سایپا باید مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود

 

سایپا باید مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود

 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تولید صادرات محور و با اولویت حضور گسترده در بازارهای منطقه و جهان باید به عنوان شرط اصلی همکاری در دستور کار قرار گیرد که به نظر می رسد نگاه شرکت سیتروئن به سایپا نیز به همین شکل است و سایپا می تواند به مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه تبدیل شود.
 
شهرام آزادی اظهار کرد: با توجه به اظهار نظرات مختلف مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران گروه خودروسازی سایپا، انتظار می رود که قرارداد جدید سایپا و سیتروئن ویژگی هایی شامل تولید چندین محصول به روز و برخوردار از فناوری‌های پیشرفته و قیمت های مختلف، انتقال گسترده فناوری و تولید صادرات محور را در بر گیرد.
وی با بیان این که مطالبه امروز مشتریان خودرو، تولید محصولات دارای فناوری روز است که همزمان در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود، افزود: تجربیات گذشته در همکاری با شرکای اروپایی می‌تواند منجر به یک قرارداد بسیار خوب همکاری با شرکت سیتروئن شود.
این کارشناس صنعت خودرو در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: انتقال فناوری از سوی شرکت سیتروئن به داخل کشور نباید به تولید قطعات ساده مانند قطعات بدنه و تزئینی خودرو اکتفا شود، بلکه تولید قطعاتی در دستور کار قرار گیرد که از فناوری‌های پیچیده و بالا برخوردارند تا از این طریق دانش فنی قطعه سازان نیز ارتقا یابد. هرچند که در انتخاب این نوع قطعات باید به گونه‌ای عمل شود که توجیه اقتصادی نیز داشته باشد. یک راه برای اقتصادی کردن این موضوع وارد شدن در زنجیره تامین شرکت پژو سیتروئن است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه گفت: قرارداد با سیتروئن باید به گونه ای باشد که مسائل و اختلاف نظرات جزئی سیاسی نتواند آن را تحت تاثیر خود قرار داده و روند کار را با اختلال مواجه کند.
وی در خصوص تولید محصولات مورد توافق در سایه این قرارداد خاطرنشان کرد: باید سطوح مختلفی از محصولات با قیمت ها و ویژگی های متفاوت در سایپا تولید شود زیرا تولید خودروهای صرفا لوکس و گران قیمت سیتروئن نمی تواند توجیه اقتصادی داشته باشد، زیرا عرضه این محصولات با تیراژ کم خواهد بود و انتقال تکنولوژی برای این تعداد امکان‌پذیر نیست.
آزادی ادامه داد: باید تولید خودروهای دارای قیمت اقتصادی و رقابتی در سطوح پایین و متوسط در تیراژ بالا در دستور کار قرار گیرد و تولید خودروهای گران قیمت و لوکس نیز در تیراژ پایین تر هدف‌گذاری شود. راه اندازی خطوط تولید برای مونتاژ خودروهای لوکس تنها موجب ضرر و زیان برای اقتصاد کشور خواهد بود و هیچ ارزش افزوده ای را برای صنعت خودروسازی به همراه نخواهد داشت.
وی اولویت اصلی سایپا در فرایند همکاری با سیتروئن را انتقال دانش فنی و تولید خودرو با برند مشترک عنوان کرد و گفت: باید استفاده از ظرفیت های سیتروئن برای توسعه محصول و تولید خودرو با برند مشترک در دستور کار گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد.
این کارشناس صنعت خودرو با یادآوری قراردادهای گذشته خودروسازان داخلی با شرکت های اروپایی تصریح کرد: در گذشته این قراردادها تنها با هدف تولید یک نوع خودرو منعقد می شد و هیچ برنامه ای برای توسعه محصول وجود نداشت؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد این بار سایپا با استفاده از تجربیات گذشته اقدام به یک برنامه‌ریزی برای توسعه محصول و تولید خودروهای متنوع با همکاری سیتروئن کرده است.
آزادی با اشاره به نحوه همکاری شرکت های اروپایی با ایران در شرایط کنونی پسا برجام، اظهار کرد: شرکت های اروپایی در تمامی قراردادهای خود با ایران، همه چیز را موکول به گذر زمان کرده اند و این موضوع فقط مختص صنعت خودرو نمی‌شود، بنابر این در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار داشت تمامی مفاد قراردادهای خودروسازان به صورت دقیق اجرا شود، اما به نظر می‌رسد در صورت ادامه همین روند، در دراز مدت موفقیت های بسیار خوبی نصیب خودروسازان داخلی به ویژه گروه خودروسازی سایپا خواهد شد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , سابپا , سیتروئن , بازار خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

امیر(سابق)
1

ببین اینی که میگه آرزو هست. در مورد اون کاری که میتونید انجام بدین صحبت کنید
23:30  1395/05/05
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

خیلی وقته شعار خوب میدیم. ما باید قطب خودروسازی منطقه شویم. ما باید فلان و فلان. مسئولان ما از این بایدها و افه ها خوب بلدند.
15:05  1395/05/05
پاسخ دادن
علي
0

خوب ؟؟؟
بازم حرفاي تكراري
11:20  1395/05/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : سلام دوستان تبدیل به تارا بزنین چون هم قیمتا میره بالا هم دنا تاخیر داره وهم این که بازار تارا از دنا خیلی بهتره
شهید🍂 : سلام محمدهادی عزیز، نیاز به پیگیری شما نیست. بر اساس اولویت در ثبت نام و پرداخت ها و تشکیل پرونده بمرور فاکتورها انجام میشه.
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم