی همچوم نحوه نوبتدهی، مدت زمان صرف شده جهت پذیرش، هزینه پرداختی، تامین به موقع قطعه توسط نمایندگی و دسترسی به نمایندگیهای شرکت مدنظر قرار گرفته است. اما پس از شرکت تولیدکننده محصولات تویوتا، اطلس خودرو در رتبه دوم قرار گرفته و پس از آن پرشیا خودرو واردکننده محصولات بیامدبلیو در این جدول جای گرفته است. نکته قابلتوجه در این نظرسنجی به غیبت برخی شرکتهای خودروساز داخلی در رتبههای نخست برمیگردد همانطور که گفته شد طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند که بخش اعظم این شکایت به ارائه خدمات پس از فروش تولیدکنندگان داخلی برمیگشت، بر این اساس استفاده از قطعات کمکیفیت و همچنین نوع پذیرش از جمله بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است، اما مزدا یدک و آرین موتور پویا که در جدول فرآیند فروش خیلی موفق عمل نکردند توانستند در ارائه خدمات پس از فروش نظر مشتریان را جلب کنند، اما رتبه یازدهم به ستاره ایران تولیدکننده خودروهای بنز در ایران رسیده حال آنکه پس از آن شرکت ایساکو تامینکننده قطعات شرکت ایران خودرو قرار دارد. پس از آلفا موتور و نگین خودرو، شرکت سایپا یدک توانسته رضایتمندی مشتریان در ارائه خدمات پس از فروش را کسب کند. اما شرکتهایی که در فرآیند فروش در ابتدای جدول رضایتمندی قرار داشتند در ارائه خدمات پس از فروش نتوانستند رتبه مناسبی کسب کنند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
واردات خودرو
,
خودرو سازی
,
ایران خودرو
,
سایپا
,
تولید خودرو
,
خدمات پس از فروش
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
3 نظر
علي
1
متاسفانه آرين موتور براي سود بيشتر اقدام به واردات محصولات تايلندي ميتسوبيشي مي كند و اين موضوع را خريدار زماني متوجه مي شود كه خودرو را تحويل گرفته و ديگر كاري از دستش بر نمي آيد .بهمين خاطر است كه رتبه آخر را كسب نموده است .
16:57 1395/04/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0
اجازه بدن کمپانی های مادر خودشون مستقیم نمایندگی تو ایران بزنن تا اونوقت متوجه بشیم خدمات یعنی چی!
15:53 1395/04/30
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
5
فقط پاراگراف آخر رو بخونید جواب سوال رو داده بقیش چرتو پرته!
13:12 1395/04/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن
22 نظر
اتومات تکمیل ۱۶ اسفند
15 نظر
محمد-::::::::
6 نظر
اطلاعات خودرو
S.207.پانا
100 نظر
تحویل ۳۱ تیر ، بالاخره انتظار به پایان رسید
52 نظر
اخبار سایپا(خبر موثق)
49 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
مهدی
: سلام مبارکه ساعت چند فاکتور شد؟
وعده سایپا برای تحویل شاهین، اطلس و سهند
علی مدبر
: من که کلا بیخیال شدم دیگه ن زنگ میزنم ن پیگیرمکفری شدم عصاب ندارم دیگه
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین بدبخت
: داداش گرون میکنن ضرر میکنید والا ماهم جی میخایم نمیدن
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین اتومات cvt
: آقا مرتضی کار خیلی درستی انجام میدی. منم 22 اسفند تکمیل وجه کردم و اصلن تبدیل نمیزنم. بعد از 6 ماه تاخیر بجای اینکه بیان سریع فاکتور کنن و تحویل بدن. تازه پیامک تبدیل به GL میدن.
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
حاجی
: تجمع فقط مقابل دادستانی دوستان بعد دادستانی میریم درب سایپا رو گِل میگیریم مثبت رو بزن برادر یا علی دوستان حق گرفتنیه بشینی تو خونت ماشینتو تا سال بعد هم نمیدن
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
جمشیدی
: تجمع فقط مقابل دادستانی دوستان بعد دادستانی میریم درب سایپا رو گِل میگیریم مثبت رو بزن برادر ا علی
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
موسوی
: نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL بعد میگن چرا مردم ناراضی هستن دزد و نمیگیرن میرن آفتابه دزد رو میگیرن بعد میگن قانون هست
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
موسوی
: نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
موسوی
: خدا شاهده ۱۰ سال دیگه باشه وایمیستم تا G بگیرم هر چی میشه بشه لعنت به خودرو ساز لگن ساز
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
مینا تارا دستی
: من تارا دستی v1 تحویل 9 آذر رنگ سفید، اسقاط فقط واریزی اولیه انجام شده هنوز دعوت نامه نیومده میخام بدونم دعوت نامه ابان به چه قیمتی اومده برای اسقاطی ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
.
: منم 18 تیر تکمیل کردم. امروز زنگ زدم شرفشون رو بردم. اگر تا این ماه آینده فاکتور نکن میرم شرکت تهران شیشه هاشون میارم پایین دیگه چیزی برا باخت ندارم
دنا 1.7
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد
: دوستانی که تحویلی 31مرداد هستید و فاکتور شدید لطفا تاریخ تکمیل وجه و رینگ ماشینتون رو بفرمائید
نیسان دیزل
سجاد
: سلام دوستان خواهشا اینقدروحرف وشایعات توجه نکنید ماشینی که فاکتور بشه نه افزایش داره،نه عوض میشه،چراچون شماره شاسی قیدشده،وازتاریخ تحویل به بعدهم سود تاخیر به خریدارتعلق می گیره پس دوستانی که فاکتورشدن نگران هیچی نباشید
پژو 207i دستی
حسن پیش پانا مرداد
: کی میگه فقط برا پانا نصب میشه تو خود ایران خودرو زده رو همه تیپ هاش نصب میشه. کلا قراره اون موتور رو نصب کنن ما مردادی ها که خداروشکر در رفتیم
پژو 207i دستی
A.h
: من تحویل 31 شهریور هستم پانا فولادی الان برام اومده. تکمیل وجه 19600 یعنی چی. بخاطر یه موتور. آنقدر پول میگیرن آخه ؟؟؟؟
سورن ELX EF7
تحویل 31مرداد پیش فروش
: نخعی...رامهرمز یک روز بعد از از بارگیری تحویل گرفتم ممنونم انشاالله مال خودت
ساینا
حسن
: سلام دوستان بعد از اسفندماهی ها نوبت دعوت نامه دوگانه چه ماهی هست.
پژو 207i دستی
مهدی
: یعنی دوباره باید پول بدیم
پژو 207i دستی
درسا
: کسانی که تبدیل به رینگ کردن فاکتور نشدن
پژو 207i دستی
کاهش قیمت خودرو
: بیچاره آرزوش شده 207بشه یک میلیارد و دویست 2ساله تو حسرت ماه های آتی یا هفته های آتی هستی که 207بشه یک میلیارد و دویست.