آغاز پرداخت غرامت پژو به ایران

 

آغاز پرداخت غرامت پژو به ایران

 
مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت از آغاز پرداخت غرامت پژو به ایران بابت قرارداد قبلی خود خبرداد و گفت: برای پرداخت غرامت که حتما نباید فیش نقدی ارایه کنند.
امیرحسین قناتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پرداخت غرامت از سوی شرکت فرانسوی پژو به ایران در قراردادی که میان ایران‌ و این شرکت منعقد شد، دیده شده است و البته این موضوع ربطی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد؛ اما باید اطمینان داشت هر آنچه که در قرارداد لحاظ شده و جزو تعهدات دو طرف است، حتما اجرایی خواهد شد.
 
مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: پرداخت غرامت هم ۱۰۰ درصد انجام می‌شود و آغاز شده، ضمن اینکه حتما نباید برای این پرداخت، فیش نقدی ارایه کنند؛ بلکه هر  آنچه که در قرارداد دیده شده است، پرداخت می‌شود.
 
وی تصریح کرد: البته این غرامت در طول مدت زمان قرارداد، پرداخت می‌شود و هر تعهدی که هر طرفی داشته باشد از جمله پرداخت غرامت، اجرا و نصب خط تولید، فروش و صادرات انجام خواهد شد.
 
به گفته قناتی، شرکت جوینت ونچر مشترک میان ایران و پژو تشکیل شده و هیات مدیره آن بالغ بر یک ماه است که مشغول به کار هستند، بنابراین آموزش نیروی انسانی که از جمله موارد پرداخت در قالب غرامت بود نیز به زودی آغاز می‌شود و همه تعهدات در این رابطه، در طول قرارداد قابل انجام است و ۱۰۰ درصد اجرایی می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار مهر، هاشم یکه‌زارع، هجدهم بهمن ماه سال ۹۴ با اشاره به جزئیات پرداخت غرامت قرارداد قبلی پژو به ایران، گفت: در تفاهم‌نامه و قرارداد جدیدی که به تازگی میان ایران‌ خودرو و پژو منعقد شده، پرداخت غرامت از سوی پژو به ایران‌ خودرو به صورت تضمین شده صورت خواهد گرفت. در قرارداد جدید بندی راجع به پرداخت غرامت وجود دارد و در عین حال تفاهم‌نامه جداگانه‌ای هم برای چگونگی پرداخت این غرامت با پژو منعقد شده است.
 
وی تصریح کرد: مذاکراتی که با پژو صورت گرفت، بر این مبنا بود که پس از ترک این خودروساز فرانسوی در زمان آغاز تحریم‌ها، خطوط تولید ایران‌ خودرو دچار کاهش تولید و ضرر و زیان متحمل شد؛ بر این اساس، ما در مذاکره با پژو تلاش کردیم غرامت درخواستی از این خودروساز فرانسوی را محاسبه کرده و بعد از مذاکرات زیاد و پذیرش سرسختانه آنها، مقرر شد که بخشی از این مبلغ به صورت نقدی به ایران خودرو پرداخت و بخشی دیگر نیز در پکیج متفاوتی از تربیت نیروی انسانی تا بهینه‌سازی خطوط تولید خودروهای فعلی پژو دیده شود.
 
یکه‌زارع، خاطرنشان کرد: کل بسته‌ای که برای غرامت پژو به ایران تدوین و تصویب شده، ارزشی معادل ۴۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو دارد که ۱۱۶ میلیون یورو آن خسارت مربوط به مسائل جاری و گذشته است، ضمن اینکه ۳۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو مربوط به مسائل عادی است که در یک پکیج دیده شده است. همچنین ۲۵ میلیون یورو از پژو، قطعات مجاز خودروهای تولید قبل را دریافت خواهیم کرد، ضمن اینکه معادل ۱۱ میلیون یورو بابت قطعات خط تولید پژو ۲۰۷ به ایران داده خواهد شد.
 
وی گفت: ۱۱ میلیون یورو از طلب‌های پژو از ایران‌ خودرو که به صورت نقدی قرار بود پرداخت شود، براساس این غرامت دیگر پرداخت نخواهد شد؛ در این میان، خودروهایی که قبل و بعد از تحریم و تا روز انعقاد قرارداد تولید شده نیز بخش دیگری از این غرامت می‌شوند، چرا که ایران خودرو ملزم بود ۶۹ میلیون یورو به پژو بپردازد که در قالب این تفاهم‌نامه این رقم دیگر پرداخت نمی‌شود.
 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو در خصوص تاثیر پرداخت این میزان غرامت در بازار سهام نیز گفت: اثرات سود و زیان این غرامت در وضعیت فعلی ۴۷ میلیون یورو است که اثر مستقیم بر سود و زیان ایران‌ خودرو دارد و در رویالتی پرداخت نمی‌شود، اثرات سود و زیان این قسمت تنها ۴۷ میلیون یورو محاسبه می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین ایران‌ خودرو در خریدهایی که بر روی قوای محرکه از پژو صورت خواهد داد، بخشی از این غرامت را به صورت غیرمستقیم دریافت می‌کند، ضمن اینکه پژو قرار است کارشناسانی را برای کار بر روی محصولات جاری ایران‌ خودرو به ایران اعزام کند که معادل ۴ میلیون یورو هزینه برای پژو در برخواهد داشت و منجر به بهبود کیفیت تولیدات قبلی ایران‌خودرو خواهد شد، ضمن اینکه نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو نیز پرسنل ایران‌ خودرو از سوی پژو آموزش خواهند دید.
 
یکه‌زارع خاطرنشان کرد: معادل یک میلیون یورو در اختیار ایران خودرو قرار می‌گیرد که در موضوع بهبود سیستم‌ها، کار عملیاتی انجام دهد. در عین حال، در پکیج غرامت در خصوص رویالتی نیز مواردی دیده شده که از جمله آن پرداخت رویالتی یک خودرو برای استفاده از پلتفرم پژو است که باید از سوی ایران‌ خودرو به مبلغ ۱۵۰ یورو به پژو پرداخت می‌شد اما هم‌اکنون براساس تفاهم‌نامه جدید بر روی هر محصول تنها ۱۰۰ یورو پرداخت خواهیم کرد که بر این اساس برای دو میلیون خودروی تولیدی در قالب قرارداد جدید این رویالتی به ۳۰ یورو کاهش یافته است.
 
وی افزود: برای خودروهای پژو ۲۰۶، ۲۰۷، ۴۰۵ و پارس هم ایران‌ خودرو باید رویالتی بپردازد که براساس مذاکره، قرار بر این شد که برای خودروهایی که از بعد از زمان انعقاد قرارداد تولید می‌شوند، تنها ۱۰ یورو پرداخت شود که با تیراژ سال آتی ایران‌ خودرو، کل درآمد حاصل از این تخفیف ۱۴۰ میلیون یورو خواهد بود.
 
 
 
 

منبع

مهر

 

برچسب : خودرو , پژو , ایران خودرو , قرامت پژو به ایران خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

«گفت: برای پرداخت غرامت که حتما نباید فیش نقدی ارایه کنند.»
دنبال خسارت نقدی نبودن یکی به خاطر این که اگر ایران خسارت میگرفت پژو هم حق فروش خودروهایی که در این مدت فروش رفته رو میخواست. و یه جور بده بستون بوده.
یکی هم این که مردم این خسارت رو پرداخت کرده اند و دیگه نیازی به پول طرف فرانسوی نیست.
همه چی آرومه ما چقدر خوشحالیم.
23:52  1395/05/30
پاسخ دادن
gt
1

اگر غرامتی پرداخت کنند باید اون رو به مردم بدن تا کمی جبران بی کیفیتی خودروهای خریداری شده باشه
15:54  1395/05/30
پاسخ دادن
امیر(سابق)
5

ما که نمیدونیم که گندی تو قراردادها زدید. فقط زمانی میفهمیم چه امتیازی به فرانسویها دادید که دیگه کار از کار گذشته مثل قراردادهای قبلی. قبلا هم گفتم تمام دستگاهایی را که قصد اسقاط را داشتند با چند برابر قیمت به ایران میدن و با فروش ماشینهای زاقارت با قیمت چند برابری خسارتهای ریالی را هم پرداخت میکنند. دوستان چرا مردم به این موضوع که تمام حرکتهای این مدیران بر ضد ایران و ایرانی هست توجه نمیکنند و کورکورانه به حمایت از این دزدان اموال ایران ادامه میدهند
14:30  1395/05/30
پاسخ دادن
اریا
2

خسارت 30 سال فروش محصولات بی کیفیت به مردم را چه سازمانی و کی پرداخت خواهد کرد؟!...
13:27  1395/05/30
پاسخ دادن
امیر(سابق)
2

آریا جان زمانی که میخواهند حق مردم را بدن خودشون و میزنند به کوچه علی چپ ولی اگه مردم بدهکار باشند با سودش سه لا پهنا به زور میگیرند. بقول معروف باید بهشون بگیم شما جیب مار و نزن خسارت دادن پیش کش. همه این ظلمی که به ما میکنند به دلیل عدم اتحاد و خرید کورکورانه ما از این دزدان هست
16:25  1395/05/30

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
با درود : آقا مصطفی درسته میفرمایید بعد یک ماه تکمیل وجه ولی منظور یک ماه کاری هست .به جز ایام تعطیلات رسمی . ممکن هست یک هفته ایی یا بیشتر تاخیر در تحویل باشه .
زهرا : من هم شرایط شمارو دارم، شهریور ماه ثبت نام کردم، دی ماه تسویه کامل انجام شده ولی هیچ خبری از شاسی نیست
جهان : طی چند روز پیش رو برات شاسی میزنن
یاشار : خدایی اطلس میگن خوبه ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه لطفا اگه کسی بتونه یه راهنمایی کنه ماشینه خوبی هس یا نه من خودم کویک Rداشتیم خیلی عالی بود اگه مثل کویک باشه دیگه خیلی خوبه دوستان ایا اطلس ارزش خرید رو داره یا نه و مشتریش خوب هس یا نه لطفا یه کسی راهنمایی کنه ممنون
مصطفی : سلام دوستان یک ماه دقیق بعد از تکمیل وجه تحویل میدن یک روز هم دیر تر نمیدن انقد نگران نباشید
مهرداد۷۵ : دوستان ظاهرا اونهایی که پیش فروش بودن را نسبت به فروش فوری ها دیرتر فاکتور میکنن بخاطر همین تاریخ تحویل بعضی عقب جلو شده فروش فوریها تا ۲۴ فاکتور شدن
رادمهر : پیش فروش ۱۲ درصد فروش فوری ۱۴ درصد
تارا پنج دنده مشکی : سلام دوستان من تحویل 6بهمن هستم ولی هنوز فاکتور نشدم از دوستانی که تجربه دارن به نظر شما کی فاکتور میشم ممنون از لطفتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : عزیزان گرامی ماشین تحویل میگیری تو باک چقدر بنزین باید باشه ؟
احسان : سلام دوست عزیز از کجا متوجه بروز سیستم فاکتور میشی ممنون میشم من هم راهنمایی کنی
موسی : من آبدارچی مدیرعامل ایران خودرو هستم بهش گفتم زودتر ماشیناتون تحویل بده...
اتومات : اگر خودرو بر میگید که ماشینو بار کرده حامد بار هسته ، حامد بار سرچ کن شماره شاسی با کد نمایندگی رو بزن بار شده یا نه
سلام : برو دنبال مارزندگیت دیگه تجمع بدرد نمیخواربیشتر زمستان ماشین تحویل گرفتن این هم تجمع رفتی چیزیم شد طرف بری خودش زد گریه کردچیزیم داخل دراومد دنبال سودی فیدیم ندار اونا بیشتر از تو درسش خوندنه
پرمیوم : نمایندگی به من میگه مجوز خورده و تو صف بارگیریه، ولی صدای مشتری میگه فعلا مجوز نخورده، نمیدونم کدومشون راست میگن
207 : تاریخ صدور فاکتور دوباره بروز شد
دنا : سلام دوست عزیز مبارک باشه به سلامتی و دل خوش استفاده کنی
م : یعنی واقعا چرا دعوت نامه نمیفرستن دی بهمن زیاد فاصله نبود ک دعوت نامه فرستادن چرا این قد اذیت میکنن
سلام دی ماهی : نه هیچ مشکلی ندارد من دو ماه پیش از دعوت نامه انجام داده بودم.خیالت راحححححت