خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
نقش خودروسازان و قطعهسازان در ضعف خدمات پس از فروش
1395/06/01
10:00
نقش خودروسازان و قطعهسازان در ضعف خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش خودروسازان در شرایطی طی سال 94 و نسبت به سال 93 با افت رتبه مواجه شده که سطح کیفی نامناسب خودروهای داخلی و همچنین قطعات یدکی، به نوبه خود نقش بسیار مهمی در بروز این «افت» داشتهاند. آمار و ارقام نشان میدهد نه تنها کیفیت خودروهای داخلی از سطح قابل قبولی برخوردار نیست، بلکه قطعات نیز کیفیت مناسبی ندارند و این موضوع به طور مستقیم روی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان اثر منفی گذاشته است.
آن طور که معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» میگوید، شرکتهای خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور از زیرساختهای مناسبی برخوردارند، با این حال کیفیت نهچندان مناسب خودروها فعالیت این شرکتها را برای ارائه خدمات رضایت بخش به مشتریان، سخت کرده است. سعید تاجیک با بیان اینکه ساختار خدمات پس از فروش در کشور، شرایط نسبتا مناسبی دارد و ضعیف نیست، میافزاید: امثال ایساکو و سایپایدک در ساختار و زیرساخت، تفاوت خیلی آشکاری با همتایان خارجی خود ندارند و اگر کیفیت خودروها و قطعات داخلی سطح مناسبی داشت، شرکتهای خدمات پس از فروش نیز خدمات بهتری ارائه میکردند.
گفتههای تاجیک در شرایطی است که بهنظر میرسد علاوهبر اثرگذاری کیفیت خودروها بر کم و کیف خدمات پس از فروش، سطح کیفی نامناسب قطعات نیز تاثیر منفی این ماجرا داشته است. طبعا وقتی قطعات یدکی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و دچار خرابی زودهنگام میشوند، درصد نارضایتی مشتریان از شرکتهای خدمات پس از فروش افزایش مییابد و این میان هیچ کس به تامینکنندگان قطعه اعتراض نمیکند. هرچه هست، طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان بزرگ کشور به دلیل سختگیرانه تر شدن معیارهای ارزیابی طی سال 94، از رتبه یک به رتبه 2 سقوط کردهاند. در این شرایط باید علاوهبر بررسی نقاط ضعف این شرکتها، عملکرد خودروسازان و قطعهسازان را نیز نقد و از اثرگذاری آنها در ماجرای «افت رتبه خدمات پس از فروش»، غافل نشد.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
بازار خودرو
,
ایران خودرو
,
سایپا
,
پارس خودرو
,
گارانتی خودرو
,
کیفیت خودرو
📸
امکان جدید!
از این به بعد میتوانید همزمان با ارسال نظر،
تصویر دلخواه
خود را (مانند رسید خرید، حواله، یا هر تصویر مرتبط) آپلود کنید.
⭐ این امکان فقط برای کاربران ثبتنام شده فعال است.
✕
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
0 نظر
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
ارسال تصویر
(اختیاری)
ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکانپذیر است.
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن
7 نظر
محمد-::::::::
6 نظر
لعنت
3 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
72 نظر
تاجی 🇮🇷
57 نظر
ساینا پیش فروش مرداد ۱۴۰۴
20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
وحید
: نه والا منم26هستم خبری نیس
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
علی
: لطفا جو الکی درست نکن آقای مهندس
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
۲۳ اردیبهشت
: با سلام به همه دوستانی که تحویل می گیرن لطفا اینجا از کیفیت ماشین بگین. ببینیم باید استفاده کنیم یا به فکر فروش و تعویضش باشیم. ممنون
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین GL در تاخیر
: ایرانخودرویی ها دو بار پشت سرهم تجمع کردن الان همه ماشین زیر پاشونه
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین G
: حقمونه بی ماشینیم وقتی نمیاین تجمع دست گذاشتین رو دست یعنی رضایت دارین به اوضاع
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
آرش
: دوستان خردادی که تکمیل وجه نکردن به جی ال،خبری جدید نداری؟ حقیقت داره باید ۴۴۶ دیگه واسه جی ال بی صاحب بپردازیم؟؟؟؟ لطفا ج بدی
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شاهین پلاس 3 اردیبهشت
: یه سر برو نمایندگی حتما مدارکت ناقصه
وعده سایپا برای تحویل شاهین، اطلس و سهند
معصومه
: بله دقیقا شرایط شما رو ما هم داریم، دیروز برای بار دوم پیامک تکمیل وجه اونم برای جی ال که خواسته ما نبود اومد، امروز که به نمایندگی مراجعه کردیم گفتن شما شامل افزایش قیمت نمیشین، 320 تومن دیگه باید واریز کنین، ما هم از سر اجبار که شاهین جی رو نمیدن جی ال رو فردا پرداخت میکنیم، میدونم که همینم حالا حالاها تحویل نمیدن، دعا میکنم شرکت سایپای دزد با خاک یکسان بشه
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز
: سلام.مبارک باشه.چه رنگی؟
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی
: منم ۹۰ روزه ثبتنام کردم x5موعد تحویل سیستمی رسیده ولی هیچ خبری نیست,انگاری شرکت عجله نداره،
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 1.7
دنا پلاس اتومات
: دنا پلاس اتومات پیش فروش رنگ خاکستری تا تکمیل وجه چند فاکتور شده؟؟؟ کسی میدونه؟
ساینا
پیش فروش برج 11
: فکر کنم تا آخر تیر داریم
ساینا
پیش فروش برج 11
: سلام اینو از کجا اوردی ممنون می شم بگی
206 تیپ 5
سامان
: سلام دوستان کسی 207 پانا تحویل 30 ابان فاکتور شده؟ خبر دارین حداکثر تاخیر چند روزه؟
سایپا کوییک
حمیدرضا
: تا 24 خرداد فاکتور شده
پژو 207i دستی
207تبدیل رینگ
: ما همچنان در سایت منتظر فاکتور شدن خودرو هستیم قرار بوده 30مهر تحویل بدن حتی تبدیل به رینگ کردیم ولی خبری نیست تو سایت نوشته فاقد صف فاکتور می باشد .. کسی از شهریور و مهر مثل ما هست ک هنوز فاکتور نشده باشن؟
سایپا کوییک
کوییک آر اس
: آره فکر بسیار خوبیه آره منم متاسفانه نتونستم بیام حتما دفعه بعد هر طوری شده میام
نیسان دیزل
شیخ یوسف
: دوستان چراغ تحویل روشن شده..چند روز بعدش میرسه شیراز
رانا LX
رانا تحویل آذر ماه
: شماره تماس امور مشتریان؟ 02182272727
رانا LX
رانا تحویل آذر ماه
: خب همونم بیاد پیامک من سریع تبدیل میزنم که زود فاکتور بشه،حالا چقدری هست پول اون کمربنده که بخواد برگردونن ؟؟